سری3 اتاق F30 فقط یکبار فیس‌لیفت شد که آن هم در 2015 اتفاق افتاد اما بعنوان مدل 2016 راهی بازار جهانی شد. پرشیا خودرو نیز هرچند این فیس‌لیفت را سال 96 و در جریان نمایشگاه خودرو تبریز برای اولین‌بار رونمایی کرد، اما تا پلاک‌شدنش حدود یکسال طول کشید و سرانجام در سال 97 آنرا در خیابان‌ها دیدیم. تغییر مختصر چراغ‌های جلو و عقب و همچنین حذف زنون‌های جلو و جایگزین کردن آنها با چراغ‌های LED، مهم‌ترین تغییر ظاهری بود که در این فیس‌لیفت رخ داد. در قسمت فنی نیز با اینکه سیستم تعلیق بهبودیافت و سیستم کنترل پایداری نیز با عبارت جدید DSC نامگذاری شد، اما ب‌ام‌و دو تغییر فنی بسیار مهم نیز در این فیس‌لیفت انجام داده بود. اول اینکه گیربکس‌های اتومات حالا به سیستم کنترلی جدیدی بنام ConnectedShift مجهز شده بودند؛ سیستمی که با کمک دیتاهای GPS و پیش‌بینی مسیر خودرو (مثلا پیچ‌ها، سرازیری‌ها و سربالایی‌هایی که خودرو درحال نزدیک شدن به آنهاست) می‌تواند بهترین وضعیت دنده را برای گیربکس انتخاب کند. دوم اینکه ب‌ام‌و موتورهای سری N خود را از تمام نسخه‌های بنزینی این فیس‌لیفت حذف و از موتورهای سری B استفاده کرد. یکی از تبعات این تصمیم، حذف مدل معروف 328i با موتور N20 از بازار جهانی (بغیر از آمریکا) بود چراکه حالا مدل جدید 330i با موتور B48 جانشین آن شده بود. پرشیا خودرو این فیس‌لیفت را در دو تیپ 320 یا لجند (Legend) و 330 یا پرفورمنس (Performance) به ایران آورد. همچنین نسخه‌های فول پرفورمنس این آلمانی علاوه بر داشتن کیت M (شامل بهبود تعلیق و تغییر سپرها، رینگ و فرمان) و انبوهی از آپشن‌های بیشتر، در بازار کشورمان به مدل‌های «سه کلید» نیز معروفند چراکه در سمت چپ فرمان‌شان، سه کلید برای 3 رادار مختلف دارند: رادار نقطه کور، رادار تصادف جلو (با ترمز اضطراری و تشخیص عابر) و رادار تغییرلاین.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • شتاب و عملکرد
    • فرمان‌پذیری
    • بازار دست‌دوم
    • بهبود موتور (نسبت به قبل فیس‌لیفت)
  • نقاط ضعف
    • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2017 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 8 دنده اتومات با کنترل هوشمند
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (B48B20A)
  • حجم موتور 2.0 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 184 اسب‌بخار
  • گشتاور 290 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.2 ثانیه
  • سرعت 235 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لوکس متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (F30) - فیس لیفت
  • طول 4633 میلی‌متر
  • عرض 1811 میلی‌متر
  • ارتفاع 1429 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2810 میلی‌متر
  • وزن 1495 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/45ZR18
  • چرخ عقب 225/45ZR18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ توربینی استاندارد
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - کامفورت - اسپرت - اسپرت پلاس)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2017 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 8 دنده اتومات با کنترل هوشمند
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (B48B20B)
  • حجم موتور 2.0 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 252 اسب‌بخار
  • گشتاور 350 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.8 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لوکس متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل ششم (F30) - فیس لیفت
  • طول 4633 میلی‌متر
  • عرض 1811 میلی‌متر
  • ارتفاع 1429 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2810 میلی‌متر
  • وزن 1495 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 225/45ZR18
  • چرخ عقب 225/45ZR18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ ستاره‌ای 6 پره دوبل
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - کامفورت - اسپرت - اسپرت پلاس)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق ام اسپرت

14 دیدگاه

VahidReza(1 روز پیش)

