پس از تغییر تعرفه گمرکی برای تسهیل واردات خودروهای برقی و هیبرید، عرضه این دست خودروها به کشورمان سرعت گرفت. این بخش از بازار عملا به محلی برای تاخت و تاز مدل‌های هیبریدی تویوتا نظیر کمری و پریوس تبدیل شده بود تا اینکه در سال 2016 پای نخستین سری سوناتا هیبرید و با اندکی طراحی ظاهری متفاوت نسبت به نسخه‌های بنزینی‌اش، به کشورمان باز شد. این تفاوت‌های ظاهری بیشتر از هرچیزی در جلوپنجره متفاوت، اسپویلر کوچک روی صندوق و گرافیک متفاوت چراغ‌ها خلاصه می‌شود. این هیبریدی در کنار پیشرانه 2.0 لیتری 154 اسبی‌اش، یک موتور الکتریکی 38 کیلوواتی هم دارد که از آن یا برای استارت‌زدن خودرو یا برای حرکت در سرعت‌های کم استفاده می‌شود. البته در هنگام شتابگیری نیز سوناتا، قدرتش را از هردو پیشرانه، تامین می‌کند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • کیفیت ساخت
    • امکانات رفاهی
    • بازار دست‌دوم
    • مصرف 6 لیتری در شهر
  • نقاط ضعف
    • پیچیدگی فنی
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر GDi با موتورالکتریکی
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 193 اسب‌بخار
  • گشتاور 189 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.3 ثانیه
  • سرعت 192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل هفتم (LF)
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1865 میلی‌متر
  • ارتفاع 1485 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1660 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالت رانندگی (اکو - نرمال - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها

30 دیدگاه

VahidReza(35 روز پیش)

قیمتش واقعا می ارزه رانندگی لذت بخش ، آپشن خیلی زیاد تو این قیمت پادشاهه دریغ از خرید نکنید

Hassan1400(209 روز پیش)

من یه ۲۰۱۷ رو دارم واقعا عالیه از نظر نرمی و سواری حرف نداره. خود هیبرید بودنش باعث میشه یه حس خوب تجربه کنی که دیگه نتونی سوار ماشینی بشی که هیبرید نباشه. وقتی تو جاده میرونیش که بهتر هم هست مخصوصا وقتی تو حالت اسپرت تو جادست شارژ باطریش فول میشه و کلی حال میکنید که با مصرف صدی ۴ تو جاده با سرعت ۱۴۰ یا بیشتر میگازی

میر سعید(221 روز پیش)

در بازه قیمتی خودش عالیه . نرم ، پرقدرت ، کم مصرف ، کم استهلاک ، جادار .

علی قربانی(227 روز پیش)

به نظر من : کیا اپتیما هیبرید بهتر از این خونه خراب کنه که لوازم برقیش زود خراب میشه و هم استرس پیدا کردنش رو داری هم گرونه هم بازم زود خراب میشه .حتی دنا پلاس هیبرید که قراره ۱۴۰۲ به تولید ان‌بوه برسه ازین غوله خونه خراب کن بهتره چون برای درست کردن ژله و سیم کشیش باید خیلی منتظر بمونی م . .تویوتا پریوس به این غولتشم میرزه . نظر من کارشناسی نیست . 😎

Mohsen589464(712 روز پیش)

سلام دوستان من میخوام سوناتا ۲۰۱۷ بگیرم یا رافور ۲۰۱۴ نظرتون چی هست ؟ لطفا نظر بدهید

sیی (704 روز پیش)

سوال کردن نداره حتماً رافور بگیر کلاسشون زمین تا آسمون فرق داره.

Ho3ein788 (704 روز پیش)

سلام من تجربه رانندگى با رافور رو دارم از سانتافه نرم تره ولى با سوناتا هيبريد فاصله داره و خشك تره مواردى مثل مصرف بنزين و عملكرد فنى و آپشن بيشتر و بازار فروش بهتر باعث ميشه سوناتا بهتر باشه

Amirreza1362 (230 روز پیش)

خو معلومه ، سوناتا بگیر ، حداقل پنجره عقبش برقیه 😂😂

MM2(262 روز پیش)

گله دارم از ( با ما) و اون اینه که در بخش نقاط ضعف ذکر کرده پیچیدگی فنی که باید ذکر میکردن عقب ماندگی صنعت ما و به نظرم این بهترین جمله در خصوص نقطه ضعف میباشد ....با تشکر از سایت وزین ...باما

مرتضی هستم! (259 روز پیش)

نظر بسیار جالبی دادید. تا حالا از این زاویه به موضوع نگاه نکرده بودیم :)

Alirezako(281 روز پیش)

سلام دوتا سوال داشتم کسایی که این ماشینو دارن یا از ماشین آپشناش سردرمیارن لطفکنن جواب بدن یکی اینکه تفاوت آپشن ها بین تیپ2یا همونGLSو تیپ۳ GLS+چی هست؟ واینکه مشکلی از نظر باطری ها یا برقی براش پیش نمیاد؟

مرتضی هستم! (279 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. تویه فیس 16 و 17 ، مهم ترین تفاوتشون در سردکن جلو هست. مابقی آپشن هاشون شبیه همدیگست. تیپ 3 البته یه مقداری تزیینات داخلی هم داره که میشه ازش صرف نظر کرد. اما تویه فیس 18 تفاوتشون بیشتره و شامل رینگ / سردکن جلو / شارژر / مانیتور بزرگ هست

فنی 1(694 روز پیش)

دوستان محترم بنده خودروی هیبریدی داشتم و مزایا و معایب خود را دارد. ولی افزایش قیمت های نجومی این خودروها بعد از افزایش قیمت بنزین، هیچ توجهیی ندارد. اگر شما سالانه 20000 کیلومتر با خودروی خود رانندگی کنید و در هر 100 کیلومتر، سیستم هیبریدی بطور متوسط باعث کاهش 4لیتری مصرف بنزین شود، در سال می شود 800 لیتر که معادل 2،400،000 تومان میشود. دیگه خودتون تصمیم گیری کنید.

Mshojaei (317 روز پیش)

والا من تجربه رانندگی ۲۱ هزار تا باش داشتم نه عیبی داشت نه موردی.خیلی پرشتاب و تروفرز هست و حداکثر سرعتی که باهاش رفتم ۲۴۰ تا بود اونم رااااحت.فوق العادست

رضا ناصری(442 روز پیش)

من لکسوس و بنز داشتم از وقتی سوناتا هیبرید خریدم احسلس میکنم هیوندا داره به اونها نزدیک میشه و بسیار سواری نرم و شتاب خوب و بدون استهلاک هست البته قبلش کمری هیبرید خریدم خوشم نیومد اینو گرفتم 7 ماه هست دارم خیلی خوبه

arash2102rad (394 روز پیش)

درباره مشکل برقی ای که میگن‌‌ تجربه ای دارید؟

Sedme2002(702 روز پیش)

با سلام بنده قصد دارم نیسان ایکس تریل ۲۰۱۷ با سوناتا ۲۰۱۷ فول عوض کنم راهنمایی کنید کدوم بهتره

محمد هاشمی (503 روز پیش)

سلام بنظر من ایکس تریل بهتره

Show More