بعد از نزدیک به پنج شش سال حضور موفقیت‌آمیز نسل اول مرسدس‌بنز سی‌ال‌اس، نسل دوم آن تقریباً هم‌زمان با عرضه جهانی‌اش و در ابتدای دهه 90 شمسی وارد ایران شد. حالا نسخه جدید به لطف طراحی چشم‌گیر، حال و هوایی فضایی پیدا کرده بود. این برای نخستین‌بار بود که این کلاس از مرسدس مجهز به رابط کاربری هوشمند COMAND‌ می‌شد؛ آپشنی که راننده به از طریق یک نمایشگر لمسی می‌توانست کلیه مکانیزم‌های خودرو را کنترل کند. نسل دوم سی‌ال‌اس هم‌چون برادر کوچک‌تر روی پلت‌فرم E-class طراحی و پیاده‌سازی شده بود. این یعنی بهره بردن از سیستم تعلیق منحصر به فرد ML که تنها در انحصار مرسدس‌بنز بود. بازار ایران با این نمونه بود که قوی‌ترین ویرایش این فست‌بک یعنی CLS550 را نیز تجربه کرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که پیش از فاز اول ممنوعیت واردات خودرو بود که چندین نسخه AMG‌ واقعی، یعنی CLS63 وارد کشور شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • تعلیق نرم
    • کیفیت ساخت بالا
    • شتابگیری عالی
    • پلتفرم مشترک با E-class (اتاق w212)
  • نقاط ضعف
    • هزینه نگهداری
    • فضای محدود ردیف عقب
    • فرمان‌پذیری (به‌ویژه در پیچ‌ها)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 7 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 302 اسب‌بخار
  • گشتاور 370 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.1 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان فست‌ بک بزرگ لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (W218)
  • طول 4940 میلی‌متر
  • عرض 2075 میلی‌متر
  • ارتفاع 1416 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2874 میلی‌متر
  • وزن 1735 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 245/45R17
  • چرخ عقب 245/45R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق بادی هوشمند (ایرماتیک) - تنظیم ارتفاع هوشمند
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 7 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوشارژ
  • حجم موتور 4.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 408 اسب‌بخار
  • گشتاور 600 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.2 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان فست‌ بک بزرگ لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (W218)
  • طول 4940 میلی‌متر
  • عرض 2075 میلی‌متر
  • ارتفاع 1416 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2874 میلی‌متر
  • وزن 1890 کیلوگرم
  • حجم باک 80 لیتر
  • چرخ جلو 225/40R18
  • چرخ عقب 285/35R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق بادی هوشمند (ایرماتیک) - تنظیم ارتفاع هوشمند

31 دیدگاه

entezar_saman(440 روز پیش)

به نظرتون x4 2017 بفروشم cls 509 بگیرم؟

VahidReza (56 روز پیش)

شک نکن سی ال اس خیلی بالاتر از این حرفاست فرمان پذیریش هم خوبه رو حالت اسپرت یا اسپرت پلاس

VahidReza (7 روز پیش)

البته داداش اگه آپشن و راحتی برات مهمه و شاسی بلند میخوای همون ایکس فور رو نگه دار اگه اهل سرعتی و میخوای ماشین اسپورت و خاصی داشته باشی سی ال اس

Amir(890 روز پیش)

مزایاش نسبت به پانامرا و سری ۶ تعلیق نرم ، هزینه نگهداری ، طراحی جذاب (w218) و مصرف سوخت معایبش: شتابش از سری ۶ و پانامرا پایین‌تره ، قدرت موتور پایین تری رو داره ، فرمان پذیری افتضاخ

VahidReza (56 روز پیش)

فرمان پذیریش رو حالت معمولی رو اینجا نوشته ، رو حالت اسپرت پلاس از پانامرا بهتره

Shayn (34 روز پیش)

اینکه نمیکوبه مزایا به حساب نمیاد چون ماشین اسپرت کوبش داره این نرم هست چون ارتفاعش بالاست و فرمان پذیری بدی داره

Shayn (11 روز پیش)

آقای وحید همیشه که نمیشه رو اسپرت پلاس رانندگي کرد

Soheiles(454 روز پیش)

هندلینگ و فرمان پذیری cls نسب به رقیباش یعنی بی ام و سری ۶ و پورشه پانامرا خوب نیست و از نظر شتاب و قدرت هم در رده پایین تری نسبت به دو رقیبش قرار میگیره و از نظر امکانات نبود اپشنی مانند رادار عابر پیاده برای یک ماشینی بالای دو ملیارد زیاد جالب نیست در حالیکه این اپشن و خیلی اپشنای دیگر را در سری ۶ وجود دارد

