زانتیا در سال 1992 به بازار اروپا معرفی شد و اولین فیس‌لیفتش در سال 98 میلادی رقم خورد. سپس فرانسوی‌ها در فاصله سال‌های 2001 و 2002 خطوط تولیدش را جمع کردند ولی در همان زمان، سایپا تولید زانتیای فیس‌لیفت را با دو پیشرانه 1.8 لیتری (XU7) و 2 لیتری (XU10) در ایران شروع کرد. تولید زانتیا تا سال 1389 و در سه تیپ مختلف ادامه داشت؛ تیپ X (ساده)، تیپ SX یا اکسکلوسیو (نیمه‌فول) و تیپ سوپرلوکس (فول). زانتیا هنوز هم جزو خودروهای بااعتبار بازار ایران است. از اوایل تا اواسط دهه 80 شمسی، کمتر خودرویی بود که یارای برابری با سرعت و شتاب زانتیا را داشته باشد. در زمان اوج این سیتروئن، مدام او را با یکی از تنها رقبایش در بازار، یعنی نیسان ماکسیما، مقایسه می‌کردند اما حالا زانتیا را با پارس ELX که موتور 1.8 لیتری او را درون سینه دارد و هم‌چنین سورن توربو مقایسه می‌کنند. زانتیا هنوز هم نماد جوان‌گرایی و خودروی افراد متمول به شمار می‌رود. اینکه چرا این لیفت‌بک اروپایی تا این اندازه در بازار ایران اقبال پیدا کرد را باید در کیفیت بالای قطعات، پیشرانه پرقدرت و سیستم تعلیق نرم آن بجوییم. به‌علاوه زانتیا که توسط سایپا مونتاژ و عرضه می‌شود، از شبکه گسترده خدمات پس از فروش این خودروساز نیز بی‌بهره نبود. جالب است بدانید که نام زانتیا، برگرفته از نام یونانی زانتوس (Xanthos) بوده که به معنای «طلایی» ترجمه می‌شود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بازار دست‌دوم
    • تعلیق نرم کارآمد
    • فرمان خوش‌دست
    • تنظیم دستی ارتفاع تعلیق
    • شتاب و عملکرد فنی (مدل 2.0 لیتری)
  • نقاط ضعف
    • ایمنی ضعیف
    • شعاع کم فرمان
    • هزینه نگهداری گوی‌ها
    • مصرف 13 لیتری در شهر (مدل 2 لیتری)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1380 تا 1386
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر XU7
  • حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 112 اسب‌بخار
  • گشتاور 155 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.9 ثانیه
  • سرعت 194 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لیفت‌بک متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4524 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1400 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2741 میلی‌متر
  • وزن 1264 کیلوگرم
  • حجم باک 65 لیتر
  • چرخ جلو 185/65HR15
  • چرخ عقب 185/65HR15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1380 تا 1389
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر XU10
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 135 اسب‌بخار
  • گشتاور 180 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 203 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لیفت‌بک متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4524 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1400 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2741 میلی‌متر
  • وزن 1395 کیلوگرم
  • حجم باک 65 لیتر
  • چرخ جلو 185/65HR15
  • چرخ عقب 185/65HR15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1380 تا 1381
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر XU10
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 135 اسب‌بخار
  • گشتاور 180 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 203 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لیفت‌بک متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4524 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1400 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2741 میلی‌متر
  • وزن 1395 کیلوگرم
  • حجم باک 65 لیتر
  • چرخ جلو 185/65HR15
  • چرخ عقب 185/65HR15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع

149 دیدگاه

8Mohammadamin(6 روز پیش)

سلام سوال اول: کولر زانتیا چجوریه؟؟یعنی تو هوای خیلی گرم جواب میده سوال دوم: میشه کولر زانتیا رو روی سمند ،پژو پارس گذاشت، اگه میشه مثل خود زانتیا جواب میده لطفا کسایی میدونن جواب بدن

BARDIYA123(11 روز پیش)

