اولین محصول مشترک میان الماس‌داران و GAC، کراس‌اوری با نام GS5 بود؛ خودرویی که نسل اولش در سال 2011 و نسل دومش در سال 2018 راهی بازار چین شده. GS5 به لحاظ فنی، یک از خاص‌ترین کراس‌اورهای چینی ایران در -زمان خودش- است چراکه هم قلب توربو دارد و هم اینکه سیستم محرکه آن از نوع 4WD است. این دو ویژگی عالی البته به لطف استفاده از پلتفرمی ایتالیایی حاصل شده؛ GAC، این خودرو را با پلتفرم سدان GA5 خود ساخته؛ همان پلتفرمی که چینی‌ها حق امتیازش را از آلفارومئو خریده‌اند. نسل اول GS5 در مدل 2015 خود، فیس‌لیفت مختصری را تجربه کرد و حتی به گیربکس دوکلاچه نیز مجهز شد به همین دلیل GAC، نام این فیس‌لیفت را به GS5S یا GS5 Super تغییر داد. البته پای این فیس‌لیفت به بازار کشورمان باز نشد و تمامی مدل‌های موجود مربوط به قبل از این فیس‌لیفت هستند. افسوس که شانس با گک GS5 یار نبود وگرنه این گمنام چینی می‌توانست به یکی از بهترین‌های قدبلندهای بازار ایران تبدیل شود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • پیشرانه توربو (نسبت به رقبا)
    • دو دیفرانسیل (نسبت به رقبا)
  • نقاط ضعف
    • واردات بسیار محدود
    • خدمات پس از فروش
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند 2 حالته با قفل دیفرانسیل
  • گیربکس 5 دنده اتومات با حالت اسپرت
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 173 اسب‌بخار
  • گشتاور 235 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4732 میلی‌متر
  • عرض 1854 میلی‌متر
  • ارتفاع 1680 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2710 میلی‌متر
  • وزن 1560 کیلوگرم
  • حجم باک 65 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R17
  • چرخ عقب 225/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها