در سال 1389 مونتاژ مزدا 3 جدید هم در نسخه سدان و هم در نسخه هاچ‌بک آغاز شد اما هاچ‌بک آن، که یک سروگردن بالاتر و بهتر از i30 بود، به موفقیتی نرسید چراکه پایین نگه‌داشتن تیراژ تولیدش، قیمت آن‌را حتی از قیمت مدل صندوقدار نیز فراتر برده بود. ضمن این‌که بعد از شروع دوباره مونتاژ مزدا 3 در ایران (که از 92 تا 94 متوقف شده بود) گروه بهمن دیگر سراغ تولید این هاچ‌بک نرفت و عملا پرونده آن در ایران بسته شد. البته مزدا 3 هاچ‌بک به‌‌لطف همین مشکلات، همچنان محبوبیت قابل قبولی در بازار دست‌دوم‌ها دارد و با قیمت خوبی فروخته می‌شود. این هاچ‌بک در دو تیپ 1 و 3 بدست مشتریان رسید که امکاناتی نظیر کنترل پایداری، روکش چرم، سنسور باران، چراغ‌های زنون چرخشی با چراغ‌شور، اتولایت، کی‌لس و سانروف تنها در تیپ 3 آن موجود است. به لحاظ ظاهری نیز تیپ 1 از سپر دوتکه عقب بهره می‌برد درحالیکه تیپ 3 سپر هم‌رنگ با بدنه‌اش دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • مانورپذیری
    • شتاب و عملکرد
    • جعبه‌دنده اسپرت
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • کیفیت رنگ بدنه
    • فضای پای محدود در عقب
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.6 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4460 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 7 شاخه
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.6 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌بک جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4460 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 7 شاخه
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

6 دیدگاه

sina.g(920 روز پیش)

درسته که میگن عایق بندیش مخصوصا از لحاظ صدای تایر اصلا خوب نیست؟

Sobhn (23 روز پیش)

نه

Sinazzzzzz(80 روز پیش)

سلام میخواستم بدونم آیا میشه سپر مزدا های 91 به قبل رو با سپر نمونه های نیوفیس بهمن موتور عوض کرد یا سایزشون به هم نمیخوره

MohamadReza-(734 روز پیش)

مزدا خودرو خوب و باکیفیتیه ولی مزدا مونتاژ بهمن چند تا مشکل داره، تکنولوژیش به نسبت خودروهایی مثل پژو ۲۰۰۸ قدیمی تره. کیفیت رنگ خوبی نداره و کلا خودروهای اسپرت برای کشورما که پر از دست انداز و سرعت گیره ساخته نشده.

mohammad amin G(773 روز پیش)

دوستان من خودم سالهاست که مزدا سوارم و به عنوان یکی از علاقه مندان به خودرو های اسپرت ژاپنی اینو بهتون میگم مزدا3 هاچبک پتانسیل بسیار بالایی برای تیونینگ و ارتقا فنی داره تقریبا نود درصد قطعات خودرو اسپرته و تمامی اجزای موتور با نصب توربو شارژ هیچ مشکلی ندارند.... با نصب هدرز. حذف کاتالیست اگزوز. نصب توربو شارژ و فیلتر اسپورت. تعویض تایر ها با تایر فاق کوتاه و.... میتونید به یکی از اسپرت ترین خودروهای ایران دست پیدا کنید

مستر بهنام(938 روز پیش)

یکی از بهترین گزینه هاست با این قیمتهای الانه بازار