• بيوک الکترا L LT

تلاش برای موفقیت

معرفی بیوک الکترا L و LT

10 اردیبهشت 1403 12:46

شرکت بیوک در نمایشگاه خودرو پکن 2024، از دو کانسپت برقی به اسامی الکترا L و الکترا LT رونمایی کرده است.

با افزایش توجه مشتریان چینی به خودروهای برقی و هیبرید، فروش محصولات جنرال موتورز در این کشور با کاهش روبرو شده است. این خودروساز آمریکایی اکنون بیشتر به اتحاد تجاری خود با سایک وابستگی دارد، اما در شهرهای بزرگ چین، تقاضای چندانی برای مدل‌های بیوک، شورولت و کادیلاک وجود ندارد.

به همین علت، بیوک تصمیم گرفته است که یک سری جدید را با نام الکترا عرضه کند. اعضای این سری که براساس پلتفرم اولتیوم (Ultium) شکل گرفته، نام یکی از محصولات بزرگ و لوکس جنرال موتورز را بر خود دارد، که در فاصله سال‌های 1959 تا 1990 و در هفت نسل روی خط تولید قرار داشت.

مشخصات فنی بیوک الکترا L و LT

دو عضو جدید سری الکترا یعنی L و LT، توسط دفتر آسیایی سایک-جنرال موتورز طراحی شده، هرچند که بخش جهانی جی ام نیز از این پروژه حمایت کرده است.

بنابر خبرهای تایید نشده، هر دو کانسپت بیوک به یک موتور برقی روی محور عقب با 347 اسب‌­بخار نیرو مجهز شده­‌اند، که می‌­تواند برد حرکتی 700 کیلومتر (برمبنای CLTC) را برای این خودروها فراهم کند. البته برای آگاهی از مشخصات فنی این دو کانسپت، فعلا باید منتظر بمانیم.

طراحی بیوک الکترا L

بیوک الکترا L با طول و فاصله محوری به ترتیب 5.036 و 3 متر، به شکل یک سدان فست‌بک با دوربین‌های جانبی، درهای بدون قاب، رینگ‌های با طرح توربین و طراحی مینیمال کابین، در نمایشگاه پکن ظاهر شده است. ابعاد این خودرو به ب ام و i5، مرسدس EQE و تسلا مدل S نزدیک است.

فضای داخلی الکترا L هم 7 نمایشگر، سامانه هوش مصنوعی با دستیار صوتی و خوشبوکننده هوا را به همراه دارد. به نظر می‌رسد که این خودرو فاصله زیادی تا خط تولید ندارد و نسخه نهایی آن در دور بعدی نمایشگاه شانگهای رونمایی شود.

طراحی بیوک الکترا LT

اما الکترا LT که یک خودروی استیشن شوتینگ بریک است، تا حوالی ستون C به الکترا L شباهت دارد ولی از آنجا به بعد، کاملا متفاوت به نظر می‌­رسد. یک محفظه بار مشکی رنگ هم روی سقف قرار دارد.

هرچند تصویری از طرح نهایی فضای کابین این خودرو در اختیار نداریم، ولی با استناد بر تصاویر کامپیوتری، مواردی شامل چهار صندلی مجزا، نمایشگر خمیده، میزهای تاشو و سقف پانوراما با شیشه حساس به نور در کابین آن وجود دارد.

به نظر می­‌رسد که الکترا LT فعلا در مرحله طراحی قرار دارد، اما با توجه به استقبال مشتریان چینی از خودروهای استیشن، اصلا بعید نیست که بیوک هم این مدل را تولید کند.

ظاهرا الکترا LT به سیستم تعلیق پنوماتیک تطبیق‌­پذیر مجهز شده است، که می‌تواند ارتفاع خودرو را 40 میلی‌متر افزایش دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران