یکسال پس از عرضه تیگو5 و به‌صورت دقیق‌تر در ابتدای زمستان 95، مدیران‌خودرو همگام با خطوط تولیدی چری در چین، نمونه فیس‌لیفت شده تیگو5 را معرفی کرد که در قسمت ظاهری، تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و طراحی مجدد سپر و درب صندوق عقب از مهم‌ترین تفاوت‌هایش با نسخه‌های قبلی این خودرو بودند. در بحث تجهیزات نیز چندین ویژگی جدید مانند آینه‌های تاشو برقی و دوربین دینامیک دنده عقب (نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان) به لیست تجهیزات استاندارد خودرو افزوده شده بود. در بهار 97 نیز دومین به‌روزرسانی تیگو5 در ایران معرفی شد که البته هیچ تغییری در ظاهر خودرو رخ نداد ولی چندین مورد جدید به تجهیزات خودرو افزوده شد که مهم‌ترین‌شان عبارتند از: تریم جدید کابین (چرم دو رنگ مشابه تیگو7 اکسلنت)، مانیتور 10 اینچی عمودی، نویگیشن، اضافه‌شدن سنسور جلو و سنسور باران و نهایتا لوگولایت (یا چراغ خوش‌آمدگویی با آرم چری) زیر درب‌های جلو. تیگو5 ورژن 97 همچون گذشته، در دو تیپ لاکچری و اکسلنت قابل خریداری بود ولی به‌دلیل داشتن امکانات جدید، تیپ لاکچری آن به «IL» و تیپ اکسلنت آن نیز به «IE» تغییر نام داد. مدیران خودرو از بهار 1400 نیز تیگو5 توربو را در قالب تیپ TE و به تعداد محدود، به بازار فرستاد. برای تیپ TE از قلب توربوشارژ تیگو7 استفاده شده که علی‌رغم کاهش حجم موتور اما قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به موتور 2.0 لیتری تنفس طبیعی تیگو5 دارد. همچنین گیربکس تیپ TE از نوع 9 دنده مجازی است که قبلا در آریزو6 نیز دیده بودیم. «فرمان برقی» تنها آپشن‌ جدیدی است که مدیران خودرو به تیپ TE اضافه کرده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای کابین
    • جعبه‌دنده اقتصادی
    • تجهیزات بیشتر در تیپ‌های IE و IL
    • بهبود موتور و گیربکس در تیپ TE
  • نقاط ضعف
    • فنربندی خشک
    • کشش در سربالایی
    • نبود دریچه تهویه عقب
    • کیفیت ادوات کابین
    • نفوذ صدای موتور در سرعت بالا
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 205 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کراس‌اور جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت (T21)
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن -
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12/8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12/8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12/8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها

254 دیدگاه

Mohamad6689(15 روز پیش)

سلام خدمت هموطنان. در مورد خرید تیگو۵ بنده تجربه ی دو ساله سواری با مدل ۹۵ نیو فیس رو در اختیار عزیزان قرار میدهم. ابتدا در مورد موضوع بیمارگونه ای که به لطف فضای مجازی در بازار خودرو رواج پیدا کرده که شتاب خودرو هست شرح میدم که در حد متعادل هست و همون جور که عزیزان فرمودن اگر با قلق خودش پدال رو فشار بدین و بعد رسیدن دور به حد بالا کمی از فشار روی پدال کم کنید ضریب گیربکس تغییر میکنه و در همون حد ۱۲ تا ۱۳ ثانیه شتاب داره. فارغ از بحث شتاب در مورد ایمنی به عنوان خودروی خانوادگی موضوعی که مهمترین بخش خودرو است میشه گفت به لطف به کارگیری سیستم کنترل پایداری بوش و سامانه های ترمز کمکی واقعا در این رنج قیمتی ایده آل عمل میکنه. به شخصه بارش برف سال ۹۸ تهران رمپ بزرگراه مدرس به برزگراه همت با عملکرد کنترل پایداری از برخورد به گارد جلوگیری کرد و عملکرد مناسب ترمز ضد قفل هم در رمپ خروجی همت به یادگار با وجود یخ‌زدگی که منجر به ورود ال نود به فضای سبز شده بود با کنترل عالی از مسیر رمپ خارج شدم و مورد دیگه هم در اتوبان تهران کرج به دلیل تصادف خودروی جلویی با عملکرد فوق العاده ترمز کمکی از سانحه جلوگیری کرد. این که به عنوان راننده و سرنشین شاید هرگز نیاز به درگ نداشته باشیم قطعا بارها به سیستم ایمنی و ترمز و ... نیاز داریم مخصوصا اگر سلامت خانواده برامون اهمیت داشته باشه!!! کیفیت قطعات بسیار بالاتر از خودروی داخلی و هم رده هست. لاستیک های فابریک خشک هست و شاید نمونه های کره ای نرمتر باشند. در کل سیستم تعلیق کمی خشک هست اما در حالت ظرفیت کامل این حس خیلی کمتر میشه اما با این سیستم تعلیق در سرعت های بالا پایداری خوبی داره. بل توجه به تنفس طبیعی بودن برای سفر جاده های ایران با وضعیت اسفناک پمپ های بنزین بین راهی ایده ال هست. اتاق بسیار جادار هست و چه فضای ردیف جلو چه عقب برای خانواده کمبودی احساس نمیشه. دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف عقب روی کنسول میانی تعبیه نشده و زیر صندلی ردیف جلو هست که باعث میشه تصور پیش بیاد که ردیف عقب تهویه نداره. در مورد صدا حین رانندگی در اتوبان با سرعت ۱۲۰ به لطف گیربکس cvtدور موتور در حدود ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ هست و بسیار کم صدا در شتاب گیری و سربالایی با توجه به عملکرد گیربکس که سعی داره موتور در حداکثر گشتاور باشه صدای موتور زیاد داخل کابین میاد اما کشش در سربالایی مناسبه به شرطی که از فشردن بیشتر پدال منصرف نشید. در مورد روشنایی اتاق کمی ضعیف هست که چراغ کابین ردیف عقب نداره، محدوده فندک و ورودی یو اس بی فاقد روشنایی هست و دکمه مربوط به تنظیم آیینه ها به طور عجیبی روشنایی زمینه نداره که با توجه به روشنایی زمینه سایر دکمه ها خیلی عجیبه!! آینه جمع شو برقی همراه با پاور ویندوز برای تمامی شیشه های جانبی و سانروف به همراه سیستم برگشت در برابر مانع و عملکرد تمامی شیشه ها با یک فشار کلید جالبه. نبود فرمان برقی کمی تو ذوق میزنه اما عملکرد فرمان هیدرولیکش خوبه و از سواری های داخلی نرم تر و راحت تر هست رانندگی باهاش. سیستم روشن شدن مه شکن با گردش فرمان تو جاده های پر پیچ و خم کارایی خوبی داره. سیستم خنک کننده موتور عملکرد عجیبی داره که تو این دو سال با دمای ۴۸ درجه کولر روشن هم ندیدم نشانگر از وسط تغییری بکنه. خدمات پس از فروش مناسب بوده و برخورد مودبانه که البته در پاره ای از موارد برخی نمایندگی ها برخورد خوبی نداشتن که فکر کنم در مجموع نمره ی قابل قبول بگیره از این جهت. هزینه سرویس های دوره ای در مقایسه با خودروهای داخلی بالاتر هست و در مقایسه با کره ای پایین تر. تقریبا هر سرویس پایه حدود ۵۰۰ هزینه میشه که اگه آیتم های تعویض روغن گیربکس و ... داشته باشه افزایش پیدا میکنه. در این دو سال خرابی قطعه یا مراجعه به نمایندگی برای تعمیرات نداشتم و از این لحاظ واقعا راضی هستم که گارانتی پنج ساله و ۱۵۰ هزار کیلومتر خودش موید کیفیت مورد اطمینان این خودرو هست. کیفیت رنگ بدنه چندان چشمگیر نیست و نیاز به مراقبت و رسیدگی داره. فضای نصب زاپاس با وجود زاپاس فرغونی خیلی زیاد هست و اگر چری، باکس بندی میکرد فضا رو واقعا عالی بود و حجم زیادی از وسایل رو در قسمت مربوط به زاپاس میشه قرار داد . سیستم خطوط راهنمای دینامیک برای پارک خودرو با توجه به ابعاد خودرو بسیار کارا هست و به شخصه برای پارک خودرو از سدان خیلی راحت تر هستم. داشبورد و رودری ها پلاستیک خشک هست اما صدای خاصی نداره که سبب ناراحتی باشه و فقط این دانش متالوژی و مواد هموطنان رو که با دست زدن به داشبورد خودرو و نرم یا سفت بودنش در موردش نظرات کارشناسی میدن رو به چالش میکشه. در مورد مصرف بنزین مسیرهای پر ترافیک شهری بین ۹ تا ۱۲ هست که به نحوه ی رانندگی خیلی ربط داره و در مسیرهای مختلط شهری بنده مصرف ۸ تا ۹ دارم و برای جاده هم با توجه به مسیر، سرعت، نحوه ی رانندگی و کیفیت بنزین ۷ تا ۱۱ رو تجربه میکنید. در کل از سواری خودرو با توجه به استفاده ی خانوادگی و هزینه راضی هستم و موضوع افزایش عمر خودرو و افت قیمت و یا ارتقا به خودروی دیگه میتونه دلیل شخصی من برای فروش باشه و در پایان توصیه به عزیزانی که قصد خرید دارن این هست که بیش تر از این که نقاط ضعف خودرو اذیت کنه قضاوت سایرین و استرس خریداران از شرح خرابی خودرو توسط عزیزانی که این خودرو رو ندارن آزار دهنده هست. تمام کامنت های منفی حول این هست که شتاب نداره که بنده به شخصه در بزرگراه های تهران و جاده های کشور تردد دارم و پیست اتومبیل رانی محل عبور و مرورم نیست!!! موتور قابل اطمینان که خرابی بسیار پایی داره، سیستم برقی بدون نقص و باگ، فراوانی قطعات به دلیل اشتراکات فنی با چند خودرو و تولید مداوم چند ساله در مقایسه با انبوه خودروی چینی وارداتی که توقف تولید داشته میتونه از دلایل خرید بدون استرس این خودرو باشه.

