شرکت پاکرو، اولین فیس‌لیفت سوناتا LF را در مدل 2018 و تنها در نسخه هیبریدی به ایران آورد. این خودرو نیز همچون گذشته، در سه تیپ مختلف عرضه شده که تفاوت تجهیزاتی آن‌ها تقریبا مشابه مدل 2017 است. تیپ پایه این خودرو، GL است که مانیتور کوچک و رینگ 16 اینچی دارد و تجهیزات مهمی مانند پانوراما، سنسور جلو و نقطه کور، در آن وجود ندارد. دو تیپ دیگر این خودرو نیز تنها در تریم چرم و چوب کابین، شارژر وایرلس و تهویه صندلی‌های جلو با یکدیگر متفاوت هستند که هرسه ویژگی آن فقط در تیپ جی‌ال‌اس پلاس موجود است. این هیبریدی در کنار پیشرانه بنزینی‌اش، یک موتور الکتریکی 51 اسبی هم دارد که با باتری‌های لیتیوم‌یونی 270 ولت، تغذیه می‌شود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • کیفیت ساخت
    • امکانات رفاهی
    • بازار دست‌دوم
    • تعلیقی نرم‌تر از رقبای فرانسوی
    • مصرف کمتر از 6 لیتر در شهر
    • شارژر وایرلس (تیپ جی‌ال‌اس پلاس)
  • نقاط ضعف
    • ترمزگیری
    • پیچیدگی فنی
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi با موتورالکتریکی
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 207 اسب‌بخار
  • گشتاور 193 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.3 ثانیه
  • سرعت 192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل هفتم (LF) - فیس لیفت
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1865 میلی‌متر
  • ارتفاع 1475 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1590 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/65R16
  • چرخ عقب 205/65R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi با موتورالکتریکی
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 207 اسب‌بخار
  • گشتاور 193 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.3 ثانیه
  • سرعت 192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل هفتم (LF) - فیس لیفت
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1865 میلی‌متر
  • ارتفاع 1475 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1590 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi با موتورالکتریکی
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 207 اسب‌بخار
  • گشتاور 193 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.3 ثانیه
  • سرعت 192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل هفتم (LF) - فیس لیفت
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1865 میلی‌متر
  • ارتفاع 1475 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1590 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)

154 دیدگاه

Mehrad TB(882 روز پیش)

سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ بهتره یا کمری هیبرید ۲۰۱۶؟🤔🚖🚘

Mahrad (862 روز پیش)

صد در صد سوناتا هم قشنگ تر و جوان پسند تره هم کابینش خسته کننده نیس مثه کمری...خیلی نرم تر هم هست

Ali57 (832 روز پیش)

سوناتا

علی مظاهری (598 روز پیش)

کمری هیبرید فنی از هر نظر سره هم راحتی و هم کیفیت ساخت و هم قدرت موتور و شتاب و هم حفظ ارزش در طول زمان بعدشم تویوتا رو اصلا با هیوندای نمیشه مقایسه کرد گول ظاهر رو نخورید

1483 (593 روز پیش)

ماشین ژاپنی مثل کمری که تئ اروپا و امریکا پر هست رو با هیوندا و کیا مقایسه نکن. تمام دنیا میدونن کیفیت بعد از المان و ایتالیا ژاپن هست و تویوتا.. اریون این سوناتای شما رو لوله میکنه- کمری هیبرید هم که یجوری جولو میزنه که تا بیای بهش برسی رفته شمال- جای سوناتای هیبرید کمری هیبرید بخرین و لذت سواری رو درک کنید.سوناتا ماشین خوبیه ولی درمقابل تویوتا هرگز

1483 (549 روز پیش)

از نظر شما سوناتا قشنگتره ولی کمری چه قیافه چه شتاب چه کیفیت چه هندلینگ و کم خرجی از سوناتا هیبرید اپتیمای هیبرید صد برابر بهتره-

1483 (506 روز پیش)

از هر نظر حساب کنی تویوتا کمری هیبرید.شتاب- کیفیت اصالت کم خرجی و زیبایی.

