مشخصات فنی فردا T5 سال 1400 - 1403
سال
خودروسازی فردا موتور، بعد از ناکامی در مونتاژ فردا SX6 در ایران که عمدتا بدلیل تحریمها بود، در بهار 1400 برادر کوچکتر این خودرو، یعنی فردا SX5 را به ایران آورد. سپس در تابستان 1400 نیز از نخستین سدانش با نام فردا 511 رونمایی کرد؛ سدانی که البته ساخت شرکت دانگ فنگ نبود و ماحصل همکاری جدید فردا موتور با
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
آپشنهای ایمنی متعدد
صندوق عقب 515 لیتری
پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی (4J15T)
نقاط ضعف
کیفیت دوربین عقب
عدم عرضه مدلهای 7 نفره در ایران (T5L)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (4J15T)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
156 اسببخارگشتاور
230 نیوتنمترشتاب
11.8 ثانیهمصرف ترکیبی
7.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفت اولطول
4460 میلیمترعرض
1820 میلیمترارتفاع
1720 میلیمترفاصله محوری
2720 میلیمتروزن
1575 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
215/65R18چرخ عقب
215/65R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دی کاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
12 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetoothسایر ویژگی مالتی مدیا
دوربین ثبت وقایع - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - صفحه کیلومتر دیجیتالیایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
سام 1403/2/7
ماشین خوبی بود ولی ۶ ماهی طول کشید بفروشم،شرکت فردا هم هم که بدترین برخورد رو داشتن و برای آزاد کردن سند ۲ ماه من رو کشوندن و آوردن…
پاسخ
0
1
1
ناشناس 1403/2/5
سلام نزدیک ۲ سال شده که دارم از رانندگی با تی ۵ لذت می برم. تنها آپشنی که رقبای این ماشین دارند و تی ۵ نداره دوربین ۳۶۰ و کول باکس و شارژر وایرلس هست که به اعتقاد من خیلی کاربردی نیستند. وگرنه از لحاظ ایمنی فوق العاده عالیه و گیربکس و موتور هم تحت لیسانس میتسوبیشی و محصول کمپانی DAE هست. در خرید این ماشین شک نکنید فوق العاده ماشین خوبی هست. تعدادی از دارندگان این محصول از صدای لنت این ماشین گله مند هستند که بسیاری در نمایندگی ها درست شده است. من این مشکل رو اصلا نداشتم. البته با یکسری تحقیقاتی متوجه شدم ماشینهایی که اصلا صدای لنت ندارند ترمز گیری ضعیف تری نسبت به آنهایی که صدای لنت دارند میشه. در ماشین قبلی من چانگان مونتاژی سایپا اصلا صدای لنت نداشتم کیلومتر ۲۵۰۰۰ تعویض کردم و صدای لنت روی مخم بود ولی ترمزگیری فوق العاده عالی شده بود تا اینکه لنت تایوانی گارانتی دار انداختم صداش کمتر شد ولی هیچوقت مثل فابریک نشد. دوستان در نظر داشته باشید خودروهای مونتاژی کمی ایرانیزه شدند و یکی از اقلام ایرانی شدنشون همین لنت هست لنت بدون صدا نه پودر میشه تا چرخها رو کثیف کنه و نه صدایی داره ولی ترمز گیری ضعیف تری داره که باید مراقب باشید. امیدوارم توانسته باشم برخی از تجربیات سواری لذت بخش تی ۵ را با شما به اشتراک بگذارم.
پاسخ
2
2
1
ناشناس 3 روز پیش
درود بر شما من تقریبا جزو سری اولی بودم که این ماشین رو تهیه کردم هماهنگی گیربکس و موتور فوق العاده عالی بود شتاب بسیار بالایی داشت تا اینکه در سرویس اولیه ۵۰۰ کیلومتر ماشین رو آپدیت کردند کمی تاخیر اولیه فقط داشت و گیربکس اصلا خنگی نداشت یک آپدیت در زمستان ۱۴۰۱ آمد که ماشین رو اقتصادی کرد و مصرف سوخت تا حد زیادی کاهش پیدا کرد که نیاز شدید ماشین به اکتان رو به وجود آورده بود در پاییز ۱۴۰۲ با اعتراضات و بررسی خطاهای به وجود آمده توسط خود دانگ فنگ آپدیت جدیدی عرضه گردید که کمی مصرف سوخت نه چندان قابل لمس افزایش یافت ولی کندی گیربکس و تاخیر اولیه کاملا از بین رفت حتی از فابریک اولین سری تحویلی ها هم عالیتر شد الان هم دارند با آخرین آپدیت ۱۴۰۲ تحویل میدن که خیلی عالی هست. این رو هم بگم در تمامی آپدیت های عرضه شده حالت اسپرت هیچ تغییری نکرد و بسیار چابک و سریع در حالت اسپرت هست.
1
2
ناشناس 1403/2/9
سلام درود جناب ببخشید هماهنگی گیربگس چطوری هست خنگ نمیزنه تو سرعت و حین فشار دادن پدال گاز و تعویض اتوماتیک دنده تاخیری نداره؟
2
1
ناشناس 1403/2/5
دوستان طبق بررسی هایی که من برای خرید این ماشین انجام دادم اصل مشکل در این خودرو ظاهرا ایرادات فنی نیست و اکثر مالکین این اتومبیل از نظر فنی و کیفیت رضایت دارند و عمده نارصایتی به تحویل با تاخیر و نمایندگی ها برمیگرده.
خبر خوب اینکه از سال ۱۴۰۳ تحویلها خیلی بهتر شده و داره تقریبا به موقع انجام میشه و از تاخیرهای چندین ماهه زیاد خبری نیست
پاسخ
0
1
1
mhdsht 1403/2/1
سلام.من7 ماهه ماشین را با 10 ماه تاخیر تحویل گرفتم.هنوز از خسارت تحویل خبری نیست.ماشین هم به دلیل اشکال ترمز 3 دفعه رفته برای گارانتی.از فردا موتور خرید نکنید به نظر من
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/1/27
سلام.دوستان عزیزفقط بایدبه این نکته توجه کنندکه هرکس نبایدنسبت به سلیقه شخصی نظربده.اگربخوایم واقع بین باشیم وبدون هیچ تعصبی نظربدیم بایدبگم بعدازچهارماه رانندگی خیلی ازش راضیم وهیچ موردی تاحالابرام پیش نیومده که به مشگل بخورم.ازلحاظ قطعات هم بایدبگم همه قطعاتش گیرمیادواصلانگران نباشید.بنده روزی که میخاستم بخرم اول رفتم پرس وجوببینم قطعاتش راحت بدستم میرسه یاخیر.بعدش خریدم...الحمدالله تاالان هم نیازبه هیچ قطعه ای نشده
پاسخ
0
1
4