• هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو
  • هايما S7 توربو پلاس ايران خودرو

پایان روزگار جوانی

تست و بررسی هایما S7 توربو پلاس

10 آبان 1401 10:24

روزی که هایما S7 قدم به خیابان‌های کشورمان گذاشت را به خوبی به یاد دارم؛ ظاهرش برای آن دوران عالی بود و بواسطه قد و قامت بلندش، پرابهت نشان می‌داد؛ آپشن‌های مناسبی هم داشت و با تعلیق نرم و فضای به نسبت کافی، خودرویی ایده‌آل برای استفاده‌های خانوادگی به نظر می‌رسید؛ ولی کافی بود استارت بزنید و کمی با آن رانندگی کنید تا از هر چه ماشین چینی است ناامید شوید! شتابش به معنای واقعی کلمه ضعیف بود و در سربالایی‌ها به زحمت از پس ماشین‌های با نصف قیمت خودش برمی‌آمد؛ این نقطه ضعف بزرگ سبب شد تا هایما S7 خیلی زود به سمت منفور شدن پیش برود و همین مقدمه را برای عرضه مدل قوی‌تر مجهز به پیشرانه توربوشارژر مهیا ساخت.

در هایما S7 توربو مشکل اصلی یعنی قدرت موتور به کل برطرف شده بود و حالا S7 با اسب‌های اضافه در زیر کاپوت و گیربکس جدید 6 سرعته پاورتک به راحتی برای رقبایش کری می‌خواند؛ حتی چند آپشن مثل دوربین 360 درجه هم به لیست تجهیزات آن اضافه شد تا دیگر جای گله و شکایتی باقی نماند؛ ولی فکر می‌کنید در دنیای پرسرعت امروزی این کارها تا چند سال جواب می‌دهند؟! آن هم در شرایطی که هر روز شاهد عرضه یک کراس‌اور جدید با امکانات عالی و فیس‌لیفت‌های پیاپی هستیم؛ طبیعی است که در چنین شرایطی اگر حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته باشید به راحتی از دور رقابت خارج خواهید شد؛ ایران‌ خودرو هم با علم به این موضوع نسخه به‌روز شده S7 را با پسوند پلاس روانه بازار نمود تا یک بار دیگر فرزندش را سر زبان‌ها بیاندازد.

حالا ما امروز در بخش تست و بررسی خودرو آمده‌ایم ببینیم آیا این محصول آنقدرها بهتر شده که بتواند با خودروهای روز بازار رقابت کند، یا این‌که این فقط یک تلاش بیهوده از جانب ایران‌ خودرو، برای عقب انداختن دوران بازنشستگی هایما S7 بوده است.

بررسی طراحی ظاهری هایما S7 پلاس

طراحی هایما S7 متعلق به دورانی است که چینی‌ها هنوز به سطح اعتماد به نفس امروزشان نرسیده بودند، از این رو به کپی‌برداری از برندهای مطرح جهان می‌پرداختند؛ برای همین است که جلوپنجره S7 شبیه تویوتا پرادو از کار درآمده و چراغ‌های عقب ما را به یاد ب ام‌ و سری 7 (اتاق F01) می‌اندازد؛ با این حال مهندسان هایما موفق شده‌اند با زیرکی تمام، قطعات را به شکلی باهم ترکیب کنند که ظاهر نهایی هایما S7 پلاس شبیه به هیچ خودرو دیگری نباشد. تازه ارتفاع مناسب از سطح زمین و حجم‌دهی منطقی در قسمت‌های مختلف مقداری جذبه را هم چاشنی کار کرده است تا ترکیب این قضیه با ساختار جعبه‌ای شکل اتاق، هایما S7 پلاس را به  شاسی‌بلندهای واقعی شبیه نماید.

با تمامی این صحبت‌ها باید در نظر داشت که حدود یک دهه از طراحی این خودرو می‌گذرد و چین و چروک کهنسالی به وضوح در چهره کراس‌اوور ایران‌ خودرو روئیت می‌شود. متاسفانه در نمونه پلاس هم پیشرفت خاصی حاصل نشده و به غیر از موارد جزئی نظیر تعویض آینه‌های جانبی با طرح هایما S5 و اضافه‌شدن گل‌پخش‌کن‌های جلو، همه چیز تکراری و قدیمی است.