با سلام و عرض ادب به سایت باما و دوستان محترم بنده چند وقتی هست به استان قزوین سفر کردم اینکه شاید باور نکنید تا حالا زانتیا استیشن دیزل اتومات تا حالا دیدید؟ از صاحب ماشین پرسیدم گفت مدل 1998 2000 سی سی نوع سوخت دیزل بنده اولش باور نکردم بعدش یک نگاهی کردم دیدم پشتش حالت D بود یعنی دیزل بوی گازوییل هم میداد باز هم باور نکردم به صاحب گفتم کارت ماشین رو بدید نگاه کنم رنگ ماشین طوسی تک برگ سند سبز اصل فرانسه که از خارج آورده بود مدل 1998 نوع سوخت دیزل فنی دارد تا 5 سال یعنی تا سال 1405 بدون ضربه بیمه دارد حتی نطقه خال هم رنگ نداشت فقط اندازه دوتا انگشت خط داشت که با تیغ خط انداختند اون زیاد مهم نبود که با پولیس میشد کاریش کرد کارکرد کمتر از 10 هزار تا بوی نویی میداد میگفت هر ماهی به مسافت 10 کیلومتر دونه دور میزنم که ماشین سیستم هاش نخوابه لاستیکهاش هنوز فابریک خودش بود میگفت حتی تا حالا جعبه ابزار فابریک ماشینو باز نکردم بعدش روی آینه سقف ماشین تاریخ تولید رو زده بود یعنی آینه سقف در سال 1998 / 2/ 17 صندلیها 1998 / 2 / 17 تولید شده بود بقیه تاریخ هارو نگاه نکردم پلاستیک صندلیها و شاسی ها و پلاستیک شیلنگ موتور و حتی پلاستیک فشروده رو موتور آرم فابریک و لا کاغذی و ابر های دستیگره های درب و چیزهای دیگر و زاپاس و بدنه در حد زانتیا 1389 بود در حد خشک پلاستیک زیر بندی و دور نوار آبی روی فنر ها و برچسب میزان مصرف سوخت و حجم موتور و غیره روی شیشه که سمت راست بالا فابریک بود تمام ماشینهای صفر که خریداری میکنیم یک برچسب اون بالا گوشه سمت راست هست اگر دقت کرده باشید تمام مشخضات ماشین رو نوشته قیمت 1میلیارد خود صاحب خودرو هم گفت فقط من یکی داخل ایران زانتیا دیزل دارم یعنی از 80 میلیون جمعیت 79/999/999 زانتیا دیزل تا حالا ندیدند الان یکی از بستگان خودم زانتیا 86 موتور و گیربکس و جلوبندی تعمیر یک گلگیر و کاپوت و درب رنگ یک مقدار هم خوردگی داره کارکرد350 هزار تا قیمت 220 میلیون میده الان تا حدود یک میلیارد رنو کپچر یا سوزوکی ویتارا یا چری آریزو6 یا رونیز سر وتمیز و.... میدن به نظر شما ارزش داره برای خرید یا نه؟ با تشکر از سایت باما میگفت شهرداری از من 750 خواست من ندادم حدود سه ماه پیش

soheil1987(42 روز پیش)