M.os (483 روز پیش)

آقا یه کلام میگم ختم کلام! : زیبایی و آپشن و شتاب و نرمی ( در سرعت های بالا ) : سوناتا دوام فنی و نرمی بیشتر و کیفیت سطحی ( وقتی رانندگی کنین اصلا حس سوناتا را دریافت نخواهید کرد) : کمری من خودم سوناتا دارم برادرم اپتیما داره پسر خواهرمم کمری داره جفتشون اعتراف کردن سوناتا سر تره! واقعا کابین سوناتا دومی نداره !

am16in69 (390 روز پیش)

بابا سوناتا خیلی بهتره مصرف سوختش زیر 6 لیتره در شهر و امکانات خوبی داره ظاهرش هم خوبه در کل من سوناتا رو ترجیح میدم

1483 (373 روز پیش)

کابین کمری خسته کنندس؟! عموم هیبرید 2014 داره 150 هزار کار یکبار تعمیرگاه نرفته-میگه تو سفر اینقد بیصداست اتاق که خوابم میگیره تو جاده میترسم اهنگ صدای زیالد میزارم شتاب 8 ثانیه عالیه اپشن هم esp داره و ... کاربردی-حالا شمابرو سوناتا بخر ماساژت بده ماشین اونام که تویوتا دارن پولاشون پس انداز میشه میرن ماساژ

fazel (349 روز پیش)

سلام مهران اگر يك ماشين با شتاب خوب و سوارى نرم ميخواى قطعا كمرى هيبريد ولى اگه ظاهر ميخواى با اختلاف خيلى كم سوناتا هيبريد كمرى هيبريد با سوناتا هيبريد خيلى از نظر آپشن فرق چندانى ندارند

shaheen (299 روز پیش)

مسلما كمري هم از نظر شتاب وكيفيت وسواري متفاوت هست اما از نظر رخ مسلما من سوناتا هيبريد رو ترجيح ميدم چون شما خودر هيبريد نظرتون هست كفتم اگر هيبريد براتون مهم نبود تاليسمان رو پيشنهاد ميدادم البته سواري خشكتري نسبت به سوناتا داره

A90a90a90 (196 روز پیش)

یک سوال آیا راسته می گن ترمز این ماشین خیلی ضعیف هست؟ لطفا راهنمایی کنید خیلی برام مهمه ممنون

Mahan84 (145 روز پیش)

کمری هیبرید هیچی نداره قیافش قدیمی شده دیگه آپشنم که هیچی فقط یه موتور الکتریکی داره که سوناتا هم داره پس سوناتا صد در صد بهتره

none (130 روز پیش)

کمری یه بدی که داره اینه که واقعا تعدادش کمه سوناتا تعدادش بیشتره در نتیجه می تونی راحت نگهداری ازش کنی

VahidReza (48 روز پیش)

کمری کیفیت و دوام فوق العاده ای داره ولی سوناتا آپشناش بهتره

Mh89 (41 روز پیش)

کمری بهتره ولی از لحاظ آپشن کمبود و ظاهرش یک کم با سوناتا فرق دارد ولی در کل هردو خوبن

1483 (14 روز پیش)

۱۰۰ درصد کمری هیبرید، یک عمر ماشینه، بسیار زیبا و باکلاس،شتاب ایمنی کیفیت کم خرج

Sggg (13 روز پیش)

۱۰۰ درصد کمری برای استهلاک کمتر. تازه سوناتا موتورش ۲ لیتر هست و کمری ۲۵۰۰ هست در کل کمری

Zarabi (5 روز پیش)

