خودروی تمام برقی جمع‌وجور EQ در این سایت تولید خواهد شد.

سرمایه‌گذاری هنگفت مرسدس‌بنز برای تولید خودروی برقی در فرانسه

2 خرداد 1397 14:45

مرسدس‌بنز در حال افزایش ظرفیت خود در اروپا برای تولید خودروهای برقی است. بیست سال پیش تولید خودروی اسمارت به عنوان یک پروژه آلمانی- فرانسوی شروع شد. حالا گام بعدی برداشته شده و برای اولین مرتبه در تاریخ مرسدس‌بنز، تولید یک مدل از محصولات مرسدس‌بنز به فرانسه منتقل خواهد شد.

مرسدس‌بنز برنامه دارد تا سال 2022 در هر سگمنت، حداقل یک مدل برقی در سبد محصولات خود عرضه کند.

مرسدس‌بنز اعلام کرده است که به زودی سایت تولیدی‌اش را در فرانسه که در حال حاضر به تولید اسمارت فورتو مشغول است، دستخوش تغییر خواهد کرد تا خودروی تمام برقی کامپکت EQ را در آن به تولید برسد. میزان سرمایه‌گذاری (که شامل سایت تولیدی نیز می‌شود) در حدود 589 میلیون دلار خواهد بود.

این منطقه، یکی از شش نقطه برنامه‌ریزی شده دایملر برای تولید خودروهای برقی EQ خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022 ده مدل از این سری خودروها ساخته شوند. خودروساز آلمانی برنامه دارد تا سال 2025 بین 15 تا 25 درصد از کل خودروهای تولیدی خود را به صورت برقی عرضه نماید.

دیدار دیتر زیچه مدیرعامل کمپانی مرسدس‌بنز (سمت چپ) با امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه (سمت راست) در کاخ الیزه.

دکتر دیتر زیچه مدیرعامل کمپانی مرسدس‌بنز اعلام کرده که این شرکت به روند برقی‌سازی خودروهایش ادامه خواهد داد. این بیانیه پس از دیدار او با امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه به طور رسمی اعلام شد. تا سال 2022 مرسدس برنامه دارد در هر سگمنت، حداقل یک مدل برقی در سبد محصولات خود عرضه کند. در راستای دستیابی به این هدف، مرسدس همچنان به دنبال توسعه محصولات پلاگین هایبرید خود است.

در چند سال آینده برای برقی‌سازی خودرهای مرسدس بالغ بر 10 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خواهد شد. از سوی دیگر به منظور تامین باطری اینگونه خودروها نیز یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری انجام می‌شود تا این شبکه تامین در قالب شش کارخانه باطری‌سازی در سه قاره شکل گیرد و به یکدیگر متصل شوند.

پس از ارائه مدل‌های اسمارت فورتو برقی به صورت سقف ثابت و متحرک و مدل EQ که به زودی در فرانسه به تولید خواهد رسید، انتظار می‌رود مدل کراس‌اور برقی EQ نیز در سال 2019 وارد بازار شود. مدت کمی پس از آن، مدل EQC که حاصل همکاری مشترک میان مرسدس و کمپانی چینی BAIC است، به تولید می‌رسد. مدل‌های آینده برند EQ با مرور زمان به خطوط تولید این شرکت در آلمان و آمریکا اضافه خواهند شد
.

دیدگاه کاربران