دوستان عرض ادب من نظر اکثر دوستان رو خوندم ولی میخوام ب عنوان شخصی ک حداقل ۱۰ساله زانتیا سوار میشه وبدون تعصب خدمتتون عرض کنم من چندین مدل زانتیا داشتم و در حال حاضر ی ۸۹تقویتی دارم. دوستان هرماشینی رو باید تو کلاس و رنج قیمتی و اپشنهاش باهم مقایسه کرد با رقیی های خودش. تجاربمو ب عنوان شخصی ک ۱۰ساله زانتیا سوارم و با اکثر ماشینها رانندگی کردم در مورد نگهداری ماشین. زانتیا ماشین پر استهلاکی تو کلاس خودشه ولی راههایی داره ک تو خرج نیفته ۱.روی هر ۲/۵تا۳هزار کارکرد روغن ترکیبی ۹۰درصد ۱۰.۴۰و ۱۰درصد ۱۰.۵۰ بریز ۲.هر۲۵هزار کارکرد روغن گیربکس عوض کن ۳.همیشه فیوز.یونیت فن.روغن توتال اصل.تسمه دینام.رله فن زاپاس همراه داشته باش. ۴.اگ میخوای امپر اب ماشین تغیر نکنه دور فن تند ماشین رو روی ۷۵تا۸۰ درجه تنظیم کن یا یکسره ۵.هر ۳ماه یکبار پمپ روغن باید باز بشه محفظه و سافی هاش تمیز و جرم گیری بشه خودتونم میتونین این کارو بکنین ۶.هر۶ماه یکبار گوی ها سرویس بشه ۷.از روغن توتال اصل استفاده بشه نه lhm اسپانیایی یا ترکیه یا هرمارک دیگ مث هایدرالیک ۷.با هر بار عکض کردن روغن فیلتر روغن عوض بشه ۸.هر هفته یکبار هواکش تمیز بشه ۹.صافی بنزین هر یکماه ی بار تمیز بشه وگر نه پمپ بنزین قیمتش بالاست ۱۰.برای جلوگیری از صدمه وارد شدن به گوی ها و تعلیف ها همیشه تنظیم ارتفاع روی استاندارد باشه ۱۱.در زمان رانندگی هیچ وقت با دست به دسته دده تکیه ندهید ۱۲. مراقب زمان تعویض تسمه تایم باشید ۱۳.هر دو سه ماه یکبار شمع هاشو تمیز کن من بدون تعصب میگم ادعا ندارم ولی با خیلی ماشین ها رانندگی کردم نرمی راحتی تعلیق فرمانپذیری و هندلینگ زانتیا در حد ماشین های بالای یک میلیارده .شتابش عالیه درحد ماشین های ۶سیلندر نیست ولی کم نمیاره چون سنگینه در شتاب میگیره ولی شتاب گرفت واقعا عالیه. از رانندگی باهاش تو جاده خسته نمیشی ب موقع سرویس بشه هیچ جایی شمارو نمیذاره. توتصادف امنیتش صفره پس مراقب باشین . سیستم ترمزش عالیه حتی عالی تر از ماکسیما و ازرا ب شرطی ک سیستم ضد قفل absفعال باشه. تو تصادف زیاد جلوبندی و رامش ضربه نمیبینه چون زیر داشبورده. یکی از معایبش ترمز دستی ک وصله ب چرخهای جلو. زمانی ک ماشین خاموشه اصلا ترمز نداره مراقب باشین. کیفیت قطعات داخلی افتضاحه مخصوصا داشبورد ولی صندلی ها نرم و راحته هرچند قابل مقایسه با صندلی خلبانی نیست. اگدنبال تقویت ماشینی هواکش اسپرت و شمعای دنسو. اگ هم زیا خرج میکنی مث من ی سوپر شارژ بنداز راحت ۱۸۰تا۱۹۰اسب بخار و گشتاور ۱۷۰تا۲۰۰رو بهت میده ولی باید سوپاپ و استکانی هارو عوض کنی. هروقت خواستین سرسیلندر ماشین رو باز کنین حتما استکانی هارو هواگیری کنین. زانتیا برا دهه۹۰میلادیه ن اپشن خاصی داره ن قیافه فقط ی قلب تپنده ۱۳۵ اسب بخاری تو مدل ۲هزاز داره ک واقعا جون سخته چندسال دیگ مثل شورولت نوا کاپریس کادیلاک و...ب تاریخ میپونده ماشین خوبیه واس مسافرت بهتر از تمام ایرانی ها و ب جرات خیلی از مدل های چینی مثل لیفان x60.x20.x33.mvm315 h back.لیفان ۵۲۰ و.... موفق باشین

هادی ش(415 روز پیش)

این ماشین رکورد دار تست گوزن در جهان هست تا امروز هیچ سوپر اسپورتی نتونسنته رکورد زانتیا رو بزنه حتی پورشه و فراری و لامبورگینی لطفا به ویکی پدیا تست گوزن مراجعه شود

محمد هاشمی (389 روز پیش)

سلام زانتیای شیش سیلندر بوده ک رکورد تست گوزن رو داره ک اکثر زانتیاهای موجود در ایران چهار سیلندر هستن

MM.T (362 روز پیش)

آقای هاشمی من زانتیا 6 سیلند دارم 3000 خدای فک نکم حریف داشته باشه از یه اهوازی خردیم

Amrkh (80 روز پیش)

دوست عزیز اون زانتیا اکتیوا بوده‌ سیستم تعلیق و موتور و کمک ها با اینی که داخل ایران هست فرق داره

Alikhosravi (55 روز پیش)