دوست عزیز سوناتا بهتره از کمری بهتره فامیل دورمون یکی تیپ el داشت فقط ماشین شتاب داشت هیچ اپشنی توی ماشین نبود سوناتا خیلی اپشنال و جذاب هست و اگه درست مراقبت کنید ازش کلی براتون کار میکنه فرقش با تویوتا اینه در مورد هزینش که تویوتا بدون مراقب های ویژه کار میکنه یعنی یه روغن و .. میخاد اما هیوندا سرویس دوره ای بازم میگم ماشین هر چی باشه درست مراقبت شه کلی کار میکنه

VahidReza (3 روز پیش)

من میگم سوناتا با احترام به طرفداران تویوتا و کمری چون سوناتا آپشن ها و ظاهر و کابین بهتر و زیباتری دارد و درست است که کمری نرم و باکیفیت و دوام هست ولی اختلاف چندانی با سوناتا ندارد از لحاظ بازار و خدمات سوناتا واقعا بهتر هست ولی کمری صاحب اول و آخرش خودتونید سوناتا واقعا زیباتر هست مخصوصا در مدل ۲۰۱۸ و همچنین آپشن های واقعا فوق العاده ای دارد

صالح(217 روز پیش)

سلام دوستان تو بارندگی و جاده های خیس مشگل پیش نمیاد ؟؟ مثلا مشکل برقی

Djv (186 روز پیش)

اصلا به هیچ عنوان.

Hassan1400 (180 روز پیش)

هیچ مشکلی با بارندگی نداره و به مراتب از کمری آپشنال تر نرم تر و چابکتره

Mh89 (48 روز پیش)

اصلا امکان نداره

Mh89 (41 روز پیش)

اصلا

Amirsam(324 روز پیش)

سلام. دوستان به نظر شما سوناتا هیبرید 2018 بهتر هست یا تالیسمان 2018؟

shaheen (315 روز پیش)

دوست عزيز بايد ببينيد انتظارتون چيه اگر براتون چالاكي امنيت وپايداري در سرعت بالا همچنين اپشن هاي كار امد شتاب ورخ زيبا براتون مهمه مسلما تاليسمان و اگر سواري نرم ومصرف كم بنزين براتون مهمه سوناتا هيبريد البته ميزان مصرف دو ليتر در ١٠٠. كيلومتر تفاوت اين دو سدان قابل توجه نيست با توجه به قيمت جهاني تاليسمان وسوناتا مسلما خودرو اروپايي متفاوت تره كيفيت موتور توربو شارژ كه تقريبا خودرو سازان رو ترقيب به ساخت اون كرده جديد تره در مقابل ساختار تاليسمان سواري خشك داره تا بتونه امنيت بيشتري در سرعت بالا داشته باشه وترجيحا بايد از دست انداز ها و سرعت گير ها احتياط بيشتري داشته باشيد از طرفي تحربه تعمير ونگهداري خودرو هاي هيبريد رو هم بايد در نظر داشت بهتره در سايت هاي خارجي تحقيق كنيد واز نظر استهلاك به طبع اروپا برتري داره

shaheen (303 روز پیش)

سلام دوست عزيز amirsam اگر قصد خريد داريد توصيه ميكنم حتما پشت رل بشين وخودت رانندگي كن با توجه به سن و سليقه رانندگي تجربه كن چون اين دو خودرو سواري متفاوتي داره بايد ببيني چي ميخواهيد سواري نرم با شتاب متوسط مانند هم قيمتي هاي خودش ويا سواري معمولي با شتاب خوب وحس امنيت در سرعت بالا رخ خودرو هم كه سليقه هر كس فرق ميكنه قيمت هم تقريبا يكيه گاهي سوناتا بالاتره مثل الان كه فروشنده تو سايت باما زياد شده وگاهي هم تقريبا هم قيمت هستند مثل يكماه پيش اما تاليسمان تو جاده موقع سبقت حس خوبي در مقايسه با سوناتا بهت ميده وگرنه با كنترلي كه توسط دوربين تو جاده ها هست بندرت ميتوني سرعت مورد علاقه خودتون رو داشته باشيد مقايسه انجا شروع ميشه كه بين فاصله دو سرعت گير ميبيني تاليسمان ١٠٠متر از سوناتا جلوتره بقيه اپشن ها هم تقريبا يكسان هست يكي كولرش جون نداره ان يكي ترمزهاش