Mahdi83913 (13 روز پیش)

یدونه ۹۶ دارم میخاستم ۹۹ شو بگیرم ولی تو شک بودم ک جک بگیرم یا تیگو.واقعا نظرت عالی بود🙏تیگو بازم انتخاب بعدیمه

oOMIDo(26 روز پیش)

سلام دوستان خواستم تجربیات خودم را پس از یکسال سواری از ماشین براتون بگم شاید تو انتخابتون کمک کرده باشم اول اینکه برای خرید این قبیل خودرو باید ببینید از ماشینی که می خواهید بخرید چه انتظاری دارید مسلماً وبدیهی است که برای ویراژ دادن و کل کل کردن و لایی کشیدن و کورس گذاشتن که متاسفانه ملاک انتخاب ما ایرانی ها شده اونم به خاطر اینکه همیشه یه حس داریم که بایدبه همه ثابت کنیم که ماشینمون ازدیگران بهتره ورانندگیمون حرفه ای تر سراغ این نوع ماشین نروید به نظر من این دسته از دوستان اصلا سراغ ماشین نروند بهتره بگذریم این ماشین یه ماشین اقتصادی خانوادگی با رانندگی نرم و آرام است پس اگه سبک رانندگیتون این شکلیه توانتخاب این ماشین شک نکنید اگر نه بقیه مطلب هم نخونید...... علیرغم تبلیغاتی که برای این ماشین تو فضای مجازی و بین دلالان عزیز هست به هیچ عنوان شتابگیری ضعیفی در این ماشین وجود ندارد بلکه به واسطه گیربکس cvt که توماشین هست شما حس تعویض دنده را ندارید وچون باید در دورهای بالا به اصطلاح دنده عوض بشه فکر میکنید ماشین گاز میخوره وراه نمیره اصلاً و قویاً این طور نیست و فکر نکنید وقتی چراغ سبز شد همه رفتند شما دارید تقلا میکنید که به بقیه برسید این یک دروغ محض است. صد البته در کورس گذاشتن با ماشین هایی که توربو دارند عقب می افتید که این موضوع جای تعجب ندارد خوب خودتون دارید می گید اونا توربو هستند آیا همین جک s5 یا هایما که دائم توسر این ماشین می کوبید می تونند به گرد تیگو 7 با موتور1500 cc برسند ؟؟ پس باید نتیجه بگیریم اونا ماشین خوبی نیستند اگر ملاک شتابه که 206 از همه اینا قوی تره آخه این قیاسیه اگر نگران هزینه های نگهداری توربو هستید که باید حتما از بنزین اکتان بالا ویا سوپر استفاده کنید پس بازهم انتخاب این خودرو یک امتیاز محسوب میشه . به هیچ عنوان در سربالایی ها حتی با کولر و فول سرنشین کم نمیاره اینو بنده بارها وبارها در شیب های تند پارکینگ و پیچ های پر شیب جاده های کوهستانی تست کردم فقط باید بلد باشید که چطور با گیربکس cvt رانندگی کنید همین مورد بعدی برای انتخاب ،گارانتی 5 ساله و تعداد فراوان نمایندگی در سطح کشور و مهمتر از همه این ها این شرکت ( مدیران خودرو) یه خودرو نیاورده یکی و دوسال وارد کنه بفروشه و بعد بره به امان خدا و شما باید مثل برلیانس، ریگان کوپا و اچ سی کراس و بسترن و هزار تا خودرو دیگه که منقرض شدند بدوید دنبال قطعه یدکی ضمن اینکه بنده در طول این یکسال یکبار هم مشکل فنی برقی یا هر چیز دیگه نداشتم امکانات این ماشین فوق العاده است که کاملا راضی تون میکنه از چرغ های اتوماتیک تا برف پاکن اتومات کروز کنترل انواع سیستم های