حدود یکسال بعد از اولین فروش هوندا وزل در کشورمان توسط شرکت «معین موتور»، نسخه مجهزتر، فولتر و البته گرانتر این خودرو، با نام HR-V نیز توسط شرکت «آذریوردسال» در اواخر زمستان 1403 پا به بازار ایران گذاشت. هر دو خودروی وزل و HR-V در واقع یک محصول هستند ولی در بازارهای مختلف، با نامهای متفاوت، ترمیهای گوناگون و همچنین
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.2
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
سیستم خودران سطح 2
مصرف و استهلاک پایین
صندوق عقب 319 لیتری
ارزش خرید بالاتر نسبت به وزل
نقاط ضعف
خدمات پس از فروش
ردیف عقب مناسب دو سرنشین
ساختار تعلیق عقب (تورشن بیم)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2024 تا 2025مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
E-CVTپیشرانه
4 سیلندر با 1 موتور الکتریکی (LEB-MMD)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
131 اسببخارگشتاور
253 نیوتنمترشتاب
10.7 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
5.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراساور کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل سوم (RV)طول
4340 میلیمترعرض
1790 میلیمترارتفاع
1582 میلیمترفاصله محوری
2610 میلیمتروزن
1452 کیلوگرمحجم باک
40 لیترچرخ جلو
225/50R18چرخ عقب
225/50R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ ولکام - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
9 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر نیمه دیجیتال 7 اینچی - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ - برف پاککن عقب - آنتن کوسهای - گرمکن برف پاککن جلو - کیت پنچرگیری درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Ebi1318 1404/9/3
چرا صدای موتور اینقدر زیاده یعنی زیاد گاز میخوره؟
پاسخ
1
1
0
َسلامتــــی 1404/9/8
بسته به اینکه صدا «کِشدار، ناهنجار یا همراه با تکان لرزش» باشد یا صرفاً «غُرغُره موتور» در شتاب یا سربالایی — میتواند طبیعی یا غیرطبیعی باشد. اگر فقط هنگام فشار روی گاز یا سربالایی است، ممکن است طبیعیه. اگر دائم است یا صدایش شبیه «تق تق صدای غیرعادی» است — حتماً بررسی کن
0
0
soheil1371 1404/8/30
بیش از ۵ تومن پول ماشین بدی اونوقت سانروف نداشته باشه
پاسخ
1
0
0
Alireza_ha 1404/9/1
درسته سانروف و هداپ و 360 نداره اما یه طراحی داخلی و خارجی مدرن داره و از همه مهمتر یه مهندسی دقیق که همه چیزش درست و به اندازه کار میکنه . تو رنج 5 تومن مناسب ترین گزینه برای کسیه که دنبال دوام و عملکرد دقیق میگرده. قوای محرکه و گیربکس بهترین هماهنگی رو دارند درسته توربو نیست یا توانش رو کاغذ پایینه اما گشتاورش آنی اعمال میشه . شاید نتونی مثل آلمانی ها باهاش شتاب آنچنانی بگیری اما بعد یه مدت میفهمی این ماشین مثل آهنگ هایده همیشگی و ماندگاره . پشتش که میشینی حالت خوبه . در ضمن تو ژاپن تنها برندی که در سطح جهانی داره با تویوتا رقابت میکنه هونداست . مزدا و نیسان و میتسوبیشی هم خوب اند اما به عنوان رقیب تویوتا مطرح نیستن. ایمنی بالا و سطح رفاهی نسبتا خوبی هم داره اینهایی که گفتم تجربه شخصی خودمه
1
3
mohamads 1404/7/19
به نظر من امتیاز این خودرو خیلی بیشتر از اینکه گزارش شده هست
فوقالعاده نرم ... کم مصرف... سازگار با بنزین... و آپشن و امکانات عالی
پاسخ
0
0
2
pouya 1404/7/16
من مدل 2025 رو دارم، قبلش هم تویوتا لوین و کرولا کراس رو نشسته بودم و تست کردم.سیستم تعلیق و متریال کابین خیلی عالی ای داره جوری که من تو SUV بزرگ خیلی از ناهمواره های جاده و سرعت گیر ها رو حس میکردم ولی تو این ماشین فوق العاده کمتر بود به نسبت اونها و اینکه سفارش اروپا هست واقعاً دلگرمت میکنه.زاپاس و سانروف نداره که البته من ازش استفاده هم نمیکردم.، صندلی های عقب اصلاً نمی کوبه که اذیت بشی. اتاق خیلی بی صدایی داره و هندلینگ ماشین به توجه به سایز و جنس لاستیک خیلی خوبه.
در کل تو این 6 ماهی که من استفاده کردم.ماشین خیلی مطمعنی به نظر میرسه.
پاسخ
0
0
4
mohamads 1404/7/15
ماشین خیلی نرم با متریال عالی و امکانات خیلی عالی
پاسخ
0
0
2













