افزایش قدرت برای محبوبیت

آغاز عرضه پورشه ماکان S مدل 2019

21 آذر 1397 10:48

کمی بعد از رونمایی پورشه از نسخه فیس‌لیفت ماکان، آلمان‌ها سری اسپرت موسوم به ماکان S را نیز با تغییراتی ملموس راهی بازار کردند.

پورشه ماکان S نسبت به نمونه پایه 14 اسب‌بخار قدرت و 20 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر دارد.شرکت می‌گوید برای این شاسی‌بلند از یک پیشرانه جدید شش سیلندر V شکل توربوشارژ استفاده کرده است. این قوای محرکه 3 لیتری همان پکیجی است که پیش‌تر روی نسخه‌های جدید کاین و پانامرا دیده بودیم. پیشرانه‌ای که از سیستم ترکیب دوقلوی توربوها به‌منظور افزایش بهره‌وری استفاده کرده است. درست به همین دلیل بوده که شاهد 349 اسب‌بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور است. این یعنی 14 اسب‌بخار قدرت و 20 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر نسبت به نمونه استاندارد. شتاب صفر تا صد ماکان اس 5.1 ثانیه ثبت شده است. تنها در این مدل اسپرت است که می‌توانیم پکیج سفارشی سرعت‌سنج مسابقه‌ای را داشته باشیم. پورشه می‌گوید سرعت نهایی محصول جدید بیش از 250 کیلومتر برساعت است.

پرفروش‌ترین شاسی‌بلند شرکت بعد از سال‌ها به پادشاهی کاین پایان داد و حالا قصد دارد با فراهم آوردن سواری راحت‌تر، مشتریان بیشتری را به سمت خودش بکشد. گفتنی است در قسمت سیستم تعلیق جلوی ماکان فوق از فنربندی چنگالی آلومینیومی به جای فولاد استفاده شده تا علاوه‌بر یک فرمان‌پذیری دقیق‌تر، سواری راحت‌تری نیز ممکن شود. پورشه حتی به فکر بهبود سیستم ترمز نیز افتاده است. در مدل جدید از دیسک‌هایی با قطر 360 میلی‌تر و ضخامت 36 میلی‌متر استفاده شده که به ترتیب افزایش 10 و 2 میلی‌متر را نشان می‌دهند.

پورشه قیمت پایه ماکان S را 59 هزار و 650 دلار اعلام کرده است.

دیدگاه کاربران