هوندا CR-V
سال
با نگاهی به فهرست پرفروشترین خودروهای بازار آمریکا، میتوان دریافت که CR-V بهعنوان یک کراساوور سایز متوسط، از فروش فوقالعادهای در این بازار برخوردار است اما در بازار ایران، شرایط عرضه این مدل، که از سال 2015 به خیابانهای کشورمان آمد، کاملا فرق دارد. مدل وارداتی به ایران، نسخه فیسلیفت CR-V است که علاوهبر تغییر ظاهری، هم بدنه تقویتشدهای دارد و هم برای اولینبار به جعبهدنده 9 سرعته اتومات آکورد (نسل نهم) مجهز است. واردات نامنظم که بخشی از آن ناشی از فعالیت ضعیف واردکننده بود و بخشی دیگر نیز بهعلت توقف شمارهگذاری خودروهای ساخت آمریکا (از سال 1395)، باعث شده تا CR-V شانس چندانی برای رویارویی با سایر رقبای ژاپنی و حتی کرهایاش در بازار ایران نداشته باشد.
ادامه...
24 دیدگاه دیدگاه خود را ثبت کنید
Hirad s (81 روز پیش)
با سلام دوستان من تجربه رانندگی با هوندا سی ار وی رو دارم به نظرم کیفیت دوام نرمی این ماشین تحسین برانگیزه
HIRSA (83 روز پیش)
هوندا سی ار وی تو رده قیمتی خود بهترین گزینه میتونه باشه الان شش ماهه خریدم مدل تورینگ قبلا کولیوس داشتم واقعا ماشین لاکچری نرم با کیفیت و کم مصرف واز نظر موتور خیلی سرتر از تویوتاست واقعا راضی هستم
Hirad s (81 روز پیش)
به نظر بنده هوندا در ایران فقط به خاطر نمایندگی ضعیف خدمات پس از فروش قیمتش پایینه و با برررسی دقیق به این نتیجه خواهی رسید که هوندا سی ار وی جزبا کیفیترین خودروهای روز دنیاست و قیمتش در خارج از ایران 25000 دلار با ماشین های مثل لکسوس nx200 و audi Q5 برابری میکنه با این شرایط CRV از همه اینا پرفروشتره و بهترین گزینه در این رنج قیمت میتونه باشه
sina.g (151 روز پیش)
تیپ ex و exl فقط دوعدد ایربگ دارن؟
۰۹۳۳۳۴۴۴۹۰۵ (259 روز پیش)
با سلام خدمت دوستان عزیز.من هم یه crv داشتم و واقعا ماشین خوبی بود ولی قروختم و یه وراکروز خریدم که این هم ماشین واقعا خوبیه.ولی از اینها بهتر نیسان ایکس تریل هستش که الان دارم...واقعا نرم و راحت هستش.ماشین ژاپنی و کره ای قابل قیاس نیستن.ولی تو کره ای ها فقط وراکروز عالی هستش و تو ژاپنی ها هم نیسان از هوندا بهتره...البته این تجربه شخصی من هستش و هر ۶ ماه من یه ماشین عوض میکنم.ماشینهای سواری هم خیلی عوض کردم و در خدمتم....البته اگه دوستی ، راهنمایی بخواد
khaste (251 روز پیش)
درود. می تونم دیدگاه شما را درباره تویوتا کمری GLX ۲۰۰۷ بدونم؟ با سپاس.
sina.g (196 روز پیش)
آقای خسته سلام...کمری 2007 یعنی اینکه اتاق بی صدا،سواری نرم،جادار،صندلی ها راحت،لذت رانندگی فوق العاده،تسلط روی جاده،یعنی با خیال راحت بهش گاز دادن،و یعنی خداحافظی با تعمیر گاه...فوق العاده ست
Mahrad (186 روز پیش)
برو سوناتا ۲۰۰۸رو سوارشو بعد بگو!
JVD (179 روز پیش)
متاسفانه بعضی دوستان تجربه عملی نداره و نظراتش صرفا از سر شنیده هاست و قابل استناد نیست. دوست عزیز جناب KHASTE حتما قبل از خرید با شخصی که تجربه داره مشورت کن
JVD (277 روز پیش)
من در مورد این ماشین تجربه ای ندارم ولی اولین چیزی که تو کابین تو ذوق من میزنه اون حالت ( موقیعت) دنده ست. از لکسوس RX350 هم خوشم نماید بخاطر همین شکل دنده. انگار ون مسافر کشیه. اصلا حس لاکجری ندارم با این دنده ها.
ilia (180 روز پیش)
من کاملا با شما موافقم .🙋👍🐗
امير حسين جواهرى (218 روز پیش)
هوندا بسيارماشين عالي و لاكچرى هست. همه مدلش حرفى براگفتن دارن.
alirenu (397 روز پیش)
من یک هیوندای توسان 2015 دارم که اصلاً برای مسافرت خصوصاً مسیرهای طولانی مناسب نیست و فوق العاده به دلیل تکانهای زیاد خسته کننده است. جالب اینجاست که قبل از این یک اسپورتیج 2014 داشتم که همین مشکل رو باهاش داشتم و به راهنمایی بعضی دوستان به ظاهر کارشناس، فروختم و توسان رو خریدم چون گفته بودن که هیوندا از کیا نرم تره! ولی بعد از تعویض ماشین متاسفانه متوجه شدم کوچکترین تفاوتی از نظر قوای محرک و سیستم تعلیق بین توسان و اسپورتیج وجود نداره و هر دو واقعاً آزار دهنده هستند. لذا هفته گذشته که برنامه سفر به کرمان رو از مبدا تهران میچیدم از یکی از دوستان نزدیکم یک هوندا CRV 2016 (که میدونستم ماشین نرم تری هست) رو قرض گرفتم و حدود 2200 کیلومتر در مجموع باهاش رانندگی کردم؛ که در زیر خلاصه ای از تجربه رانندگیم رو به اشتراک میگذارم: به طور کلی CRV ماشین پر قدرت و فوق العاده راحتی بود و سیستمهای کمک ناوبریش باعث شد من به عنوان راننده علاوه بر رانندگی با کیفیت بالا، خستگی خیلی کمی رو احساس کنم و سرنشینها هم به دلیل کابیل جادار، صندلیهای نرم و فنر بندی کم تکون و عملکرد روان موتور و گیربکس احساس راحتی بسیار زیادی داشته باشن. این رو هم اضافه کنم که اصلاً فکر نمیکردم بتونم کل وسایل رو بدون بازکردن پرده صندوق عقب، داخل صندوق جا بدم ولی جا شد و بازهم فضای خالی داشت! بنابر این نقاط قوت این ماشین به نظر من اینهاست: 1. موتور قدرتمند، با مصرف سوخت معقول (میانگین مصرف سوخت طی 2200 کیلومتر 7.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر بود.) 2. گیربکس با عملکرد بسیار روان در رانندگی شهری و جاده ای 3. صندلیهای بسیار راحت، کابین و صندوق عقب جادار 4. سیستم تعلیق نرم با تکانهای کنترل شده که به طور همزمان مانور پذیری بیشتر و بهتری از اسپورتیج و توسان دارد. 5. استفاده از لاستیک های فاق بلندتر که در عمل مکمل کار سیستم تعلیق در دفع ضربات هست. 6. هندلینگ نسبتا مناسب و فرمان دقیق که حساس به سرعت هم هست. 7. سیستم های کمکی راننده (به خصوص کروز کنترل هوشمند) با عملکرد بسیار خوب 8. سیستم صوتی با کیفیت پخش مناسب البته نکات ضعفی هم به نظر من داره که بعضاً قابل چشمپوشی نیست: 1. طراحی معمولی بدنه و کابین با توجه به قیمت (البته قطعاً از راوفر به روزتر و بهتره) 2. عایق بندی کابین خیلی عالی نیست و به خصوص صدای موتور زیاد به داخل نفوذ میکنه. شاید اگر گیربکس CVT نداشت، صدای موتور اینقدر به چشم نمیومد. 3. کمبود آپشن به شکلی که برخی آپشنهای ساده (مثل راهنمای روی آینه، سنسور عقب، آینه برقی ) و برخی آپشنهای رایج (مثل صندلی برقی شاگرد، سقف پانوراما، گرم کن صندلی عقب، بالابر اتوماتیک همه شیشه ها، زنون، سنسور جلو، کول باکس، سنسور نقاط کور و پاور ویندوز) رو نداره. 4. عملکرد بعضی سیستمها، مثل ریموت درب و قفل مرکزی، بالابر اتوماتیک شیشه راننده و حافظه (پروفایل) صندلی راننده کمی عجیب و غیر منطقی به نظر میومد. 5. به طور کلی هم اغلب ماشینهای شرقی (ژاپنی و کره ای) از نداشتن کارکتر و شخصیت مشخص و منحصر به فرد رنج میبرند که CRV هم از این قاعده مستثنی نیست. در مجموع برای استفاده روزمره، خانوادگی و سفر ماشین بسار مناسبی ارزیابی شد خصوصاً که با توجه به ترند این کمپانی و این محصول به نظر میرسه اصطهلاک بسیار پایینی هم داشته باشه. اما برای افرادی که مشخصات روی کاغذ، طراحی ظاهری و سطح آپشنها براشون اهمیت داره شاید کمی مایوس کننده باشه. برای افراد سوپر ماشین بازِ وسواسی با ریز بینی زیاد هم شاید نکات ریزی که تو ذوق بزنه داشته باشه و کلاً پیشنهاد میشه کماکان سراغ گزینه های آلمانی برن چون هنوز شرقی ها به برخی جزئیات توجه درستی ندارن.