کمکی ترمز کنترل سربالایی مانیتور با صدای خوب چراغ خوشامدگویی وکلی اپشن دیگه که واقعا یه سرو گردن از هم رده های خودش بالاتره ظاهر وفضای کابین واقعا زیباست البته سلیقه ای اتاق بیصدایی داره من یکسال سوار میشم هیچ صدای اضافه ای تو کابین ندارم ساکت ساکت فضای سرنشینان عقب عالیه هرکی نشسته راضی بوده چه فاصله تا سقف چه زانو با صندلی جلویی نفوذ صدا به داخل کمه و تومسافرت واقعا عملکرد خوبی داره مصرف این خودرو در حالت eco در حدود 6.5 تا 7 لیتر در جاده و درشهر به اعداد 10 تا 13 میرسه البته کمتر یا بیشتر شدن این اعداد به نوع رانندگی خیلی بستگی داره فضای صندوق خوبی داره و مشکلی بافضا ندارید روکش صندلی ها وقسمتی از درها و کنسول چرمه خوش رنگیه که تا امروز یعنی یکسال استفاده هر روزه سالم مونده و دچار رنگ پریدگی تا پوسیدگی نشده اما انتظار چرم ماشین های لوکس و نداشته باشید داشبورد پلاستیک خشک اما کیفیت خوبی داره که از ماشین های دیگه بهتره، توذوق نمی زنه و به صدا نیافتاده ، طراحی خیلی خوبی داره وحس لوکس بودن تا حدی القا میکنه ارتفاع ماشین واقعا حس شاسی سواری رو داره و دید به جاده عالیه و به لطف دوربین داینامیک و سنسور جلو وعقب تو پارک کردن مشکلی ندارید در برخی از لوازم مثل برف پاک کن ها و خیلی چیزهای دیگه از برندهای معروف مثل bosch استفاده شده اما برای اینکه برخی از دوستان نگند ایشون از عوامل مدیران خودرو معایب ماشین هم میگم 1- شتاب اولیه که انتظار خیلی از ما از ایرانی ها در کورس گذاشتن هست را ندارد این عیب نیست چون این ماشین واسه این کارها نیست ولی می نویسم که نگید می خواد لاپوشونی بکنه اگه براتون واقعا مهمه جک s5 دنده دستی بهترین گزینه است اگه پول دارید تیگو 7 بخرید 2- در مدل ie اتفاقات جالبی افتاده که عیب محسوب میشه اگزوز ها فیک هستند که در مدل های قبلی اینطوری نیست 3- از کولر دوئل خبری نیست حتی اتومات هم نیست فقط تنظیماتش دیجیتالیه بدتر اینکه تنظیمات فقط رو مانیتور انجام میشه و اگر مانیتور روشن نباشه کولر ندارید !!!!!!!!!!! 4- لاستیک ها ایرانی و لاستیک زاپاس فروغونیه که باعث کوبش میشه 5- نمایندگی تو یکسال تعویض رایگان روغن و فیلتر تو این ماشین روغن ایرانی میریزه قبلا خارجی می ریخت البته مشکلی نداشته ولی ....... 6- نویگیشن نصب شده داغونه که البته من روش نویگیشن بلد و نصب کردم عالی شد 7- مموری صندلی ندارد وفقط صندلی راننده برقیه 8- عقب ماشین کانال کولر ندارد ولی شکایتی هم از گرم بودن یا سرد بودن از سرنشینان عقب نداشتم 9- نفوذ صدای موتور در دورهای بالا به داخل یعنی تا دور 2000 صدا اصلا ندارید ولی بالاتر دیگه صدای موتور رو میشنوید که البته آزاردهنده نیست . 10- اگر اهل خرید و فروش وتعویض ماشین هستیدافت قیمت این ماشین زیاده که پیشنهاد میکنم دست دوم تمیز بخرید تا ضررنکنید امیدوارم این نقد بدرد بخور بوده باشه

