مشخصات فنی تارا دنده ای V1 پلاس 6 سرعته سال 1402 - 1403
سال
پس از گذشت 2 سال از تولید تارا دندهای V1 که گیربکس 5 سرعته داشت، شرکت ایران خودرو در پاییز 1402 تولید تارا دندهای را با گیربکس 6 سرعته آغاز کرد و نام این محصول جدید را تارا V1P یا تارا V1 پلاس گذاشت. تنها نکته فنی مهم در تارا پلاس، وجود گیربکس جدید MT6 است و به غیر از
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابر
گیربکس دستی جدید (نسبت به V1)
اضافه شدن تجهیزات جدید (نسبت به V1)
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
12.5 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1170 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ خوشآمدگویی - چراغ عقب جدیدفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستی - زیرآرنجیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو - زیرآرنجیگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - جاموبایلیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Javad1359 1403/1/30
دوستان من تارا میخام تحویل بگیرم چه رنگی بزنم که زودتر فروش بره ...چون میخام 207یا 206بخرم بجاش .ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ
0
1
0
ناشناس 1403/1/16
این گیربکس های 6 سرعته جدید مشکل طراحی اینا نداره؟ کسی تجربه استفاده داره ارش؟ 5 سرعته بگیریم یا 6 سرعته؟
پاسخ
0
0
0
هادی1774 1402/10/12
با سلام من این مدل رو تقریبا دو ماهه تحویل گرفتم به نظرم نسبت به دنا -پارس-شاهین-و همرده های خودش بهتره من بجز شاهین بقیه رو داشتم ولی تارا بهتر بوده
پاسخ
0
2
0
Mm99 1402/9/26
سلام. از بین ۲۰۷ دستی ارتقا یافته و تارا دستی v1p کدوم بهتره؟
پاسخ
1
0
1
Hossini123 1402/9/29
بسته به سلیقه شما داره که ماشین سدان بخواین یا هاچبک ولی اگر داخل شهری و یه ماشین خوش فروش و زیبا میخواین با سواری نسیبتا خوب 207 گزینه بهتریه
0
0
ناشناس 1402/9/22
نسبت به رقبا خوبه
پاسخ
2
0
0
هادی1774 1402/10/12
دقیقا درست
0
0
Hossini123 1402/9/29
یکم توی بازار بخاطره وضیعت بدنه زیاد خاطره خوبی نداره
0
0