در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریم‌های صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود که در این سال‌ها، مزدا 3 در بازار جهانی به نسل سومش رفته بود! ولی با این وجود هنوز این ژاپنی نسبت به خودروهای وارداتی، همچنان قیمت مناسب و ارزش خرید خوبی دارد. مزدا 3 جدید در ابتدا در تیپ‌های 1، 2 و 3 تحویل می‌شد که عرضه همگی آنها در سالهای 91 و 92 متوقف شد. تولید تیپ 4 آن نیز از سال 1391 آغاز شد؛ این تیپ تنها در رینگ‌ها، سپر و مه‌شکن جدیدش با تیپ 3 متفاوت است. همچنین در فاصله سال‌های 92 و 93 مزدا 3 با پیشرانه 1.6 لیتری نیز به تعداد بسیار محدود به بازار آمد اما با بازخورد منفی مشتریان روبرو شد. مزدا 1.6 لیتری به لحاظ تجهیزات مشابه تیپ 1 بود اما گیربکس آنرا دستی کرده بودند. ضمن اینکه تنها 2 ایربگ داشت و آپشن‌هایی مانند تهویه اتومات، گرمکن صندلی‌ و گرمکن آینه‌ جانبی هم از روی آن حذف شده بود. همچنین بهمن موتور از سال 97 به بعد، 3 آپشن سنسور عقب، دوربین عقب و مانیتور با نویگیشن را به تجهیزات تیپ 4 اضافه کرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • مانورپذیری
    • جعبه‌دنده اسپرت
    • پایداری در سرعت بالا
    • عملکرد فنی بهتر از مگان
    • تعلیق مولتی‌لینک عقب (نرم‌تر از سراتو مونتاژی)
    • افزایش 4 سانتی‌متری ارتفاع تعلیق در تیپ4
  • نقاط ضعف
    • کیفیت رنگ بدنه
    • تعلیق خشک‌تر از کرولا
    • نداشتن مالتی مدیا (در مدل‌های قبل 97)
    • فضای پای محدود در عقب
    • عملکرد ضعیف در مدل 1.6 لیتری
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1392 تا 1393
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 104 اسب‌بخار
  • گشتاور 145 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.2 ثانیه
  • سرعت 183 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1185 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.2 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1260 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 7 شاخه
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1390
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.2 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1260 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 7 شاخه
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.2 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1260 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 7 شاخه
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1391 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.2 ثانیه
  • سرعت 204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (BL)
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1755 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2640 میلی‌متر
  • وزن 1260 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 شاخه دوبل
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

352 دیدگاه

Ds(56 روز پیش)

سلام بنظرتون سوناتا بخرم یا مزدا۳ نیو ؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

VahidReza (55 روز پیش)

سوناتا چه مدلی؟

basiri (54 روز پیش)

مزدا قطعا .

0Rahman (51 روز پیش)

مزدا بدون تردید زیرا سوناتای 4 سیلندر یعنی شتاب مایوس کننده ؛ ترمز ضعیف و هندلینگ معمولی فقط جادار است .

ahmads (46 روز پیش)

مزدا از خیلی جهات .

ManiGR (45 روز پیش)

سوناتا بخر مزدا ۳ تعلیق خشک و ماشین خیلی به خواب هست مزدا ۳ نخر سوناتا بخر

xaniar (45 روز پیش)

مزدا به لحاظ پرفورمنس سوناتای گیج و تنبل را نابود می کند . لازم به ذکر است نمره مزدا 70 و سوناتا 55 است !در ضمن هندلینگ بالا تعلیق خشک را بهمراه دارد که بارزترین نمونه آن ب ام و سری 3 می باشد .اگر به دنبال لذت رانندگی هستید مزدا بخرید و اگر امکانش را دارید رانندگی هردو را تست کنید تا برتری مزدا را حس کرده و قید سوناتای 4 سیلندر را بزنید .

homas (41 روز پیش)

مزدا در تمامی موارد شتاب گیری؛ترمز؛هندلینگ؛پایداری و کیفیت رانندگی از سوناتای 4 سیلندر برتر است .

Hr_khalili (37 روز پیش)

مزدا اصیل تر از سوناتا است .

frn (12 روز پیش)

اخرش متجه نشدم مزداخشکه یا سوناتا؟

ani98(258 روز پیش)

تفاوت تیپ ها باهم چیه ؟

ruhesharif (141 روز پیش)

موتورو گریبکس و ابعاد، شتاب و عملکرد، مصرفو.. همه یکیه فقط فرقشون آپشناشون هست

ManiGR (24 روز پیش)

و ارتفاع تیپ ۴ بیشتره

ManiGR(28 روز پیش)

سلام من نمی خواستم درباره‌ی مزدا ۳ بگم از سایت باما خواهش میکنم مشخصات مزدا ۶ و مزدا cx9 و مزدا cx5 و مزدا cx7 را بگذارد 👏👏👏

مرتضی هستم! (26 روز پیش)

مانی جان ارادت. ممنونم بابت نظرتون. اولویتمون با مدلهای پلاک ملی هست

امیرسالار(189 روز پیش)

سلام دوستان میخواستم بدونم بین مزدا ۳ و سیتروئنc3 کدوم بهتره

Amirmosaffa (84 روز پیش)

مزدا بهتر سیتروئن جدید تر من باشم مزدا میگیرم آخه سیتروئن چنگی به دل نمیزنه

Amrkh (82 روز پیش)

مزدا کم دردسر تر و پر آپشن تر و جادارتر هست سیتروئن تکنولوژی بالاتر و جدیدتر و شتاب بهتری داره بازار مزدا بهتره

1483 (73 روز پیش)

جفتشون مونتاژن اگه میگفتی بین مزدا ۳ با النترا یا لنسر بهتر بود و جواب مزدا نبود

ManiGR (45 روز پیش)

سیتروئن c3 چون سیتروئن c3 هم موتور قوی تره هم امکانات بیشتره هم قشنگ تره

Mahbod12(48 روز پیش)

مزدا ۸۹ یا ۹۰ خوبه یا ماکسیما تو همون رنج قیمت ؟

Ferma(68 روز پیش)

سلام دوستان وقت بخیر میخواستم راهنمایی کنید بین bmw 320 2007 و مزدا نیو مدل ۹۰ یا ۹۱ کدوم رو پیشنهاد میدین و اگر از هزینه نگهداری هم اطلاعاتی دارید بهم بگید خیلی ممنون

Mohammadgs460 (57 روز پیش)

اگر به دنبال خودرویی از هر لحاظ فوق العاده و بی نظیر هستید بی ام و بگیرید این خودرو های مونتاژ یک مشت آشغال دست ساز اند من لکسوس دارم اگر پولت رسید حتما لکسوس بگیر ولی بین این دو بی ام و سر تره با این که از بی ام و خوشم نمیاد ولی می دونم که بهتره و از لحاظ هزینه نگهداری هم کمی بالاتره.

VahidReza (55 روز پیش)

بی ام و بردار فیس لیفتش کن به مدل جدید خوشگلتر و باکلاس تره

Nick(112 روز پیش)

نمیدونم چرا این سامورایی رو با ماشینی مثل سراتو یا لنسر و الانترا و امثالهم مقایسه میکنن! از نظر کیفی و فنی هیچ ماشینی توی این رنج به پاش نمیرسه . تیپ 4 مدل 96 رو دارم و باهاش تمام اعضای خانواده 4 نفره م رو بار ها مسافرت های حتی به نسبت طولانی بردم بابتش هیچ مشکلی نبوده و اگرم بپرسید کفش میگیره یا نه!باید بگم با جوش دادن یه سینی سرتاسر کف این ماشین به کمک یه مکانیک کاردرست حل شده تا حدود زیادی البته بازم موقع رفت و آمد از روی سرعت گیر ها باید مراعات کنید که به ماشین آسیب وارد نشه و افزایش ارتفاع 5 سانتیمتری کف خودرو از سطح زمین هم کمک شایانی رو میکنه...تعلیق ماشین خشکه ولی ما ایرانی ها بهش عادت داریم تا حدود زیادی مگر اینکه از بچگی سوار s500 شده باشید! اگر مواظب ماشین باشید و تصادف نکنید و از قطعات خودرو به درستی استفاده کنید بهتون قول میدم تا 5 یا 6 سال راحت راحت فقط سرویس دوره ای هاتونو انجام بدید و خبری از تعویض قطعه خاص یا تعمیرات نیست! شتاب و هندلینگ بالا به همراه حس امنیت این خودرو فوق العاده لذت بخشه. اگرم میتونید به مقدار بالای یک میلیاردو دویست میلیون هزینه کنید برید سراغ کمری مدل 2013_2014. والسلام...

reza.b52 (81 روز پیش)

سلام دوست عزیز احتمالا از کسانی که صندلی عقب نشسته بودن حالشونو نپرسیدی . متاسفانه برای کسانی که قدشون بالای 160 باشه باید پاهاشونو بزارن دور گردنشون بشینن . استرسی که به آدم میده وقتی به یک سرعتگیر میرسی میده همه لذت رانندگیو از بین میبره

1483 (73 روز پیش)

