همایش سالیانه BCG فهرست نوآورترین شرکت‌ها را منتشر کرد.

نوآورترین شرکت‌های خودروسازی

21 بهمن 1396 15:52

فرقی نمی کند به انتخاب یک رسانه داخلی باشد یا مجله‌ای به اعتبار فورچون، در دنیای تجارت امروز همه برای اول شدن تلاش می‌کنند و سعی دارند به صدر جایگاه بهترین‌ها دست پیدا کنند.

نوآوری، ابزاری است که توانایی دستیابی شرکت‌ها به اهداف راهبردی منحصربه‌فردی را فراهم می‌سازد.

برهمین اساس برای حضور در میان برترین شرکت‌ها فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته شده است از جمله کیفیت مدیریت، کیفیت تولیدات و خدمات ارائه شده، نوآوری، ارزش به‌صورت سرمایه‌گذاری بلندمدت، موقعیت مالی، توانایی در جذب توسعه و حفظ استعدادها، مسوولیت‌پذیری در جامعه، استفاده عقلایی از دارایی‌های شرکت و کارآیی در انجام فعالیت‌های بین‌المللی. همانطور که گفته شد یکی از این فاکتورها نوآوری است.

نوآورترین‌ها کدامند؟

با یک مرور سریع بر ۵۰ شرکت مندرج در فهرست نوآورترین شرکت‌ها در سال 2017، که توسط همایش سالیانه BCG معرفی شده است، تأثیر انقلاب دیجیتال مشخص می‌شود. با این حال هنوز شرکت‌هایی قدیمی و با سابقه در این لیست حضور دارند. در ادامه جدول منتشر شده توسط گروه BCG برای 50 شرکت برتر نوآور در زیر آورده شده است.

شرکت‌های جدول فوق در دسته‌بندی صنعتی گوناگونی قرار می‌گیرند اما آنچه توجه ما را جلب می‌کند، شرکت‌های نوآور خودروساز است. براساس جدول زیر که از آمار گروه BCG استخراج شده است، 6 شرکت تسلا، تویوتا، دایملر، ب‌ام‌و، نیسان و رنو جز 50 شرکت نوآور دنیا قرار دارند.

 

 

 

اما به چه شرکت های نوآور گفته می‌شود؟

معیارهای متفاوتی برای حضور در جمع نوآورها می‌توان برشمرد از جمله دارا بودن یک راهبرد مناسب و یکتا، پیشتازی در کسب‌وکار، عملی کردن ایده‌ها، داشتن محیطی سرشار از اعتماد و شهامت مواجهه با شکست. این درحالیست که با توسعه سریعتر فناوری و تأثیر فناوری‌های جدید باید این شرکت ها ساختاری چابک و سازمان یافته داشته باشند. برای حفظ این موقعیت، فناوران و شرکت‌های سنتی باید به طور یکسان و پیوسته به دنبال فناوری‌های جدید و پس از آن استفاده از آن‌ها در فعالیت‌هایشان به منظور تحقق بخشیدن پتانسیل بازار این گونه نوآوری‌ها باشد.

 

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران