دی اس 7 کراس بک

سال
پکیج

دی اس 7 کراس بک، ششمین محصول خانواده DS بود که آرین موتور آنرا در سال 97 به بازار کشورمان معرفی کرد. فرانسوی‌ها این پرچمدار را با پلتفرم EMP2 ساخته‌اند؛ همان پلتفرمی که قبلا هم در پژو 3008 نسل دوم، پژو 5008 نسل دوم و حتی سیتروئن C4 ایرکراس نیز امتحانش را پس داده بود. قطعا باید این کراس‌اور جمع و جور را گران‌ترین و حتی لوکس‌ترین خودرو فرانسوی‌ها بدانیم چراکه برای رقابت مستقیم با مرسدس بنز و آئودی پا به میدان گذاشته. این فوق لاکچری برای مشتریان مشکل پسند اروپایی ساخته شده و به همین دلیل ویژگی‌های بسیار خاصی دارد؛ مثلا جلوپنجره الماسی (معروف به دایاموند) آن برای اولین‌بار در خانواده DS استفاده شده، یا مثلا در کابینش دو مانیتور عریض با کیفیت HD دارد که یکی در بالای داشبورد قرارگرفته و دیگری هم بعنوان صفحه کیلومتر استفاده شده. ویژگی سوم دیگر این خودرو، ساعت آنالوگی است که در بالای مانیتور و مابین دریچه‌های تهویه، قرار گرفته و ساخت کمپانی فرانسوی B.R.M است. این ساعت بعد از فشردن دکمه استارت، دقیقا 180 درجه می‌چرخد و برای سرنشینان نمایان می‌شود. اما در طراحی ظاهری دی‌اس 7 نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، استفاده از چراغ‌های LED در جلو و عقب خودروست که در عقب، این چراغ‌ها به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده‌اند و ظاهر فریبنده‌ای دارند. اما قسمت مهم‌تر، چراغ‌های جلویی آن است که هرکدام‌شان به سه چراغ LED مکعبی (معروف به LED یخی) مجهزند. این مکعب‌های LED در زمان بازشدن قفل‌ درب‌ها، نور مایل به بنفشی تولید می‌کنند و سپس 180 درجه می‌چرخند. این چراغ‌ها همچنین به سنسور نور (شامل اتولایت و نوربالا اتومات) مجهزند و با حرکت فرمان نیز می‌چرخند. دی‌اس همچنین در نسخه‌های فول این خودرو از تکنولوژی Active LED Vision استفاده کرده که به لطف این تکنولوژی، شدت و زاویه نور چراغ جلو، بصورت هوشمند و در 6 حالت مختلف تنظیم می‌شود. این حالت‌ها عبارتند از: حالت پارک، حالت شهری (سرعت کمتر از 50)، حالت جاده‌ای (سرعت 50 تا 110)، حالت اتوبان (سرعت بیشتر از 110) و حالت بارانی. باید ثروتمندان ایرانی را یکی از خوش شانس‌ترین مشتریان 7 کراس‌بک در سراسر جهان دانست چراکه هم یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های این فرانسوی را در اختیار دارند و هم اینکه گیربکس دوکلاچه روی خودروشان نصب است. درباره پیشرانه این فرانسوی بد نیست بدانید که همان قلب دی‌اس 4 کراس‌بک است که در دل پژو 2008 ایران خودرو هم می‌تپد. 7 کراس‌بک قرار بود در سه تیپ پا به کشورمان بگذارد اما پای تیپ «پرفورمنس لاین» آن به ایران نرسید و نهایتا در تیپ‌های «اوپرا یا فول» و «ریوولی یا نیمه فول» فروخته شد.

ادامه...