• پيکاپ برقي بي‌ واي‌ دي شارک
  • پيکاپ برقي بي‌ واي‌ دي
  • معرفي پيکاپ برقي بي‌واي‌دي
  • معرفي پيکاپ برقي بي‌واي‌دي
  • معرفي پيکاپ برقي بي‌واي‌دي
  • پيکاپ برقي بي‌واي‌دي
  • پيکاپ برقي بي‌ واي‌ دي شارک

مدعی رقابت با فورد

معرفی بی‌ وای‌ دی شارک

27 اردیبهشت 1403 18:35

شرکت بی وای دی از نخستین پیکاپ ساخت خود با نام شارک (Shark) رونمایی کرد. در اقدامی غیرمنتظره، این خودرو نه در وطن خود چین، بلکه در مکزیک معرفی می­‌شود، تا احتمالا برای رقبای آمریکایی عرض اندام کند.

مشخصات ظاهری بی‌ وای‌ دی شارک

ابعاد بدنه بی وای دی شارک در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.457، 1.971، 1.925 و 3.26 متر اعلام شده است.

الگوبرداری از فورد سری F در طراحی بی وای دی شارک کاملا مشهود است. چراغ‌های عمودی جلو که در دیلایت محاط شده و نوار نورانی که این دو چراغ را به یکدیگر متصل کرده، در فورد F-150 لایتنینگ هم قابل مشاهده است.

پیکاپ برقی بی‌ وای‌ دی شارک

در بخش عقب شارک، یک LED نواری پیوسته و سرتاسری را مشاهده می‌کنیم، که چراغ‌های عقب مستطیلی عمودی را به یکدیگر متصل کرده‌اند. پله‌های جانبی، روف راک و رول‌بار از سایر ویژگی‌های ظاهری شارک است.

فعلا نسخه دوکابین از بی وای دی شارک در دسترس مشتریان قرار دارد.

کابین و امکانات بی‌ وای‌ دی شارک

در کابین بی وای دی شارک با مواردی شامل کلاستر 10.25 اینچ، نمایشگر لمسی 12.8 اینچ با قابلیت چرخش 90 درجه، شش کیسه هوا، شارژر بی‌سیم، نمایشگر مجازی روی شیشه، دوربین 360، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر ، سامانه حفظ حرکت بین خطوط و امکان انتخاب حالت رانندگی شن، خاک و برف، مواجه هستیم.

پیکاپ برقی بی‌ وای‌ دی شارک

مشخصات فنی بی‌ وای‌ دی شارک

بی وای دی دو سال قبل از خاتمه تولید مدل‌های درونسوز خبر داده بود، بنابراین شارک یک خودروی چهار چرخ محرک هیبرید است. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ این سامانه به صورت ژنراتور عمل می­‌کند، اما در مواقع ضروری به محور جلو هم متصل می­‌شود. این پیشرانه در کنار موتورهای برقی که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده است، در مجموع 430 اسب‌­بخار قدرت در اختیار بی وای دی شارک قرار می‌­دهند. شتاب صفر تا صد بی وای دی شارک هم 5.7 ثانیه اعلام شده است.

تا لحظه تنظیم این مطلب، از ظرفیت مجموعه باتری بی وای دی شارک اطلاعی در دسترس نیست، اما خودروساز چینی از برد حرکتی 100 و 840 کیلومتر در حالت‌های برقی و هیبرید، خبر داده است که به نظر می‌­رسد برمبنای NEDC محاسبه شده باشد.

پیکاپ برقی بی‌ وای‌ دی شارک

این پیکاپ چینی با سیستم تعلیق مستقل در هر دو محور، می­‌تواند 835 کیلوگرم بار حمل کند و 2.5 تن هم یدک بکشد.

برنامه فروش بی‌ وای‌ دی شارک

فروش بی وای دی شارک از اواخر سال 2024 و ابتدا در چین آغاز می‌­شود. مشتریان چینی احتمالا به نسخه کاملا برقی این خودرو هم دسترسی خواهند داشت.

بی وای دی شارک علاوه بر مکزیک و سایر کشورهای آمریکای جنوبی، در جنوب شرقی آسیا و استرالیا هم عرضه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران