با اینکه سابقه اپتیما هیبرید در بازار جهانی به سال 2011 برمیگردد اما ایرانی‌ها برای اولین بار در نیمه اول سال 98 بود که با این خودرو آشنا شدند. اپتیما هیبرید موجود در بازار کشورمان توسط اطلس خودرو وارد شده و به لحاظ ظاهری نیز براحتی از اپتیمای بنزینی، قابل تشخیص است. به عنوان مثال کافی است به فرم خاص جلوپنجره، تغییر سپرهای جلو و عقب و همچنین تغییر رینگ‌ها در اپتیما هیبرید توجه کنید. کابین هردو مدل بنزینی و هیبریدی نیز کاملا مشابه یکدیگر است و فقط در مدل هیبریدی، صفحه کیلومتر خودرو تغییر کرده. اما برخلاف اپتیما JF بنزینی، این هیبریدی فاقد موتور 2.4 لیتری است چراکه از یک موتور 2.0 لیتری GDI با قدرت 154 اسب بخار به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت تقریبی 60 اسب بخار بهره می‌برد. اپتیما هیبرید همچون سوناتا هیبرید، فاقد حالت رانندگی تمام برقی است؛ یعنی تصمیم‌گیری برای اینکه در چه زمانی از موتور بنزینی و در چه زمانی از موتور الکتریکی استفاده شود، برعهده ECU خودروست نه برعهده راننده! در حالت توقف کامل یا در سرعت‌های کم، موتور الکتریکی وارد مدار می‌شود، ولی در صورت شتاب‌گیری ناگهانی یا افزایش سرعت خودرو، موتور الکتریکی هم بلافاصله به مدار می‌آید. اما اپتیما هیبریدی به لحاظ آپشن، یک پله پایین‌تر از اپتیما جی‌تی لاین است؛ چراکه اکثر مدل‌های وارداتی به کشورمان، از تیپ نیمه فول هستند و مثلا آپشن‌های مهمی مانند رادارهای ایمنی، دوربین 360، اتوپارک، سقف جیر، گرمکن عقب و ... در آنها وجود ندارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • شارژر وایرلس
    • مصرف سوخت
    • پایداری در سرعت‌ بالا
    • سواری نرم‌تر از اپتیما TF
  • نقاط ضعف
    • بازار دست دوم
    • واردات بسیار محدود
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2017 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 4 سیلندر GDI
  • حجم موتور 2.0 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 193 اسب‌بخار
  • گشتاور 205 نیوتن‌متر
  • شتاب 9 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (JF)
  • طول 4855 میلی‌متر
  • عرض 1860 میلی‌متر
  • ارتفاع 1465 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2805 میلی‌متر
  • وزن 1538 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)

14 دیدگاه

Shayn(22 روز پیش)

حذف آپشن داره که نسبت به جی اف🤔

امیرسالار(328 روز پیش)

فرق این خودرو با سوناتا هیبرید چیه و کدوم بهتره

Mostafa2099 (312 روز پیش)

۱۰۰ درصد کیا اپتیما هیبرید ، از هر لحاظ سرتر از سوناتا هستش بعدشم به سفارش کانادا هستش و سیستم هیبرید اپتیما به صورت موازی هستش و تقریبا مثل توربو عمل میکنه نسبت به سوناتا که سیستم اون سری هست

mehrzadsattary (294 روز پیش)