alirenu (396 روز پیش)
برخی از اون نکات ریز که برای افراد وسواسی تو ذوق میزنه اینهاست: 1. در سرعت بالای 80 کیلومتر، از کنار کلید شیشه بالابر هر 4 درب، باد به داخل نفوذ میکنه! 2. خروجی های کولر/بخاری نصب شده در بخش میانی داشبورد، امکان باز/بسته کردن ندارن و در صورت روشن کردن سیستم تهویه الزاماً از اونها باد گرم/سرد به راننده و سرنشین جلو میخوره. 3. تنها راه ممکن برای روشن کردن چراغهای روشنایی داخل، باز کردن یکی از دربهاست! یعنی کلیدی برای روشن کردن تمام چراغهای داخل وجود نداره!!! 4. زمانی که دربهای ماشین قفل هست و شما قصد سوار شدن دارید، برای اینکه با سیستم ورود بدون کلید بتونید هر 4 درب رو باز کنید باید دستگیره درب شاگرد رو لمس کنید! اگر از درب راننده اقدام کنید، فقط درب راننده باز میشه و باید برای باز کردن بقیه دربها، کلید unlock داخل درب راننده رو بزنید!!!!!! 5. اگر قفل شیشه بالابر های عقب رو بزنید، نه تنها دیگه با استفاده از دکمه های دربهای عقب اونها رو نمیتونید بالا و پایین برید، بلکه راننده هم دیگه نمیتونه اینکار رو بکنه و فاجعه اونجاست که شیشه درب شاگرد هم قفل میشه و بازهم نه شاگرد و نه راننده نمیتونن شیشه را بالا و پایین ببرن تا زمانی که از قفل خارج بشه. (البته این مشکل مضحک در ماشینهای کره ای هم هست.) 6. تنها شیشه بالابر اتوماتیک که مربوط به راننده هست رو اگر بخواید وسط راه متوقف کنید باید حتماً در جهت عکس فشارش بدید. با این شکل شما در حال رانندگی اگه بخواید فقط 2 سانت شیشه تون باز باشه، احتمالاً تصادف خواهید کرد. 7. برف پاک کن اتوماتیک مثل سایر ماشینهای تست شده توسط بنده کارایی لازم رو نداره و شمارو وادار میکنه که از حالت دستی استفاده کنید. 8. آینه سمت راننده دید کافی در اختیار راننده نمیگذاره. 9. با وجود تعریفها کلیشه ای که از کیفیت ساخت محصولات ژاپنی میشه، اما قطعات داشبورد CRV علی رغم کیفیت مطلوب دارای برش و مونتاژ مناسبی نیست و روی هم یا کنار هم قرار گرفتن اونها باعث شده بعضی درزها باز یا بسته باشه یا بعضی گوشه ها بیرون بزنه که جلوه جالبی نداره. وضعیت قسمت میانی داشبور و ضبط صوت بیشتر شبیه ماشینهایی هست که در داخل ایران دستکاری میشن و یک ضبط یا کنسول غیر فابریک روشون نصب میکنن.
حامد (318 روز پیش)
خیلی خوب بود توصیف و گزارشت. دقیق و منصفانە و با چاشنی مقایسه.
فرید (284 روز پیش)
من ۳ساله crv دارم. منم قبول دارم تحلیلت منصفانه بود. البته مهم اینه که ایراداتی که گفتی کلا جنگولک بازیهای ماشینه و هیچ ایراد موتوری و ترمز و شتاب و تعلیق و ... واقعا نداره که شماهم نگفتید. ایراد شماره ۴ اصلا وارد نیست و اشتباه میکنی. احتمالا با تنظمات میتونی این مورد رو رفع کنی. ماشین من از درب راننده یا شاگرد و یا حتی صندوق عقب بمحض لمس تمام دربها باز میشه. ضمنا ایراد شماره ۵ واقعا ایراد نیست و نظر شخصیتون هستش. از نظر من وقتی شیشه های ماشین رو قفل میکنم دیگه هیچ کس نباید بتونه بازش کنه. خود راننده که قفل کنار دستشه قفل رو میزنه و شیشه های سرنشین رو پایین و بالا نمیکنه.
