• مشخصات فنی b30at
  • مشخصات فنی b30at
  • مشخصات فنی b30at
  • مشخصات فنی b30at
  • مشخصات فنی b30at
  • مشخصات فنی b30at
  • مشخصات فنی b30at
  • مشخصات فنی b30at
  • مشخصات فنی b30at
  • مشخصات فنی b30at
  • مشخصات فنی b30at

مشخصات فنی بسترن B30 اتوماتیک سال 1396 - 1400

504 دیدگاه
سال
B30 را باید جدی‌ترین و مهم‌ترین محصول FAW در ایران بدانیم چراکه برخلاف B50F، گروه بهمن با شرایط بهتری دست به عرضه آن‌ در کشورمان زد. B30 محصول 2015 کشور چین است و از اوایل 1396 به خیابان‌های کشورمان رسید. برخی‌ها از روی نامش تصور می‌کنند که این خودرو ابعاد کوچک‌تری نسبت به B50F دارد درحالیکه اندکی بزرگ‌تر است و
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فضای پا در ردیف عقب
امکاناتی بیشتر از رقبا
جعبه‌دنده‌‌ای بهتر از برلیانس اتومات
5 ستاره ایمنی در تست تصادف C-NCAP
اولین سدان مونتاژی با 5 ستاره کیفی

