برخلاف اغلب روبازهای بازار ایران، این آلمانی شانس بیشتری برای عرض اندام داشت. شاید بتوان اصلی‌ترین دلیلش را سقف هم‌رنگ بدنه‌اش قلمداد کرد. نام فنی این نوع سقف را هارد-تاپ می‌گویند. خانواده E93 ب‌ام‌و سری3 به‌شدت وارد جنگ با لکسوس IS-C و اینفینیتی G37 شده بود. میدان دید نسخه روباز سری جدید، نسبت به نمونه قبلی (با کد E46‌) چیزی حدود 38 درصد بیشتر شده بود که مهم‌ترین دلیلش، عریض‌ شدن 30 درصدی پنجره جلویی آن بود. این کروک در بازار ایران در چهار تیپ 320، 325، 330 و 335 فروخته می‌شد که سه نمونه آخر با پیشرانه 6 سیلندر خطی روانه بازار می‌شدند. در آخرین سال عرضه این خودرو در ایران، مدل‌های M‌ پاور نیز در تعداد محدود، به خیابان‌ها آمدند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • دوام فنی
    • کیفیت ساخت بالا
    • شتاب و عملکرد فنی در مدل 335
  • نقاط ضعف
    • هزینه نگهداری
    • تعلیق اسپرت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2008 تا 2011
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 170 اسب‌بخار
  • گشتاور 210 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.8 ثانیه
  • سرعت 226 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کانورتیبل لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل پنجم (E93)
  • طول 4612 میلی‌متر
  • عرض 1961 میلی‌متر
  • ارتفاع 1384 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2760 میلی‌متر
  • وزن 1700 کیلوگرم
  • حجم باک 63 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R17
  • چرخ عقب 225/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند سفارشی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق ام اسپرت (سفارشی)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2008 تا 2011
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 218 اسب‌بخار
  • گشتاور 270 نیوتن‌متر
  • شتاب 8.1 ثانیه
  • سرعت 243 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کانورتیبل لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل پنجم (E93)
  • طول 4612 میلی‌متر
  • عرض 1961 میلی‌متر
  • ارتفاع 1384 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2760 میلی‌متر
  • وزن 1760 کیلوگرم
  • حجم باک 63 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R17
  • چرخ عقب 225/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند سفارشی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق ام اسپرت (سفارشی)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2008 تا 2011
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 272 اسب‌بخار
  • گشتاور 320 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.7 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کانورتیبل لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل پنجم (E93)
  • طول 4612 میلی‌متر
  • عرض 1961 میلی‌متر
  • ارتفاع 1384 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2760 میلی‌متر
  • وزن 1795 کیلوگرم
  • حجم باک 63 لیتر
  • چرخ جلو 225/40R18
  • چرخ عقب 255/35R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند سفارشی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق ام اسپرت (سفارشی)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2008 تا 2011
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 306 اسب‌بخار
  • گشتاور 400 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.7 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کانورتیبل لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل پنجم (E93)
  • طول 4612 میلی‌متر
  • عرض 1961 میلی‌متر
  • ارتفاع 1384 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2760 میلی‌متر
  • وزن 1825 کیلوگرم
  • حجم باک 63 لیتر
  • چرخ جلو 225/40R18
  • چرخ عقب 255/35R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند سفارشی
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق ام اسپرت (سفارشی)

5 دیدگاه

pourya.ykc(777 روز پیش)

کسی که این ماشینو می‌خره دیگ ب هزینه ی بالای نگهداریش حتی فکرم نمیکنه کسی ک نیم میلیارد داره اینو بخره پول تعویضیاش براش پوله خورده

27mh (137 روز پیش)

صرفا این جمله درست نیست بعضیا عشق ماشینن مثل خود من شاید حجم بیشتر پولشونو میزارن و ماشین مورد علاقشونو سوار میشن... اینطور نیست ک کسی ک ماشین ۶۰۰ ۷۰۰ میلیونی میگیره حتمن سرمایه بالای دو میلیارد داره

Ali izadi(925 روز پیش)

سلام ۳۳۰به نظر من بهترین موتور رو داره چون قدرتش به اندازست و کلا اتاق کروک e93در همه مدلها عالیه / کیفیت بالای ساخت در صنعت المان هست / اگر روغن خوب و فیلتر خوب به موقع مصرفیهارو عوض کنید مثل لنت و لاستیک و... به مشکل نمیخورید / آپشنهاش نسبت به مدلش مقایسه با اتو مبیل های دیگه عالیه / کروز هوشمندش یه دنیا می ارزه / چراغ پارک،کول باکس و چنجر و هاردو .... داره (آینه تاشو و گرمکن دار ،دی لایت و اتو لایت،چراغ زیر دستگیره فابریک، باز شدن سقف با ریموت. اینا رو اکثرشون دارن / فقط دنده پشت فرمان،مونیتور بزرگ یا کوچک،کیت اگزوز و چنتا اپشن مثل فرمان نیم دور در مدلها متفاوته

Navid Khp.(936 روز پیش)

این خودرو بی نظیره. فقط اینکه ۳۳۵ در برخی مدل های ۲۰۰۹ و تمامی مدل های ۲۰۱۱، دارای گیربکس دبل کلاچ می‌باشد و مابقی خیر.

[email protected](1003 روز پیش)

خودرویی با کیفیت ساخت بالا و قابلیت های رانندگی بی نظیر