حمیددددددد (293 روز پیش)
من 3 ساله که این ماشین رو دارم و قبل از اون راو4 و توسان داشتم با کره ای ها که اصلا قابل مقایسه نیست ولی در مقایسه با راو4 بسیار نرم تر هست و لذت رانندگی باهاش بسیار بیشتر و خستگی بسیار کمتر هست و لذتی ه درون کابین از نظر زیبایی ظاهری میبری بالاتر، در کل بسیار ماشین راحت و خوب و لذت بخشیه و راحت میشه بدون احساس خستگی حتی برای سرنشینای عقب 7,8 ساعت رانندگی کرد
Mehrzad (294 روز پیش)
سلام دوستان من بیش از دو ساله که CRV Touring دارم. مهمترین نکات مثبت: 1-رانندگی عملا خودکار خصوصا در جاده با امکانات کروز هوشمند، رادار، ماندن در خطوط، اخطار خروج از جاده، ترمز خودکار 2-سیستم تعلیق عالی برای رانندگی نرم 3-مصرف مناسب 4-پخش صدای عالی 5-بالاترین رده ایمنی 6-درب صندوق عقب برقی 7-استهلاک بسیار کم ایردات مشهود: 1-نداشتن سنسور دنده عقب در مدل تورینگ و سنسور اطراف 2-آینه بغل غیر برقی (سفارش کانادا) 3-عدم امکان بستن دریچه هوای وسط 4-صندلی شاگرد غیربرقی (انقدرها مهم نیست) 5-سان روف غیر پاناروما 6-نداشتن نقشه نویگیشن برای ایران(هنوز) 7-نداشتن پرده های آفتابگیر بعضی ایرادات مطرح شده سایرین هم درست نیست؛ مثل نفوذ باد از کلیدهای شیشه بالابر!، بازنشدن خودکار درها با ورود از درب راننده (در تنظیمات قابل انتخاب است)، عملکرد شیشه بالابر خودکار، برف پاک کن اتوماتیک در 95% اوقات درست کار می کند.
ashahramnejad@gmail.com (378 روز پیش)
نكته اي كه فراموش كردم در مورد آپشنهاي نصبي كه دوست ما قوياً تاكيد ميكنند هر كسي از اين دوستان سنسور فابريك و يا زنون فابريك و غيره را تشخيص ميدهند پس قبل از تاكيد روي موضوعي و نقدهاي غير حرفه اي اين برند و اتومبيل را نقد نكنيم كه صد البته نقد هم دارد و خالي از اشكال نيست ولي كلاً دوستاني كه اين اتومبيل را دارند هم نظر بدهند خيلي خوب است.
ashahramnejad@gmail.com (379 روز پیش)
دوست عزيز سنسور و زنون و آينه تاشوي برقي كاملاً فابريك است من عرض كردم كه سفارش كانادا آپشنهاي كاربردي براي منطقه ما ندارند ، كليه آپشنهاي فابريك در وين كد موجود است و نصبي نيست
ashahramnejad@gmail.com (386 روز پیش)
ديدگاه اين دوست ما مربوط به نوع تورينگ بوده است كه براي منطقه كانادا است ، مدلهاي سفارش خليج اغلب اين مشكلات از جمله ديد آيينه محدود را ندارند و داراي سنسور عقب و زنون ميباشند كلاً مدلهاي كانادايي مناسب منطقه ما نيستند و ايراداتي كه مطرح شد به جز چند مورد مختصر صحت ندارد.
alirenu (384 روز پیش)
درست فرمودید، نمونه مورد آزمایش بنده از نوع تورینگ بود و قطعاً میدونید که کاملترین و گرانترین نوع CRV هم هست و امکاناتی نظیر ترمز اضطراری، کروز هوشمند و این لاین کنترل رو بیشتر از نمونه های EXL داره. ولی من نمیدونستم که سنسور عقب و زنون روی EXL ها نصبه (که صد البته این آپشنها عمدتاً مشابه اغلب تویوتا ها در کشورهای حاشیه خلیج نصب میشه و فابریک سازنده نیست. که این موضوع از ظاهر برجسته و بزرگ سنسورهای منصوبه کاملاً مشخصه) به هر حال با فرض اینکه نمونه EXL این دو مورد رو داشته باشه، سایر نقدهایی که مطرح شد باقیست. این رو هم اضافه کنم که کلاً CRV ماشین فوق العاده ای هست و من فقط تلاش کردم مثل برخی دوستان که یکجانبه تعریف یا نقد میکنن، عمل نکنم و نکات قوت و ضعف رو با هم اشاره کنم.
mahomahtab2005@yahoo.com (432 روز پیش)
پر فروش ترین شاسی بلند سایز متوسط امریکا.. بسیار زیبا .. فنی عالی .. بالاترین طول عمر قطعات فنی.. ولی متأسفانه نمایندگی ضعیف
ashahramnejad@gmail.com (451 روز پیش)
يكي از بهترين شاسي بلندهاي بازار ، نرمترين و باكيفيت ترين ، ساخت آمريكا و جادار و چابك فوق العاده عالي
پاسخ به نظر