با توجه به گرایش جهانی مشتریان نسبت به خرید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور، هیوندای درحال اضافه کردن سهم بیشتری از سبد محصولات خود به مدل‌هایی نظیر سانتافه، توسان و مدل تازه نفس کوناست تا حق انتخاب مشتریان را افزایش دهد. توسان نیز بر مبنای چنین الگویی شکل گرفته است و علی‌رغم اشتراک فنی با پلت‌فرم النترا، کراس‌اوری چهارچرخ محرک و نسبتا کارآمد به حساب می‌آید. اما متاسفانه افت ارزش قیمتی آن و کاهش حجم پیشرانه‌اش (از 2.4 لیتر به 2 لیتر) باعث شده تا توسان TL، که از سال 2016 به بازار ایران راه یافته است، در مقایسه با نسل قبلی‌اش، چندان رقابتی ظاهر نشود. البته ناگفته نماند که نسل قدیمی‌تر توسان (یعنی اتاق LM) هم در مدل 2016 در خیابان‌های ایران حضور دارد. توسان‌های TL موجود در کشورمان، یا آسان موتوری هستند یا کرمان موتوری یا واردات شخصی! فول‌های آسان موتوری تقریبا با فول‌های کرمانی مشابه‌اند و هردو تک رادار (نقطه کور) را حتما دارند درحالیکه فول‌های وارداتی هم 3رادار (نقطه کور+تغییرلاین+تصادف) دارند، هم به «اتوپارک» مجهزند و هم اینکه «چراغ شور» دارند. برای آگاهی بیشترتان باید بدانید که برخی توسان‌های لوآپشن بازار ایران ممکن است «تک دیفرانسیل» باشند یا حتی سقف‌شان فلزی باشد. همچنین دقت کنید که «شیفتر فرمان» جزو آپشن‌های هیوندای برای این خودرو نیست پس در هنگام خرید نیز دلیلی هم برای پرداخت هزینه بیشتر ندارید!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بازار دست‌دوم
    • فضای کابین
    • مصرف سوخت
    • امکانات رفاهی
  • نقاط ضعف
    • شتاب‌گیری
    • ارزش خرید کمتر از نسل دوم
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 155 اسب‌بخار
  • گشتاور 192 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.8 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (TL)
  • طول 4475 میلی‌متر
  • عرض 1849 میلی‌متر
  • ارتفاع 1655 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2670 میلی‌متر
  • وزن 1435 کیلوگرم
  • حجم باک 62 لیتر
  • چرخ جلو 225/55R18
  • چرخ عقب 225/55R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ توربینی 19 اینچی: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)

155 دیدگاه

M30X12(34 روز پیش)

سلام به همگی، آیا مشکل یاتاق زدن موتورهای ۲/۴ لیتری تا قبل ۲۰۱۵ توی مدل های ۲۰۱۶ به بالا و ۲ لیتری جدید حل شده؟

alireza7731 (33 روز پیش)

بله ولی در کل سانتافه خیلی زیاد یاتاقان میزنه نه این

Rahyar(226 روز پیش)

دوستان من با 1 میلیارد تا 2 ملیارد توسان بخرم؟ یا کلیوس یا اسپرتیج؟

Mrs (226 روز پیش)

سلام ، توسان از لحاظ لذت راننندگی و لوازم و خرید و فروش خیلی بهتر از اسپورتیج و کلیوس است

Amrkh (226 روز پیش)

در کراس اوور ها اوتلندر و ایکس تریل و اسپورتج در سدان ها پاسات و تلیسمان و 508 و اپتیما gt

Mohammadjavad (213 روز پیش)

توسان جدید موتورش ۲۰۰۰ ولی اسپورتیج ۲۴۰۰ . معلومه ماشین ۲۴۰۰ شتاب و قدرت بیشتری داره .توسان ۱۵۵ هست اسب بخارش اسپورتیج ۱۷۶ هست اسپورتیج از لحاظ شتاب و قدرت ی چیز دیگس. از لحاظ زیبایی هم با توجه به سایت باما مردم ب اسپورتیج بیش تر رای دادن از لحاظ هماهنگی موتور و گیربکس هم اسپورتیج بهتره . اما توسان نرم تره و سوخت کم تری داره ب خاطر حجم موتور کم تر.اسپورتیج اسپورت و جوون پسنده ولی توسان ماشین خانوادگی

