با دیدن اسپورتیج QL، آیا به یاد هواپیماهای جنگنده‌ می‌افتید؟ اما طراحان کیا اصرار دارند که بیفتید! چراکه طراحی نسل چهارم اسپورتیج، ترکیبی از خطوط تیز و شکسته به همراه سطوح صاف است؛ یعنی همان ویژگی‌هایی که در طراحی جنگنده‌ها نیز استفاده می‌شود و شاید به همین دلیل است که سال 2016، جایزه معتبر طراحی Red Dot را به این خودرو داده‌اند. اسپورتیج QL در اواخر 2015 به بازار جهانی معرفی شد اما نخستین سری وارداتی آن، به‌عنوان مدل 20117 به ایران آمد. شرایط نه‌چندان با ثبات واردکننده‌اش در سال‌های 96 و 97 باعث شد که عرضه نسل جدید اسپورتیج به بازار کشورمان چندان گسترده نباشد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • شارژر وایرلس
    • امکانات رفاهی
    • پایداری بیشتر از اسپورتیج SL
    • مصرف سوخت کمتر از اسپورتیج SL
  • نقاط ضعف
    • شتاب اولیه
    • دید محدود راننده
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2017 تا 2018
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 6 دنده اتومات با شیفت لاک
  • پیشرانه 4 سیلندر GDI
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 181 اسب‌بخار
  • گشتاور 237 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.8 ثانیه
  • سرعت 217 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (QL)
  • طول 4480 میلی‌متر
  • عرض 1855 میلی‌متر
  • ارتفاع 1655 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2670 میلی‌متر
  • وزن 1598 کیلوگرم
  • حجم باک 62 لیتر
  • چرخ جلو 245/45R19
  • چرخ عقب 245/45R19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 3 حالته (نرمال - اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها مدیریت پایداری خودرو (VSM)

140 دیدگاه

Faridd(29 روز پیش)

من ۳ ماه اسپورتیج مدل ۲۰۱۳ دارم ، تجربه ای که در این مدت دارم - شتاب اولیه در حد متوسط - پایداری و در جاده بسیار عالی - صدای موتور داخل کابین نمیاد - دست اندازها که می افته یه کم خشک اما نه تا حدی که اذیت بشی - قطعات فراوان - مصرفش هم راضی هستم و از همه بهتر تیپ و ظاهر و اسپورت بودنش بنظر من خیلی عالیتر از توسان و خودرو های هم ردیف خودشه البته این سلیقه منه - در کل هر کی بخره پشیمونش نمیکنه - یاعلی

Mrs(382 روز پیش)

باسلام ،بعد از ۲ سال استفاده ازاین ماشین محاسن و معایب خودرو را برای شما عرض می‌کنم ، دارای شتاب متوسط ، ولی شتاب ثانویه خوب است ،دید ماشین در کنار بسیار بد وضعیف است ، فنر بندی ماشین بسیار سفت ، صدای موتور بیش از حد به داخل اتاق نفوذ می‌کند و آزار دهنده است و بعد از ۲سال استفاده اتاق خیلی به صدا افتاده است مخصوصا در قسمت عقب که بعد از چهار بار مراجعه به نمایندگی گفتند که کاری نمیتوانند انجام بدهند و همه به همین صورت به سر ‌صدا میفتند ولی ابشنها ی ماشین خوب وکاربردی است و خوب عمل می‌کنند ،ممنون از با ما

Mo.g (361 روز پیش)

همه میدونن که این ماشین صدای خیلی کمی داره در حدی که نمیفهمی ماشینت روشنه یا خاموش

Mo.g (241 روز پیش)

شما اس500 داری فک کنم چون ای ماشین هیچ صدای اضافی و ازار دهنده ای نداره

saeedmaddahi (155 روز پیش)

والا من این ماشین رو دارم این چیزایی که شما میگید برای این ماشین نیست. خیلی وقتا ماشین روشنه من متوجه نمیشم و دکمه استارت رو میزنم تازه میفهمم ماشین خاموش شد و روشن بود از قبل

Amrkh (140 روز پیش)

جالبه تنها کسی که این جا نظر منفی میده شمایی! تو فواصل زمانی میای یسری اشکالات به هم ربط میدی و میگی تمام نظرات تون رو خوندم و همش کذب هست. احتمالا یه ماشین رقیب داره و اومده تا اسپورتیج رو خراب کنه

۰۹۳۰۷۱۰۲۱۲۲ (78 روز پیش)

سلام شتاب اولیه بخاطر awd بودن کم هست.و عقب ماشین هم بخاطر اتصالاتش خشکه و بصدا میوفته.بازار دست دومش هم به توسان نمیرسه