Mahdi83913 (19 روز پیش)

واقعا عالی توضیح دادی🙏

Amirkeyvani (16 روز پیش)

دمت گرم خدایی یه نفر‌واقعا درست گفت ،من این ماشینو سه سال دارم مدل ie واقعا هیچ مشکلی نداره ، نمایندگی های ایران خودرو همه تو صف هستن از ۶ صبح نوبتشون بیاد و کلی اذیت میشن ولی نمایندگی مدیران واقعا هرشهری ک رفتم عالیه و به نحو احسن کار راه میندازن،قطعات تیگو ک راحت و باکیفست پیدا میشه،مابقیشم ک شما گفتی ایرادات هم همونا هستن که گفتید ولی در کل میشه گفت ماشین خولیه تو رنج قیمتی خودش

Amir131(35 روز پیش)

سلام من ال 90 مدل 97 دارم میخوام عوض کنم تیگو 5 بگیرم، فنیش خوب هست؟ چون من حوصله ی تعمیرگاه رو ندارم و برام فنی خیلی مهمه

[email protected],com (32 روز پیش)

سلام.دوست عزیز اگر صفر یا کم کارکرد بگیری خوبه و چندان به تعمیرگاه نیاز ندارد و کافی است در سرویسهای دوره ای به تعمیرگاه مراجعه شود.

oOMIDo (21 روز پیش)

فنی این ماشین بعد یکسال سواری هرروزه عالی

Mahdi83913 (19 روز پیش)

من مدل ۹۶ صفر خریدم از اونموقع تا حالا جز سرویس هیچ مشکلی نداشت واقعا عالیه

Ahora71(43 روز پیش)

دوستان ۲۰۰۰ بگیرم یا موتور توربو ۱۵۰۰؟

Mahdi83913 (42 روز پیش)

۲۰۰۰ بگیر شتاب اولیش راضی کننده نیست ولی دردسر توربو رو نداره .من ۲۰۰۰ دارم ازش راضیم

Midiarezayi(50 روز پیش)

سلام من میخوام تیگو 5 صفر 1400بخرم از نظر استقامت خوبه ؟چون من روزی یه بار سفر تهران سنندج میکنم در ماه 25بار رفت و آمد میکنم میخوام نظر شما عزیزان خیلی برام مهم لطفا هر یکی یه حرفی بزنه تا امیدوار شیم

مرتضی هستم! (50 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. تهران سنندج حدود 500 کیلومتره. درسته؟ یعنی ماهی بیش از 12 هزار کیلومتر میخواین با تیگو برید؟ و دوباره همینو برگردید؟ تیگو مناسب چنین کارکرد بالایی نیست. باید دنبال گزینه دیگه ای باشید. البته دوستانی که مالک تیگو هستن بهتر میتونن شمارو راهنمایی کنن.

[email protected],com (49 روز پیش)

سلام.دوست عزیز تیگو 5 برای مصرف خانوادگی ماشین خوب و نسبتا با کیفیتی هست ولی در نظر داشته باشید برای مصرف یک ماشین سواری سالانه حدود 20000 کیلومتر کارکرد در نظر میگیرند. حال شما میخواهید در یک ماه بیش از این مقدار از این ماشین چینی کار بکشید.به نظر من در یک سال مستهلک میشود. موفق باشید.

سعيد EF7 (43 روز پیش)

به نظرم با این مورد عجیب شما، سراغ هیچ ماشین دیگه هم نرو. از خطی استفاده کن، چون بعد چند ماه، ماشین که سهله خودت هم مستهلک می شی.

Meisamesfandiari(59 روز پیش)

سلام وقت عزیزان بخیر من ام جی ۶ مدل ۲۰۱۲ دارم ولی چون باغ خریدم یه ماشین کراس یا شاسی لازم دارم.شخصا از ظاهر تیگو ۵ خوشم‌میاد فقط تردیدم در مورد خرابیها و استهلاک گیربکسش هست چون شنیدم به قدری میزان خرابیهای گیربکس تیگو ۵بخاطر تنبل بودن موتور زیاده که تعمیر گیربکس تیگو۵ به یک عادت برای این‌ماشین تبدیل شده .خواهش میکنم در مورد خرابی های گیربکس و استهلاک این‌ملشبن بدون تعصب و اغراق و یا تخریب منو کامل راهنمایی کنید .ممنونم

[email protected],com (49 روز پیش)

سلام.دوست عزیز تیگو 5 ماشین راحت و آپشن داری هست ولی با توجه به داشتن گیربکس CVT زیاد مناسب جاده های خاکی سربالایی نیست .برای این منظور سوزوکی ویتارا ، هایما S7 توربو و جک S5 مناسبتر به نظر میرستد.

arnold(56 روز پیش)

سلام من یه سوال دارم تیگو ۵ بهتر یا بیسو t3

مرتضی هستم! (50 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. بیسو کوچکتر از تیگو هست و قابل مقایسه نیستن. اما با توجه به شرایط بازار، از بین این دو مورد، تیگو گزینه بسیار بهتریه

