بررسی مشخصات دانگ فنگ S30
بررسی مشخصات دانگ فنگ S30
بررسی مشخصات دانگ فنگ S30

ایران خودرو از زمستان 95 به‌دنبال عرضه نسخه صندوقدار H30 کراس بود و حتی چندین دستگاه از آن را هم با پلاک ملی به خیابان‌ها فرستاد ولی موفق به تولیدانبوه آن نشد تا اینکه در پاییز 97 سرانجام این خودرو را هم به خطوط تولیدش اضافه کرد. S30 درست مانند H30 کراس، متولد 2010 است و در بازار چین، تحت برند دانگ فنگ فنگشن (Dongfeng Fengshen) عرضه می‌شود؛ برندی که زیرمجموعه دانگ فنگ بوده و علاوه‌بر چین، در آمریکای جنوبی هم فعالیت دارد. S30 را با پلتفرم بهبودیافته PF2 پژوسیتروئن ساخته‌اند؛ همان پلتفرمی که دانگ فنگ برای مونتاژی پژو 307 و حتی سیتروئن سی الیزه در بازار چین از آن استفاده می‌کرد. S30 سال 2013 اولین فیس‌لیفتش را تجربه کرد. در این فیس‌لیفت علاوه‌بر تغییر جلوپنجره، چراغ‌ها و سپرها، پیشرانه جدید 1.5 لیتری نیز در کنار پیشرانه استاندارد 1.6 لیتری این خودرو، قابل سفارش شد. جالب است بدانید که S30 مونتاژی مجهز به TU5 است؛ همان پیشرانه‌ای که ایران خودرو علاقه زیادی به روشن نگه‌داشتن چراغش دارد!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای دانگ فنگ S30

    • پلتفرم مشترک با H30
  • معایب دانگ فنگ S30

    • امکانات رفاهی کمتر از رقبا

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1396 تا 1398

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4526 میلی‌متر
  • عرض 1740 میلی‌متر
  • ارتفاع 1465 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1240 کیلوگرم
  • حجم باک 51 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
5 دیدگاه

Ffffaaaa

ببینید ماشین بدی نیست اما ماشین خوبی هم نیست سانروف یکی از امکانات جذاب این ماشینه موتور ضعیفی نداره قوی هم نیست ولی از نظر آپشن خوب نیست پس متوسط هست

علی ۱۰۲

من کراس اچ سی دارم دوسال که دارم به غیر ایرادات مونتاژی خیلی ازش راضی هستم گیربکس قوی البته افرادی تجربه رانندگی با ماشین اتوماتیک را ندارن ممکن است فکر کن که ضعیف است کم مصرف می باشد و شتاب خیلی خوبی داره و موتور tv5 که در ایران نام آشنا هست و خدمات ایران خودرو چون حجم صندوقش برام کم است صندوقدارش بخرم ولی فکر کنم تعداد عرضه اش کم باشه با تشکر

Mrreza

والا تو درگ نه به گرد پای ساندرو رسید نه ۲۰۷ به خاطر آیرودینامیک غلطی که داره. خوبم راه نمیره.

Vahidi

واقعا به درد نخوره ماشینش.اولا موتورش در حد تی یو فایو نیست.گیربکس با موتور تطبیق نداره.ظرفیت باک خییییلی کمه!مصرفش بد نیست.نشیمنش خشکه. فرمون پذیریش بد نیست.اما سر پیچ از ته می چرخه. با این پول نمی ارزه چنین چیزی بخرید

Navid.fb11@gmail.com

این ماشین خیلی گرونه هیچ اپشنی هم که نداره