جک جی 3 هاچ بک

سال

سال‌های 91 و 92 بازار ایران میزبان یکی دیگر از هاچ‌بک‌های چینی بود. کرمان موتور حساب ویژه‌ای روی این خودرو کرده بود ولی قافیه را به شرکت رقیب ،یعنی مدیران خودرو و مدل 315 او، واگذار کرد. این خودرو نیز مانند چری، هم در کلاس سدان و هم در کلاس هاچ‌بک تولید می‌شد. جی3 یا با نام دیگرش Tojoy خود را قربانی محصول بعدی شرکت یعنی J5 کرد. در واقع این اولین و آخرین هاچ‌بک کمپانی جک بود که توسط کرمانی‌ها به بازار ایران معرفی می‌شد. فارغ از کیفیت بحث‌برانگیز این جک، اغلب کارشناسان نسبت به طراحی مدرن آن اذعان کرده‌اند. آپشن جالبی درون کابین جی3 بود که در فضای تاریک به دلیل استفاده از نوارهای شبرنگ اتاق را نورانی می‌کرد. بسیاری از جوانان که خاطرات خوشی با پراید هاچ‌بک داشتند، خودروی بعدی خود را در همین کلاس و با جی3 تجربه کردند. آن روزها استفاده از سیستم صوتی دارای USB2 آن هم با 6 باند، برای خودرویی در این قد و قواره، یک مزیت بزرگ به حساب می‌آمد.

ادامه...