سلام نکته اول اینکه اون مدل زانتیا اکتیوا شش سیلندر بوده که توی ایران خیلی کمیابه و دلیل دوم اینه که دلیلی که اون مدل از زانتیا تونسته رکورد دار بمونه این هست که عرض مخروط ها همیشه یک اندازه هست و این کار رو برای ماشین های پهن تر مثل پورشه و بی ام و سخت می‌کنه ولی زانتیا عرض و طول کمتری نسبت به اون مدل ماشینها داره که این خودش می‌تونه باعث بشه کار با این ماشین راحتتر بشه دوم اینکه زانتیا وزن کمتری داره که به این معنیه که شتاب منفی اش نسبت به ماشین های سنگین تر کمتره‌. در ضمن این تست در رده تست های استاندارد برای ثبت ایمنی و فرمان پذیری خودرو قرار نمیگیرد و برای تست هندلینگ و فرمان پذیری نتایج پیست نوربرینگ بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.در این مورد پیشنهاد میکنم مقاله سایت خودرو بانک رو درباره تست گوزن مطالعه کنید

mahan8096(308 روز پیش)

سلام بین گرفتن زانتیا و سورن توربو موندم . از همه لحاظ کدوم بهتره برا گرفتن ؟ خرج نندازه و سره کل کل همه رو بخوابونه با تقویت کردنش . یا حتی ای ال ایکس میتونه گزینه بهتری باشه ؟ بین این سه تا توی همه لحاظ و اصل کاری سرعت و شتاب کدوم بهترینه ؟

Sadra295 (201 روز پیش)

کلا ماشینایی که در نظر دارین، استهلاک بالایی دارن و مصرفشونم کم نیست. اینکه ماشین با شتاب بالا بخواین، ناچارین یه سری هزینه جانبی رو متحمل بشین. بین ماشینایی که گفتین، فقط میتونم بگم احساس خوبی نسبت به سورن توربو ندارم! و در کل... ماشینای با شتاب ایران، زانتیا، ماکسیما، آزرا و... هستن. 6 سیلندرا هزینه بالایی رو دستتون میزارن؛ ولی هزینه نگهداذی این یکیا، کم هم نیست!

MAZIYAR1383 (151 روز پیش)

زانتیا بخر تر و تمیز و در حد نو عالی شتاب و رخی که زانتیا داره پارس و سورن نداره

Ehsanabedi13841384 (123 روز پیش)

سورن توربو

Hjjjjjjj (118 روز پیش)

چرا ادم رو به اشتباه می اندازین اخه درسته زانتیا خوبه ولی سمند سورن مدل بالا حداقل تا چند سال از خرج و استهلاک بالای زانیتیا که راحت هستش بنده خدا

Ehsanabedi13841384 (58 روز پیش)

اقا زانتیا زمانی ارزش خرید داره که الان تولید میشد یا لاقل خرجش کم باشه. کلی ماشین دیگه هست

Shbi(637 روز پیش)

سلام من با بودجه هفتاد وپنج میلیون پول دارم ماندم که زانتیا بخرم یا پارس موتور زانتیا میان موتورش یکی هست و این که میان زانتیا خرجش زیاده میشه به راهنمایی کنید ممنون میشم

bsh (610 روز پیش)

خرجش تفاوت چندانی با بقیه ماشینا نداره چه بسا خیلی قطعاتش با 405 مشترک و جلوبندیشم خیلی قطعاتش با 206 و 405 مشترکه، شما واس هیچ ماشینی اینقدر فروشنده تخصصی پیدا نمیکنی، یه سر به زانتیا کارینو و فروشگاههای مشابه بزنید ببینید حتی تمام پیچ هاشم میشه پیدا کرد و با بهترین قیمت خرید، من که حتی یک ساعتم لنگ هیچ قطعه ای نشدم از دیسک و صفحه تا تسمه هاو و گوی و... تنها تنها تنها چیزی که باید رعایت کنید بردن پیش تعمیرکار تخصصی زانتیاست، فقط همین

Bekiiiiiiii (58 روز پیش)

دوست عزیز شما این مطلبو ۱ سال یا بیشتر از این نوشتین با این مقدار زانتیای خوب گیر نمیاد بهتره یکم بذارین روش چون امروزه زانتیا تمیزش خیلی قیمت بالایی داره البته نسبت به مدلش

Shahram.rh(583 روز پیش)

سلام من یه پرشیا تمیز مدل ۸۳ دارم ولی عاشق زانتیا هستم الان دو سال میخام بخرم ولی یه عده ای میگن خرجش زیاده دردسر میشه واست ممنون میشم یکی واقعا راهنماییم کنه.