این دوستمون که میگن سفارش کانادا هستش زیاد مطمئن نیستم ولی اگر واقعا سفارش کانادا هستش نخریدن ش بهتر از خریدن ش هست چون برای بازدهی بهتر خودرو شرکت هایی مثل کیا و هیوندای سیستم خنک کننده و تعلیق و.. تقریبا بیشتر سیستم فنی خودرو مناسب اون منطقه طراحی میشه از اونجایی که کانادا کشور سردسیری هستش تو اب و هوای سرد خوب دوام میاره ولی در فصل های گرم بازدهی کمتر میشه و فقط این نکته نیست مثلا سیستم تعلیق یا موتور ماشین مناسب جاده و بنزین اون منطقه هستش جاده های ایران رو که اصلا نگم تو بنزین هم معلوم نیست چی میریزن موتور بعد دو سه سال لجن میبنده و من به خیلی ها پیشنهاد نخریدن ش رو دادم ولی مورد تمسخر قرار گرفتم که چون سفارش اروپا یا امریکا هستش پس با کیفیته و اصلا این مواد رو بهش توجه نمیکنن و بعد چند وقت به مشکلات اساسی و سنگین برخورد میکنن

A0011222 (244 روز پیش)

به نظرم سوناتا

Mohammadparsfa (198 روز پیش)

تو این دوتا اپتیما ولی تو هایبرید های توی ایران کمری از همه بهتره

rampage(377 روز پیش)

سلام به همه دوستان عزيز من تمام ديگاه هارو در مورد اين خودرو رو خوندم لپ كلام من هفته بعد قصد خريد اين خودرو رو دارم آيا اپتيما بهتر از سوناتا هستش يا بلعكس !؟؟؟ از نظر كابين شاسي امكانات رفاهي ممنون اگر خبر بدين البته من مدتي تاخير كردم در خريد خودرو كه اين تاخير ٥٠٠ ميليون ضرر زد به ما يعني من ماهه پيش قيمت خودرو رو ١/٨٥٠ به من گفتند امروز شده ٢/٣٥٠ خدا بخير كنه

mehrzadsattary (294 روز پیش)

داداش الان ۱.۵۰۰ هم خریدار نداره😁🤦‍♂️

A0011222 (244 روز پیش)

از نطر امکانات سوناتا از نظر طراحی ظاهری سوناتا از نظر نرمی سوناتا از نظر ایمنی سوناتا ولی از نظراستهلاک اپتیما چون تستهلاکش کم هست و از نظر موتور هم اپتیما قوی تره ولی ها انتخاب با خودتون هست ولی به نظر من سوناتا یهتره

Hmadadi086(616 روز پیش)

بنده تجربه رانندگي با اين ماشين رو دارم، چند نكته رو عرض ميكنم: ١- اينكه نسبت به اپتيماي gtline جلو پنجره به خاطر يخ نزدن رادياتور در سرما اتوماتيك باز و بسته ميشه، كه اين موضوع صرفا تو خودروهاي توربو شارژ براي خنك سازي مسبوق به سابقه هست، لذا اين خودرو تنها خودرو با جلو پنجره باز و بسته شو در كشوره، كه همين موضوع اون رو به نسبت سوناتا هيبريد ممتاز تر ميكنه ٢- توليد قدرت در خودرو بين موتور الكتريكي و بنزيني، به صورت خودكار توسط ecu انجام ميشه، كه توضيح مفصلي در اپتيمم كارايي خودرو و عدم آسيب پذيري موتورهاي الكتريكي خودرو داره

حمید رضا بارنگویی (481 روز پیش)

دوست عزیز سوناتا هیبرید هم دارای شبکه ای هست در جلوی رادیاتور که باز و بسته میشه و این موضوع هم اصلا ربطی به یخ زدن آب رادیاتور نداره اگر مربوط به یخ زدن خودرو میشد که کمپانی برای خودرو های سفارش امارات ( آب هوای گرم ) حذف میکرد این آپشن رو اما اون ها هم دارن و هم چنین در تهران در تابستون هم بار ها باز و بسته میشه دلیل وجود این آپشن این هست که در زمان خاموش بودن موتور بنزینی خودرو و حرکت به وسیله موتور برقی معمولا دریچه بسته میشه برای اینکه دمای آب رادیاتور پایین نیاد به چند دلیل : 1- در زمان حرکت چندیدن بار خودرو به حالت برق و بنزین سوییچ میکند و اگر قرار باشد هر بار دمای آب خودرو پایین تر از دمای معمول باشد موتور خودرو به علت سرد و گرم شدن بیش از حد زودتر مستحلک خواهد شد . 2 - بهترین حالت احتراق در دمای استاندارد اتفاق می افتاد در نتیجه دریچه بسته میشود تا آب و نتیجتا موتور دچار افت دما نشده تا در زمان سوییچ شدن به موتور بنزینی احتراق در حالت استاندارد و کامل اتفاق بی افتد با احترام

