ب ام و سری 6 کروک

سال
پکیج

مابین سال‌های 85 تا اواخر 90 شمسی، تنها ب‌ام‌و کروک (روباز) بازار ایران سری6 نسل دوم، یعنی خانواده E63‌ بود. تجربه نشان داده ایرانی‌ها در کل استقبال چندانی از خودروهای کروک و رودستر نمی‌کنند. شاید خوش اقبال‌ترین‌ها همین ب‌ام‌و سری6 و پورشه باکستر باشند؛ اما سال 90 و 91 بود که ناگهان بازار ایران شاهد حضور دو کروک لوکس-اسپرت شد. اولی مازراتی گرن کابریو و دیگری سری6 کانورتیبل اتاق F12. طبیعتا باز هم جامعه آماری خریداران این خودرو محدودتر شد. یک روباز فوق گران و شیک که تنها علاقه‌مندان به این کلاس از اتومبیل‌ها را به سوی خودش می‌کشید. ب‌ام‌و در سری 6 کروک تمهیدات جالبی را برای سقف متحرکش درنظر گرفته بود؛ از شیوه جالب باز و بست گرفته تا دریچه‌های تهویه مطبوع برای حرکت با سقف باز در روزهای گرم و حتی سرد. این روزها علاوه‌بر نسخه‌های استاندارد، تعداد انگشت‌شماری از مدل M6‌ نیز در بازار کشورمان حضور دارند؛ جلوپنجره ام اسپرت (با شش خط دوتایی)، حذف مه‌شکن LED سپر جلو، سپرهای جدید جلو و عقب و اهرم دنده اختصاصی، از جمله تفاوت‌های ظاهری M6 با نسخه‌های استانداردش است.

ادامه...