Lexus (552 روز پیش)

اقا شهرام سلام به نظر من زانتیا رو بخر ولی اطمینان داشته باش که ماشین خوبه و البته کم کارده باشه چون اگه تمیز باشه خرجش خیلی کم تر میاد ولی اگر زیاد کارکرده باشه و رنگ داشته باشه خرجش خیلی زیاد میشه

Bekiiiiiiii (58 روز پیش)

دوست من زانتیای تر و‌تمیز بگیر یه غمر برات کار میکنه البته گفتم به این شرط که تمیز و فنی خوبی داشته باشه. اگه هم کل نندازی که چ بهتر تا اخر عمر میتونی حال کنی باهاش.

۰۹۳۸۸۶۰۶۶۶۹(470 روز پیش)

من ۵ سال زانتیا داشتم خیلی ادم سرعتی هستم یکسره باهاش تو کل کل بودم به جرات میتونم بگم اکثر ۴سیلندر ها رو میگیره فقط جلو ۶ سیلندر کم میاره و اینکه موتور ش اگه باز نشده باشه خراب نمیشه ماشین من حدودا ۳۰۰ هزار تا کارکرده بود تو اون فشاری که من بهش اوردم تو این ۵ سال دور موتور اکثر اوقات رو ۶ هزار دنده عوض میکروم تا پارسال که فروختم قطره ای روغن کم نمیکرد مدل۸۶ بود حتی ۳ یا ۴ بار جوش اورد ولی واشر سرلیندرشم مشکلی پیدا نکرد کل ایران باهاش رفتم هیج جایی منو نذاشت یه سری بندر عباس استارت زدم یکسره تا تهران اومدم با سرعت بالا اخ نگفت زانتیا ارزشش به فابریک بودن قطعاتشه چون هر چیزی که عوض بشه اصلیش تو بازار نیست و باید چینی یا تایوانی ببندی که کیفیت لازم نداره و در کل هزینه نگهداریش به نسبت ماشینهای داخلی بالاتره من وقتی قطعه خراب میشد کلی میگشتم استوک اصلیش پیدا میکردم میبستم ولی تایوانی نمیبستم بهتر کار میکرد

Bekiiiiiiii (58 روز پیش)

دقیقا منم ۸۳ دارم ۲۰۰۰ اس ایکس ، تر و‌تمیز هست رخش در ۸۶ -۸۷ هستش ماشین اخ نگفته ارمنستان رفتم قشم رفتم همه جا رفتم خیلی سگ جونه الخصوص موتورش همیشه هم کل میندازم دور موتور اکثرا رو ۵۰۰۰ یا ۶۰۰۰ هست اوخ هم نمیگه نه واشر زده تا حالا نه چیز دیگه ، عالیه

milad9637(497 روز پیش)

درود دوستان زانتیایی گل من سمند مدل ۹۵ ال ایکس دارم میخوام بفروشم و تو نظر من که سمند سوار شدم ماشینی میخوام که تعادل تو سرعت بالا و حداقل به محکمی سمند باشه و تو نظرم زانتیا هستش چون عشق سرعت و متور پرشتاب و قوی هستم و مابقی رو که میتونم پول بدم بابتش تقریبا ۵۰ میلیون هستش نظر اول خودم زانتیا هستش یه زانتیا پیدا کردم بیرنگ مدل ۸۳ همه جاش بیرنگ و پلمپ هستش ولی متور خلاصه ولی همه ی قطعات ماشین به غیر از متور از داخل تا بیرون فابریک هستش تقریبا تو کارکرد ۱۱۰ هزارتا استفاده شده تنها موردش اینه که موتورش برای تعمیر باز شده و بر اثر اتفاق مکانیکی کلا آتیش گرفته و هرچی انجا بوده سوخته متور این ماشین هم تقریبا کارش تموم شده یعنی کلا سوخته حالا به نظرتون من بخرمش و یه متور صفر کیلومتر بگیرم و استفاده کنم ارزش داره ؟ قیمت این زانتیا رو هم تقریبا ۳۷ میگه ولی من قیمت متور صفر کیلومتر ۲۰۰۰هزار رو ندارم بعد مورد بعدی اینکه شنیدم متور ۳۰۰۰ هم وجود داره نظرتون رو بگید خیلی تشکر از دوستان ممنون