دوستان بی ام و ۳۳۰ اتاق f30 با کیت ام پاور بهتره یا بی ام و ۵۳۰ اتاق g30؟ از لحاظ سرعت ، آپشن و قیمت

Boom1974(30 روز پیش)

سلام و احترام فراوان من بعد از داشتن یک 320 -2018 یک دستگاه 330 2018 که البته M هم هست خریدم... در 320 با رینگ 18 اینچ و لاستیک ران فلت 225/45/18 روبرو بودم که بسیار عالی بودند(با توجه به ران فلت بودن لاستیکها، نرمی خوبی را احساس میکردم) ولی... ولی... وای بر من و سواری خسته کننده رینگ 19 در 330... با توجه به بزرگ شدن رینگ از 18 به 19 لاستیک‌ها در جلو 225/40/19 و در عقب 255/35/19 شده اند... در شش ماه رانندگی مجبور به تعویض لاستیک‌ها شده ام... بهترین سایز برای همان رینگ 19 سایز 225/45/19 می‌باشد... هر چهار حلقه تک سایز و با فاق بلند 45... با خیال راحت و بدون دغدغه رانندگی کنید و لذت ببرید... به گلگیرها هم اصلا گیر نیست... سپاس

Oo(58 روز پیش)

سلام این ماشین کفش میگیره یا نه

Noyan (53 روز پیش)

متاسفانه و بشدت اين موضوع با روان ادم بازي ميكنه

VOLCAN(143 روز پیش)

بنظرم در کلاس 330 e90 با موتور بینظیر n52 تنفس طبیعی و 275 اسب بخار بسیار عالی و اصیل تر ظاهر شد .ضمن اینکه پرخورانی یک موتور 2لیتری و رسوندنش به 250 اسب بخار با گشتاور 350 نیوتن متر که معادل تورک موتورهای هشت سیلندر هست مطمئنا باعث کاهش دوام موتور میشه و نباید انتظار عمر بالای موتورهای شش سیلندر نسل قبل را ازشون داشت .تنها برگ برنده نسبت به نسل قبل گیربکس 8 دنده هوشمند هست .

AliMortazavi (92 روز پیش)

تنها صحبتی بود که ارزش خوندن داشت.

AliMortazavi (92 روز پیش)

البته از سال 2010 تا 2015 کلی تست و ارور کردن با موتور واقعا بد N20. به هر حال میشه انتظار داشت که شاید این موتور B48 مقداری مشکلاتش کمتر شده باشه. موتور قبلی که واقعا تسمه یا زنجیر تایمش سرطان بود.

پوریا توکلی(150 روز پیش)

سلام از لحاظ شرايط بازار و خريد و فروش ٣٢٠ با ٣٣٠ يا ٣٢٨، فرق داره؟ تشكر

Majid68 (138 روز پیش)

سلام در مورد نمونه های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هم ۳۲۰ و هم ۳۲۸ بازار دست دوم خوبی دارن که کاملا بستگی به تمیزی ماشین داره و هم چنین تفاوت قیمت در مدلهای ۳۲۰ با ۳۲۸ ولی در نمونه های صفر ۲۰۱۸ ،۳۳۰ بازار بهتری رو داره نسبت به ۳۲۰

Robolife (93 روز پیش)

در خصوص این ماشین اطلاع دقیق ندارم ولی ۳۲۸ خودم رو وقتی خواستم بفروشم، یکروزه فروش رفت. با اینکه ماشین خیلی رندی نبود و اونزمان ۵۲۸ ها خدایی میکردن. البته ماجرا برای سال ۹۴ و زمانی که فیمتش ۲۵۰ تومن بود هست.