Asea(585 روز پیش)

آقای میر سعید در مورد این خودرو صحبتی ندارم چون هیبرید نداشتم ولی محصولات معمول دو خودروسازی رو داشتم اما در مورد کیا و هیوندایی که مشخصا به دلیل تولید بالاتر و سبقه بیشتر هیوندایی فروش بیشتری داره. در مورد یکی بودن محصولات جز در موارد محدود که شاسی ها و موتورهای دو خودروساز یکی هست هیچ نوع صنمی بین دو خودرو ساز نیست از مرکز تحقیقات گرفته تا واحد فروش و بخصوص پرفورمنس دو خودروسازی. از نظر دوام کیا به دلایل متعدد و از لحاظ کارایی و از لحاظ اعتبار از سال 2009 تا به حال پیشتاز هست میتونید در همون سایت هایی که گفتید اطلاع پیدا کنید از نظر اعتبار بین المللی هم هیوندایی حرفی برای گفتن در مقابل کیا نداره شما یک مقیاس ساده بین دست آوردها و اعتبارنامه های دو کمپانی بکنید میبینید کیا IFH رو مستقیم میگیره هر ساله یک RED AWARD برای طراحی میگیره و درضمن استینگر تنها خودرو کره ای در لیست برترین خودورهای جهان بوده از سال 1930 با جایزه دومین خودرو جهان و اولین خودرو واردتی جهان

Hmadadi086(608 روز پیش)

٣- به نسبت ساير هيبريدي هاي داخل، علي الخصوص سوناتا، بيشترين سهم شارژ باطري، از ترمز كردن حاصل ميشه، كه يكي از نقاط قوت غيرقابل انكار اين خودرو هست ٤- رينگ ها نسبت به gtline يك سايز كوچكتر و فاق تايرها بلندتره، كه نرمي محسوسي رو نسبت به gtline به اتاق اضافه كرده ٥- اتو ترانك يا درب صندوق اتوماتيك + گرم كن فرمون، دو آپشن منحصر به فرد اين خودرو بين هيبريدي هاست

میر سعید (602 روز پیش)

تا اونجا که من اطلاع دارم نصف کمپانی کیا متعلق به هیوندای هست و اغلب محصولات این دو شرکت کره ای دارای شاسی و مشخصات فنی مشابه هستن و تفاوتهایی جزئی و سکل ظاهری متفاوت دارن . در سایتهای خودرویی گفته شده که فروش هیوندای در کره ۳ برابر کیا هست . البته در آمریکا فروش کیا بیشتر از هیوندای هست . بنابراین اگه جلو پنجره بازشوی اتوماتیک همچین آپشن مهمی بود مطمئنا در سوناتا هیبرید هم استفاده میشد . سیستم شارژ باطری هنگام ترمز گیری مختص اپتیما نیست و در سوناتا و دیگر محصولات هیبرید هم همینه . اتو ترانک و گرمکن فرمان هم آپشن خاصی نیست کما اینکه در سوناتا ۵ گرم و ۲ سرد و اتو ترانک هم هست و ضمنا اپتیماهای هیبرید بعلت واردات محدود و مدلهای نیمه فول نسبت به سوناتاهای وارداتی که واردات بیشتری داشتن و مدلهای +GLS که فول کامل هستن هم مشتری و بازار کمتری دارن و هم مدلهای ۲۰۱۸ اپتیما حدود ۱۰۰ میلیون ارزانتر از سوناتا ۲۰۱۸ هست .😉😀😂

Show More