ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در ابتدا امکانات رفاهی مشتری پسندی مانند سانروف، مانیتور بزرگ‌تر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی‌لایت‌های جدید و چراغ خوش‌آمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود. البته از اواسط سال 97 بعضی از این آپشن‌ها (ایربگ جانبی و سانروف) مجددا از خانواده دنا پلاس حذف شدند! مهم‌ترین حذفیات این خودرو مواردی مانند ایربگ‌های جانبی، سانروف، جاعینکی و سیستم پشتبانی نویگیشن است. در قسمت فنی نیز دنا پلاس، تفاوتی با دنا معمولی ندارد. کیفیت ساخت آن نیز اندکی بهتر از دناست اما همچنان از تندر پلاس، کمتر است. حال به سراغ دومین عوض خانواده دنا، یعنی نسخه «پلاس توربو دنده‌ای» برویم؛ خودرویی که تولید آن از اواسط سال 96 آغاز شد اما اولین سری آن در سال 97 بدست مشتریانش رسید. به لحاظ فنی، تفاوت پلاس توربو با پلاس معمولی مانند تفاوت سورن توربو با سورن معمولی است؛ یعنی ایران خودرو فقط سیستم توربوشارژ را به پیشرانه EF7 این خودرو افزوده و چندین تغییر فنی جزیی در آن اعمال کرده. البته به لحاظ تجهیزات ظاهری نیز دنا پلاس توربو با چندین ویژگی متفاوت‌تر به تولید رسیده است مثل: رینگ بزرگتر با طراحی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمز رنگ و سر دنده جدید. اما سومین عضو خانواده دنا، نسخه «پلاس توربو اتومات» است که از گیربکس 6 سرعته اتومات بهره می‌برد و به همین دلیل نیز وزن خالصش حدود 70 کیلوگرم بیشتر شده. درباره گیربکس اتومات این خودرو باید این نکته را بدانید که حتی در حالت تیپ ترونیک نیز به شما اجازه نمی‌دهد دور موتور را بالاتر از 4500 ببرید. دنا پلاس توربو اتومات که تحویل آن از نیمه اول 99 شروع شد، در تجهیزات و کیفیت ساخت متاسفانه دقیقا مانند دنا پلاس توربو دنده‌ای است؛ فقط به این تفاوت که به «فرمان برقی» مجهز شده.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • امکاناتی بیشتر از دنا
    • اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
    • اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
  • نقاط ضعف
    • عایق‌بندی کابین
    • کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
    • کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
    • سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
    • نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
    • موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
    • عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
    • عدم بهبود آپشن‌های توربو اتومات نسبت به توربو دستی
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 سرعته اتومات با حالت اسپرت و برف
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 215 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1720 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1275 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 215 نیوتن‌متر
  • شتاب 10 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1720 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1262 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 113 اسب‌بخار
  • گشتاور 155 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1720 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1258 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

427 دیدگاه

mmdbix(6 روز پیش)

سلام دوستان بنظر شما دناپلاس توربو دستی بهتره یا تارا دستی؟؟؟ من یک ماه پیش تو قرعه کشی دنا پلاس توربو دستی برنده شدم یکساله پول علل الحسابشم دادم نمیدونم بزارمش یا خیر لطفا راهنمایی کنید. مچکرم

Hosain002 (4 روز پیش)

سلام الان اصلا زمان خرید ماشین نیست چون احتمالا تحریم ها برداشته میشه و قیمت ها افت شدیدی می‌کنه به نظرم الان هر چه سریعتر از دست ماشینت خلاص شو و با پولش یه زمین بخر یا بگذارش تو بانک منتظر برداشته شدن تحریم ها باش که بعدش بتونی یه ماشین بهتر بخری انشاالله انشا الله

Khani1384amirhosein (3 روز پیش)