 بررسی کابین هایما S7 پلاس

درست است که ظاهر هایما S7 پلاس تغییر خاصی نداشته، اما خوشبختانه در داخل کابین شاهد بازنگری و اصلاحات جزئی در طراحی و رنگ‌بندی برخی قسمت‌ها هستیم، که در مجموع فضایی مدرن‌تر از قبل را پدید آورده‌اند.

خطوط کلی طراحی، فرم دریچه‌ها، مدل فرمان و بسیاری از قسمت‌های دیگر تغییر چشمگیری را تجربه نکرده‌اند؛ با این حال سایز بزرگ‌تر نمایشگر مرکزی، جایگزین شدن کنترلرهای ساده سیستم تهویه با یک پنل لمسی و استفاده از رنگ مشکی به جای چرم‌های نارنجی و قهوه‌ای، نمای کلی کابین هایما S7 پلاس را یک پله ارتقاء بخشیده‌اند و حالا به جای آن اتاق اقتصادی نه‌چندان جذاب، با محیطی متین و شیک روبرو هستیم.

صندلی‌ها نیز لباسی از ترکیب پارچه و چرم به تن کرده‌اند تا در شرایط مختلف (مثلاً تابش مستقیم آفتاب)، راحتی بیشتری به سرنشینان پیشکش و از تعریق بی‌مورد جلوگیری نمایند.

در سایر قسمت‌ها همه چیز مثل گذشته است و با همان نقاط قوت و ضعف همیشگی سر و کار داریم. مثلاً کیفیت کلی مقداری بالاتر از متوسط است؛ قسمت فوقانی داشبورد از پلاستیک نرم ساخته شده و در پایین پلاستیک خشک به کار رفته است. صندلی‌ها نیز از راحتی نسبی برخوردارند و با توجه به عرض مناسب می‌توانند به افراد درشت‌هیکل هم سرویس مطلوب را ارائه کنند. البته فاصله کم میان محورها (2619 میلی‌متر) باعث شده جای پای سرنشیان عقب از حالت ایده‌آل فاصله گیرد، اما قابلیت تنظیم پشتی صندلی‌های عقب این مشکل را تا حدودی کم‌رنگ نموده.

صندوق عقب هم جادار است و برای سفرهای خانوادگی کارآمد به نظر می‌رسد؛ فقط ای کاش پرده محافظ قسمت بار اندکی بالاتر نصب می‎‌شد تا فضای صندوق بدین شکل هدر نرود. از لحاظ ارگونومی هم باید اعتراف کرد که شرایط کلی هایما S7 پلاس مناسب است و مشکل خاصی از بابت دسترسی به ادوات وجود ندارد.

بررسی امکانات هایما S7 پلاس

هایما S7 از همان ابتدا با امکانات مناسبی نظیر: فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر چند منظوره مرکزی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دنده عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، آینه‌های جانبی برقی مجهز به سیستم تاشو، آینه وسط حساس به نور (الکتروکرومیک)، سامانه پایش فشار باد تایرها TPMS، گرمکن صندلی‌‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروزکنترل، سانروف برقی، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA و ایربگ‌های جلو و جانبی (جمعاً چهار عدد) به بازار عرضه شد.

پس از آن در نسخه توربو گزینه‌هایی مثل: دوربین 360 درجه و سنسورهای نور و باران این لیست را تکمیل نمودند. حالا در نمونه پلاس تنها شاهد افزایش سایز نمایشگر مرکزی هستیم و تنظیمات سیستم تهویه از حالت مکانیکی به لمسی تغییر وضعیت داده‌اند؛ خوب این موارد جزئی آنقدرها که باید و شاید ما را راضی نخواهند کرد، چراکه انتظار داشتیم حداقل ایربگ‌های پرده‌ای و ترمز پارک برقی را هم روی نسخه پلاس ببینیم. البته یک سری موارد جزئی مثل چراغ داشبورد و اینجور چیزها هم به هایما S7 پلاس اضافه شده است، که اصلاً ارزش گفتن ندارند!