نقاط ضعف

تهویه دستی
مشکل کیفیت در برخی لاستیک‌های نکسن

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1396 تا 1400

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات با حالت اسپرت

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

107 اسب‌بخار

گشتاور

155 نیوتن‌متر

شتاب

12.6 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

6.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4625 میلی‌متر

عرض

1790 میلی‌متر

ارتفاع

1500 میلی‌متر

فاصله محوری

2630 میلی‌متر

وزن

1270 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

205/55R16

چرخ عقب

205/55R16

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MP3/MP4 - SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه مشکی یا کرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
vahid 1403/1/28
سلام دوستان بین بسترن b30 با b50f موندم.. لطفا راهنمایی کنید. الان تو فروردین ۴۰۳ هر دو تقریبا تو یه رنج قیمت ۸۰۰ تا ۸۵۰ هستن. خیلی راجبشون خوندم ولی ممنون میشم کسایی که تجربه رانندگی دارن کمک کنن. تعلیق عقب b50f مولتی لینک که تو این قیمت عالیه ولی آپشن b30 یکم بیشتره.
پاسخ
2
0
0
سیاوشم 1403/1/29
بسترن 50 واقعا از نظر سواری و قدرت پیشرانه یه سر و گردن از 30 بالاتره و این دو تا ماشین در دو کلاس مختلف هستن... اما به علت توقف واردات 50 ممکنه خریدش شما رو دچار دردسرهای تامین قطعه و هزینه ی بیشتر تعمیرات کنه
0
0
Hossini123 1403/1/28
بسترن B30 مزایا: o گیربکس فوق‌العاده1 o امکانات ایمنی o فضای داخلی جادار o قیمت پایین در مقایسه با سایر سدان‌ها o طراحی بدنه زیبا o امکانات و آپشن‌های خوب o کیفیت قابل‌قبول ساخت o دسترسی به خدمات پس از فروش گسترده • معایب: o کابین ساده و کم‌کیفیت بسترن B50F: • مزایا: o حجیم‌ترشدن پیشرانه و به تبع آن، افزایش قدرت خودرو o بهبود ایمنی o بهبود طراحی ظاهری و داخلی خودرو o تجهیزات جدیدی نظیر روکش فرمان، بلوتوث و سیستم چندرسانه‌ای • معایب: o کابین بی‌کیفیت
0
0
ناشناس 1403/1/19
سلام من میخوام بخرم فقط موندم که تو سر بالایی می‌تونه خوب راه بره یا ضعیف هست واقعا این برای من مهمه
پاسخ
2
0
2
دامون ترزبان 3 روز پیش
سلام من 6 ساله B30 دارم . و ازش راضی هستم ، از نظر قدرت هم نمیخوام بگم خیلی قویه ولی کم نمیاره و گشتاور نسبتا بالایی داره و بدلیل 6 سرعته بودن گیربکسش در مقایسه با گیربکس های 4 سرعته اتومات تو هر شرایطی می تونه یک دنده مناسبتر انتخاب کنه و شتابگیری کنه
0
0
mreza1 3 روز پیش
عاليه و پاسخگو نياز هست
0
0
Mhfhasani 1403/1/6
سلام مزدا ۳۲۳ اتومات دارم نظر دوستان چیه که بخوام بسترن بگیرم
پاسخ
1
0
0
mreza1 1403/1/9
مزدا ات خيلي ماشين خوبيه مگر اين كه يا ديگه از قيافه و توش خسته شدي يا حالا به خرج افتاده حالا هر دليلي هست بالاخره شخصي هست ببين بازار فروش اش خيلي قوي نيست بسترن حتي نسبت به همون مزدا بسترن قطعات هم تو بازار ازاد سخت پيدا ميشه و تو نمايندگي هاي شهرستان مصرفي شايد باشه ولي بقيه قطعات يكم سخت پيدا ميشه ولي تو تهران و نمايندگي مركزي ميشه گفت بازم اكثر موارد اش هست همش نه مثلا قاب فيلتر اتاق اش رو كسي ميخواست نمايندگي بعد شيش ماه مياره اين ماشين نكات خوب اش خيلي زياده ولي در عين حال نكات جزئي منفي داره كه بايد حتما حواس ات باشه نكات مثبت اوليش اتاق اش كه واقعا اتاق اش خيلي بزرگه وصندوق اش هم واقعا خيلي بزرگه و در كل ماشين تو دستي هست به نظرم دوميش و واقعا نسبت به اين اتاق و موتور اش خيلي خوب راه ميره يعني موتورش تقريبا در حد پژو دويست و هفت هست از لحاظ اعدادي اما با اين اتاق هم بهتر راه ميره و كم مصرف تره و تو