سوناتا 2018 با ظاهر جنجالی‌اش به بازار کشورمان راه پیدا کرد.

بزودی در ایران: هیوندای سوناتا هیبریدی 2018 (قیمت + مشخصات)

24 دی 1396 10:09

غافلگیری، جز جدانشدنی کارهای هیوندای در یک دهه اخیر بوده است! به‌خصوص برای ما ایرانی‌ها که نسل‌های مختلف محصولات این کمپانی را در کنار فیس‌لیفت‌های متعددشان از نزدیک دیده‌ایم.

هفتمین نسل سوناتا، یا همان LF، در مدل 2015 به بازار جهانی آمد و خیلی زود نیز راهی خیابان‌های کشورمان شد. سوناتا LF ظاهری متین و سنگین داشت و برخلاف نسل ششم، به‌دور از اغراق‌های طراحی شکل گرفته بود و به همین دلیل خیلی‌ها با دیدنش به یاد وقار سوناتا NF می‌افتادند! ولی دوران LF با ظاهر قدیمی‌اش دیگر سپری شده چراکه حالا فیس‌لیفت 2018 آن به ایران آمده؛ فیس لیفتی که چیزی از ظاهر سابقش باقی نگذاشته است.

 

اولین نکته‌ای که در سوناتا 2018 ذهن‌تان را مشغول می‌کند، جلوپنجره جدید خودروست که هیوندای آن‌را Cascading Grill معرفی کرده است. این جلوپنجره اولین‌بار در i30 مدل 2018 استفاده شد و حالا نیز سوناتا 2018 دومین محصول هیوندای است که از آن بهره می‌برد.

دومین نکته جالب توجه، چراغ‌های جدید سوناتاست البته اگر از هواداران هیوندای باشید خوب می‌دانید که این چراغ‌ها را نخستین‌بار در آزرا 2018 دیده بودیم.

همان اپتیما هیبریدی است

سوناتا 2018 فعلا با پیشرانه هیبریدی مجوز واردات گرفته و از آنجایی که پاکروسبز، تنها نماینده عرضه محصولات هیبریدی هیوندای است، بنابراین نه آسان موتور و نه کرمان موتور فعلا و تا اطلاع ثانوی مجوز وارداتش را ندارند.

 

سوناتا هیبرید 2018 وارداتی مجهز به پیشرانه G4NG است؛ یعنی همان پیشرانه‌ای که در دل اپتیما هیبریدی نیز جاخوش کرده. سوناتا همچنین یک مدل پلاگین هیبریدی نیز دارد که پیشرانه بنزینی آن مشابه سوناتا هیبریدی است اما قدرت موتور الکتریکی‌اش را از 38 کیلووات (51 اسب بخار) به 50 کیلووات (68 اسب بخار) افزایش داده‌اند.

حالا که صحبت از پیشرانه‌های مختلف سوناتا 2018 شد بد نیست این نکته را هم بگوییم که LF نیوفیس در نسخه بنزینی همچون گذشته، یک پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ 245 اسبی نیز دارد که فقط و فقط با گیربکس 8 سرعته اتومات جدید در اختیار مشتریانش قرار می‌گیرد و جای سوال دارد که چرا هیوندای آن‌را در اختیار مشتریانش در بازار خاورمیانه قرار نمی‌دهد.

پیشرانه 2.0 لیتری GDi + موتور الکتریکی
گیربکس 6 دنده اتومات
قدرت موتور بنزینی 154 اسب بخار
گشتاور موتور بنزینی 190 نیوتن متر
قدرت موتور الکتریکی 51 اسب بخار
گشتاور موتور الکتریکی 205 نیوتن متر
مجموع قدرت 207 اسب بخار
مصرف شهری 6.4 لیتر
مصرف جاده‌ای 3.7 لیتر
مصرف ترکیبی 4.7 لیتر
حجم باک 60 لیتر

در حالت برقی چه توانایی‌هایی دارد؟

سوناتا هیبریدی 2018 مانند اپتیما هیبریدی، در سرعت‌های کم، قدرتش را از موتور الکتریکی می‌گیرد اما این بدین معنی نیست که می‌توانید آنرا در حالت برقی قرار دهید چراکه خود سیستم در این‌باره تصمیم می‌گیرد!

 

حداکثر سرعت سوناتا هیبریدی به 192 کیلومتر برساعت می‌رسد اما در حالت برقی بیشتر از 120 کیلومتر برساعت سرعت ندارد. جالب است که این خودرو در همه چیز با اپتیما هیبریدی مشترک است اما سرعت اپتیما هیبریدی در حالت برقی تنها 100 کیلومتر برساعت است.

تفاوت تیپ‌هایش در چیست؟

سوناتا هیبریدی 2018 قرار است در سه تیپ مختلف به ایران بیاید که تفاوت آنها در جدول زیر قابل مشاهده است. مثل گذشته، قابل پیش‌بینی است که مشتریان پاکرو از تیپ GLS+ آن استقبال بیشتری می‌کنند. قیمت فول‌ترین تیپ سوناتا هیبریدی 2018 در ابتدای زمستان 96 حدود 260 میلیون تومان است.

 

دیدگاه کاربران