فروش این خودرو از اواخر سال جاری میلادی شروع خواهد شد

هیوندای و معرفی مدل جدید لافستا در نمایشگاه پکن

8 اردیبهشت 1397 17:59

شرکت هیوندای قصد دارد حضور خود در بازار چین را با رونمایی از یک سدان جدید به نام لافستا (در زبان ایتالیایی به معنی فستیوال) که به طور اختصاصی برای این بازار طراحی شده گسترش دهد.

این اولین خودرو هیوندای است که با زبان طراحی جدید کمپانی ساخته شده است.این خودرو که روز چهارشنبه در نمایشگاه خودرو پکن 2018 رونمایی شد، اولین محصول این شرکت کره‌ای است که از زبان طراحی جدید این کمپانی به نام Sensuous Sportiness استفاده می‌کند. ماه پیش هیوندای در نمایشگاه ژنو با یک مدل کانسپت از زبان طراحی جدید خود رونمایی جهانی کرده بود.

با نگاهی به تصاویر این خودرو می‌توانید برخی از عناصر طراحی کلیدی هیوندای لافستا، مانند جلوپنجره بزرگ در جلو با تریم کرومی، خطوط روی کاپوت و بخش‌های پایینی درب‌ها و یک خط سقف شیب‌دار پشت ستون‌های عقب را مشاهده کنید. این خودرو به نوعی شباهت‌هایی با نسل جدید سانتافه دارد، ولی بهره‌گیری از المان‌های طراحی این زبان جدید کمپانی در لافستا بیشتر بوده و واضح‌تر خود را نشان می‌دهند.

سانگ یوپ لی، مدیر بخش طراحی هیوندای در این مورد گفته: "با تکیه بر تاریخچه‌ای غنی از ساخت خودروهای با ظاهری متفاوت و اسپرت، ما یک دوره جدید برای بخش طراحی هیوندای ایجاد کرده‌ایم. زبان طراحی Sensuous Sportiness، نشان از هدف‌گذاری ما برای ساخت برندی دوست داشتنی در میان مردم دارد، که این امر با خودروهایی که ارزش عاطفی بالایی دارند، محقق می‌شود."

هرچند تصویری از کابین منتشر نشده است، اما گفته می‌شود کابین این خودرو جادار بوده و در طراحی آن، روی راحتی و آسایش راننده تمرکز شده است. از سوی دیگر، کابین این خودرو به مواد اولیه با کیفیت، تکنولوژی جدید و چندین سیستم کمکی رانندگی هم مجهز شده است.

قدرت مورد نیاز این خودرو از پیشرانه توربو 1.6 لیتری GDi که با هیوندای کونا پرمیوم GT مشترک است، تأمین می‌شود. این پیشرانه با جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه همراه شده است و 175 اسب‌بخار نیرو و 265 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

فروش  هیوندای لافستا از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی در چین آغاز خواهد شد و خودروساز قول داده تا جزئیات بیشتری از آن قبل از ورود رسمی به بازار منتشر کند.

دیدگاه کاربران