برلیانس H330 نسخه صندوقدار H320 است و نه در امکانات و نه در مشخصات فنی، تفاوت چندانی با آن ندارد. تولید H330 از اسفندماه 1393 آغاز شد و اولین سری تحویلی آن به‌عنوان مدل 1394 به‌دست مشتریان ایرانی رسید. یکی از ویژگی‌های جالب سری H300 برلیانس، بهره‌بردن از زنجیرتایم است که باعث شده برخلاف اکثر همکلاسانش، مالکان این خودرو دیگر نگران مشکلات تعویض یا پاره‌شدن تسمه نباشند. جعبه‌دنده اتومات H330 نیز هرچند می‌توانست بسیار بهتر از این‌ها باشد، اما نسبت به جعبه‌دنده اتومات AL4 خانواده پژو، عملکرد بهتری دارد. سری H300 همچنین کیفیت ساخت قابل قبولی داشته و از سمند و پژو 405 اندکی بالاتر است. از اسفند 96 نیز برلیانس H330 با موتور 1.65 لیتری و جعبه‌دنده بهبودیافته عرضه شد که شتابش 15% بهتر شده و عمکرد جعبه‌دنده‌اش در سربالایی نیز تاحدودی دقیق‌تر از قبل است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بهبود فنی در مدل 1.65 لیتری
    • بازار قوی‌تر در مدل اتومات
    • برتری جعبه‌دنده اتومات از جعبه‌دنده اتومات پژو
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • کمبود امکانات در مدل دنده‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر (BM15L)
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 103 اسب‌بخار
  • گشتاور 138 نیوتن‌متر
  • شتاب 14 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4510 میلی‌متر
  • عرض 1758 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2580 میلی‌متر
  • وزن 1250 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر (BM15L)
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 103 اسب‌بخار
  • گشتاور 138 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4510 میلی‌متر
  • عرض 1758 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2580 میلی‌متر
  • وزن 1240 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397 و 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات بهبودیافته
  • پیشرانه 4 سیلندر (BM16LB)
  • حجم موتور 1.65 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 114 اسب‌بخار
  • گشتاور 154 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4510 میلی‌متر
  • عرض 1758 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2580 میلی‌متر
  • وزن 1250 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی بهبودیافته
  • پیشرانه 4 سیلندر (BM16LB)
  • حجم موتور 1.65 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 114 اسب‌بخار
  • گشتاور 154 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4510 میلی‌متر
  • عرض 1758 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2580 میلی‌متر
  • وزن 1240 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

168 دیدگاه

Mostafaa(13 روز پیش)

سلام دوستان بین برلیانس 330 با موتور 1650 و آریزو 5 اکسلنت کدوم رو پیشنهاد میکنین؟

Erfan1122 (10 روز پیش)

بنده آریزو رو انتخاب میکنم

ssfree (8 روز پیش)

خوبن ولی بخاطر اینکه برلیانس صندوق عقب بزرگتری داره

Saeiddadjoo(19 روز پیش)

سلام دوستان برلیانس ۳۳۰ ۱.۵ لیتر با ۱.۶۵ موتورشون در سواری چقدر تفاوت داره؟ ۱.۵ لیتر این ماشین ارزششو داره بخریم یا ن؟

ssfree (8 روز پیش)

نه زیاد تند نیست

Erfan1122(10 روز پیش)

در مقابل برلیانس دنا پلاس انتخاب بسیار بهتری میتونه باشه البتع برلیانس در کل ماشین خوبی هستش

Mashinjadid(145 روز پیش)