داداش این در صورتی سامورایی هست که مستقیم وارد بشه از ژاپن، نه اینی که بهمن موتور مونتاژ میکنه که از اواخر ۹۷ هرچه رفت جولو بیکیفیت تر از لحاظ اتاق شد و صداهای عجیب غریب بعد از ۸هزار کار...لنسر هزار برابر از مزدایی که بهمن موتور مونتاژ میکنه هست..بگه فقط به شتابه؟

Nick (68 روز پیش)

آقا reza.b52‏ گل،ببینید باید بگم حق با شماست در این مورد ولی خب من این ماشین رو حقییقتش هفته پیش فروختم و یه تلیسمان کم کارکرد گرفتم و دلیلش این بود که با مزدا نهایتا خانوم بچه هارو تا تهران میبردم ولی خب همونم باید بهش عادت داشته باشیم و منم حقیقتش آدمی نیستم که مسافرت نرم و زیاد میرم پس یه ماشین جادار میخواستم و البته نسبتا خوش تعلیق،که البته تلیسمان هم خیلی خوش تعلیق نیست ولی با کمک فنر برقی خداروشکر تا حد زیادی برای ما مشکل تغلیق هم حل شده و نگرانی از بابت جا هم نداره و شتاب و سرعت کافی هم داره تلیسمان و البته کیفیت متریال قابل قبوله برای من،یکی از دلایلی که زیر یک میلیارد میگم مزدا3 اینه که کیفیت متریال خوبی داره و شتاب قابل قبولی داره نسبتا و عمر خوبی داره و کلاسشم خوبه و قشنگ تو دسته با هندلینگ بالا و مهم اینکه راحت فروش میره البته ضعف کمبود فضای عقب بزرگترین ایراد این ماشینه که برای چهار نفر زیاد مناسب نیست مگر اینکه انداما بزرگ نباشن و نهایتا ضعف های ریز و جزعی دیگه هم هست ...درباره ماشین هم باید بگم با سینی کف ماشین میشه جلوی آسیب رو گرفت ولی خشک بودنش یکم رومخه!

Nick (68 روز پیش)

جناب 1483 عزیز متریال و کییفت مزدا خیلی خوبه و ایراد خاصی نیست بهش به نظر شخص بنده مزدا3 ازش بیشتری از میتسوبیشی لنسر داره البته اگر یکم هزینه بیشتر کنیم پریوس میتونه بهتر باشه....حقیقت اینه ماشینای زیر یک میلیارد خیلی جالب نیستن متاسفانه با این بازار ایران.

Ali61(153 روز پیش)

سلام دوستان به نظر شما اگر مزدا ۳ مدل ۹۰ بخرم ممکنه چه مشکلات یا هزینه هایی داشته باشم ؟

Amirmosaffa (84 روز پیش)

ببین ماشینی که ۱۰ سال کار کنه ینی عمر مفیدشو کرده مزدا ماشین با دوامیه ولی حواست باشه برای خرید یدونه بدون رنگ و متور سالم زیر ۱۳۰ هزارتا کارکرد بخری

Djv (82 روز پیش)

اگه از صاحب قبلیش مطمئنی که خوب ماشینو نگهداری کرده هزینه خاصی نداره ولی اگه مطمئن نیستی ۱ تومن بده یه کارشناس بیاد ماشینو کارشناسی کنه.

MEGAN (78 روز پیش)

اقا کدوم کارشناس ۱ تومن پول میگیره. کارشناس نهایت خیلی دندون گرد باشه ۵۰۰ میگیره. تقصیر شماهاست که الکی نرخ میبرید بالا

سیاوش اسدی(410 روز پیش)

با توجه به مشکل تامین قطعات در شرایط فعلی هرچند مزدا ۳، ۲۰۰۸ ، سیتروئن سی تری و کیا سراتو ماشینهای خوبی هستن ولی من تو نمایشگاه دنا پلاس توربو اتومات رو دیدم، هر چند شاید بگید کیفیت پایین تری داره ولی با توجه به داخلی سازی بیشتر خودروها، دنا با توجه به گیربکس شش سرعته جدید، موتور ۱۵۰ اسبی، سطح امکانات و آپشن کامل، طراحی قابل قبول و بروز، دسترسی به خدمات و قطعات بسیار گسترده به زودی بازار بسیاری از این خودروها را خواهد گرفت. در ضمن تیراژ تولید بسیار بالایی داره و از لحاظ قیمت هم بسیار منطقی تر از خودروهای ذکر شده است. سیاست خودروسازی کشور هم در جهت معرفی این خودرو به عنوان لوکس ترین و بهترین خودرو اتومات تولید داخل است و مدیران ارشد ایران خودرو هم با این خودرو تردد می کنن.