جاده كم نمياره واقعا البته اينم اضافه كنم من خودم شمع هاي اين خودرو رو شمع هاي دنسو ايريديوم اصل انداختم و خيلي بازده متفاوت شد و موتور اش تحت ليسانس فولكس واگن بوده و تمام ماشين هاي فولكس واگني كه تو چين توليد ميشه رو فاو چين مونتاژ ميكنه سوميش شاسي اين ماشين با فولكس واگن جتا يكيه و ماشين محكمي هست چهارميش گيربكس ايسين ژاپني اش كه ضرايب دنده كوتاهي داره و همش ماشين داره دنده ميده اذيت كننده نيست ولي كلا گاز و ترمز اش يكم قلق داره و حالت دستي داره كه حرف گوش كن هست تقريبا ولي كاتاف نميده حتي تو خلاص ليميتر داره و تو حالت اسپورت خودش واقعا عاليه و كلا تو سر پيچ ها و مخصوصا سر بالايي و سر پاييني خوب دنده ميده اگر اشتباه نكنم براي چانگان هم ايسين بود ولي چانگان چهار دنده بود فكر كنم رينگ هاشون هم يكي هست پنجميش امكانات اش واقعا نسبت به قيمت اش فوق العاده اس هر چند ما ميگيم امكانات ولي پايين ترين ماشين ها بايد اينا رو داشته باشن ولي نسبت به ماشين هاي ايراني و هم قيمت خودش از همه واقعا يه سر و گردن بالا تره شيشميش واقعا هندلينگ خوبي داره و كلا عقب اش با دستي تو جاي خيس شايد تازه در بره كه اونم در نميره به نظرم و كلا تو پيچ ها ادم مطمئن هست هفتميش اين ماشين ضد هرزگردي داره و بسيار خوب عمل ميكنه و كنترل ميكنه هر چند كه در نميره عقب اش و كنترل در سراشيبي هم داره كه پا رو از ترمز ور ميداريد ماشين عقب نميره و سر جاش واي مي ايسته البته اينم بگم تو شيب استاندارد شيب بيش از حد خيلي كم ميره هشتميش فرمون اش برقي هست و خيلي نرمه و تو سرعت هاي بالا ول نيست و خوب محكم ميشه و پايين فرمون يه دي كات ريزي هم داره هشتميش موقعي كه از ماشين سوييچ رو در مياريد و ميخواييد پياده بشيد يه لحظه نور بالا بزنيد چراغ هاش چند ثانيه روشن ميمونه و اگه صندوق رو با كنيد و قبلش اين كار رو انجام داده باشيد چراغ ها دير تر خاموش ميشه و اگر دگمه قفل رو چند بار بزنيد ماشين بوق ميزنه و اگه دگمه قفل و باز رو چند ثانيه نگه داريد ميتونيد حالت باز كردن در رو تغيير بديد و دو تا حالت داريد يكي وقتي يك بار براي باز كردن در ميزنيد تمام در ها قفل اشون وا ميشه كه عاديه يا حالت ديگه كه با يك بار فشار دادن دگمه باز فقط قفل در راننده باز ميشه و اگه دو بار بزنيد تمام در ها رو وا ميكنه و اون حالتي كه برف پاك كن يخ نزنه وقتي ميخواييد ماشين رو خاموش كنيد ميزنيد كه برف پاك كن بالا ميمونه كه يخ نزنه رو هم داره نهميش كم استهلاك هست و حص ماشين ژاپني رو واقعا به ازم ميده نكات منفي شايد تعدادي بيشتر از نكات مثبت باشه ولي نكته ريز هستن و خاص نيست به نظرم نكات منفي اوليش كمك جلو اين ماشين كوتاس دست انداز رو بد رد كني كمك خالي ميكنه و كمي ارتفاع جلو پايينه و يكم تو كوچه هايي كه از وسط اشون جوب داره بخواي دور بزني احتمال داره بگيره كف اش دومين ضعف اين خودرو تو يه سري موارد منيفلد مثل خودم ترك ميخوره اونم شاهكار مونتاژ بهمن خودرو هست ولي ميشه جوش داد سوميش يكم بايد تو دور زدن كامل فرمون عجول نباشي موقع پارك كردن و تا ته مثلا نچرخوني چون گردگير هاش يكم ضعيفه و اگر حواس ات نباشه پلس ات خراب ميشه هر چند پلوس اش رو يكي از مكانيك ها ديد گفت خيلي پلوس خري داره با اين كه همچين ماشيني هست و يه سري سيني پلاستيك خود بهمن خودرو زده اضافه اونا رو هم توصيه ميكنم نخريد چون بيخوده چهارمين ايراد اش مياد داخل خودرو كه يكم كيفيت داشبورد جالب نيست و حتي جاي عينكي اش اگه عينك بذاري قطعا صدا ميده چون داخلش فوم و صدا گير كامل نذاشتن و مثلا دستگيره درب داشبورد خودم شكست داشبورد باز و بسته ميشه و نيازي نيست كل داشبورد رو عوض كنم فقط دستگيره اش رو ميخواد و جا ليواني عقب اش عملا جاي پاي وسط رو گرفته و فقط