بعد از 1سال رانندگی تحربه خودم رو میگم قدرت موتور متناسب با وزن، شتاب اولیه مناسب و شتاب ثانویه خوب. تعویض دنده ها بدونِ ایراد وبدون ضربه انجام میشه. گیربکس هوشمند که معکوس رو به موقع میکشه حتی در سبقتها از 3 به 1 میکشه. بطور کلی با این موتور و گیربکس تو سربالاییها معمولا کم نمیاره بخصوص اگر در جاده های کوهستانی از حالت دستی استفاده کنید خیلی بهتر میشه.Over driveداره که تو سرعتهایِ بالا دورِ موتور رو کم میکنه و صدای موتور رو کم میکنه.هندلینگ خوبی داره و شعاع پیچش خوبی داره که تو جاهای باریک راحت دور میزنه و فرمون برقی خوبی داره. ماشین من فقط در حالت ایستاده کمی فرمونش سفت میشه.بخاری خوبی داره کولرش هم بدنیست.سیستم تهویه اتوماتش خوب عمل میکنه.صندلیهای راحت و بزرگی داره با اینحال فضای پای سرنشین عقب مناسبه.سیستم نویگیشن خوب در جاده هایی که حداکثر سرعت داشته باشه اخطار میده. روشنایی صفحه مانیتور حتی تو آفتاب خوبه.مصرف سوختش مطابقِ ارقامِ اعلامی هست. کنترل ایستایی در سربالایی داره که تو امکاناتِ سایت اشاره نشده. عایق بندی کابین نسبتا مناسبه یکم صدای اسپرتی داره که مربوط میشه به طراحی. اگه پرگاز نری اون صدا هم نمیاد.صندوق عقب جادار و خوبی داره. کیفیتِ قطعاتِ پلاستیکی داخلی ضعیفه. دکمه های کمکی گیربکس مثل اکونومی یا حالت برفی نداره. ماشین کمی میکوبه ولی از ماشینهای سمند و پژو و پرشیا و 206 بهتره. گاهی که سرد باشه صدای کمکهای عقب میاد.جای پای راننده اگه کمی بیشتر بود برای قدبلندها راحتتر میشد.ترمزهاش خوبه ولی خیلی عالی نیست با اینکه هر 4چرخ دیسکی و abs دارن. بازدیدهای گارانتیش به راحتی تو سایپا انجام میشه. قطعاتش همه جا گیر میاد حتی تو فروشگاههای اینترنتی و حتی لوازم جانبی و تزئینی هم وجود داره.قیمت قطعاتش هم معقوله. در مجموع تو این بازار و با این قیمت ارزش خرید خوبی داره

[email protected],com (129 روز پیش)

سلام.دوست عزیز توضیحات خوبی در مورد این ماشین دادید ولی یرلیانس کنترل ایستایی در سر بالایی را ندارد.

Mashinjadid (74 روز پیش)

من مدل 99 موتور 1.65 دارم. تو سربالایی وقتی پام رو از ترمز برمیدارم عقبی نمیره تا گاز بدم و حرکت کنم. این اگه کنترل ایستایی در سربالایی نیست ولی کاملا بدردخوره و همونکار رو انجام میده.

jamaltavalla (62 روز پیش)

سلام وقتتون بخیر، بله موافقم، جعبه دنده اتومات 206 من هم خیلی قاطی میکنه و یکبار تو سرعت؛ باعث شد ماشین خاموش بشه. من یک prius 2017 فول اپشن هم دارم که 4 سال است که کار کرده است و 2020 هم خیلی دوست دارم و حتی یک بار هم خراب نشده است و خیلی راضی هستم و از نظر من پر امکانات ترین ماشین دنیا است میخواهم 206 را با برلیانس H 330 عوض کنم

Nirvana (57 روز پیش)

اون‌کنترل ایستایی نیست وقتی گیربکس رو حالت d هست فشار و وزن میوفته رو کیربکس.چند بار دیگه این‌کارو کنی گیربکست خورد میشه

Mashinjadid (52 روز پیش)

در پاسخ به دوستانی که فکر میکنن ممکنه وزنِ اتومبیل رو گیربکس باشه و بزودی گیبرکس خُرد بشه ظاهرا اونطور که اطلاعات فنی موجود میگه.گیربکسهای اتوماتیک فعلی مجموعه ای از شلنگها و شیرها و روغن هست و اونطور نیست که گیربکس خُرد بشه. بیشتر از یکسال هم هست که برلیانس اتومات دارم و تو همه ترافیکهایِ سربالایی رو حالتِ D رانندگی میکنم و وقتی پا رو از پدال ترمز برمیدارم،اتومبیل به عقب حرکت نمیکنه و هنوز کوچکترین مشکلی برای گیربکس پیش نیومده. درضمن در هرصورت در هرسربالایی، وزنِ اتومبیل رویِ موتور و گیبرکسش هست. پدال که نمیزنیم.

Nirvana (46 روز پیش)

اطلاعات خیلیی معلومه کامله که میگی این‌ماشین کنترل ایستایی داره! ضمن این که افرادی هستند که مثل شما تجربه گیربکس اتومات رو ندارن اول رو حالت پی میزارن بعد ترمز دستی میکشن.