CRASH (404 روز پیش)

داداش دنا پلاس چه توربو چه اتومات هر جفتش {...} پلاسه. مدیران ارشد ایرانخودرو تو عکس داخلش سوار میشن. داخل بیرون بنز و بی ام وی سوار میشن. مزدا 3 یه پیچش میارزه به این دنا پلاسی که میگی. در ضمن هیچوقت تعداد دنده مهم نیست کیفیته که مهمه که دنا پلاس رد خدایی داده

ss2157 (403 روز پیش)

بله با ایمنی یک ستاره بسیار لوکس و جایگزین خودروهای روز دنیا هست!

KAMRAN2014 (363 روز پیش)

لطفا اطلاعات غلط ندین، قطعا خودروهای تولید داخل با مشکل کمبود قطعه بیشتر سر و کله میزنن تا وارداتی هایی که از بازار ازاد میشه قطعاتش رو خرید. شما دنا پلاس بگیر به فرض شاتون نزنه! و سالم بمونه، گیربکسش مشکل پیدا کنه چنان عذابت میدن برای تعمیر که خودت پشیمون میشی، شک نکن گیربکس وارداتی هست نه تولید داخل که بگی ماهرن تو تعمیرش! باز مزدا به جز کیفیت عالیش، اقلا ده سالی هست تو بازاره و تعمیرکارها روش خبره تر هستن،

Mtu (362 روز پیش)

من بارها تو این سایت نظرات "سیاوش اسدی" رو دیدم… همه جا داره محصولات ایران خودرو (مثل 2008 و بنا پلاس) رو بولد میکنه… [دیدم که میگم!] همیشه هم جانبدارانه نظر میده…. ایشون ب دلال شبیه هست!! من 9 ماهه مزدا 3 دارم… یعنی به قولی ی پیچش شرف داره به کل ایران خودرو و سایپا… دنا پلاس خیلی داغون تر از این حرفاس که با مزدا 3 و حتی ماشینای چینی مقایسه بشه… کافیه ی بار ی جایی از دنیا پلاس خراب بشه، دیگه به این راحتیا درست نمیشه که!!! ولی ماشین ژاپنی اصلا خراب نمیشه که!!! من طبق تجربه و صحبت مالکای ماشینا، حتی چینی ها رو هم به دنیا پلاس ترحیح میدم! این آقای اسدی رو ولش کنن، فردا میاد میگه دنا پلاس از تویوتا هم سرتره !!!! خداییش چطور روت میشه؟؟؟؟؟!!!!

Alli (348 روز پیش)

سلام دوستان بزرگوار. بیشتر دوستان در مورد ماشین های ژاپنی که کیفیت دارن درست میگن. اما با وجود اختلاف قیمت 2 تا 2.5 برابری خیلی از دوستان ترجیحا سراغ ماشین های ساخت ایران یا چینی میرن. درسته اختلاف کیفیت به وضوح قابل مشاهده هستش. ولی چه میشه کرد 99درصد مردم وسع مالیشون به ماشین با کیفیت نمی‌رسه. و ترجیحا ماشینی میخرن که تکنولوژی ساختش مال خیلی‌ ساله پیشه یا ماندگاری کیفیتی ندارن. و یه جورایی ناخاسته تعصب مالشونو دارن... آخه کسی که ماشینش خوب نیست و اینو قبول کنه.. درسته آدم با منطقی میشه ولی دیگه رانندگیو به خودش زهر مار می‌کنه.

MEGAN (83 روز پیش)

ماشینی که داشته یک نفر رو به کشتن میداده با هنگ کردن گیربکسش رو جلو مزدا ۳ شاخ نکن. دوستان برید دنا پلاس مخاطب behnamfr . ببینید بنده خدا چه رنجی کشیدن دنا پلاس توربو اتوماتیک خریدن. ببیند چقدر مشکل داشته. ببیند گیربکسش رو گفته هنگ کرده داشته مرگ جلو چشش میدیده که زده از D روی N گیربکسشو خورد کرده. . بعد این اقا با چه رویی میاد میگه دنا پلاس از سراتو و ۲۰۰۸ و لنسر و مگان ۲۰۰۰ و حتی کارش بجایی کشیده که میگه از مزدا ۳ هم بهتره.. جلل خالق. من نمیدونم ایشون کی هست و با چه هدفی این مطالب کذایی و کذب رو پخش میکنن.

Moein9(181 روز پیش)

سلام دوستان یه سوال برای مسافرت های طولانی خوبه یا نه

Amirmosaffa (84 روز پیش)

اگه یکی دو هفته منظورته اره. ولی دو ماه سه ماه که نه!

Show More