• مشخصات فنی sonatahybridglsplus
  • مشخصات فنی sonatahybridglsplus
  • مشخصات فنی sonatahybridglsplus

مشخصات فنی هیوندای سوناتا هیبرید تیپ 3 (GLS Plus) سال 2016 - 2017

49 دیدگاه
سال
پس از تغییر تعرفه گمرکی برای تسهیل واردات خودروهای برقی و هیبرید، عرضه این دست خودروها به کشورمان سرعت گرفت. این بخش از بازار عملا به محلی برای تاخت و تاز مدل‌های هیبریدی تویوتا نظیر کمری و پریوس تبدیل شده بود تا اینکه در سال 2016 پای نخستین سری سوناتا هیبرید و با اندکی طراحی ظاهری متفاوت نسبت به نسخه‌های
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

ایمنی
کیفیت ساخت
امکانات رفاهی
بازار دست‌دوم
مصرف 6 لیتری در شهر

نقاط ضعف

پیچیدگی فنی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2016 تا 2017

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر GDi با موتورالکتریکی

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

193 اسب‌بخار

گشتاور

189 نیوتن‌متر

شتاب

9.3 ثانیه

سرعت

192 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

4.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل هفتم (LF)

طول

4855 میلی‌متر

عرض

1865 میلی‌متر

ارتفاع

1485 میلی‌متر

فاصله محوری

2805 میلی‌متر

وزن

1660 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

215/55R17

چرخ عقب

215/55R17

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

3 حالت رانندگی (اکو - نرمال - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

بازیابی انرژی ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

چراغ بای‌زنون جلو

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

8 اسپیکر 400 واتی - سیستم پخش اینفینیتی - هندزفری

مانیتور

8 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو - عقب

سردکن صندلی

جلو

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - پرده برقی عقب - پرده جانبی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ جلو
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
مهرا 1402/8/3
سلام دوستان چند سال هستش این ماشینو دارم خیلی ماشین خوبیه هم امکانات خوب و بی صدای هندلینگ و تعلیق واقا خوبه اما چند مشکل ( که البته در ایران ایراد به حساب می اید ) ۱_ کف ماشین پایین هست وبا جاده های خراب ایران گیر میکنه و اسهلاک به وجود می اورد ۲_ اگر روغن با کیفیت و خارجی با فیلتر اسل استفاده نکنیم ماشین به ندرت موتور خراب میشه و استهلاک زیادی دارد اما مثلا فیلتر اورجینال ۶۰۰۰۰۰ تومان هستش و روغن اورجینال و با کیفیت بالا و البته مخصوص خودرو هایبرید لیتری در ارزونترین حالت سه میلیون ۳_ هزینه باتری که حال حاضر دویست و پنجاه میلیون و در بهترین حالت کارکرد صد و پنجاه هزار +پمپ gdi قیمت حال حاضر بیست و پنج میلیون البته باید حداقل تا کارکرد صد و ده هزار عوض شود
پاسخ
0
0
0
رضا شکاری 1402/6/18
درود بر همگی لطفا دوستانی که تخصص ، مطالعه و یا تجربه دقیقی دارند بفرمایند سیستم گرمایش و سرمایش این خودرو چگونه کارمی کند . آیا به صورت الکتریکی است یا مثل سایر خودروها وابسته به عملکرد موتور درون سوز است و یا ترکیبی از هردو. سپاسگزارم
پاسخ
0
0
0
mojtaba 1402/5/2
من ماشینم ۱۷۰ هزار کیلومتر راه رفته و از صفر دست خودم بوده. اصلا تا حالا مشکلی باهاش نداشتم. بی صدا. بی دردسر.
پاسخ
0
0
2
سهیل1 1402/4/17
دوستان این ماشین از نظر تعادل برای مسافرت و جاده بهتره یا پژو 508
پاسخ
1
0
0
سیاوشم 1402/6/18
اگر تصمیم ندارین خیلی گاز بدین این برای جاده خیلی سواری نرم و راحتی داره ، استهلاک موتور تنفس طبیعیش هم کمتره اما پژو فرمون پذیری بهتری داره و شتاب گیریش هم خیلی بهتره، ولی خب سواریش سفت تره و حس اسپرت تری منتقل
0
1
االه 1401/6/27
قیمت مجموعه باطری 135میلیون تومان میانگین 8سال عمر مفید =سالی هفده میلیون تومان فقط باطری
پاسخ
2
2
0
HEYDARJHOLAMI 1401/7/8
من چند سال سوناتا ۲۰۰۸ داشتم میخواستم ال اف بخرم اولش دو دل بودم خیلی پرسیدم ولی نهایت تصمیمم را گرفتم واقعن من که راضی راضی هستم
0
1
HEYDARJHOLAMI 1401/7/8
تنها چیزی که از باطری هیبرید خراب میشه سلول داخلش هست که با نهایت نهایت با ۱۴ میلیون کامل نو میشه دوستان من در حال حاضر چند ساله دارم و کاملا راضی هستم خواهشن اطلاعات اشتباه گوش نکنین الان از تاکسی ها بپرسین همشون بالای ۵۰۰ هزار کیلومتر رفتن بدون هیچ عیبی
0
3