بطري بزرگ توش جا ميشه پنجم كولر دستي اين ماشين هست كه حالا از يه جهت بخواييم نگاه كنيم از دريچه برقي دير تر خراب ميشه اما خود كولر ضعيفه و چون ماشين ژاپني داريد دارم اينو ميگم و حتي كمپرسور وقتي درگير ميشه ضربه اش در حدي هست كه يه لحظه ماشين ميخواد بره وقتي رو ايست كامل هستيد شيشم صندلي هاي خيلي راحته و اصلا خسته كننده نيست و چرم و پارچه اي داره كه خوبه اما برا كمر اش چرخنده اي هست جلو عقب اش كه كمي رو اعصاب هست هفتم چراغ رديف عقب نداره جلوش خيلي نور خوبي ميده ولي عقب چراغ سقفي نداره هشتم اين يكم به نظرم شخصي هست ولي زاپاس فرغوني كه به شخصه بدم مياد و كلا اين ماشين بايد رينگ و لاستيك پهن و گنده تر ميداشت نهم كاش ايينه ها باز و بست برقي بود و كاش دسترسي به صندوق داشت و يا رديف عقب زير ارنجي براي وسط دهم تو حالت درايو كه عادي هست پدال گاز خيلي تاخيير داره نسبت به بقيه ماشين ها و ترمز عاليه اصلا تو جاده داغ نميكنه من با اين ماشين صد و نود تا هم رفتم و ترمز كردم اصلا داغ نكرد و نميكنه يازده بالاي سرعت صد و بيست يه كله بوق سرعت غير مجاز ميزن دوازده براي جك كاپوت خاري كه تعبيه شده كه جك رو نگه داره يكم ترد و شكننده هست و با ملايمت بايد گذاشتش سر جاش مشكل از جك نيست اون يه تيكه اي كه جك بايد بره سر جاش كه معمولا يكم روغن بزنيد سرش خوبه منظورم برا نگه داشتن كاپوت نيست تو همون جايي كه جك كاپوت وقتي كاپوت بسته اس قرار ميگيره سيزدهميش پاور ويندو و پاور سانروف فابريك نداره و بايد گذاشت ايموبلايزر نداره ولي كسي بخواد شيشه رو بشكونه مجبوره شيشه گنده رو بشكونه چهاردهميش نور اش تو شب خوبه ولي كاش مه شكن جلو رو هم داشت و نكته بدش اينه كه اگه لامپ نور اصلي اتون بسوزه نور بالا اتون هم چون با همون لامپ نور اصلي بوده نداريد يعني عملا شما كلا دو تا لامپ هالوژن داريد استفاده ميكند و اگر زنون و هدلايت ميندازيد يا سر رشته داشته باشيد يا زاپاس چون تو جاده خطرناكه براي رنگ بندي ترجيحا سفيد رو نگيريد چون كيفيت پايين تري داره و قيمت پايين تري سربي اش از همه بيشتره بد نيست مشكي اش قشنگه و گرون تر از سربي يكم ولي به نظرم كيفيت اش از سربي پايين تره و كم هست سورمه اي اش خيلي كمه و قشنگ قهوه اي شكلاتي اش هم همين طور و از مشكي هم گرون ترن و كم ياب ترينش قرمز اش هست كه به نظرم اندازه سورمه اي و شكلاتي اش قشنگ نبود
0
1
سید رضا 1403/1/1
سلام. من حدود ۲۰ روزه ماشین بسترن B30 خریدم. ۷۰ هزارتا راه رفته بود. قبلا پراید داشتم و ال نود و Gen 2اتومات ، این پاشین نسبت به اونا جادار تر هستش و رانندگی راحتی داره. یه مقدار صندلیش خشک و سفته که شاید به مرور نرم بشه . رخ و نمای خوبی داره .مصرف بنزین هم پایین هستش و معقوله . من رنگ سربی خریدم که به نظرم رنگ خوبش هست. اما مشکی و سفید هم قشنگه. گیربکس آیسین ژاپن هستش و تکنولوژی موتور و پلتفرم کلی ماشین از فولکس واگن آلمان گرفته شده. داخل اتاق و صندوق جاداری داره. در کل ازش راضی هستم. و اینکه کلا ماشین خارجی چه مونتاژ و چه وارداتی ، با کارکرد بالا نخرین به نظرم حداکثر تا ۶۰ یا ۷۰ هزارتا بخرین که تا مدتی هزینه نداشته باشین. فعلا نمایندگی های بهمن موتور نرفتم ببینم سرویس دهی شون چطوره. موفق باشین
پاسخ
0
0
1
sepehr54 1402/11/23
سلام به دوستان من حدود 1 ماه خریدم - اپشن ها بسیار محدود - و ابتدایی - سرعت و شتاب متوسط عملکرد گیربکس در حالت اسپرت رضایت بخش اتاق و صندوق نسبتا جادارا به لحاظ نرمی و هندلینگ قابل قبول - مصرف در شهر 9 تا 10 لیتر در 100 کیلومتر در جاده حدود 7 لیتر - اتاق نسبتا بی صدا - برای افراد محافظ کار که نمی خواهند ریسک ماشین دست دوم کره ای یا موتور های توربو چینی را بپذیرند گزینه مناسبی است .
پاسخ
0
0
1