از لحاظ پیشرانه دنا پلاس توربو ، ای اف سون توربو هستش ، تارا تی یو فایو پلاس که نسخه تقویت شده تی فایو هست قطعا دنا پلاس توربو بهتره و شتاب ۹ ثانیه ای داره قابل توجه که به احتمال زیاد روی نسخه اتومات تارا ، همین پیشرنه ای اف سون توربو بیاد در مورد آپشن ، دنا پلاس توربو سانروف ، آنتن کوسه ای و آینه های تاشونده و تهویه اتومات داره و رینگ آلومینیومی که تارا دنده ای نداره از اون ور تارا دنده ای از لحاظ ایمنی کنترل پایداری و کمک در سربالایی و فرمان برقی داره که دنا نداره و فقط نسخه اتومات فرمان برقی داره با این حال من دنا رو ترجیح میدم از لحاظ طراحی ، پلتفرم دنا پلتفرم ارتقا یافته ۴۰۵ و اگر اشتباه نکنم تارا پلتفرم نسل سوم پژو ۲۰۶ رو داره که ۳ بار ارتقا یافته ، از لحاظ ایمنی کمی تارا جلوتر اما ظاهر دنا اسپرت تر و جوان پسدانه تره پلتفرم تارا پلتفرم پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ هست من ظاهر دنا رو بیشتر می پسندم اما اگر طراحی ایمن تر و پخته تر و هماهنگ تر میخوردی، تارا طراحی داخلی ، بنظرم طراحی دنا داشبورد زیباتر داره اما کمی فضای کمتری داره فرمون تارا کمی زیباتر از دنا هست و طرح d هست از لحاظ کیفیت ، تقریبا برابرن اما ترجیحا کیفیت تارا بهتره فضا هم هر دو صندوق برابر دارن اما کمی فضای داخلی تارا بیشتره در کل دنا پلاس رو زیباتر میدونم و پیشرانه قوی تر و امکانات دنا رو بیشتر می پسندم تارا کیفیت داشبورد کمی بهتر ، فضای بزرگتر و طراحی هماهنگ و ایمنی بیشتری داره من دنا رو ترجیح میدم

mahf (3 روز پیش)

سلام دوست عزیز، من فکر میکنم تارا فعلا به بازار نیومده، بخاطر همین برو به حای این ساندرو استپ وی دستی بگیر چون بهتر از دنا پلاس توربو دستی است، خسته نباشید

mahf (1 روز پیش)

سلام دوست عزیز، اصلا و اصلا خودرو را نفروش ببین بهت کی گفتم فروختی تا صد سال هم پول پس انداز کنی نمتونی برسی اصلا نفروش ببین تحریم ها اصلا برداشته نمیشه ماشین خیلی گران میشه اصلا نفروش نه خواستی ماشین بخری حتما برو ماشین دلاری بخر ماشین های مانند هیوندا سوناتا 2007، رنو مانند ساندرو استپ وی یا سیمبل اینطور ماشین هایی، ببین بهت کی گفتم برو بخرراصلا پشیمون نمیشی یا ماشین دلاری بخر یا هم نفروشی بزاری بانک بزاری بزاری بانک یعنی پولت را هیچی کردی، حتما برو یه ماشین دلاری بگیر، یا هم نه نگه دار

Farhad900000 (1 روز پیش)

سلام الان تارا نگیر چون معلوم نیست چیه . هنوز قطعات یدک نداره و اگر خراب بشه کسی بلد نیست درست کنه دنا بگیر خیالت راحت باشه

وحید حیدرب (16 ساعت پیش)

من تشکر میکنم از کارشناسی دوستمون که گفتن ماشینتو بفروش و پولتو بزار بانک و منتظر کاهش قیمت‌ها باش اونم تو ایران! آخه تو ایران تا حالا چی ارزون شده ؟ با اینهمه تورم و چاپ اسکناس بی پشتوانه و کسری بودجه کلان کشور واقعآ خنده داره که یه عده باز منتظر کاهش قیمت‌ها هستند. دنا پلاستو بفروش بزار پولشو تو بانک بعد چند ماه دیگه با پولت میتونی کوییک بخری. این واقعیت اقتصاد ایرانه.