بررسی مشخصات فنی هایما S7 پلاس

هایما S7 پلاس از لحاظ مشخصات فنی تفاوت خاصی با نسخه توربو ندارد؛ البته شاید هم واقعاً نیازی به تغییر نبوده چون همانطور که در بررسی هایما S7 توربو دیدیم، با همین پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری که 170 اسب‌بخار قدرت و 230 گشتاور تولید می‌کند کمبودی در برابر رقبایش ندارد و به راحتی نیازهای معمول را پاسخگو خواهد بود. گیربکس هم 6 سرعته اتوماتیک از نوع AT است، که نه دردسرهای نگهداری از انواع دوکلاچه را به شما تحمیل می‌کند و نه مثل مدل‌های CVT حوصله‌تان را سر می‌برد.

با تمامی این صحبت‌ها باز هم توقع داشتیم حالا که پول بیشتری پای نسخه پلاس پرداخت کرده‌ایم، چیزهای بهتری نسبت به قبل نصیبمان می‌شد. مثلاً اصلاحات هرچند جزئی روی سیستم تعلیق می‌توانست به بهبود هندلینگ هایما S7 پلاس منجر شود و عایق‌بندی بهتر، قطعاً سواری با آن را لذت‌بخش‌تر می‌کرد. البته ایران‌خودرو مدعی شده با یک سری تغییرات نرم‌افزاری توانسته مصرف سوخت را اندکی کاهش دهد و حالا هایما S7 پلاس در هر صد کیلومتر رانندگی در شرایط ترکیبی به 8.34 لیتر بنزین احتیاج خواهد داشت؛ اما نکته اینجاست که حتی این عدد هم چندان افتخارآمیز نیست و در نهایت نمره متوسط را بدست می‌آورد.

ترمزها هم در جلو و عقب از نوع دیسکی هستند و به نسبت توانایی‌های حرکتی هایما S7 پلاس رفتار قابل‌قبولی از خود نشان می‌دهند. فقط ای کاش یک تست ایمنی معتبر هم روی نماینده هایما صورت می‌گرفت، تا ببینیم چقدر می‌توانیم روی امنیتش حساب باز کنیم. فعلاً تنها امیدواری ما وجود گزینه‌هایی مثل ESP , TCS , ایربگ‌های جانبی و مشاهدات عینی از مقاومت قابل‌قبول بدنه در تصادفات عادی است، که هرچند دلمان را خوش کرده‌اند، اما هیچ‌کدامشان نمی‌توانند به طور قطع سطح ایمنی هایما S7 پلاس را مشخص نمایند.

»» کاتالوگ رسمی هایما اس7 پلاس (PDF) ««

تفاوت هایما S7 توربو پلاس با S7 توربو

ایران خودرو با عرضه محصول جدید هایما S7 توربو پلاس، تلاش کرده تا با بهبود آپشن‌ها و تغییر مختصر طراحی کابین، شاید یک خداحافظی با شکوه با هایما داشته باشد! می‌گوییم شاید، چون آینده همکاری هایما و ایران خودرو نامشخص است و هنوز نمی‌دانیم باید منتظر چه چیزی باشیم.

به هرحال، خودرو هایما S7 پلاس، هم‌اکنون در بازار کشورمان قابل خریداری است. این محصول جدید ایران خودرو با همان ظاهر هایما S7 توربوی معمولی تحویل خریداران شده ولی چندین تفاوت مختصر هم دارد. ضمن اینکه آپشن‌هایش نیز اندکی تغییر کرده و بهتر از قبل، شده است. در جدول زیر، همه تفاوت‌های هایما S7 توربو پلاس با S7 توربوی معمولی را ذکر کرده‌ایم:

