آغاز فروش خودروی سری ایکس هوانسو اتو از چند روز آینده در چین

کپی چینی لامبورگینی اوروس

19 خرداد 1397 17:00

لامبورگینی اوروس، یک شاسی‌بلند فوق العاده قوی 650 اسب بخاری است. این ابرخودرو می‌تواند صفر تا صد را فقط در 3.59 ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی برابر با 300 کیلومتر بر ساعت دارد. همه این‌ها در کنار ظاهر بسیار جذاب، لامبورگینی اوروس را به یکی از بهترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا تبدیل نموده است. ولی خودرویی که اینجا مشاهده می‌کنید، اصلا لامبورگینی اوروس نیست و یک کپی کاملا چینی از آن است که فروش آن طی چند روز آینده در این کشور شروع خواهد شد.

کپی چینی اوروس 455 اسب بخار از مدل واقعی نیروی کم‌تری دارد.این شاسی‌بلند را شرکتی به نام هوانسو اتو (Huansu Auto) تولید کرده؛ هوانسو، به معنای سرعت جادویی است. این خودرو قرار است در چین توسط شرکت Beiqi Yinxiang Automobile (یک جوینت ونچر بین شرکت بایک و گروه موتورسیکلت یینشیانگ) تولید شود و روی پلتفرم BIAC SUV ساخته شده است.

این خودرو، اولین مدل از شاسی‌بلندهای اسپرت به نام سری ایکس است. این خودرو با داشتن طول بین دو محور معادل 2815 میلیمتر، تقریبا 200 میلیمتر کوتاه‌تر از لامبورگینی اوروس است، ولی هر دو نسخه هفت و پنج سرنشین آن فضای اتاق بیشتری برای سرنشین‌ها دارند، درحالی که اوروس، ظرفیت چهار سرنشین را دارد. شاید این خودرو توانسته ظاهری شبیه به اوروس داشته باشد، ولی به لحاظ فنی، زمین تا آسمان با آن فرق دارد. قدرت پیشرانه 2 لیتری توربو این خودرو، تنها 195 اسب‌بخار است. اگر دقیق بخواهیم بگوییم، کپی چینی اوروس، 455 اسب بخار از مدل واقعی‌اش، قدرت کمتری دارد.

فروش هوانسو سری ایکس از 6 ژوئن در چین شروع خواهد شد، ولی انتظار دیدن آن را در خیابان‌های شهرهای بزرگ مانند پکن یا شانگهای نداشته باشید. در گزارش مذکور آمده که کمپانی این خودرو را برای شهرهای کوچک‌تر در نظر گرفته است و قیمت آن حدودا بین 100 تا 150 هزار یوان (تقریبا 15 تا 24 هزار دلار) است. در کشور چین، لامبورگینی اوروس قیمتی معادل 3.13 میلیون یوان (488 هزار دلار) دارد.

دیدگاه کاربران