ایران خودرو در اواخر سال 99، مونتاژ هایما S7 پلاس را شروع و تحویل آنرا از مدل 1400 آغاز کرد. تیپ پلاس، با همان چهره هایما S7 توربو تولید شده اما چندین تغییر مختصر ظاهری هم داشته. مثل: اضافه‌شدن نام هایما در عقب، تغییر رنگ شیشه لچکی عقب، استفاده از آینه‌های جانبی جدید و همچنین اضافه‌شدن گل‌ پخش‌کن‌های جلو. در نمای داخلی هایما S7 پلاس، فرمان تغییری نداشته اما تریم فرمان، اندکی تغییر کرده. ضمن اینکه صفحه‌ کیلومتر نیز کاملا جدید است. همچنین رودری‌ها و روکش چرم و پارچه صندلی‌ها نیز تغییر کرده و مشکی شده. لذا دیگر آن تریم نارنجی رنگ را درون کابین هایما نمی‌بینیم. اما بیشترین تغییرات هایما S7 پلاس را می‌توان در طراحی داشبوردش دید؛ هایما از یک «پنل لمسی» در زیر مانیتور بهره گرفته تا با حذف دکمه‌های فیزیکی، ظاهر مدرن‌تری به کابین ببخشد. البته فراموش نکنیم که مانیتور لمسی تیپ پلاس، اندکی بزرگتر شده. حذف دی‌وی‌دی پلیر، پشتیبانی از فایل‌های MP5 برای مالتی مدیا و امکان بسته‌شدن کامل آینه‌های جانبی، مابقی تغییراتی است که در لیست آپشن‌های هایما S7 پلاس اتفاق افتاده. ایران خودرو در کنار همه بهبودهای کوچک و بزرگی که در هایما S7 پلاس اعمال کرده، اما متاسفانه تغییری در مشخصات فنی مهم خودرو نداده و غیر از کاهش یک لیتری مصرف سوخت، چیز دیگری تغییر نکرده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بهبود آپشن‌ها (نسبت به S7 توربو)
    • کاهش مصرف (نسبت به S7 توربو)
    • دید و تسلط خوب راننده
    • فضای 400 لیتری صندوق
  • نقاط ضعف
    • عدم تغییرات فنی (نسبت به S7 توربو)
    • نبود دریچه تهویه عقب
    • ناسازگاری پیشرانه توربو با بنزین بی‌کیفیت
    • فضای سر ردیف عقب (نامناسب برای قامت 185)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 170 اسب‌بخار
  • گشتاور 230 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم
  • طول 4530 میلی‌متر
  • عرض 1830 میلی‌متر
  • ارتفاع 1730 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2619 میلی‌متر
  • وزن 1510 کیلوگرم
  • حجم باک 61 لیتر
  • چرخ جلو 235/65R17
  • چرخ عقب 235/65R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

17 دیدگاه

VahidReza(70 روز پیش)

سلام علیکم خدمت دوستان عزیز جدیدا بحث سر جک اس فایو و هایما اس سون توربو پلاس هست . اگر قصد خرید دارید بد نیست به حرفهای من گوش بدید که تو این بازار گرونی ضرر نکنید . من تو کار خرید فروش خودرو هستم و هر دو تا رو داشتم . من هم مثل خیلی از دوستان عزیز به مشخصات فنی تکیه کردم و در اول جک رو انتخاب کردم ، اما وقتی هایما گرفتم متوجه شدم که رفاه و راحتی خیلی مهمه ، در ضمن هایما مشخصات فنیش بد نیست و حالا جک خیلی هم نسبت به این ماشین قدرتمند نیستم ، راستش من تو شتاب انتظار برد جک رو داشتم اما نتیجه متفاوت بود و هایما بهتر بود! این نشون میده جک برای اثبات و بروز دادن مشخصات فنیش ضعیفه و همین باعث میشه هایما تو این بخش برنده در بیاد . بخش بعدی از لحاظ ظاهری هست که یک چیز سلیقه ای هست و من حرفی راجب این موضوع نمی‌زنم. و اما بخش دیگه آپشن هست که این ماشین ها تقریبا برابر و مساوی از این مرحله در میان ، چرا ؟ چون جک نسبت به هایما از کروز کنترل و دوربین ۳۶۰ فاقده و عملکرد مانیتور ضعیف تری داره و از اون طرف هایما هم سیستم کنترل سربالایی رو فاقده ولی در کل من هایما رو انتخاب میکنم چون ماشین همیشه خدا تو سربالایی نیست گاز رو فشار بدی از این مرحله هم رد میشی . از لحاظ مرفه بودن هایما خیلی بهتره چون سیستم باران بهتری نسبت به جک داره و همچنین صدای کابینش کمتر هست و تعلیق و نرمی و هندلینگ بهتری نسبت به حریف خودش یعنی جک اس فایو داره . نتیجه کلی : هر دو ماشین خوب هستند ولی اگه یکم بیشتر خرج کنید میتونید گزینه ای رو انتخاب کنید که سال ها پشیمون نباشید. ارادت

Mohammadmn (22 روز پیش)