Mh89 (48 روز پیش)

سوناتا بهتره چون که خیلی نرم هستش

Hamid reza (41 روز پیش)

سلام دوست عزيز،با توجه به فرمايش دوست عزيزمون راجع به دوربنين هاي كنترل سرعت،وضع مزخرف جاده هامون و از اون مزخرفتر فرهنگ رانندگي ها، سوناتا بخر،خيلي نرمتره و تو مسافتهاي طولاني كمتر خسته ميشي

Mh89 (41 روز پیش)

سوناتا کم مصرف تر و نرم تر و قطعات هیوندای راحت تر گیر می آید

VahidReza(42 روز پیش)

باسلام شاید BMW 320 در رنج قیمتی تالیسمان و سوناتا هیبرید GLS+ وجود داشته باشد و از هر لحاظ هندلینگ و کیفیت و .. بهتر باشد اما اگر میخواهید ماشین کم هزینه ای داشته باشید سراغ بی ام و نرید اگر میتوانید از آن نگهداری کنید در خریدش شک نکنید چون مهندسی ساخت ماشین های آلمان خیلی بهتر هست البته ربطی به این صفحه نداشت اما کلی گفتم برای دوستانی که می‌خواستن بدونند پیروز باشید

13461346(814 روز پیش)

من هم اپتيما داشتم هم تاليسمان هم سوناتا ولي 508 سوار شي ديگه هيچكدوم از نظر سواري بهش نميرسه با متريال عالي كه داخلش كار شده واقعا ماشين خوبيه فقط شناخته شده نيست

حسین نامدار (782 روز پیش)

سوناتا از 508 بهتره برو فیلم بررسی دوتاشونو تو اسب بخار ببین

ehsannaseri (781 روز پیش)

اونايي كه منفي دادن لطفا پشت فرمون ٥٠٨ بشينيد بعدا منفي بدييد ممنون

Amrkh (299 روز پیش)

موافقم

Amrkh (299 روز پیش)

آقای نامدار🤣شما کاری به فیلم بررسی نداشته باش شما فکر می‌کنی این کانال ها و سایت ها خیلی بی طرفانه بررسی میکنند؟!نه عزیز اینطور نیست یکی از دلایلی که بازار 508 خراب شد همین تست و بررسی اسب بخار بود پشت همه اینها پ.. خوابیده هر ماشینی بیشتر بدن از همون تعریف میکنند

Mh89 (48 روز پیش)

سوناتا خیلی بهتر است خیلی نرم و کم استهلاک و آپشن بسیار زیبا و کاربردی

پوریا توکلی(270 روز پیش)

سلام بر اساتيد. سوناتا هيبريد يا اپتيما هيبريد؟ اتاق نرم تر ؟

Mh89 (48 روز پیش)

سوناتا نرم تر ه

arnold13(59 روز پیش)

سلام سوناتا ۲۰۱۸خوبه یا آزرا ۲۰۱۸لطفا راهنمایی کنید؟

VahidReza (48 روز پیش)

با اینکه سوناتا عالیه اما آزرا بهتر هست از هر لحاظ کیفیت سواری ، نرمی ، جادار بودن و اینکه سوناتا به دلیل پیچیدگی‌ فنی و هیبرید بودن نگهداری سخت تری داره و از اون لحاظ بازار آزرا بهتر هست اینو یادتون باشه آزرا همیشه بهتر از سوناتا بوده سوناتا کمی خشک هست و آپشن های کمتری نسبت به آزرا داره

Mh89 (48 روز پیش)

به نظر من آزرا چون لوکس تر و زیبا تره

Mh89 (48 روز پیش)

آپشن های بیشتری آزرا داره

Amirsam(87 روز پیش)

