با توجه به گرایش جهانی مشتریان نسبت به خرید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور، هیوندای درحال اضافه کردن سهم بیشتری از سبد محصولات خود به مدل‌هایی نظیر سانتافه، توسان و مدل تازه نفس کوناست تا حق انتخاب مشتریان را افزایش دهد. توسان نیز بر مبنای چنین الگویی شکل گرفته است و علی‌رغم اشتراک فنی با پلت‌فرم النترا، کراس‌اوری چهارچرخ محرک و نسبتا کارآمد به حساب می‌آید. اما متاسفانه افت ارزش قیمتی آن و کاهش حجم پیشرانه‌اش (از 2.4 لیتر به 2 لیتر) باعث شده تا توسان TL، که از سال 2016 به بازار ایران راه یافته است، در مقایسه با نسل قبلی‌اش، چندان رقابتی ظاهر نشود. البته ناگفته نماند که نسل قدیمی‌تر توسان (یعنی اتاق LM) هم در مدل 2016 در خیابان‌های ایران حضور دارد. توسان‌های TL موجود در کشورمان، یا آسان موتوری هستند یا کرمان موتوری یا واردات شخصی! فول‌های آسان موتوری تقریبا با فول‌های کرمانی مشابه‌اند و هردو تک رادار (نقطه کور) را حتما دارند درحالیکه فول‌های وارداتی هم 3رادار (نقطه کور+تغییرلاین+تصادف) دارند، هم به «اتوپارک» مجهزند و هم اینکه «چراغ شور» دارند. برای آگاهی بیشترتان باید بدانید که برخی توسان‌های لوآپشن بازار ایران ممکن است «تک دیفرانسیل» باشند یا حتی سقف‌شان فلزی باشد. همچنین دقت کنید که «شیفتر فرمان» جزو آپشن‌های هیوندای برای این خودرو نیست پس در هنگام خرید نیز دلیلی هم برای پرداخت هزینه بیشتر ندارید!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بازار دست‌دوم
    • فضای کابین
    • مصرف سوخت
    • امکانات رفاهی
  • نقاط ضعف
    • شتاب‌گیری
    • ارزش خرید کمتر از نسل دوم
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2016 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 155 اسب‌بخار
  • گشتاور 192 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.8 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (TL)
  • طول 4475 میلی‌متر
  • عرض 1849 میلی‌متر
  • ارتفاع 1655 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2670 میلی‌متر
  • وزن 1435 کیلوگرم
  • حجم باک 62 لیتر
  • چرخ جلو 225/55R18
  • چرخ عقب 225/55R18
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ توربینی 19 اینچی: سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)

163 دیدگاه

alireza7731(32 روز پیش)

ماشین خیلی خوبیه مخصوصا سفارش اروپا و سواری نرم و راحتی داره و امکانات عالی بازار دست دوم هم خیلی خوبه الان مدل ۲۰۱۸ صفرش حدود۲۲۰۰ ۲۳۰۰ هستش

1354hassan(192 روز پیش)

الان توسان 1/900 بعد رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل هم تو همین رنج قیمتی ان و میتسوبیشی اوتلندر 200 ارزونتره واقعا چه مبنایی برا قیمت گذاری هست کسی که توسان میخره و انتخابش توسانه واقعا محشره

Djv (177 روز پیش)

کسی توسان میخره که اپشن دوست داشته باشه و در ضمن کولیوس 2300 هست و ایکس تریل 2600 و اوتلندر هم قیمت هست با توسان ولی اپشن هاش به توسان نمیرسه. ( توسان 1800 هست تقریبا و اتلندر هم همین حدوده )

1354hassan (62 روز پیش)

Djv ..... بزرگوار امروز که خودرو گرون شده ایکس تریل را زدن 2300. قیمتهای 4 ماه قبل چون میخواستم بخرم اوتلندر صفر 2018 سفید از 1700 تا 1750 کلیوس صفر 2018 سفید از 1900 تا 2 تومن ایکس تریل صفر 2018 سفید از 2 تا 2200 اما توسان 1900 تا 2 تومن بود الانم خیلی تغییر نکردن قیمتها نهایت صد بالا پایین فقط توسان ارزونتر شده چرا چون قیمتش کاذبه

Fact (46 روز پیش)

دوست عزیزی که گفته ایکس تریل ۲ ملیارد و ششصده قیمتشه داداش کی گفته؟ ایکس تریل و توسان در یه حدود قیمت هستن جفتشونم کم کارکرد هاشون دورو ور یک و هشتصد ایناس که به نظر من توسان خیلی بهتره هم ظاهر هم اپشن و هم حتی لذت سواری

Fact(46 روز پیش)

جزو ماشین هایی هستش که واقعا برام قابل احترامه و دوستش دارم

SEUNA(53 روز پیش)

سلام من از این خودرو خیلی راضی هستم

Amir(77 روز پیش)

دوستان شتاب این ماشین رو تست کردیم با دو تا سرنشین بنزین معمولی مدل دودف 2017 بلوار کاملا صاف و خلوت ،، شد حدود 15 ثانیه تو حالت اتومات !!