سلام . الان روی جک s5 آپشن های راحتی زیادتری هست مانند برق در صندوق عقب ، جک دستی درب صندوق ، چراغ کرنر اتومات ، صندلی عقب رو اتوماتیک راننده هنگام خاموشی خودرو و جلو امدن هنگام روشن نمودن خودرو ، مولتی مدیا بزرگ اندروید بسیار کارامد همراه با کنترل ، رینگ ۱۸ ، کولر دوکاناله ، کندن خودرو در سربالایی ، دو ثانیه مکث در سربالایی در ترمز را رها کردن ، طراحی ایرودینامیک تر ، بسیار نرم و راحت ، حالت اسپرت انواع ۲۰۶ را در جیب قرار می دهد ، صدای پخش عالی بلند و بدون نویز ، ورق بدنه محکم . صدای کم ، موفق باشید .

Ashkan73 (14 روز پیش)

کاملا مخالفم،جک از لحاظ صدای کابین و شتاب قطعا بالاتر از هایما است،و ظاهر زیباتری هم داره

MMMMM87 (4 روز پیش)

آقای اشکان واقعا جک قشنگ تر از هایما هست؟! هایما داخلش خیلی بهتر از جک هستش و از هر لحاظ و از جک بهتره

Peymans(10 روز پیش)

من هایما s7 torbo دارم واقعا اصلا قابل مقایسه با جک نیست لطفا اونایی که جک دارن بخاطر تعصب به ماشین خودشون نظر ندن شما هر وقت یه بار سواری هایما رو تجربه کردید قول میدم دیگه این حرفو نمیزنید خودرو سواری و کابینشو باید با راوفور مقایسه کنید هندلینگ و نرمی خودرو و شتاب بسیار بالا به نسبت پولی که میدی خیلی بیشتر لذت میبری از لحاظ مصرفم که برا جک باید یه حساب جداگانه برا بنزینش باز کنید

Saeed12 (8 روز پیش)

هایما رو با راوفور مقایسه میکنی ؟!!!!

صالح (5 روز پیش)

هایما و جک تقریبا تو یه رنج هستن هرکدوم یکسری معایب و محاسن دارن

Bhhehh(82 روز پیش)

این فقط از لحاظ ظاهر داخلی با هایما ۱.۸ توربو ساده فرق داره یا از لحاظ گشتاور یا اسب بخار این چیزا هم تفاوت هست؟

شهرام یزدان مهر (50 روز پیش)

پژو ۲۰۰۸ فقط به خاطر اسم پژو جلوتر است . سانروف و کیلیس استارت را نداره فضای کوچکی داره و برای افراد کوتاه قد مفیده و به درد داخل شهر میخوره . هایما را اگر چک کنید تمام قطعات داخل موتور مارک کره داره و فوق العاده ماشین راحتیه و امکانات فوق العاده ای داره دوربین ۳۶۰ درجه . کیلیس استارت . توربو شارژ برای بیرون از شهر واقعا ماشین خوبیه و صندلیهای عقب کامل خوابیده و به شورت تخت در میاد و فضای صندوق بسیار خوبی داره در هر حال نظرات متفاوت هست

Sam97 (28 روز پیش)

مدل توربو پلاس از نظر قدرت و گشتاور با مدل توربو یکسان است اما مصرف سوخت کمتری دارد

S R(92 روز پیش)

بین هایما پلاس و پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۷ کدوم؟ لطفا کسانی که تجربه رانندگی با هر دو رو داشتن راهنمایی کنن

ashX (85 روز پیش)

سلام سوالتون نیاز به تست نداره اگه جدی پرسیدین پژو ۲۰۰۸ میتونه جدی ترین پاسخ باشه خوش باشید 😉

Hhhhhhhhhhhhhhhh (85 روز پیش)

هایما بزرگتر و جا دار تره . من ظاهر هایما رو بیشتر میپسندم . در کل نظر شما مهمه . ولی من به شخصه هایما رو بیشتر پیشنهاد میکنم . همه قطعات یدکی موجوده . از لحاظ بنزین هم هیچ مشکلی نداره اما هر چند باک سوپر بزن یا اکتان استفاده کن .

Manira (28 روز پیش)

1 از بین این دو برند ۲۰۰۸ هم زیبا تره هم با کیفیت تر و با دوام تره و با شتاب تر و نرم تر و بازار بهتری داره و از لحاظ برند تو سطح بالا تری از هایما قرار گرفته . 2 از اون طرف هم هایما سطح آبشن هاش کمی بیشتر و فضای کمی بزرگتر از ۲۰۰۸ داره . و نظر بنده ۲۰۰۸ هستش

mhvpmg(47 روز پیش)

سلام بزرگواران بین هایما s7 پلاس صفر و توسان ۲۰۱۳ کدام رو انتخاب می نمایید ؟

ani98(96 روز پیش)

ادمین ببخشیدا ولی توضیحات درباره روکش ها یکم کاستی داره هایما بجز تریم نارجی تریم سفید هم داره که البته تعدادش بسیار محدوده

مرتضی هستم! (90 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. ممنونم بابت تذکرتون

Show More