در هشتمین سال حضور جک S5 در ایران، کرمان موتور مدل جدیدی از آنرا در اواسط سال 1400 به بازار کشورمان آورد. این مدل جدید، در واقع همان فیس‌لیفت جک S5 است که سال 2015 در چین معرفی شد و حتی قرار بود در سال 1394 در کشورمان تولید شود، اما کرمان موتور این کار را نکرد. جک S5 نیوفیس در بازار چین با نام جک S5 II شناخته می‌شود که عبارت II به معنای دومین نسخه این خودروست. جک در این فیس‌لیفت، اس5 را با تغییراتی بسیار جزیی عرضه کرده که مهم‌ترینش، تغییر جلوپنجره و طراحی مجدد مه‌شکن‌های جلوست. البته نمای جانبی و حتی نمای عقبی جک S5 نیوفیس، تقریبا دست نخورده باقیمانده و تغییری نکرده‌اند. درون کابین جک S5 نیوفیس هم نباید دنبال چیز عجیب و غریبی باشید! چراکه همه چیز، مانند گذشته، سرجای خود باقیمانده. البته یک خبر خوب هم داریم؛ آن دو آپشنی که مالکان جک S5 اتومات، همیشه از نبودش شکایت می‌کردند، حالا در جک S5 نیوفیس، بصورت استاندارد وجود دارد. این دو آپشن جدید عبارتند از: «کروز کنترل» و چراغ‌های «دی‌لایت». اما مهم‌ترین تغییری که برای S5 نیوفیس رخ داده، در قسمت فنی این خودروست. جک از سال 2017 به بعد، فقط موتور 1.5 لیتری توربوشارژ را روی جک S5 گذاشته و نکته جالب اینجاست که این موتور، دقیقا همان موتوری است که بعدها روی جک X7 یا همان کی‌ام‌سی K7 نیز نصب شده. موتور جدید جک S5 نیوفیس با آنکه نیم‌لیتر کاهش حجم داشته است اما به لطف استفاده از تکنولوژی TGDi یا پاشش مستقیم سوخت به درون سیلندر، حالا راندمان بسیار بهتری نسبت به موتور 2.0 لیتری سابقش دارد. برای تشخیص این موضوع، کافی است نگاهی به تفاوت دور موتورها داشته باشیم. در موتور 2.0 لیتری، حداکثر قدرت در دور موتور 5200 بدست می‌آمد و نمودارش اصطلاحا حالت قله‌ای داشت ولی در موتور جدید 1.5 لیتری، در محدوده دورهای 4850 تا 5500 در اختیارتان هست. در موتور 2.0 لیتری، حداکثر گشتاور در دورهای 2000 تا 4000 بدست می‌آمد ولی در موتور جدید 1.5 لیتری، در محدوده دورهای 1500 تا 4500 در اختیارتان قرار دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • بهبود راندمان موتور
    • پیشرانه مشترک با K7
    • اضافه شدن کروز و دی‌لایت
  • نقاط ضعف
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TGDi
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 171 اسب‌بخار
  • گشتاور 251 نیوتن‌متر
  • شتاب -
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی -
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4475 میلی‌متر
  • عرض 1840 میلی‌متر
  • ارتفاع 1680 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2645 میلی‌متر
  • وزن 1505 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/55R18
  • چرخ عقب 225/55R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

2 دیدگاه

Sobhan1(1 روز پیش)

عجب بالاخره ی ماشین بدون نقطه ضعف پیدا شد

Sobhan1(8 روز پیش)

کرمان موتور شتاب جک اس 5 نیو در صفحه اینستاگرامش حدودا 7 ثانیه اعلام کرده و پستی از شتاب صفر تا صد جک اس 5 نیو گذاشته