این خودرو در مقایسه با نسل قبل خود زیباتر، مجهزتر و بزرگ‌تر شده است.

رونمایی از لکسوس ES مدل 2019 در پکن

9 اردیبهشت 1397 18:33

نسل فعلی لکسوس ES به لطف لوکس بودن، خودرویی بسیار محبوب و پرفروشی است. این مدل، البته در حال قدیمی شدن بود و ظاهر نسبتا قدیمی آن بدون شک کمکی به این ماجرا نمی‌کرد. لکسوس این مشکلات و بسیاری موارد دیگر را با طراحی و ساخت نسل هفتم جدید حل کرده و اکنون، لکسوس ES جذاب‌تر از همیشه آمده است تا موفقیت‌های قبلی خود را بار دیگر تکرار کند.

نسل هفتم این سدان زیباتر شده و از تجهیزات و تکنولوژی‌های بیشتری در مقایسه با گذشته استفاده می‌کند.

زیر این ظاهر تهاجمی، پلت فرم ماژولار GA-K تویوتا خوابیده که با آوالون 2019 مشترک است. استفاده از این پلت‌فرم به سدان ES اجازه داده تا در مدل جدید اندازه بزرگ‌تری داشته باشد. لکسوس ادعا می‌کند که ES جدید در مقایسه با مدل فعلی، از نظر طول و عرض افزایش در حد چند سانتی‌متر داشته است. طول دو محور خودرو هم تقریبا 5 سانتی متر بزرگ‌تر شده است.

 

پیشرانه‌ها هم به روز رسانی شده‌اند

همانند گذشته، ES 2019 قرار است در دو مدل ES 350 و ES 300h وارد بازار شود. درست مانند نسل قبلی این خودرو، ES 350 از پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی استفاده می‌کند. البته، قدرت این پیشرانه در مدل 2019 به 302 اسب‌بخار افزایش یافته و گشتاور آن برابر با 362 نیوتن‌متر می‌باشد. این اعداد در مقایسه با نسل قبلی خودرو که 268 اسب‌بخار نیرو و 336 نیوتن‌متر گشتاور داشت، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

برای مدل 2019، کمپانی جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک را جایگزین نسخه قدیمی شش سرعته کرده است. اگرچه در حال حاضر ES فقط دیفرانسیل جلو است، اما گفته می‌شود بزودی نسخه چهارچرخ محرک آن نیز روانه بازار خواهد شد.

قلب هیبریدی

در نسخه هیبریدی، مدل 300h بروزرسانی های متعددی دریافت کرده که مصرف سوخت آن را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. این مدل هیبریدی از پیشرانه بروز شده با یک باتری کاملا جدید نیکلی هیبریدی بهره می‌برد که در مقایسه با قبل کوچک‌تر شده است، یک موتور الکتریکی کوچک‌تر که در مقایسه با موتور قبلی سبک‌تر شده و با پیشرانه احتراق داخلی جدید همراه شده است، که یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی چرخه آتکینسون است.

خروجی کلی مدل هیبریدی از 200 اسب‌بخار در مدل قبلی به 215 اسب‌بخار افزایش یافته است. مصرف سوخت خودرو هم بهتر شده، مدل فعلی این خودرو در چرخه ترکیبی مصرف سوختی برابر با 5.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد و گفته می‌شود این عدد در مدل جدید ES به 5.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

تزریق روحیه ورزشکاری

هیجان‌انگیزترین خبر برای ES البته، اضافه شدن تریم اف اسپرت است. این تریم که ظاهری اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر به خودرو می‌دهد فقط در مدل ES 350 قابل ارائه است و همان پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی را حفظ می‌کند. این مدل به سیستم تعلیق متغیر سازگار شونده مجهز شده که قبلا آن را روی مدل LC کوپه دیده بودیم. یک حالت رانندگی اسپرت پلاس به اضافه صدای پیشرانه تقویت شده هم از موارد اختصاصی برای این تریم هستند.

ES هنوز هم فوق‌العاده لوکس است

داخل کابین، اوضاع بسیار بهتر هم می‌شود. آن که چه واضح است این که، کابین همان‌طور که همه از لکسوس انتظار دارند بسیار شیک و لوکس است و مواردی مانند چوب واقعی و تزئینات آلومینیومی در آن به کار رفته است، به طور کلی بخواهیم بگوییم، کابین لکسوس ES مدل 2019 بسیار جذاب‌تر از همیشه شده است.

در طراحی داشبورد روی راحتی و آسایش راننده تمرکز شده و دکمه‌های کنترل سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی، به راحتی در اختیار وی قرار گرفته‌اند. لکسوس همچنین در حرکتی خوب، جای ساعت آنالوگ که در مدل قدیمی به هیچ وجه خوب نبود را عوض کرده و اکنون شاهد یک ساعت آنالوگ کوچک در سمت چپ صفحه نمایش جدید خودرو هستیم.

مملو از تکنولوژی

علاوه‌بر طراحی کابین جدید، ES از نظر تجهیزات و تکنولوژی‌ها هم بسیار متحول شده است. یک صفحه نمایش 8 اینچ وجود دارد که درست بالای داشبورد قرار گرفته، با این وجود کمپانی آپشن صفحه نمایش 12.3 اینچی را هم برای این خودرو ارائه کرده است.

بدون توجه به نوع صفحه نمایش انتخابی توسط مشتری، لکسوس همانند مدل قبلی، برای کار با این صفحه نمایش یک کنترل پد در سمت راست دسته دنده قرار داده است. ES مدل 2019 همچنین نخستین محصول لکسوس است که همراه با Apple کارپلی ارائه می‌شود، موضوعی که قطعا دوست‌داران آن را خوش حال خواهد کرد، همچنین این مدل جدید لکسوس از آمازون الکسا هم پشتیبانی می‌کند.

نکته جالب این که با ارائه هات‌اسپات وای‌فای داخلی دیگر مشکل اینترنت در داخل خودرو نخواهید داشت. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توان به صفحه کیلومتر جدید و یک سیستم هدآپ دیسپلی اشاره کرد.

همچنان ایمن

زمان صحبت در مورد امکانات و تجهیزات ایمنی خودرو فراهم رسیده، این سدان در مدل 2019 خودرو به مجموعه Lexus Safety System+ 2.0 مجهز شده که از یک سیستم قبل از تصادف بهره می‌برد.

لکسوس از این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن 2018 رونمایی کرد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده، ولی گفته می‌شود خودرو تا اواخر تابستان امسال وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه کاربران