Fy(82 روز پیش)

این ماشین عالیه نرم و راحت آپشن ها به اندازه ظاهر ش خیلی قشنگ و۰۰۰

M30X12(115 روز پیش)

سلام به همگی، آیا مشکل یاتاق زدن موتورهای ۲/۴ لیتری تا قبل ۲۰۱۵ توی مدل های ۲۰۱۶ به بالا و ۲ لیتری جدید حل شده؟

alireza7731 (114 روز پیش)

بله ولی در کل سانتافه خیلی زیاد یاتاقان میزنه نه این

1Ams (82 روز پیش)

سلام دوست عزیز مشکل یاتاقان زدن برای موتور های تتا هست (موتور های ۲۴۰۰)اونم فقط مدل های mpi

Rahyar(308 روز پیش)

دوستان من با 1 میلیارد تا 2 ملیارد توسان بخرم؟ یا کلیوس یا اسپرتیج؟

Mrs (307 روز پیش)

سلام ، توسان از لحاظ لذت راننندگی و لوازم و خرید و فروش خیلی بهتر از اسپورتیج و کلیوس است

Amrkh (307 روز پیش)

در کراس اوور ها اوتلندر و ایکس تریل و اسپورتج در سدان ها پاسات و تلیسمان و 508 و اپتیما gt

Mohammadjavad (294 روز پیش)

توسان جدید موتورش ۲۰۰۰ ولی اسپورتیج ۲۴۰۰ . معلومه ماشین ۲۴۰۰ شتاب و قدرت بیشتری داره .توسان ۱۵۵ هست اسب بخارش اسپورتیج ۱۷۶ هست اسپورتیج از لحاظ شتاب و قدرت ی چیز دیگس. از لحاظ زیبایی هم با توجه به سایت باما مردم ب اسپورتیج بیش تر رای دادن از لحاظ هماهنگی موتور و گیربکس هم اسپورتیج بهتره . اما توسان نرم تره و سوخت کم تری داره ب خاطر حجم موتور کم تر.اسپورتیج اسپورت و جوون پسنده ولی توسان ماشین خانوادگی

Fary (282 روز پیش)

اگه میخوای ماشین اروپایی با مشخصات فنی ژاپنی و دوام فنی خوب و قابلیت افرود بسیار عالی نسبت به کراس اورهای موجود در بازار وهمچنین «یکسان بودن اپشنها در همه» بنظرم کولیوس نسل قبل بسیار عالی هست. مصرف مناسب ، نرمی عالی ، امنیت بالا، کیفیت عالی ادوات داخلی ، ترمز بسیار قدرتمند ، آپشن های کاربردی فراوان ‌از همه مهم تر ترکشن کنترل بسیار قوی وکارامد که باعث میشه در تست خارج جاده یک سر ‌گردن از هم رده های خودش بالاتر باشه. وحسن دیگر قیمت عادلانه. کولیوس نسل جدید بخاطر قیمت خیلی بالاتر و همچنین وزن سنگین تر که در افرود بپای نسل قدیم نمیرسه در رده بعدی قرار میگیره. مشکل رافور در متغیر بودن اپشنها در هر ماشینه ‌هر جی بخری بعدا متوجه میشی یک اپشن کنم داره ولی پولشا دادی !

Mostafa60 (172 روز پیش)

اوتلندر بخر ماشین ژاپن با گیربکس سی وی تی همه اینارو میزنه کم مصرف آفرودشم از اینا بهتره.ژاپنی سوار تایید بدن

ManiGR (134 روز پیش)

کلیوس هم از نظر موتور قوی تره هم امکانات بیشتره

arianmask (125 روز پیش)

قطعا کولئوس ، قابل قیاس نیست

Shayn (118 روز پیش)

علیک سلام طبق تجربه: همیشه کیا بخر با کلاس پر آپشن قدرتمند بهترین نسبت به رقبا

alireza7731(125 روز پیش)

اتفاقا توسان بهتره کولیوس فقط به صورت جرئی شتابش بهتره که اونم اگه توسان ۲۴۰۰ gdi میومد قضیه فرق میکرد ولی در کل توسان بهتره و اینکه گیربکس cvt کولیوس افتضاحه

Iffhjhfxvg(199 روز پیش)

توسان 2016 و 2017 ی ماشین فوق متوسط و عالیه کسایی هم ک میگن موتورش ضعیفه یا تا حالا پشت توسان ننشستن یا اصلا فرق بین موتور ضعیف و قوی رو نمیدونن . هرکی توسان داشته از همه چیزش راضی بوده بازم میگم کسایی ک میگن موتور توسان ضعیفه یکبار هم پشت فرمون توسان ننشستن . با تشکر از سایت باما

Show More