استعلام و پرداخت خلافی خودرو

استعلام خلافی وسلایل نقلیه

خودرو
موتورسیکلت

پلاک وسیله نقلیه خود را وارد کنید.

استعلام خلافی خودرو باما

در سامانه استعلام خلافی خودرو باما، این امکان برای مالکان انواع خودروها فراهم شده است تا به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، استعلام خلافی را انجام دهند. جهت دسترسی آسان برای همه نجام‌پذیر است. در روش اول، که به آن سرویس «استعلام خلافی با پلاک» می‌گوییم، کاربران فقط با داشتن شماره پلاک وسیله نقلیه، می‌توانند از نتیجه استعلام خلافی خودرو، مطلع شوند. اما در روش دوم، که به آن سرویس «استعلام خلافی با جزییات» می‌گوییم، کاربران ابتدا احراز هویت می‌شوند و سپس ریز جزییات خلافی خودرو (مانند عکس خلافی، تاریخ خلافی و ...) برای آنان قابل مشاهده است. یکی دیگر از مزیت‌های سامانه استعلام خلافی ماشین باما، امکان پرداخت فوری مبلغ خلافی است. به این ترتیب، مالکان خودروها علاوه بر گرفتن استعلام خلافی، می‌توانند به مطمئن‌ترین روش ممکن، خلافی خودرو را صفر کنند و جرایم راهنمایی و رانندگی خودروی‌شان را از سامانه پلیس راهور حذف نمایند.

پرداخت اقساطی خلافی

پرداخت اقساطی خلافی

با انتخاب سرویس «استعلام خلافی با جزییات» می‌توان پس از گرفتن استعلام خلافی، مبلغ جرایم رانندگی را جداگانه پرداخت و تسویه کرد. البته در صورت تمایل، امکان پرداخت تجمیعی خلافی خودرو نیز وجود دارد.

استعلام سریع خلافی با پلاک

استعلام سریع خلافی با پلاک

اگر اطلاعات مالک خودرو را ندارید، نگران نباشید! در چنین شرایطی کافی است سرویس «استعلام خلافی با پلاک» را انتخاب کنید تا به آسان‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن، از میزان خلافی خودرو باخبر شوید.

صدور قبض پرداخت خلافی

صدور قبض پرداخت خلافی

کاربران جهت مشاهده سوابق پرداخت خلافی، می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در باما، از جزییات پرداخت خلافی خودرو مانند مبلغ و زمان واریزی مطلع شوند و قبض جریمه را مشاهده نمایند.

پاسخ پرسش‌های پرتکرار

استعلام خلافی خودرو از باما چگونه است؟

با کمک استعلام خلافی خودرو باما، می‌توانید انواع جرایم راهنمایی و رانندگی، که برای خودروی شما ثبت شده است را مشاهده کنید. پس از استعلام خلافی، همچنین می‌توانید پرداخت خلافی خودرو را نیز انجام دهید.

ویژگی «خلافی با پلاک» در باما چیست؟

در صورت انتخاب گزینه «استعلام خلافی با پلاک»، خلافی تجمیعی خودرو را مشاهده می‌کنید؛ یعنی مجموع مبلغ جرایمی که برای خودروی شما ثبت شده است. توجه داشته باشید که در این مورد، امکان مشاهده جزییات هرکدام از جرایم، وجود ندارد.

ویژگی «خلافی با جزییات» در باما چیست؟

در صورت انتخاب گزینه «استعلام خلافی با جزییات»، لیست تفکیک شده جرایم، به همراه زمان و مکان ثبت آن‌ها، نمایش داده می‌شود.

دریافت ریز خلافی خودرو از باما امکان پذیر است؟

بله! فقط کافی است در زمان گرفتن استعلام از سامانه باما، گزینه «خلافی با جزییات» را انتخاب کنید.

هزینه استعلام خلافی خودرو در باما چقدر است؟

نرخ استعلام خلافی خودرو، براساس تعرفه مصوب دولتی بوده و باما، هیچگونه دخل و تصرفی در تعیین قیمت آن ندارد.

نحوه استعلام خلافی رایگان از باما چگونه است؟

در سامانه باما، پس از ورود به حساب کاربری، امکان دسترسی به آخرین استعلامی که گرفته‌اید، همواره وجود دارد. بنابراین جهت مشاهده آخرین استعلام، نیازی به پرداخت مجدد هزینه نیست و کاملا رایگان است.

در باما، استعلام خلافی خودرو با کد ملی امکان‌پذیر است؟

در صورتیکه گزینه «استعلام خلافی با جزییات» را انتخاب کرده باشید، علاوه بر کد ملی، شماره موبایل مالک خودرو نیز الزامی است.

در باما، استعلام خلافی خودرو با VIN امکان‌پذیر است؟

در هیچکدام از سامانه‌های آنلاین خلافی خودرو، امکان استعلام خلافی با کد VIN وجود ندارد.

پس از پرداخت خلافی در باما، آیا جریمه خودرو فورا حذف می‌شود؟

بله! پرداخت خلافی خودرو در سامانه باما، بصورت فوری انجام شده و در همان لحظه، جریمه موردنظر حذف می‌شود.

چرا بعد از پرداخت خلافی از باما، جریمه از سایت راهور حذف نمی‌شود؟

به دلیل محدودیت‌های موجود در سامانه سایت راهور، به روزرسانی اطلاعات در این سامانه با اندکی تاخیر انجام می‌شود. بنابراین پس از پرداخت خلافی از سامانه باما، باید منتظر بمانید تا سامانه راهور آپدیت شود.

در صورت پرداخت خلافی تکراری در باما، چگونه آنرا پیگیری کنیم؟

به دلیل جلوگیری از پرداخت اشتباهی کاربران، در باما، امکان پرداخت خلافی تکراری وجود ندارد؛ یعنی نمی‌توانید یک نوع خلافی را دوبار (یا چندبار) پرداخت کنید. ضمن این‌که، تمامی سوابق پرداختی که از طریق باما انجام داده‌اید، در حساب کاربری ثبت می‌شود و قابل پیگیری است.

آیا پرداخت اقساطی خلافی خودرو در باما امکان‌پذیر است؟

بله! جهت پرداخت اقساطی، کافی است گزینه «استعلام خلافی با جزییات» را انتخاب کنید تا فهرست جرایم خودرو نمایش داده شود. سپس می‌توانید هر کدام از جرایم را، به‌صورت موردی، انتخاب کرده و آن‌را پرداخت کنید.