• کي ام سي ايگل کرمان موتور
  • بررسي کي ام سي ايگل کرمان موتور (KMC Eagle)
  • کي ام سي ايگل کرمان موتور

کابین ایگل را برای اولین‌بار ببینید!

بررسی کی ام سی ایگل کرمان موتور (KMC Eagle)

9 بهمن 1402 17:49

نسخه تولید نهایی ایگل معرفی شد

بهمن 1402: پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران 1402، فرصتی خوبی به کرمان موتور داد تا بتواند برای نخستین‌بار از نسخه تولیدنهایی KMC EAGLE رونمایی کند.

با اینکه کلیات ظاهری خودرو، تفاوت خاصی نسبت به نسخه مفهومی‌اش ندارد اما مهم‌ترین نکته آن، طراحی فضای داخلی خودروست که برای اولین‌بار در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. چراکه کرمان موتور در تمامی رونمایی‌های گذشته این خودرو، شیشه‌ها رو با روکش مشکی پوشانده بود تا کابین خودرو مشخص نباشد.

رونمایی خودرو ایگل در نمایشگاه تحول 1402

آبان 1402: شرکت خودروسازی کرمان موتور، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402، برای چندمین‌بار از نسخه آزمایشی خودرو ایگل، رونمایی کرد. جالب است بدانید که سال گذشته و در جریان اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو نیز این محصول، به همین شکل رونمایی شده بود! به هرحال، طبق وعده‌ای که مدیران کرمان موتور داده‌اند، نسخه تولید نهایی ایگل، که تفاوت ظاهری اندکی با این نسخه آزمایشی دارد، تا پایان سال 1402 بصورت رسمی معرفی خواهد شد. البته شروع تولید آن احتمالا برای سال 1403 است.

بررسی کی ام سی ایگل کرمان موتور (KMC Eagle)

کی ام سی ایگل، براساس پلتفرم JAC J4 ساخته شده و به همین دلیل نیز می‌توان به آن، لقب جی 4 ایرانی بدهیم! این خودرو حتی در قسمت فنی نیز تفاوت خاصی با جی 4 ندارد. بنابراین همان موتور تنفس طبیعی جک جی4 که با حجم 1.5 لیتر، می‌توانست 103 اسب‌بخار و 146 نیوتن‌متر را تولید کند، همچنان در سینه ایگل نیز می‌تپد. همانطور که از تصاویر پیداست، شیشه‌های ایگل به رنگ مشکی درآمده تا طراحی داخلی آن، همچنان بصورت یک راز باقی بماند!

ایگل؛ نام اولین خودرو کرمان موتور

فروردین 1402: براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت، خودرو جدید کرمان موتور، که برپایه جک جی4 ساخته شده و طراحی آن نیز توسط یک شرکت ایتالیایی، بهبود یافته است، در نیمه دوم سال 1402 و با نام تجاری ایگل، وارد مرحله تولیدانبوه می‌شود.

نام خودرو ایگل کرمان موتور، که براساس یک نظرسنجی عمومی انتخاب شده، در فرهنگ لغات فارسی، به دوصورت آیگِل (aigel) و ایگُل (igol) نوشته شده و هرچند که نام یکی از روستاهای گردشگری شهر شمیرانات استان تهران است اما هنوز کرمان موتور، دلیل اصلی انتخاب نام این خودرو را توضیح نداده.

اولین رونمایی خودرو جدید کرمان موتور

شهریور 1401: شرکت کرمان موتور، طی مراسمی که با حضور آقای سامان فیروزی (مدیرعامل این شرکت) در اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401 برگزار شد، برای نخستین‌بار از نسخه پروتوتایپ سدان جدیدش رونمایی کرد.

نسخه‌ای که در نمایشگاه رونمایی شده، ماکت اولیه است و این احتمال وجود دارد که در نسخه تولید نهایی، شاهد تغییرات مختصری باشیم. نکته دیگر اینکه ظاهرا فرآیند طراحی داخلی این خودرو، هنوز به مرحله نهایی نرسیده و به همین دلیل نیز، تصاویری از کابین این خودرو در دسترس نیست.