Ho3inkj(1 روز پیش)

ببخشید راسته که میگن دنا پلاس شاتون میزنه؟

Sobhan1(6 روز پیش)

مصرف این ماشین توی شهر چقدره؟ من بین برلیانس اچ 330 1.65 اتومات جک جی 4 و ال نود پلاس اتومات و 207 اتومات پانوراما و دنا پلاس دنده ای ساده موندم مصرف بنزین و اپشن و استهلاک برام مهمه چون بیشتر توی شهر کار میکنم و سالی 1 مسافرت میرم

mahf (3 روز پیش)

سلام دوست عزیز، شما اول اینکه 207 را بزار کنار یدونه پانوراما گذاشتن 400 میلیون کردن اصلا اصلا ارزش خرید نداره، برلیانس هم ول کن مصرف زیادی داره موتورش ضعیف هست استحکام بنده اش ضعیفه خرج داره،موند دنا پلاس دنده ای و تندر پلاس خب اگه موتور قوی بخوای صدرصد تندر پلاس، نمیگم موتور دنا پلاس ضعیفه نه ولی نسبت به تندر پلاس ضعیفه، استحکام بنده صدرصد و صدرصد تندر پلاس یعنی با تریلی شاخ به شاخ بزنی بهت هیچی نمیشه به ادم نه ماشین ولی در دنا پلاس متاسفانه ادم مرده میشه، ولی اپشن دنا پلاس داره ولی تندر پلاس نداره، تندر پلاس خرج نداره ولی دنا پلاس نسبت به تندر 90 داره ولی عوضش قطعات تندر 90 گرون تر از دنا پلاس هست و مصرف تندر 90 خیلی کمه یعنی از پراید کمی زیاد میشه که این خیلی خوبه مصرف کم ولی دنا پلاس از پرشیا هم زیاده مصرفش، خب دیگه حالا خودت تصمیم بگیر من توضیح دادم هر دوتا را تصمیم با خودت هست، خسته نباشید

Hemmati(3 روز پیش)

چرا اغلب دنا های سال 1400و 1401 دزدگیر فابریک نداره چرا ؟

hamad(25 روز پیش)

سلام خواستم دنا دنده ای بگیرم میخوام ببینم خوبه یا نه یا پرشیا تو یو فایو بگیرم من اهل سفر هستم ممنون میشم جواب بدید

mahf (23 روز پیش)

دنا پلاس بگیر بنظر من

mahf (23 روز پیش)

ولی اگه بین اینا نخوای برو تندر 90 پلاس بگیر

Hosain002 (4 روز پیش)

یا چینی خوب بگیر یا الوند و ساندرو بگیر یا سورن پلاس

Sobhan1(5 روز پیش)

خداییش این چه توربویی هست که مصرف سوخت زیادتر شده

Rezax(51 روز پیش)

دوستان یه راهنمایی بکنین بی زحمت بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومن دنا پلاس توربو ، رنو ساندرو استپ وی، ۲۰۷ پانوراما اتومات و برلیانس h330 اتومات کدوم رو پیشنهاد میکنین؟ هم اهل مسافرتم هم تو شهر زیاد میچرخم و برام راحتی و کم استهلاک بودن مهمه

mahf (50 روز پیش)

سلام دوست عزیز ارادت، خب بین این ماشین ها 207 را کلا بزار کنار، خب اگه برات استحکام مهمه صد در صد ساندرو استپ وی را بگیر و یا نه استحکام برات مهم نیست دنا پلاس توربو اتوماتیک را بگیر، برلیانس را بزار کنار اونم ماشین نیست، ببین ساندرو استپ وی هم موتور خیلی خوبی داره و دنا پلاس توربو اتوماتیک هم موتور خیلی خوبی داره خب داخل هر دوتاش هم بزرگه و ساندرو استپ وی کراس اور هست ولی دنا پلاس توربو اتوماتیک سواری است و فروش هر دوتاش هم خوبه ولی اینجا تنها چیزی که فقط فرق میکنه استحکام بدنه است، ساندرو استپ وی بنده قوی تری داره نسبت به دنا پلاس توربو اتوماتیک ولی عوضش دنا پلاس توربو اتوماتیک داخلش بهتر تر از ساندرو استپ وی است، و ساندرو استپ وی خرج بهت نمیده تا دنا پلاس توربو اتوماتیک مثلا اگه از 100 درصد حساب کنیم ساندرو استپ وی بهت 40 یا 45 درصد خرج داره ولی دنا پلاس توربو اتوماتیک 60 یا 70 درصد خرج داره ولی عوضش قطعات رنو قرون تر از دنا پلاس توربو اتوماتیک خب در کل من بهت ساندرو استپ وی را پیشنهاد می کنم، خب تصمیم با خددت است من هر دوتا را بهت توضیح دادم