AmirHosseiny(135 روز پیش)

با سلام ماشین و ندارم ولی طبق اطلاعاتی که دارم تو این رنج قیمتی و حتی تا قیمت های بالاتر سریعترین ماشین هستش چهره ی خیلی جذابی داره تمام ویژگی های یک ماشین اسپرت و یکجا داره هندلینگ عالی شتاب عالی امکانات خوب قیمتش هم انصافا با امکانات و شتابی که در اختیار شما میزاره خیلی خوبه خلاصه با این پول بی ام و سوار میشی دیگه شما فکر کن ۲ میلیارد و سیصد باید بدی پاسات سوار شی یا با همین پول آزرا گنجور ۲۰۱۹ بخری که فقط چند تا دونه آپشن بیشتر دارن ولی در عوض شتاب بد و کیفیت متوسط و هندلینگ که دیگه چیزی نگم یه مقدار روش میزاری میری ماشین برند سوار میشی که کلاسشم بالاتره و لذت رانندگی رو واقعا احساس میکنی هر کی موافقه لایک کنه

Majid68(198 روز پیش)

من تجربه چند ماهه خودم رو با یک دستگاه ۳۲۰ مدل ۲۰۱۸ رو سعی میکنم در اختیارتون بزارم اولین باری که با این ماشین رانندگی میکنید این حس به شما دست میده که مدتها ست این ماشینو دارید چه از نظر ابعاد چه از نظر قرار گیری پشت فرمان و ارگونامی ، ماشین یک نرمی خاصی داره که با نرمی ماشین های کره ای فرق داره و حرکت گهوارای اصلا تو این ماشین نمی بینید در واقع تلفیقی از نرمی و اسپرت بودن رو داره البته این مدل فاقد کمک ام و رینگ ماشین ۱۸ اینج هست که در مدل ۳۳۰ به علت رینگ‌۱۹ اینچی و کمک ام رانندگی کمی سفت تر و اسپورت تره کیفیت کابین و چرم داکوتا بسیار خوب و با توجه به ابعاد ۴.۶ متری ماشین فضای خوبی رو در اختیار شما قرار میده البته توجه داشته باشید کابین نسبت به اپتیما یا گرنجور ۲۰۱۸ کیپ تر هست که همین کیپ بودن به هیجان رانندگی شما اضافه میکنه مهمترین قسمت داستان زمانی که شما مد ماشین رو اسپرت یا اسپرت پلاس قرار میدین شتاب خوب ماشین در تلفیق با گیربکس فوق هوشمند ۸ دنده و هندلینگ عالی باعث میشه که شما ترغیب به لایی کشی و تند رفتن کنه و سر تقاطع ها سر خوردن لذت بخشی که فقط در محصولات دیفرانسیل عقب تجربه میکنید در حالت اسپرت پلاس و لانچ بازی کردن عقب ماشین واقعا حس خوبی رو به ادم میده با اینکه من تجربه طولانی مدت با جنسیس سدان با شتاب ۶،۴ ثانیه دارم ولی ترجیح میدید با ماشین اروم رانندگی کنید ولی ۳۲۰ شما رو قل‌قلک میکنه تند برونید و لذت ببرید در کل اگر به دنبال یک خودرو هستید که لذت رانندگی در کنار ابعاد مناسب و استهلاک پایین در صورت استفاده مناسب و سرویس دهی به موقع هستید واقعا بهترین گزینه است اگه به سرویس دهی اهمیت نمیدن و اهل مسافرت زیاد با خانواده هستین گزینه های کره ای برای شما مناسب تر هست ولی هرگز تجربه و حس خوب و درایو بیمر رو ندارن امیدوارم مفید بوده باشه

emiiiiiii(222 روز پیش)

ماشین خوبیه واز نظر سرعت و هندلیک عالیه فقط در ایران خیلی خیلی گرونه و فیس قدیم وارد شده

Alireza78(232 روز پیش)

از نظر سواری و هندلینگ و شتاب یه سرو گردن از ۵۳۰ بالاتره، کیفیت قطعات به نظرم چندان مناسب نیست ماشین من تقریبا از ۵۰۰ کیلومتر به بعد در سمت راست با بیس زیاد اهنگ صدای ویبره میداد اپشن هم شاید به اندازه ی سری ۵ نباشه ولی همه ی اپشن هایی هایی شاید به کار بیاد رو داره در کل این ماشین اولین سری از شاسی های F بی ام و بود و الان نزدیک به ۱۰ سال از اولین تولیدش می گذره و دیگه داره قدیمی میشه به نظرم

Show More