مدیرعامل کرمان موتور همچنین از احتمال تولید این خودرو در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک خبر داده و گفته که در محدوده قیمتی 400 تا 500 میلیون تومان وارد بازار می‌شود. طبق برنامه زمان‌بندی کرمان موتور، تولید این سدان جدید در زمستان 1401 در کرمان موتور آغاز خواهد شد.

رونمایی نسخه کانسپت سدان جدید کرمان موتور

آقای سامان فیروزی در مراسم معرفی این خودرو، از پلتفرم PS1 کرمان موتور نیز پرده‌برداری نمود و بار دیگر تاکید کرد که نسخه تولید نهایی این محصول و سایر محصولات جدید کرمان موتور، تحت برند کرمان موتور عرضه می‌شود و دیگر قرار نیست شاهد لوگوی JAC روی آن باشیم.

جزییات تولید اولین خودرو کرمان موتور

مرداد 1401: آقای سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، ضمن تایید خبر خریداری پلتفرم جک J4 توسط این شرکت، خبر داده که اولین خودرو کرمان موتور با استفاده از پلتفرم جی4 اما با داخلی‌سازی 100 درصدی، در نیمه اول سال 1402 به بازار ایران معرفی می‌شود. مدیرعامل کرمان موتور، همچنین نکات جالبی را درباره این خودرو گفته که خلاصه آن به شرح زیر است:

1- شرکت کرمان موتور در سال 1396 جلسه‌ای با استاندار استان آنهویی چین (که کارخانه جک در آنجاست) برگزار نمود و قرار شد کرمان موتور و جک وارد فاز جوینت ونچر شوند. در ابتدای کار، این دو شرکت قصد داشتند که شرکت مشترکی تاسیس کنند و خودرویی را از صفر، طراحی و تولید نمایند. اما تحریم‌های صنعت خودرو در سال 1397 مانع انجام این کار شد.

2- بعد از تحریم‌ها، خودروسازی جک اعلام کرد که حاضر است با فروش پلتفرم به کرمان موتور، همکاری‌اش را به این شرکت ادامه دهد. برهمین اساس، هر دو طرف روی خودرو جک J4 به توافق رسیدند. خودروسازی جک نیز متعهد شد که تمام دانش فنی و قالب‌های قطعات آنرا به کرمان موتور منتقل کند.

3- فرآیند خریداری پلتفرم J4 به همراه انتقال دانش فنی، ساخت قطعات و ... حدود دو‌ هزار میلیارد تومان هزینه داشت. که البته شرکت کرمان موتور، هزینه‌های مربوط به خریداری دانش فنی را طی زمان پنج ساله به چینی‌ها پرداخت می‌کند.

4- البته این مقدار هزینه، صرف‌نظر از هزینه‌های مربوط به طراحی یک محصول جدید براساس این پلتفرم است چراکه کرمان موتور، طراحی اتاق جدید برای محصول جدیدش را به شرکت ایتالیایی سپرده است و طبق برنامه زمان‌بندی آنها، این طراحی در دی‌ماه 1401 آماده می‌شود.

5- اگر همه چیز طبق برنامه کرمان موتور پیش برود، محصول جدید کرمان موتور در نیمه اول 1402 به بازار ایران معرفی می‌شود. این سدان جدید، با لوگوی جدید کرمان موتور و احتمالا تحت برند کی ام سی خواهد بود.

6- قطعات خودروی جدید کرمان موتور، داخلی‌سازی 100 درصدی دارند طوریکه حتی پیشرانه آن توسط شرکت‌های ایرانی، داخلی‌سازی خواهد شد. البته کرمان موتور در حال حاضر، در بخشی از قطعات الکترونیکی مربوط به مجموعه EMS به مرحله داخلی‌سازی نرسیده‌ است اما طبق اعلام این شرکت، تاکنون بیش از 460 قالب قطعات خودروی جدید کرمان موتور، به ایران ارسال شده و در بین 120 قطعه‌ساز ایرانی نیز پخش شده است.