Mroozi (11 روز پیش)

فقط اونجاش که میگه کولرش بد نیست و بخاریش هم خوبه. قشنگ یاد پیکان افتادم لامصب اگر هیچی نداشت ولی بخاریش خیلی خوب بود 😂😂😂

Rezax(68 روز پیش)

سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید بین دنا پلاس توربو اتوماتیک و برلیانس h330 اتوماتیک کدوم رو انتخاب کنم برای خرید هم اهل مسافرتم هم تو شهر کار زیاد میکنم واسه همین راحتی و کم استهلاک بودن برام مهمه

Ghgg (63 روز پیش)

بخدا شک نکن برلیانس بهتره دنا ماشین ایرانی هس با تکنولوژی ۳۰سال قبل با موتور سمند من برلیانس دارم از سال ۹۶ عالیه

jamaltavalla (62 روز پیش)

سلام وقتتون بخیر من برلیانس H 330 را پیشنهاد میدهم چون ادم های کمی بلد هستند ماشین های توربو تعمیر کنند و برلیانس راحت تر است

Alizahedi (53 روز پیش)

در جواب دوستی که گفته ef7 مال سی سال پیش برلیانس ماشین چینی بدتره یا ef7 که تکنلوژی زیمنس آلمانه Ef7 توربو شارژ رو با ماشین تنفس طبیعی مقایسه نکن

Mashinjadid (33 روز پیش)

اگه برای شهر میخوای دلیل نداره هزینه نگهداری 40 میلیونی توربو رو به جون بخری. طبق یک مقاله که چند وقت پیش خوندم توربو دنا هر 50هرارتا نیاز به تعمیر و تعویض داره که حدود 40 تومن هزینه داره. از طرفی توربو در عملکرد و دوام گیربکس هم تأثیر منفی میذاره و زودتر شیر برقیهای گیربکس خراب میشه و احتمالا حدود همون 50 هزار باید گیربکس تعمیر اساسی بشه با هزینه حدود 10 تومن طبقِ اون مقاله هزینه نگهداریِ توربو و گیربکسِ دنا پلاس در صورتی که بیشتر اوقات از توربو استفاده کنی، با کارکردِ متوسطِ 20هزار کیلومتر درسال حدودِ سالانه 20_30 میلیون خواهد بود

Hjjjjjjj(46 روز پیش)

اولا موتور ef7 از هر لحاظی از موتور برلیانس بهتره دوما 1650 سی سی واسه این حجم از اتاق و وزن خوبه ولی این موتور موتوری نیست که بخواد خوب باشه موتور تلیسمان هم1600 ولی از این قوی تره پس تعصبی فکر نکنین من پارس تیوفایو و برلیانس سوار شدم از لحاظ نرمی برلیناس خیلی نرم تره ولی پارس خشکه ولی پارس چابک تره تیز تره با قیمت این ماشین میشه یک رنو مگان خرید که صد برابر برلیانس ارزش داره اصلا ماشین فرانسوی کجا ماشین چینی کجا اون دوستی هم که گفته یکسال که وزن ماشین رو می اندازه رو گیربکس هیچ کاری نشده بهرته بدونه هر موقع مثل مگان بعد 12 سال موتور و گیربکس پلمپ بود بیاد بگه کاری نشده

CRASH (44 روز پیش)

هیچگاه یک ماشین چینی رو نباید با فرانسوی اونم رنو مگان ۲۰۰۰ مقایسه کرد‌. این ماشین باید با ال ۹۰ مقایسه بشه نه مگان. مگان همه چیش از این برلیانس سر تر هست . امکانات هم مگان بجز سانروف همرو داره. کیفیتی که مگان و خانواده رنو دارند هیچوقت ماشین های چینی و کره ای و ایرانی ندارند.

مجید سمیعی (44 روز پیش)

از هیچ لحاظ مگان با برلیانس قابل مقایسه نیست . چه از نظر برند چه از نظر کیفیت و غیره. در ضمن کلاس مگان رو شما نباید با برلیانس یکی کنید. مگان فصل و کلاسی خیلی بالاتر از برلیانس داره و محبوب تره بین مردم . این ماشین 1 سال نشده بزور فروخته میشه اما مگان 13 سال کارکرده راحت فروخته میشه . همین برتری قابل توجه مگان رو نشون میده. دومین مورد اینکه این خودرو باید با تندر پلاس مورد مقایسه قرار بگیره نه مگان. مگان چند پله از تندر پلاس بالاتر است. تنها از لحاظ قیمتی برلیانس با مگان های مدل پایین و رنگدار قابل مقایسه هست . وسلام. در ضمن این موتور برلیانس از موتور Ef7 خیلی بهتر هستش .EF7 اصلا موتور خوب و قابل اطمینانی نیست

mahf (37 روز پیش)