امکانات S7 توربو S7 توربو پلاس
مصرف ترکیبی 9.6 لیتر 8.6 لیتر
مانیتور لمسی 7 اینچی 8 اینچی
پنل تهویه کنترل مکانیکی کنترل لمسی
روکش صندلی چرم چرم و پارچه
رنگ روکش صندلی مشکی و نارنجی مشکی
رنگ قاب کنسول مرکزی قهوه‌ای مشکی پیانو
رنگ قاب کلیدهای در قهوه‌ای مشکی پیانو
شیشه لچکی عقب ساده دور رنگ مشکی
گل پخش کن جلو x دارد
فندک سرنشین عقب x دارد
نام هایما روی صندوق x دارد
چراغ داشبورد x دارد
پخش فایل MP5 x دارد
دی‌وی‌دی پلیر دارد x
آینه جانبی طرح s5 x دارد
بسته شدن کامل آینه جانبی x دارد

*اطلاعات فوق از سایت ایران خودرو گردآوری شده است.

تجربه رانندگی با هایما S7 پلاس

پشت فرمان هایما S7 پلاس همان حال و هوای نسخه توربو جاری است؛ فقط طراحی کنسول میانی و سیستم تهویه بهبود یافته و رنگ‌بندی شکیل‌تر تریم داخلی، حس بهتری به انسان منتقل می‌کند. البته همین پنل لمسی زیبا هم یک مشکل دارد و آن اینکه گاه ما را مجبور می‌کند برای تنظیمات مختلف چشم از جاده برداریم درصورتی‌که کلیدهای زمخت نسخه قبلی به راحتی زیر دست لمس می‌شدند.

خیلی خلاصه بگویم که اینجا خبر جدیدی برایتان نداریم، پس اگر تجربه رانندگی با هایما S7 توربو ساده را داشته‌اید می‌توانید این بخش را جا بگذارید و یک راست به سراغ راند نهایی بررسی بروید؛ ولی من برای آنهایی که با نسخه قبلی هم آشنا نیستند به نوشتن ادامه می‌دهم.

پشت فرمان به لطف ستون‌های نه‌چندان قطور و ارتفاع مناسب از سطح زمین حس تسلط خوبی حاکم است و هرجا هم نقطه کوری وجود داشته به کمک دوربین‌های پیرامونی پوشش داده شده است. فرمان برقی به نرمی زیر دست می‌چرخد و گیربکس نیز بدون تقه و سر و صدای اضافه به انجام وظیفه می‌پردازد.

واکنش‌ها به پدال گاز انصافاً خوب است و چه در شتاب اولیه و چه کشش در سربالایی‌ها با مشکلی مواجه نیستیم. به طور کلی ماشین‌هایی که پیشرانه بزرگ‌تر و در عوض بوست توربو پایین‌تری دارند به نوعی کمتر از خودروهای با موتور کوچک و توربو بزرگ به پرخوران خود وابسته هستند و از این رو لگ اولیه توربو در هایما S7 پلاس تاحدودی کمتر از رقبای 1.5 لیتری احساس می‌شود؛ با این حال هوش نه چندان سرشار گیربکس باعث شده در شروع حرکت حس سبک‌بالی ایده‎آل را تجربه نکنیم و در نهایت به شتاب صفر تا صد در حدود 10.5 دست یابیم. البته همین عدد هم برای خودرویی با این وزن (آن هم در این رده قیمتی) کافی است.

باید به شما هشدار دهم که هایما S7 پلاس علیرغم شتاب قابل‌قبولش برای رانندگی اسپرت و مسابقه‌ای ساخته نشده. در واقع افزایش قدرت موتور نسخه توربو صرفاً برای این است که در سفرها و سبقت‌گیری‌های عادی و یا عبور از سربالایی‌ها دست پر باشید وگرنه هایما S7 پلاس با این هندلینگ معمولی، اصلاً به درد ماجراجویی‌ در سرعت‌های بالا نمی‌خورد.