7- خودروی جدید کرمان موتور، قرار است در سه نسخه برقی، بنزینی دنده‌ای و بنزینی اتوماتیک دارد. خودروی برقی کرمان موتور با همکاری شرکت مپنا ساخته می‌شود و قیمت آن احتمالا 16 هزار دلار خواهد بود. البته برای مدل‌های بنزینی دنده‌ای و بنزینی اتومات، کرمان موتور در تلاش است تا آنها را با قیمتی رقابتی به بازار ایران بیاورد.

8- برنامه نهایی کرمان موتور این است که بتواند سالانه 24 هزار دستگاه از این خودروی جدید را به تولید برساند تا به این ترتیب، بتواند با محصولاتی همانند تارا، دنا پلاس، شاهین و ... وارد رقابت شود.

شروع داخلی سازی موتور جک در ایران

آذر 1399: کرمان موتور که تاکنون برای داخلی‌سازی جک J4 بیش از 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است، حالا گفته که می‌خواهد تا پایان سال 99، میزان داخلی‌سازی جک J4 را به بیش از 50% و تا پایان بهار 1400 نیز میزان داخلی‌سازی آنرا به بیش از 70% برساند.

جک جی 4 کرمان موتور

اما کرمان موتور برای داخلی‌سازی هرچه بیشتر جک J4، قدم‌های بلندتر دیگری نیز برداشته است. این شرکت در تاریخ 18 آذرماه 99 خبر داده که برای داخلی‌سازی موتور جک J4 نیز با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایران، قرارداد کلانی به ارزش 1200 میلیارد تومان بسته است که به موجب آن، موتور این خودرو در زمستان 1400 تولید داخل خواهد شد. پس با تولید این موتور در ایران، کرمان موتور در زمستان سال 1400، میزان داخلی‌سازی جک J4 را به بیش از 80% می‌رساند.

البته از آنجایی که موتور جک J4 با موتور اس3 (بررسی خودرو جک S3) مشترک است، این احتمال وجود دارد که کرمان موتور، برنامه بلندمدتی برای تولید داخلی سایر محصولات جک در سال‌های آینده داشته باشد که عرضه پیکاپ تی8 (بررسی کی‌ ام‌ سی T8) و همچنین کراس‌اور کی7 (بررسی کی‌ ام‌ سی K7) در راستای همین موضوع خواهند بود.


تجربه رانندگی با جک جی 4

در مقاله تست و بررسی جک جی 4 می‌توانید همه چیز را درباره این سدان نسبتا اقتصادی کرمان موتور در بازار ایران، بخوانید، از مشخصات فنی‌اش آگاه شوید و تصاویر اختصاصی جک J4 را هم مشاهده کنید.

اخبار شرکت کرمان موتور

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت کرمان موتور، شامل طرح پیش فروش خودروهای کرمان موتور، طرح فروش فوری کرمان موتور و طرح فروش اقساطی محصولات کرمان خودرو، مطالب منتخب زیر را مطالعه کنید:

همچنین در مقاله سرویس ادواری کرمان موتور می‌توانید آخرین اخبار سرویس محصولات کرمان موتور، شرایط جدید گارانتی کرمان موتور و جدیدترین اخبار خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور را مشاهده کنید. البته اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت کرمان خودرو هستید، احتمالا خواندن مقالات زیر نیز برای‌تان مفید خواهد بود:

دیدگاه کاربران
Sobhan1 1400/9/10
بنده در مشخصات فني جي 4 نظري داده بودم درباره جي 4 كه در تهران نمايندگي مرادي مانيتور داشت بنده اصلاح ميكنم كه الان تمام نمايندگي ها با مانيتور جي 4 رو تحويل مي دهند در اصفهان هم مشاهده كردم جي 4 مدل 1400 تمام تغييرات را دارد
پاسخ
0
0
0