دی اس 7 کراس بک
دی اس 7 کراس بک، ششمین محصول خانواده DS بود که آرین موتور آنرا در سال 97 به بازار کشورمان معرفی کرد. فرانسویها این پرچمدار را با پلتفرم EMP2 ساختهاند؛ همان پلتفرمی که قبلا هم در پژو 3008 نسل دوم، پژو 5008 نسل دوم و حتی سیتروئن C4 ایرکراس نیز امتحانش را پس داده بود. قطعا باید این کراساور جمع و جور را گرانترین و حتی لوکسترین خودرو فرانسویها بدانیم چراکه برای رقابت مستقیم با مرسدس بنز و آئودی پا به میدان گذاشته. این فوق لاکچری برای مشتریان مشکل پسند اروپایی ساخته شده و به همین دلیل ویژگیهای بسیار خاصی دارد؛ مثلا جلوپنجره الماسی (معروف به دایاموند) آن برای اولینبار در خانواده DS استفاده شده، یا مثلا در کابینش دو مانیتور عریض با کیفیت HD دارد که یکی در بالای داشبورد قرارگرفته و دیگری هم بعنوان صفحه کیلومتر استفاده شده. ویژگی سوم دیگر این خودرو، ساعت آنالوگی است که در بالای مانیتور و مابین دریچههای تهویه، قرار گرفته و ساخت کمپانی فرانسوی B.R.M است. این ساعت بعد از فشردن دکمه استارت، دقیقا 180 درجه میچرخد و برای سرنشینان نمایان میشود. اما در طراحی ظاهری دیاس 7 نیز یکی از مهمترین ویژگیها، استفاده از چراغهای LED در جلو و عقب خودروست که در عقب، این چراغها بهصورت سهبعدی طراحی شدهاند و ظاهر فریبندهای دارند. اما قسمت مهمتر، چراغهای جلویی آن است که هرکدامشان به سه چراغ LED مکعبی (معروف به LED یخی) مجهزند. این مکعبهای LED در زمان بازشدن قفل دربها، نور مایل به بنفشی تولید میکنند و سپس 180 درجه میچرخند. این چراغها همچنین به سنسور نور (شامل اتولایت و نوربالا اتومات) مجهزند و با حرکت فرمان نیز میچرخند. دیاس همچنین در نسخههای فول این خودرو از تکنولوژی Active LED Vision استفاده کرده که به لطف این تکنولوژی، شدت و زاویه نور چراغ جلو، بصورت هوشمند و در 6 حالت مختلف تنظیم میشود. این حالتها عبارتند از: حالت پارک، حالت شهری (سرعت کمتر از 50)، حالت جادهای (سرعت 50 تا 110)، حالت اتوبان (سرعت بیشتر از 110) و حالت بارانی. باید ثروتمندان ایرانی را یکی از خوش شانسترین مشتریان 7 کراسبک در سراسر جهان دانست چراکه هم یکی از قویترین پیشرانههای این فرانسوی را در اختیار دارند و هم اینکه گیربکس دوکلاچه روی خودروشان نصب است. درباره پیشرانه این فرانسوی بد نیست بدانید که همان قلب دیاس 4 کراسبک است که در دل پژو 2008 ایران خودرو هم میتپد. 7 کراسبک قرار بود در سه تیپ پا به کشورمان بگذارد اما پای تیپ «پرفورمنس لاین» آن به ایران نرسید و نهایتا در تیپهای «اوپرا یا فول» و «ریوولی یا نیمه فول» فروخته شد.
49 دیدگاه
میر سعید (290 روز پیش)
ظاهری پر ابهت و زببا ... موتورش که با ماشین یک چهارم قیمت خودش یکیه ! مثل شاسی بلند چینی ها تک دیفرانسیل ! به تاریخ امروز پانزدهم فروردبن توی کل ایران ۱۱ تا آگهی شده یعنی اینقدر فراوانه در ایران ! ( دیگه حدس بزن خدمات پس از فروش رو ) قیمت همچین ظاهر پر ابهت ولی تو خالی باید با لکسوس nx و تیگوان و بی ام و x4 تو یه رنج باشه آخه !!! یعنی وارد کننده اش واقعا توقع داره فروش بره این لعبت ؟؟؟
Hhhhhhhhhhhhhhhh (148 روز پیش)
🤦🏼♂️ماشین با این اُبهت میگی قیمتش بالاست بعد با تیگوان مقایسه میکنید تقریباً با bmw رقیبه
M30X12 (8 روز پیش)
اخه چطور ممکنه با یه آلمانی اصیل مثل بی ام و هم رده باشه!!!!! معیار ماشین که به زرق و برق و جنس چرم نیست
arianmask (26 روز پیش)
هیچ قطعه اش گیر نمیاد
Aminabbbb (59 روز پیش)