سلام دوستان. امیدوارم که حال تون خوب باشه. من حدود 2 ماه هست که این ماشین رو خریداری کردم. تجربیات من در این چند وقت درباره این ماشین این هست: 1_ماشین خیلی رخ قشنگی داره و طراحی زیبا, اسپرت و خشنی داره (البته این مورد سلیقه ای هست.) 2_سواری خیلی نرم و خوبی داره. 3_در رده خودش شتاب و هندلینگ خیلی خوبی هم داره. 3_مصرف کم. 4_سیستم هیبرید این خودرو خیلی خوب عمل می کنه و موتور بنزینی و برقی هماهنگی فوق العاده ای داره. 5_کابین جادار و زیبا هست. 6_آپشن های خوبی مثل:5 تا گرمکن(جلو, عقب و فرمان)_سردکن صنئلی های جلو_پرده برقی عقب_پرده جانبی_شارژر وایرلس_درایو مود_ولکام لایت و چراغ بدرقه_نویگیشن فعال ایران_اندروید اتو و اپل کار پلی_اسمارت ترانک_سقف پانارومیک_آیینه های تاشو برقی_رادار نقطه کور_سنسور عقب و جلو_دوربین دنده عقب_آیینه الکتروکمیک_کول باکس_دکمه اکو_ترمز دستی برقی_اتوهلد_دیلایت و ........ 7_از لحاظ فنی هم خوبه و قدرت خوبی داره و ترمز ها قوی هستند. 8_ضعفش این هست که زاپاس نداره ولی در صندوق عقب این ماشین یک کیت پنچرگیری دانلوپ هست و ممکن در سال های آینده فناوری هیبرید نیاز به مراقب یا تعویض باطری داشته باشه(10 سال) البته نمونه های وارد شده توسط پاکرو 7 سال گارانتی دارن. در کل گزینه خیلی خوبی هست در این بازه قیمتی و شما هرگز از خریدن این ماشین پشیمون نمی شید. موفق باشید.

Hassan1400(180 روز پیش)

هیچ مشکلی تو بارندگی براش پیش نمیاد در مقایسه با کمری هیبرید از کمری به مراتب نرمتر چابکتر و آپشنال تر و همچنین خریدار بهتری هم تو بازار داره

6063(693 روز پیش)

دوستان من درمورد این ماشین خیلی تحقیق کردم خواهش میکنم کسانی که این خودرو رو دارن جواب بدن که ایا راسته که واترپمپ های این ماشین گیر نمیاد و زود خراب میشه ؟

[email protected] (687 روز پیش)

خیر مشکلی نداره حداقل برای من که مدل ۲۰۱۸ رو دارم و ۱۶ هزار تا راه رفتم و با چند تا راننده تاکسی با بیش از ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد هم پرسیدم مشکلی براشون پیش نیومده. در ضمن شما تو اینترنت ببینی به قیمت ۳۶۰ هزار تومن راحت با برند جنیون پارت پیدا می شه.

allah1347 (460 روز پیش)

سلام مدل 2017 gls plusکه در واقع فولترین در نوع خودش هست را صفر خریدم 32000 تا تاحالا برام کار کرده ولی همچین خرابی نداشته سرعتش هم 220 تا 230 بسته به تعداد سرنشین راه می ره ولی برای بیشتر جاده های ایران مناسب این سرعت نیست البته مشخصات فنی لاستیک هم باید قابلیت این سرعت راداشته باشه ترمز هاش هم نقص نداره خیلی کم مصرف وکم استهلاک هست اگر روی مود اکوباشه واز 110 بیشتر نروید صدی 4تا 4ونیم مصرف میکنه ولی وقتی رو مود اسپورت میگذاریدشتاب وهندلینگ و فرمان پذیری عالی میشه ولی مصرفش میره بالای 10 تا11 در100 کیلومتر

Lotfollahi Nima (234 روز پیش)

واتر پمپ ۹.۸۰۰.۰۰۰ تومنه شما سراغ داری ۳۶۰ هزار تومن؟

Show More