Fary (201 روز پیش)

اگه میخوای ماشین اروپایی با مشخصات فنی ژاپنی و دوام فنی خوب و قابلیت افرود بسیار عالی نسبت به کراس اورهای موجود در بازار وهمچنین «یکسان بودن اپشنها در همه» بنظرم کولیوس نسل قبل بسیار عالی هست. مصرف مناسب ، نرمی عالی ، امنیت بالا، کیفیت عالی ادوات داخلی ، ترمز بسیار قدرتمند ، آپشن های کاربردی فراوان ‌از همه مهم تر ترکشن کنترل بسیار قوی وکارامد که باعث میشه در تست خارج جاده یک سر ‌گردن از هم رده های خودش بالاتر باشه. وحسن دیگر قیمت عادلانه. کولیوس نسل جدید بخاطر قیمت خیلی بالاتر و همچنین وزن سنگین تر که در افرود بپای نسل قدیم نمیرسه در رده بعدی قرار میگیره. مشکل رافور در متغیر بودن اپشنها در هر ماشینه ‌هر جی بخری بعدا متوجه میشی یک اپشن کنم داره ولی پولشا دادی !

Mostafa60 (91 روز پیش)

اوتلندر بخر ماشین ژاپن با گیربکس سی وی تی همه اینارو میزنه کم مصرف آفرودشم از اینا بهتره.ژاپنی سوار تایید بدن

ManiGR (53 روز پیش)

کلیوس هم از نظر موتور قوی تره هم امکانات بیشتره

arianmask (44 روز پیش)

قطعا کولئوس ، قابل قیاس نیست

Shayn (37 روز پیش)

علیک سلام طبق تجربه: همیشه کیا بخر با کلاس پر آپشن قدرتمند بهترین نسبت به رقبا

alireza7731(44 روز پیش)

اتفاقا توسان بهتره کولیوس فقط به صورت جرئی شتابش بهتره که اونم اگه توسان ۲۴۰۰ gdi میومد قضیه فرق میکرد ولی در کل توسان بهتره و اینکه گیربکس cvt کولیوس افتضاحه

1354hassan(110 روز پیش)

الان توسان 1/900 بعد رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل هم تو همین رنج قیمتی ان و میتسوبیشی اوتلندر 200 ارزونتره واقعا چه مبنایی برا قیمت گذاری هست کسی که توسان میخره و انتخابش توسانه واقعا محشره

Djv (96 روز پیش)

کسی توسان میخره که اپشن دوست داشته باشه و در ضمن کولیوس 2300 هست و ایکس تریل 2600 و اوتلندر هم قیمت هست با توسان ولی اپشن هاش به توسان نمیرسه. ( توسان 1800 هست تقریبا و اتلندر هم همین حدوده )

Iffhjhfxvg(118 روز پیش)

توسان 2016 و 2017 ی ماشین فوق متوسط و عالیه کسایی هم ک میگن موتورش ضعیفه یا تا حالا پشت توسان ننشستن یا اصلا فرق بین موتور ضعیف و قوی رو نمیدونن . هرکی توسان داشته از همه چیزش راضی بوده بازم میگم کسایی ک میگن موتور توسان ضعیفه یکبار هم پشت فرمون توسان ننشستن . با تشکر از سایت باما

Mehdi20(121 روز پیش)

۱_هندلینگ ماشین عالی ۲_تعلیق بی نظیر۳ از نظر زیبایی که جز بهترین ها هست۴_آپشن هاشم خوبه5 استهلاکشم خیلی کمه با توجه به حجم موتور۶بازار دست دومش هم میشه گفت پول نقده ۷ مصرف سوخت هم مناسب هست۸ فقط شتابش یه مقدار کمه اون هم با زدن دکمه اسپرت جبران میشه این ماشین از نظر موتوری مشخصاتی شبیه سراتوی مونتاژی داره فقط وزنش تقریبا ۱۳۰ کیلو بیشتره .با توجه به این اکثرا از شتاب سراتو موتاژی راضی هستن میشه گفت شتاب این ماشین هم اگه دکمه اسپرت رو بزنی راضی کننده هست

alireza7731(137 روز پیش)