سیستم تعلیق نماینده هایما برای رفاه حال سرنشینان خیلی نرم در نظر گرفته شده و تایرهای نسبتاً فاق‌بلند هایما S7 پلاس هم این مجموعه را برای رسیدن به هدف همراهی نموده‌اند؛ همین نکته S7 پلاس را در پیچ‌های تند اسیر حرکات الاکلنگی می‌کند. فرمان هم زیادی سبک است و اطلاعات دقیقی از وضعیت چرخ‌ها به راننده انتقال نمی‌دهد. باز جای شکرش باقی است که در این بین از نعمت ESP برخورداریم و همین آپشن به ظاهر ساده اجازه نمی‌دهد کم‌فرمانی‌ها و حرکات عرضی به این راحتی‌ها به بروز حادثه ختم شوند.

ترمزها نیز شرایط به نسبت خوبی دارند و اگر قلق پدال ترمز دستتان بیاید می‌توانید به راحتی از پس جمع‌وجور کردن هایما S7 پلاس برآیید. هرچند در ترمزگیری‌های شدید دایو دماغه مقداری بیش از حد انتظار است.

 در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت هایما S7 پلاس قابلیت ویژه‌ای ندارد که شما را  شگفت‌زده کند، اما بواسطه سواری نرم، قدرت موتور مناسب، فضای تقریباً جادار کابین و استهلاک نه‌چندان زیاد قطعات می‌تواند رضایت کلی مالکش را تا حدودی جلب نماید. 

راند نهایی با هایما S7 پلاس

بدون شک هایما S7 جذابیت روزهای اولیه خودش را ندارد و با این ظاهر تکراری نمی‌تواند در برابر تازه‌واردهای پر زرق و برق بازار خودنمایی کند؛ بهبود نسبی طراحی کابین و اضافه شدن چند آپشن جزئی در نسخه پلاس هم نتوانسته سن و سالش را مخفی سازد و کاملاً مشخص است که با یک محصول از نسل قدیم خودروسازی کشور چین طرف هستیم؛ با تمامی این صحبت‌ها باید اعتراف کرد که میهمان امروزمان همچنان از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است که به کمک آن‌ها می‌تواند در شرایط خاص کشور طرفدار داشته باشد. مثلاً اینکه قدرت خوبی دارد و همزمان به دلیل تکنولوژی قدیمی‌تر پیشرانه، نسبت به رقبای تازه وارد حساسیت کمتری به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری نشان می‌دهد. گیربکسش هم در قیاس با انواع دوکلاچه بی‌دردسرتر و برابر مدل‌های ضریب‌پیوسته جذاب‌تر است. از طرفی شبکه خدماتی گسترده ایران‌ خودرو نیز پشت سرش قرار دارد که هرچند تمامی آن‌ها به هایما S7 پلاس سرویس نمی‌دهند، اما همان شعب منتخب از اکثر رقبایش زیادتر هستند. در این بین نباید از کیفیت سواری به نسبت خوب و بازار دست‌دوم قابل‌قبول ماشین هم غافل شویم.

پس در یک جمع‌بندی خلاصه می‌توان گفت اگر با ظاهر قدیمی و از مد افتاده هایما S7 پلاس مشکلی ندارید و با مصرف سوخت نسبتاً بالا و هندلینگ نه چندان خوبش کنار می‌آیید، می‌توانید روی این کراس‌اوور چینی به عنوان یک گزینه مناسب و کارآمد حساب باز کنید. البته به شرط آنکه S7 اختلاف قیمتی خود را با حریفان مدرن‌تر و جذاب‌تر که به تازگی قدم به سرزمینمان گذاشته‌اند حفظ نماید، در غیر این صورت یک رقابت نابرابر شکل می‌گیرد که در آن کار نماینده ایران‌ خودرو دشوار خواهد شد.