86256389526858962l(115 روز پیش)

باسلام خدمت دوستان عزیز گرامی دوستان بین کلیوس و راوفور و ایکس تریل و اسپرتیج کدوم را پیشنهاد میدید؟ به خدا انقدر تحقیق کردم دیگه هنگ کردم اقا مرتضی! جان ممنون میشم شما هم کمک بدید 🌹🌹🌹

علي ٧٢ (105 روز پیش)

من كوليوس داشتم الانم اسپورتيج ٢٠١٧ دارم،به نظرم شتابش حداقل يه سر و گردن از كليوس بهتره،و ماشين به مراتب خوشگلتري از ايكس تري و راوفور،من بهت اسپورتيج پيشنهاد ميكنم

amir5556dfg(151 روز پیش)

بهترین ماشین در این کلاس اسپورتج هستش هم سواری و موتوری و هم اپشن

1483 (144 روز پیش)

البته بهترین بعد از ایکس تریل و راوفور

Shayn (118 روز پیش)

پاسخ به ۱۴۸۳ حاجی ایکس تریل و راو۴ آپشنی ندارند تو سرعت و شتاب هم به اسپورتیج نمی‌رسند

none (112 روز پیش)

سلام ایکس تریل و راور۴ الان حدود ۲.۵ میلیاردن این ۱.۷ میلیارد

8AaaA (109 روز پیش)

کوراندو ۲۰۱۸ ارزش خرید بیشتری داره،ب نسبت قیمت

Hossein123(146 روز پیش)

سلام بین این ماشین از نظر دوام ، کیفیت و هندلینگ با هوندا آکورد ، تویوتا راو4 و نیسان ایکس تریل یا ماشین دیگه ای با این ابعاد و حجم موتور کدوم بهتره ؟

8AaaA (142 روز پیش)

ب نظر من با پول کمتر میشه کوراندو۲۰۱۸ گرفت از لحاظ کیفیت از این بهتره ولی موتورش ضعیفتره یخورده اپشناشم کمتره

Shayn (118 روز پیش)

سلام همینو بگیر (اسپورتیج) هم آپشن های خوبی داره هم ظاهر خوبی داره هم بازار دست دوم خوبی داره شتابش هم که خوبه

alireza7731(217 روز پیش)

اسپورتیچ درسته که موتور ۲۴۰۰ وارد شده ولی در مقایسه با توسان باید بگم درسته توسان ۲لیتری وارد شده و یکم شتاب کمتری داره ولی از لحاظ خوشگلی امکانات نرمی گیربکس بهتره مهم تر از همه سواری نرمی که توسان داره اسپورتیج به خاطر فنربندی سفت و خشک بویی از نرمی نبرده

A90a90a90 (178 روز پیش)

یک سوال داشتم آیا این ماشین در جاده های برفی و یخی خوب عمل میکنه یعنی سیستم دو دفش خوب کار میکنه ممنون میشم جواب بدبد

am16in69(225 روز پیش)

این ماشین برای مصارف شهری مناسبه یعنی میشه مدام بهاهش اینو و اونور رفت؟! در ضمن من شهرستانی هستم و در شهر‌های بزرگ رانندگی نمیکنم

Mo.g (210 روز پیش)

اره میشه

صالح (208 روز پیش)

نه بدرد شهرستان نمیخوره

Djv (180 روز پیش)

بله مناسبه.

Mrs(218 روز پیش)

با سلام ، این ماشین اصلا برای مصارف شهری به درد نمیخورد چون شما از کناره های ماشین هیچ دیدی ندارید و رانندگی را بسیار سخت و عذاب آور کرده است که هرلحظه امکان تصادف از کنارها وجود دارد من خودم با اینکه خیلی با احتیاط و آرام رانندگی می‌کنم بازم هم یکبار از کنار ماشین تصادف داشتم ، نمی‌دونم چرا با این قیمت چرا حداقل یک رادار جانبی برای ماشین در نظر گرفته نشده است که حداقل کمی از دید کم کنارها جبران شود در ضمن خیلی خیلی فنر بندی ماشین سفت است و در کوچکترین چاله ها شما تکانه های بسیار بدی به داخل ماشین وارد می‌شود ، ‌اتاق زود به سر ‌صدا می افتد ، با تشکر از سایت با ما

Mo.g (210 روز پیش)

اگه رقاباشو سوار میشدی میفهمیدی اتفاقا کمک فنرش نرمه حتی از بیشتر ماشین های سواری کابینم هیچ مشکلی نداره شما شایذ اس 500 داری ....بیشتر شاسی بلند ها این مشکلو دارن که البته تا الان برای من حداقل مشکی نداشته کلیوس و اوتلندرم دیدشون بده رادار جانبیم واقعا اصلا به درد نمیخوره

i3233(369 روز پیش)

