در ایامی که ب‌ام‌و Z4 رودستر (روباز) و پورشه باکستر به‌عنوان دو غول آلمانی دنیای اسپرت‌های کروک به‌تنهایی جولان می‌دادند، آئودی با تی‌تی کانورتیبل (با سقف جمع‌شونده) آمد و ناگهان قوانین بازی را بر هم زد. نکته جالب درباره این آلمانی اینجاست که آئودی این نسخه را یک ماه پیش از نمونه کوپه راهی بازار کرده بود؛ این یعنی عمیقا روی قابلیت‌های آن حساب باز می‌کرد. مانند هر کانورتیبل دیگری، این تی‌تی نیز نسبت به نمونه مسقف خود شتاب و سرعت نهایی پایین‌تری داشت. هم‌چنین به دلیل رعایت مسائل ایمنی وزن آن‌ها نیز کمی بیشتر در نظر گرفته می‌شود. آئودی تی‌تی کانورتیبل از نظر فنی هیچ تفاوتی با برادر کوپه خود ندارد؛ یعنی همچنان پرطرفدارترین نمونه آن نسخه 2 لیتری TFSI است. اگر بخواهیم از این خودرو یک ایراد بگیریم، می‌توانیم دست روی جنس سقف آن بگذاریم که اغلب بعد از مدتی رنگ و روی خود را از دست می‌دهد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • مصرف سوخت
    • قابلیت استفاده روزانه
  • نقاط ضعف
    • جنس روکش سقف
    • واردات بسیار محدود
    • پیشرانه ضعیف‌تر از رقبا
    • ساختار دیفرانسیل جلو (نسبت به رقبا)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2006 تا 2011
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TFSI
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 211 اسب‌بخار
  • گشتاور 350 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.2 ثانیه
  • سرعت 240 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کانورتیبل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (8J)
  • طول 4178 میلی‌متر
  • عرض 1842 میلی‌متر
  • ارتفاع 1359 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2468 میلی‌متر
  • وزن 1390 کیلوگرم
  • حجم باک 65 لیتر
  • چرخ جلو 225/50R17
  • چرخ عقب 225/50R17
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 18 و 19 اینچ سفارشی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق الکترومغناطیسی 2 حالته (استاندارد و نرمال) - لانچ کنترل (سفارشی)