Ashori(62 روز پیش)

سلام دوستان چندتا سوال دارم من ال نود دارم و می خوام کراس اور بخرم از بین های ما s7 توربو و چری تیگو 5 ie، چری رو انتخاب کردم به دلیل موتور تنفس طبیعی چون دردسر کمتری دارد. چری مصرفش در شهر و در جاده با کروز کنترل چقدر هست؟ در صندوق چری یک کودک ۱۰ ساله می تواند بشیند؟ با چری در یک سربالایی با ۶ نفر می توان رفت(با حالت اسپرت)؟ با ۴ نفر چی(حالت اسپرت)؟ صدای موتور در چری تیگو 5 ie مدل ۹۹، در سرعت های بالاتر از ۸۰ توی کابین می آید؟ لطفا به همه سوالاتم جواب بدین. ممنونم💐💐🌷🌷

مرتضی هستم! (60 روز پیش)

جناب اشوری ارادت. تویه شهر حدود 10 تا 12 هست البته کاملا بستگی داره به رانندگیتون و اگه مدارا کنید ممکنه به 9.5 هم برسه. تویه جاده معمولا 8 تا 9 هست. واسه کروز بستگی به سرعت و مسیر جاده هم داره. ولی با سرعتی بین 90 تا 110 تویه جاده صاف با کروز و بدون کولر چیزی حدود 7 تا 8.5 هست. بعضی از مالکان زیر 7 لیتر رو هم تجربه کردن. تویه صندوق چرا باید یه کودک بشینه؟! اگه منظورتون فضای صندوق هست باید عرض کنم که بله. صندوقش بسیار جادار و بزرگه. کاور صندوق رو هم اگه بردارید فضاش خیلی بیشتر میشه. تویه سربالایی مشکلی نداره این ماشین. حالا چرا شش نفر؟! بازم یکی رو گذاشتید تویه صندوق؟ :|| کار بسیار خطرناکیه. نکنید این کارو لطفا. صدای موتور هم اذیت کننده نیست و عادی هست

relic(62 روز پیش)

منم یه مدل ۹۷ دارم و یه جک s5 مدل ۹۷ البته ماشین باز نیستم و چیزی هم نمیدونم از ماشین و فقط به عنوان یه راننده معمولی میگم شتاب اولیه نداره اما در حین حرکت خیلی راحت شتاب میگیره و عالیه و گیربکس ضعیفی داره مثلا من بارها پیش اومده سر بریدگی های خطرناک به خاطر قفل کردن و گاز نخوردن ماشین تو موقعیتای خطرناک قرار گرفتم اما گذاشتم کلا رو حالت اسپرت یکم بهتر شده و کمتر اونطوری میشه کمک فنرش هم به نظرم تو دست انداز صدا میده یکم با اینکه من آرووم و با سرعت تقریبا صفر رد میشم که مثلا جک اصلا این صداهارو نداره تو دست انداز یا تو زمانی که دنده عقب میگیریم تقه میزنه اکثرا مخصوصا صبح ها تو سربالایی مث جاده هراز ما اصلا مشکلی نداشتیم حتی وقتی ماشین سنگین هم بوده در کل مصرفش پایینه رانندگی باهاش واقعا راحته همه چیش شیکه و مانیتورش خیلی خفنه اسپیکراش عااااالی ان و صداش فوق العادست و من یکی عاااااشقشم خیلیا میگن خوب نیست اما به نظرم خوبه قرار نیست باهاش رالی شرکت کنیم آخه

Aliirezaa(68 روز پیش)

سلام من ۲ ۳ هفتس این ماشین خریدم واقعا ماشین خوبیه این که بعضی میگن خیلی ضعیف نه اونجوری که میگن نیس از پس خودش به خوبی پس میاد فقط تو سربالایی یه کم ضعیف عمل میکنه وگرنه همه چیزش عالیه

Show More