درسته که توسان موتور ۲ لیتری وارد شده و اسپورتیچ ۲.۴ لیتری ولی از لحاظ هماهنگی موتور و گیربکس توسان بهتره اپشناشم زیاده

Mrs(138 روز پیش)

با سلام ،واقعا ماشین خوب کم مصرف با امکانات عالی و کم هزینه و با لوازم یدکی فراوان و خرید و فروش عالی با خیال راحت خرید کنید و لذت ببرید

fasa(203 روز پیش)

مدل ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵ ش خیلی با مدل های جدیدترش فرق داره ؟؟ من النترا دارم و نمیخوام خیلی پول روش بذارم برای همین دنبال مدل های ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵ هستم فقط نمیدونم آپشن ها و ظاهر و کیفیتشون چقدر با مدل های جدید فرق داره

fasa (196 روز پیش)

هیچکس نمیدونست یعنی؟ :|

مرتضی هستم! (195 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. تفاوت ها یه مقداری زیاده! چون باید راجع به دو نسل مختلف صحبت کنیم. اما میتونید از جداول فنی خودروها کمک بگیرید. در انتهای جدول فنی و از قسمت (مقایسه) هم میتونید نسخه های مختلف توسان رو باهمدیگه بررسی کنید. امیدوارم به جواب برسید.

Ali098 (166 روز پیش)

نمیدونم هنوز به دردتون میخوره نظرم یا نه من تجربه استفاده از توسان 2018 2000 سی سی و توسان 2014 2400 سی سی رو دارم یکی برای خودم و دیگری پدرم هست و کاملا تفاوت هاش رو حس کردم اول بهترین توسان مال سال 2014 هست و کاملا تفاوت کیفیت ساختش با با سال های دیگه به جز 2015 حس میشه دلیل اینکه گفتم به جز 2015 چون تقریبا با همون کیفیت برای 2015 هم زدن و همین تمرکز و دقت شرکت هیوندای روی توسان تو سال 2014 باعث شد ماشین سال اروپا بشه دومین چیزی که توجه شمارو جلب میکنه شتاب بهتر هست کلا این مدل ماشین های شتاب زیادی ندارن اما موتور ضعیف تر باعث کندی اعصاب خورد کن و مصرف بیشتر بنزین میشه به شرطی که مدام پاتون رو روی گاز فشار بدین و اصطلاحا باهاش بازی کنید اما اگر رانندگی اروم و ملایمی دارید خیلی واستون فرق نداره اما نکته مثبت مدل های جدید تر طراحی جذاب هست که هم شامل فیزیک بیرون ماشین هم داخل ماشین میشه ، صندلی ها حس راحت بیشتری دارن مورد بعدی هم اپشن های جدیدی هست که خوب با پیشرفت تکنولوژی طبیعی هست هر چی مدل جدید تری از یه ماشین رو بگیرید اپشن های بهتری داره و تقریبا میشه گفت به جز تعداد ایربگ نسخه نیم فول 2018 اپشن هاش تقریبا با فول 2014 یکی هست و تفاوت چشم گیر دو دف بودن 2014 و فول ایربگ بودن هست متاسفانه کیفیت اجزای درونی ماشین و بدنه کاملا چشم گیر کاهش داشته و من به شخصه حس کردم این رو متن طولانی شد اما چکیدش میشه اینکه اگر یک توسان 2014 یا 2015 تمیز کم کارکرد پیدا کردین و قصد هزینه زیادی هم ندارید بخرید در غیر این صورت درسته مدل 2014 از 2017 یا 2018 بهتره اما یادتون باشه اگر تمیز نباشه شمارو توی خرج میندازه و کیفیت اولیه رو هم از دست داده

alireza7731(183 روز پیش)

اره موتور 2400 gdi داره ولی تو منطقه آزاد هستش

Show More