شروع قیمت از 35 هزار و 800 دلار

تولد نسل جدید ولوو S60 در آمریکا

3 تیر 1397 18:52

پس از انتشار تیزرهای مختلف و رونمایی از نسل جدید استیشن V60، ولوو در خط تولید کارولینای جنوبی خود از یک سدان کاملاً جدید با همان زبان طراحی فوق‌العاده جذاب رونمایی کرد. ولوو S60 به اندازه برادر استیشن خود زیباست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

قوی‌ترین نسخه این خودرو 415 اسب‌بخار نیرو دارد.بخش جلوی خودرو طراحی مشابهی با دیگر ولووهای جدیدی که اخیراً رونمایی شده دارد. از آن جمله می‌توان به چراغ‌های جلوی LED با طراحی «چکش ثور»، طراحی عمودی جلوپنجره و دیفیوزر زیبای آن اشاره کرد. برخلاف S90 بزرگ‌تر، این سدان سایز متوسط از طراحی نسبتاً تیزتری برخوردار است. چراغ‌های خودرو به جلوپنجره نزدیک‌تر شده‌اند و دیفیوزر طراحی زاویه‌دارتری دارد.

S60 مانند V60 روی پلتفرم SPA ولوو سوار شده است، و از پیشرانه‌های مشترکی با آن بهره می‌برد. برای مدل پایه که با کد T5 مشخص می‌شود از پیشرانه 250 اسب‌بخاری استفاده شده که قدرت آن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. با افزایش قدرت این پیشرانه به 316 اسب‌بخار و انتقال نیرو به هر چهار چرخ مدل قوی‌تری با کد T6 شکل گرفته است.

امکان سفارش دو پیشرانه پلاگین هیبریدی توربو و سوپرشارژردار هم وجود دارد. این مدل‌ها با کد T6 Twin و T8 Twin مشخص می‌شوند و قدرت پیشرانه‌های 340 و 400 اسب‌بخاری آن‌ها نیز به هرچهار چرخ منتقل می‌شود.

علاوه‌براین خریداران امکان سفارش‌ تزیینات طراحی و مهندسی شده توسط پول‌استار را هم روی نسخه T8 خواهند داشت. این پکیج باعث تغییر مواردی مانند رینگ‌ها، ترمزها و سیستم تعلیق خواهد شد و همچنین با ارتقای پیشرانه، قدرت آن را به 415 اسب‌بخار افزایش می‌دهد.

مانند V60 استیشن، سیستم اطلاعات سرگرمی سنسوس (Sensus) با صفحه‌نمایش لمسی 9 اینچی به صورت استاندارد روی S60 جدید ارائه شده است. این سیستم از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی کرده و امکان استفاده از آن به‌عنوان هات‌اسپات وای‌فای 4G LTE وجود دارد. از دیگر امکانات و تجهیزات قابل توجه آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی حفظ مسیر، آپشن هشدار ترافیک عبوری عقب و آپشن کمک به راننده که تا سرعت 130 کیلومتربرساعت می‌تواند کنترل فرمان، گاز و ترمز را به عهده بگیرد.)

قیمت ولوو S60 جدید در مدل پایه T5 از 35 هزار و 800 دلار شروع می‌شود و این قیمت برای مدل قدرتمند T8 به 55 هزار و 400 دلار افزایش پیدا می‌کند. ولوو S60 از اواخر امسال وارد خط تولید شرکت در ایالت کارولینای جنوبی می‌شود. تحویل خودروها به عنوان مدل 2019 برای سه ماهه چهارم سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه کاربران