دوستمون بلاخره نظر درستی گفتند، فقط من اینجا موندم ماشالاه دوستمون به همه ماشین ها سوار شده، Hjjjj چیکار میکنی میری رنت میکنی؟ یا میخری؟ یدونه هم دوستمون گفت برلیانس را باید با تندر 90 مقایسه کرد دوست عزیز تندر 90 فرانسه نیست😂😂، و برلیانس را باید با دنا پلاس مقایسه کرد نه با ماشین های فرانسه ای یا آمریکایی یا..... فقط چینی کره ای ایرانی تموم، خسته نباشید

Amird(99 روز پیش)

سلام من یک برلیانس گرفتم به ماه نکشیده فروختمش کلا فقط قیافه داره موتور ضعیف بدنه و استحکام ضعیف تعلیق ابتدایی داره. ترمزها به شدت ضعیف. کولرشو امتحان نکردم ولی بخاری هم ضعیف بود. کیفیت قطعات ضعیف. فقط خوبی که من تو این ماشین دیدم صندلیهای راحت با تنظیم گودی کمر بود و فرمان برقی والا یک ماشین بغیر از خوشکلی یک چیزهای دیگه هم باید داشته باشه. البته بعدش ۲۰۷ خریدم اینم خیلی قطعاتش چینی شده و خشک و بی کیفیت شده.

Mohammad1780 (87 روز پیش)

برلیانس موتور خوبی نسبت به حجمش داره.کیفیت قطعات موتور خوبه .مصرف سوخت عالیه .فقط جنس قطعات داخل خودرو جالب نیست

Em (78 روز پیش)

احتمالا یه ماشین دیگه سوار شدی. موتور برلیانس عالی هست. صندلی ها گود و افتضاح هست

66yas (75 روز پیش)

من برعکس ۲۰۷ داشتم فروختم برلیانس ۳۳۰ موتوربزرگ گرفتم خیلی راضیم ماشین خانوادگی خوبیه شتاب سرعتشم نسبت به وزن خوبه پلتفرم خوبی داره گیربکس بردم روغن عوض کنم گفت روش هک شد پاورتک هیوندای هرکسی ازیه ماشین انتظاراتی داره به نظرمن بین عالی خوب متوسط میشه رتبه متوسط بهش داد تورنج این قیمت بسیارراضی کننده هستش ومن بسیاری ازاپشن هاروبیرون نصب کردم ازنظر قطعات هم هرچی سفارش دادم یکساعت باپیک برام فرستادن ازبازار.

Raminmohamadi(101 روز پیش)

خیلی عجیبه کسی با خودروی اتومات رانندگی کنه ولی ندونه تو سربالایی شیب زیاد وقتی گاز و تا ته فشار بدی وقتی تو دنده سه خیلی راحتو ریلکس میره دور موتو وقتی به تعویض دنده رسید میره دنده چهار ک مسلما ًًتو این دنده نمیکشه،که فکر میکنن خودرو توانشو نداره،باید جوری گاز داد ک دنده تعویض نشه،اونیکه ناراحته چرا با دنده سبک(۳و۴)نمیکشه خوب میتونن لندکروز بگیرن😂

Ys5(163 روز پیش)

سلام.‌ببخشین مگه برلیانس اتومات در حالت دستی ۵ دنده نیست.ماشینم در حالت دستی فقط ۴ دنده تعویض میشه.مشکلش چیه.ممنون میشم

Ali7 (113 روز پیش)

۴ دنده است

Aryahadi(153 روز پیش)

دوستانی که این ماشین رو دارند خواهشا پاسخ بدید: درگاه USB که داخل کنسول هست آیا اصلا کار میکنه ؟ هر فلشی رو بهش وصل میکنم فقط کلمه USB رو نمایش میده ولی نمیخونه

Shahin...........igyukk (145 روز پیش)

توی داشبورد ماشین دوتا خروجی usb وجود داره

[email protected],com (129 روز پیش)

سلام.بلی کار میکند.احتمالا اشکال از فرمت usb شماست.

RahimiKian (119 روز پیش)

سلام کار میکنه ولی فقط بعضی فلشهارو بالا میاره

Show More