مهم‌ترین رقیب هایما S7 پلاس ایران خودرو، قطعا اس5 جدید (بررسی خودرو جک S5 نیوفیس) کرمان موتور خواهد بود. البته خودروهای دیگری مانند دانگ‌فنگ T5 ایوو (بررسی خودرو لاماری ایما) از آرین موتور، دوقلوهای سیف خودرو (تست خودرو اس‌ دبلیو ام G01F) از سیف خودرو و همچنین چری جتور ایکس 70 (بررسی خودرو فیدلیتی پرایم) و دانگ‌فنگ ix5 (بررسی خودرو دیگنیتی پرایم) از بهمن موتور و حتی تیوولی مونتاژی رامک خودرو (بررسی خودرو تیوولی سولار) از رامک خودرو نیز رقیب هایما S7 پلاس هستند اما به دلیل درصد داخلی‌سازی پایین آنها، قیمت‌های فراتری نسبت هایما دارند.

عکاس: عرفان اسلام‌پناه


قیمت هایما S7 پلاس

در جدول زیر، قیمت نمایندگی ایران خودرو را برای هایما S7 توربو پلاس مشاهده می‌کنید:

زمان قیمت مصوب
تیر 1400 640 میلیون تومان
مهر 1400 675 میلیون تومان
بهمن 1400 680.9 میلیون تومان
مرداد 1401 843 میلیون تومان

*در جدول فوق، قیمت مصوب نمایندگی اعلام شده است.

شرایط فروش هایما ایران خودرو

در مقاله شرایط فروش هایما می‌توانید از آخرین طرح‌های فروش فوری هایما و همچنین پیش فروش هایما مطلع شوید. از لینک قیمت روز ایران خودرو نیز جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو از جمله قیمت هایما S7 پلاس را در بازار آزاد مشاهده کنید.

شرایط فروش ایران خودرو

برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت ایران خودرو و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش ایران خودرو، طرح فروش نقدی ایران خودرو، طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و طرح فروش اقساطی ایران خودرو، مقاله ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
سینا 1402/9/6
سلام خدمت همه دوستان من 18 ماه هست که این ماشین رو از صفر خریدم گفتم شاید نظراتم به درد کسایی که قصد خریدن دارن بخوره مصرف سوخت داخل شهر بسته به نوع رانندگیتون بین 9تا 11 کیلومتر و در جاده بین 7.5تا 9.5 در هر 100 کیلومتر هست بدون ریختن اکتان مشکلی نداره و صدای ناک نمیده ولی بریزید خیلی بهتر راه میره سیستم تعلیق خوبه فقط هندلینگ خیلی بالایی در سر پیچ ها نداره از لحاظ شتاب اولیه و ثانویه و کشش تو سر بالایی ها عالی هست گیربکس به موقع دنده ها رو عوض میکنه تو هر وضعیتی بی سر صدا هست در کل رانندگی تو شهر باهاش راحت هست ترمزهای حس خوبی ندارن ولی در مواقع اضطراری کاملا خوب عمل میکنه طی 40هزار کیلومتر فقط لنت و روغن عوض کردم خدماتشم هر وقت مراجعه کردم تقریبا پاسخگو بودن مطمئن باشید از خرید این ماسبن پشیمون نمیشید در مقایسه با رقبایی همچون جک اس 5 فیدیلیتی و تیگو 7 درست که ظاهر قدیمی تری داره ولی واقعا بی درد سر و تو بازار جایگاه خودش رو پیدا کرده و با توجه به تولید چند ساله و استقبال خوبی که ازش شده تایید کننده عرایض بنده هست
پاسخ
0
0
0
سجاد ایمانی 1402/9/4
سلام دوستان . کسی اطلاع داره هایما اس 7 پلاس تیپ ترونیک داره یا خیر ؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1402/9/5
جعبه‌دنده تیپ ترونیک 6 سرعته
0
0
پیاده 1402/7/28
هرچند مطالب روشنگرانه و فنی و جامعه بود ولی نمی‌دانم چرا احساس می‌کنم بویی از قرابت با شرکت‌های خودروساز هم داشت امیدوارم من اشتباه کرده باشم
پاسخ
0
0
0
ramin keshavarz 1402/7/21
به نظر دوستان رنگ مشکی مناسب تر هست یا سفید؟
پاسخ
0
0
0
Masoud3343 1402/7/6
به نظرم البته من تازه گرفتم ماشین بدی به نظر نمیاد خوب هم شتاب میگیره
پاسخ
0
0
0