ALI0069 (30 روز پیش)

از اگهی ها برو همه رو سوار شو حتما همه رو سوار شو بعد خودت تصمیم بگیر

Khmh (28 روز پیش)

دنا پلاس توربو

perl2002 (22 روز پیش)

گول توربو شارژر نخورید. همون استپ وی بگیرید

Masoud1362 (19 روز پیش)

من دنا پلاس داشتم اول خاموش میشد دسته سیمش رو دوبار عوض کردن تا درست شد بعد صدای باد تو سرعت بالا همیشه تو کابینه و با ریگلاژ و تعویض نوار دور درها درست نمیشه صدای باد هست و متاسفانه درها و داشبوردش خیلی صدا میدن حتی اگه مثل من حال داشته باشی هر ماه در و داشبورد رو ریگلاژ کنی و باهاش ور بری هم فایده نداره ماشین من تو تعویض دنده ها گاز می خورد نمایندگی همه چیزو دستکاری کرد درست نشد بعد گفت همینه که هست( من تهران هستم فکر نکنید یه جای پرت هستم که نمایندگی خوبی نداره) بعد کروز کنترل هم خراب شد کم کم پدال ترمزش تو سال دوم سفت شد اکثر خرابی ها درست شدن ولی چقدر باید رفت نمایندگی پله کردن شیشه بالا بر رو درست میکردم کولرش گرم میشد من به سلامت ماشین و همه وسایلی که دارم اهمیت میدم این خرابی ها واقعا به ارامش فکری من صدمه میزد حتی شبا همش تو فکر این بودم فردا ببرم فلان جا یا باز برم گارانتی یه بار رفته بودم تعمیرگاه یه ال نود اومده بود برای تعویض گردگیر پلوسش صاحبش گفت ماشینم یازده ساله سالمه من قبل دنا هم ۴۰۵ داشتم پژو من تو هشت سالی که دستم بود هرگز واشر سر سیلندر نسوزوند اما بعد از گذشت پنج سال همش جلو بندی و مشکلات برقی داشت بعد از اون من دو سال دنا داشتم باهاش کلا هیجده هزارتا رفتم و خیلی اذیتم کرد همون روز تصمیم گرفتم رنو بگیرم و با برسی هایی که کردم یه ساندرو خریدم کاش هرگز دنا نمی خریدم تو دوسالی که داشتم خیلی اذیت شدم واقعا خودمو ازار دادم ساندرو شاید اپشن نداشت اما اکثر چیزای لازمو نصب کردم فقط یه چیز بگم موقع ماشین خریدن فکر خرابی ماشین رو بکنید فکر اون موقع که با حسرت به ماشین سالم بقیه نگاه می کنید هم باشید دنا نه مصرفش نه کیفیت کابین و بدنه اش نه شتابش نه اپشناش هیچیش خاص یا عالی نیست ولی رنو ساندرو یا ال نود حد اقل کیفیت خیلی خیلی بالای قطعاتشون یه امتیاز حساب میشه

آی هان (16 روز پیش)

اگه میخوای از تولید داخلی حمایت کنی و ثواب ببری دنا پلاس اتومات بخر ولی اگه میخوای به فکر منافع خودت باشی استپ وی بخر و اگه منظورت اینه که کدوم بهتره خب معلومه یه خودرو فرانسوی بهتر از یه خودرو ایرانیه. یه دوستمون گفته بود هردو موتور خوبی دارن. اولآ پیشرانه دنا پلاس اتومات به هیچ وجه در حد و اندازه های استپ وی نیست ثانیآ کیفیت ساخت استپ وی خیلی بهتر از دنا پلاس اتوماته ثالثآ استپ وی اللخصوص دنده ایش توانایی آفرودش تحسین برانگیزه رابعآ سی کی دی استپ وی برند رنو روش خورده میدونی یعنی چی؟یعنی نماد کیفیت

mahf (16 روز پیش)