سلام من یک دی اس7 تو مهر99 خریدم.قبل خرید دی اس از طراحی بسیار جذابش خوشم میومد ولی خیلی میترسیدم که این ماشین نتونه منو راضی کنه و موتورش تو سربالایی ها کم بیاره ولی دلمو به دریا زدم و خریدمش و واقعا از خریدش راضیم.موتورش تو سربالایی ها اصلا کم نمیاره،سواری بسیار تا بسیار نرم و هندلینگ بسیار عالی داره از همه مهم تر تو این 6 هزار کیلومتری که باهاش راه رفتم فقط بنزین معمولی زدم و برام جالب بود که هیچ ناک و آلارمی نداد چون قبل این ماشین بی ام وه ایکس تری2016 هم داشتم و همش چراغ چک موتورش روشن بود هر وقت هم که بنزین سوپر با اکتان استفاده نمیکردم ماشین به شدت ناک میزد وحتی دو سه بار هم ماشین خاموش کرد.متریال و چرمی که داخل دی اس استفاده شده من داخل هیچ خودروی تو ایران ندیدم حتی ظرافتی که تو کابین این ماشین دیده میشه تو سری7 بی ام وه نیست. اگه بخوام از نقاط ضعف تو دی اس7 بگم فعال نبودن نویگیشن -نداشتن هداپ دیسپلی-نداشتن رادار نقطه کور-فضای کم صندق عقب.نقاط قوتش هم پایین بودن هزینه سرویس های دوره ای-ماساژور باحالش که اصلا نمیزاره تو ترافیک خسته بشی-دوربین نایت ویژن که حتی میتونه فرق انسان و حیوان هم تشخیص بده-چرم ناپا بی نظیری که برای صندلی ها استفاده شده-ساعت آنالوگ که هنگام استارت زدن نمایان میشه و از همه مهم تر چراغ های جلوش که به صورت 3تا الماس به چرخش درمیان.درکل اصلا از رانندگی با این ماشین خسته نمیشم و هر وقت هم که بخوام خاموشش کنم دلم نمیاد و دوست دارم بیشتر باهاش رانندگی کنم و واقعا از این ماشین راضیم
hrda1375 (99 روز پیش)
سلام دوستان من قصد دارم حدودا ده میلیارد تا دوازده میلیارد خرج ماشین کنم یه ماشین شاسی و یک سواری سواری رو تصمیم گرفتم bmw730li بخرم لطفا منو راهنمایی کنید که ماشین شاسی رو از کدوم نوعش بگیرم؟ ممنون از راهنمایی شما دوستان گلم یاعلی
usvbdbb6 (95 روز پیش)
دستت بازه برا ماشین اگه داری لند کروز بخر یا بی ام x4
Mahdisharif (61 روز پیش)
usvbdbb6 در پاسخ به این دوستمون بله بنده هم موافقم با لندکروز چون ماشین ثابت شده ای هست و بازار دست دوم خوبی داره و توانایی آفرود خوبی هم داره ولی درکل با نصف این بودجه میتوان لکسوس Nxh200fsport خرید که باز این هم ماشین بسیار خود اقتصادی هست و از نظر استاندارد رتبه های بسیار بالایی کسب کرده من خودن این ماشین رو نداشتم ولی چند بار که سوارش شدم خیلی ازش خوشم اومد.
mehrzadsattary (73 روز پیش)
بین دی اس ۷ و ب ام و x4 کدوم رو پیشنهاد میدین اابته با قیمت های یکسان؟ کیفیت امنیت و نرمی برام مهمه هرچند ب ام و بازار دست دومش عالیه ولی دی اس شکل و قیافه خیلی بهتری داره و چون جدید اومده و نمیدونم واکنش دی اس به بنزین های مثلا سوپر چیه و خرج اساسی نزاره روی دستم
Alireza71 (127 روز پیش)
واقعا دی اس۷ کراس بک شاهکاره!درسته قدرت موتورش نسبت لکسوس nx و BMW x4 کمتره ولی خب این ماشین با شرایط آب و هوایی ایران سفارش گذاری شده حتی مثل اینکه زبان خودرو به فارسی هم تغییر میکنه و میتونید با زبان فارسی با دستیار صوتی هم کار کنید.همین که دی اس۷ با بنزین بی کیفیت ایران سازگاره و هیچ آلارمی نمیده نکته مثبتی هست برای این ماشین.از لحاظ شتاب گیری هم فکر کم به دلیل سبکتر بودن بودن این خودرو نسبت به رقبا(مثلا دی اس۷ با لکسوسnx حدودا ۴۰۰کیلو اختلاف وزن داره)باید شتاب قابل قبولی داشته باشه.
hrda1375 (94 روز پیش)
شما این ماشین رو داشتید؟؟؟
am16in69 (124 روز پیش)
من این ماشینو خیلی دوس دارم میشه بگید قیمتش چنده؟!
علیرضا 1383 (105 روز پیش)
3.500
مرتضی فرقانی (170 روز پیش)
سلام دوستان. خدمات پس از فروشش چه جوریه؟ نمایندگیهاش خیلی کم هستن ؟؟
Hhhhhhhhhhhhhhhh (148 روز پیش)
خیلی خوب نیست ولی اگه مشکلی نداری در خریدش شک نکن
Navid Qassemi (150 روز پیش)
بنظرم پولی که میخواین واسه این خرج کنین بجاش یک فلوکس تیگوان بگیرین بقیش آن بذارین جیبتون! تیگوان از این موتورش خییییییلی بهتره قیمتش هم نسبت به هیکل و قدرتش خییییلییی مناسب تر از اینه.... فقط دو ایراد بسیار بزرگ داره قیمت علکی زیاد موتور تنبل و پایین
Hhhhhhhhhhhhhhhh (148 روز پیش)
وات اشتباه اومدی . تیگوان؟؟؟؟؟ میگفتی bmw باز یه چیزی تیگوان ؟؟ با اون قیمت الکی زیادش همراه پاسات و GTI
Alirp (181 روز پیش)
هزینه نگهداریش چطوره؟
EYF (179 روز پیش)
سرویس های این خودرو حدودا 800هزار تومن هست
پاسخ به نظر