آرشام ح (482 روز پیش)

زانتیا سواریش در حد ماشین بالای ۴۰۰ میلیونه، پس ارزش خرج داره ، البته موتورش خیلی سگ جونه و به راحتی خراب نمیشه مثل پژو و پرایدو سمندو ! هر چی باشه خوبه، فقط ایمنیش از شتابش کمتره و باید راننده خوبی باشی تا زانتیا سوار باشی. من ای ال ایکس دارم با هیچی عوضش نمیکنم فقط به خاطر موتورش، و چون سبکتره مصرفش خیلی کمتره، ولی به هر حال زانتیا سواریش بهتره ، خیلی هم بهتره.... ارزش خرج کردن داره.

مهرداداشرفی (454 روز پیش)

بیخیال شو جم نمیشه سوخته موتور ۳۰۰۰ هم بندازی پلیس بگیره ماشین رفته اوراقی خودتم زندان

یه ناشناس (420 روز پیش)

دوست عزیز خوابش رو ببینی که زانتیا سواریش در حد ماشینهای ۴۰۰ میلیونی باشه هر ماشینی واسه خودش دوره ای داره میگن نو که میاد به بازار کهنه میشه دلازا بله دوست عزیز اون موقعی که هنوز ماشین های بالاتری از زانتیا در نیامده بود خوب بود یعنی سال ۸۲ _۸۳ نه الآنی که کلی ماشین وارد بازار ایران شده تازه اگه الآن زانتیایی دسته جوانی دیدی که باهاش لایی می‌کشه و ویراژ میده بدون از دار دنیا فقط یه زانتیا دیده منظورمم از الآن یعنی این سال نه سال ۸۲۸۳

Bekiiiiiiii (58 روز پیش)

دوستی که میگه خوابشو ببینی که زانتیا به ماشین ۴۰۰ میلیونی برسه و فلان باید بگم که عزیز بنز ماشیناش معروفه شکی درش نیست، ولی اینک قبول کن زانتیا نرمی خارق العاده داره کلا نرمیت تو ذاتشه ، سیتروئن تو تعلیق حرف اول رو‌میزنه با از بنز هم سرتره تو تعلیق، پس به زانتیا شاید قدیمی باشه ولی تعلیقش خیلی نرمتر از ماشینای ۴۰۰ میلیونی هستش شک نداشته باش.

جمشید یان(415 روز پیش)

برادران عزیز زانتیا خوبه ولی چون برای اولین بار شرکت سیتروئن از خودش ی ایده جدید به نام حذف کمک فنر و اضافه کردن گوی از خودش در کرد که البته کاملا با شکست مواجه شد چون در سری جدید ماشین های سیتروئن دیگه از این سیستم استفاده نکرد مانند سیستم ای بی اس ترمز که طرح خوبی بود و همه ماشینها ازش استقبال کردن و الان نصب اجبارییه همونطوری که میدونین اگه این طرح هم خوب بود بقیه ماشین ها هم ازش استفاده میکردند اکثر کسایی که زانتیا دارن از خرابی این سیستم دادشون رو هواست چون فشار روغن تو این سیستم خیلی بالاست همیشه دارنده های اون باهاش مشکل دارن مخصوصا که دیگه قطعات و لوله های فابریکش نیست و مجبور میشی بجاش شلنگ فشار قوی ببندی که اونم اساسی نیست اکثر زانتیا سوارها همیشه روغن مخصوص شو تو صندوق عقب شون دارن و به معنای واقعی کلافه میکنه صاحب شو درضمن این ماشین رو برای ۵ سال تو اروپا طراحی کردن نه ۱۵ سال ی خورده هم ما از این بدبخت توقع بیجا داریم در هر صورت خریدش با این قیمت و این دردسر های ریز و درشت ش عقلانی نیست پژو پارس با موتور tu5بهتره حالا ی کم سرعتش و نرمی کمتر ولی خیالت راحتتر

Bekiiiiiiii (58 روز پیش)

اقا جان زانتیا شاید قدیمی باشه ولی این مشکلاتی هم که گفتی من زیاد ندیدم من ۸۳ دارم ۲۰۰۰ خیلی ام تر و‌تمیز تا به حال بندرت میتونم بگم روغن ریزی خیلی کم داشته اونم بدلیل اشتباهات مکانیک نه خود ماشین.

Show More