سلام، ای هان یک چیز را درست مطالعه کن بعد بیا نظر بده، یک من گفتم موتور هر دو خوبه درست قبول میکنم من این حرف را زدم ولی واقعیتم اینجوری هست موتور هر دو خوبه من هر دو را مقایسه نکردم اگه مقایسه بکنم صدرصد ساندرو بالا تر هست من گفتم موتور هر دو خوبه، دو من خودم هم گفتم استحکام بدنه ساندرو استپ وی از دنا پلاس بهتره

Tycjg (11 روز پیش)

سلام همون ۲۰۷ خیلی بهتره اسنپ وی آپشن نداره و دنا هم استهلاک داره و برلیانس هم باش کوچیک هست پس ۲۰۷بگیر

Dj(132 روز پیش)

سلام دوستان بسترن بی ۳۰ خوبه یا دنا پلاس توربو اتومات و اینکه دوستان دنا سوار راهنمایی کنند لطفا دنا خشک هستش و صدای کابین زیاده منظور نویز داشپورت در ها یا صدای باد از سانروف و .....؟

Parsamofid13 (60 روز پیش)

صد در صد دنا چون هم موتورش قوی تره و امکاناتش هم بیشتره و رخ بهتری داره

Khmh (28 روز پیش)

چون پیکن از دنا پلاس بهتره

mahf (23 روز پیش)

سلام دوست عزیز، اینجا دوستمان گفته موتور دنا پلاس از بسترن بی 30 قویتره این کاملا و کاملا اشتباه است چون موتور بسترن بی 30 خیلی قویتر است و میتواند تا 240 برود، 2 دوستمان گفت قیافه از جلو قیافه صدرصد بسترن b30 بهتره از عقب دنا پلاس بهتره اونم نسبت به بسترن b30 وگرنه عقبش زیاد هم زیبا نیست، و بنظر من بسترن b30 بخر

Armando2 (12 روز پیش)

ببین مطمئن اش اگر هم دنا پلاس توربو داشتی و هم بسترن بی۳۰، و قرار بود یکی رو نگه داری و اونیکی رو بفروشی، قطعا دنا رو میفروختی. چند تا دلیل ساده میگم بهت، بی۳۰ کنترل کشش، کنترل پایداری، امنیت بدنه بالا، موتور تنفس طبیعی، گیربکس آیسین، فنی بدون ایراد جواب پس داده، رینگ ۱۶ اینچی، فضای داخلی جادار، و نرمی سیستم تعلیق داره که دنا هیچکدوم رو نداره.

Mohammmad(141 روز پیش)

دوستانی که دنا توربو دارن لطفا بگن نسبت به EF7 معمولی چه هزینه های اضافیی داره؟ درسته میگن همیشه باید بنزین سوپر زد؟

ماشین باز (137 روز پیش)

بله داداش حتما باس سوپر بزنی چون توربو داره

Djv (89 روز پیش)

اگه سوپر هم نریختی حتما اکتان بریز.

mahf (79 روز پیش)

تو ایران بنزین سوپر نداریم😬😬

Khmh (28 روز پیش)

Ef7 فوق العادس

mahf (15 روز پیش)

اون دوستانی که علامت اشتباه را زدن، خب بگید ببینیم بنزین سوپر کجا هست برم منم بزنم

ali076(86 روز پیش)

بین دنا پلاس و سورن پلاس موندم؟؟ میخوام چندسالی خوب برام کار کنه و ایمنی برای جاده اش خوب باشه

mahf (79 روز پیش)

سورن پلاس بهتره

Rezath (54 روز پیش)

اگر دنبال ایمنی هستی هیچ کدوم بدرد نمیخورن سمند رو پلتفرم 405 ساخته شده و دنا هم رو پلتفرم سمند😏پس جفت شون از لحاظ ایمنی افتضاح هستند!!

none (45 روز پیش)

ایمنی دنا پلاس به خاطر ۴ تا ایربگ داشتن بیشتره والبته برخی از نسخه های دنا پلاسم دوتا ایربگ داره

Mojtaba8890 (32 روز پیش)

دنا پلاس دنا یورو۴ هم هستش و به بنزین ایران سازگار تره و کپ دریچه گازش کمتره تا سورن پلاس که یورو۵ هستش در نتیجه دنا پلاس بهتر راه می ره و زیباتر هم هستش بنظرم

Khmh (28 روز پیش)

سورن پلاس خوبه هرچند دنا بین این ها از همه بهتره

Show More