خواهش میکنم یکی راهنمایی کنه بس که تحقیق دیوانه شدم اسپورتیج 2017 بهتره یا توسان 2017 درسته که توسان شتاب بهتری داره خواهشن راهنمای کنید

1483 (362 روز پیش)

از توسان خیلی بهتره شتابش وقتی 40 رو رد میکنی عالیههههه اصلا صدای موتور زیاد نمیاد بلکه یه ته صدای غرش خوبی میاد ادم حال میکنه - اپشنهاش عالیه اون دوستانی که میگن صدا داره اتاق یا موتور نمیدونم چی سوار شدن یا شتاب نداره .از سانتافه بهتره از ای اس ایکس بهتره ولی اگه میخوای یه ماشین که کل ایران رو بگردی خرج خیلی کم بکنی و کیفیت زیاد و بیصدایی میخوای ،کل ایران میدونن تویوتا راوفور و ایکس تریل که البته گرون تره ولی اگه همین مقدار میخواید هزینه کنین بدون شک بخرین و گوش به هر کسی نکنین اینجا ماشین عالی و شیک و کارراه اندازیه

۰۹۳۰۷۱۰۲۱۲۲ (362 روز پیش)

اسپرتیج مسلما بهتره.نه قدرت موتور اسپرتیج بیشتره و شتاب بهتری داره.اصلا قابل مقایسه نیستن تو شتاب.توسان بالای ۱۴ ثانیس.

Mrs (361 روز پیش)

سلام ، اسپورتیج ماشینی است که بد خرید فروش می‌شود و باید موقع فروش مدت زیادی صبر کنید و با قیمت پایینتر از قیمت بازار بفروشید و لوازم یدکی آن نیز به علت واردات کم در مدل جدید بسیار گران و کم پیدا می‌شود و لی ماشین بدی نیست ولی توسان به راحتی خرید و فروش می‌شود و دارای لوازم بیشتر با قیمت مناسبتری می‌باشد و در کل سواری توسان نرمتر و موتور کم صدا تری دارد ، و اسپورتیج سواری اسپرت‌تر و موتور پر صدا تری دارد و کمک فنر خشک‌تری دارد ، در پایان سلیقه شما مهم است

ITSME (311 روز پیش)

در عمل هرگز شتاب توسان بیشتر نیست. دید اطراف توسان بهتره، لوازم کیا کمی گرانتره، عمرا مصرف سوخت هردو، اونی نیست که اعلام شده و بخصوص در شهر بیشتره، پایداری کیا بیشتره، و بی آزارتره

1483 (306 روز پیش)

هر جفتشون از دیار کره مسان ولی کیا عملکرد و زیبایی و یه مقدار کیفیت بهتری داره. ولی اسپرتیج از توسان آپشن هاش بیشتر پایداریش بسیار بسیار بیشتر و شتابش هم بیشتره..ولی اگه میخوای کیفیت خیلی بهتر در کنار آپشنهای معقول و هزینه پاین بدی بدی برا روغن و .... قطعا یه ژاپنی بگیر یا میتسوبیشی asx یا اگه پولت میرسه یه راو فور عمان فول 2018 بگیر که پولت پس انداز بشه -تو همه جای دنیا توبوتا لکسوس میتسوبیشی کلا ژاپنی ها کیفیت بسیار علی تر و هزینه های نگه داری بسیار پایین دارن

صالح (239 روز پیش)

توسان ۲۰۰۰ این‌۲۴۰۰ هم شتابش بهتره هم‌اپشن سره سواریشم بهتره

arianmask (226 روز پیش)

رنو کولیوس یا نیسان ایکس تریل بگیر هم موتورشون ژاپنی هم کابین کم صداتر و نر تری دارن

AmirG(257 روز پیش)

سلام دوستان .به نظر من کسی که میخواد اسپورتیج بخره بره کولیوس بهره هم ظاهرش بهتره. هم خرجش کم تره هم ماشین نرم تریه هم اپشناش بیش تره .

صالح (242 روز پیش)

کولئوس یک سایز بزرگتره و گرونتر کلا با هم فرق دارن ولی هر دو‌ماشین خوبی هستن

Mo.g (241 روز پیش)

اولا اپشنا اسپورتیج بیشتره .ظاهر سلیقه ایه .هر دو کیفیت خوبی دارن و خرج . قطعات اسپورتیج و هرینه ی دوره ایش کمتره نمایندگی بهتری داره . موتور و گیربکس و شتاب اسپورتیج بهتره و اسپورتیج هم خشک نیست

Show More