VahidReza (56 روز پیش)

سری ۶ ، شش سیلندره و نسخه هشت سیلندرش خیلی محدوده خیلییییی پس نتیجه میگیریم سی ال اس اینجا بهتره پانامرا که انقدر خرج داره پدرت رو در میاره و حدودا ماهی ۲۵ تومن یا حتی بیشتر پیادت می‌کنه

Mani77(389 روز پیش)

ببخشید به نظر من cls500 بگیرم یا c200 و قیمتاشم میشه بگید

VahidReza (56 روز پیش)

واقعا این چه مقایسه ایه؟ سی ال اس پونصد ده برابر از سی دویست بهتره 😑

7pouya(293 روز پیش)

الان قيمت اين ماشين تو چه محدوده اي قرار داره ؟

5769Sina (279 روز پیش)

کم‌کار ۲۰۱۳حدودی ۸میلیارد

Peymam.amg (234 روز پیش)

مدل ۲۰۱۲ و ۱۳ الان حدود چهار تا پنج تومن بستگی به کارکرد و رنگ و غیره

Kj (196 روز پیش)

۲۸۰۰ تا ۳ تومن بستگی به تمیزیش داره

Iu (75 روز پیش)

اقا سینا،الان ۳ میلیارد پولشه، نه ۸ میلیارد

AT(636 روز پیش)

سلام به نظر شما عزیزان من اگه لند کروزو بفروشم سی ال اس بگیرم خوب هست می‌خوام کم هزینه هم باشه

محمد هاشمی (185 روز پیش)

سلام هزینه های cls از لندکروز بیشتره ماشین سدان با شاسی بلند مقایسه نمشه چون دو کلاس متفاوته

Homayun (184 روز پیش)

Cls350 هزینه نداره Cls500 داره نه خیلی ولی در عوض قویترین بنز تو ایرانه بعدم بنز به مراتب کم استهلاک تر از پورشه و بی ام و اند

1483 (161 روز پیش)

نه، میدونی چرا نمیخوام تعصبی بگم، ولی با لندکروز همه جا میری، آب باشه برف باشه کوه باشه کویر باشه و یه ایمنی و هوشمندی خاصی در لندکروز هست، خرجش کم هست.برای سفر بسیار احساس راحتی داری و به اطرافیان هم این حس راحتی و امنیت القا میشه، ولی با بنز یه ماشین خاص پر خرج داری که تو برف خیلی سخت خیلی سخت خیلی خیلی سخت میتونی سفر بری..بنز بدرد هوای بارونی میخوره ودور دور اندرزگو ولی لندکروز برای همه جا هست و هیچ وقت قدیمی نمیشه

13Kiarash(214 روز پیش)

رقیب این ماشین m6 گرن کوپه هس🤔

صالح(272 روز پیش)

هرچی باشه بنز ه. یک‌سرو‌گردن از همه بالاتره شک ندارم چند ساعت باهاش رانندگی گردم با اینکه‌ماشین‌خودم‌ولوو هست ولی این یه‌چیز دیگه است

Ooooooooooo(279 روز پیش)

با سلام همه سی ال اس ۵۰۰ ها از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ که هستش ۴ نفرن؟

Peymam.amg(525 روز پیش)

یک سوال از دوستان عزیز بنز سوار، آیا واقعاً این ماشین مشکل فرمان پذیری داره؟ من مدل 2012 و 13 مد نظرمه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. از یه طرف گفته که اتاق یا پلتفرم کلاس ای را استفاده میکنه از یه طرفم تو کامنت ها هم هست که مشکل فرمان پذیری داره آدم نمیدونه چکار کنه، من تا حالا واقعا یه همچین ایرادی تو اتاق ای ندیدم خودم ای 240 و 280 داشتم.

AshkanF (476 روز پیش)

سلام وقت بخير بنده cls 500 ٢٠١٢ دارم. از صفر هم دست خودم بوده. اصلا اين ايراداتى كه اينجا نوشته شده به اين ماشين وارد نيست. فرمان پذيريش عاليه مخصوصا زمانى كه از اسپرت مد استفاده ميكنيد. مورد ديگه اينكه فضاى سرنشينان عقب هم به هيچ وجه كم نيست. در خريدش شك نكنيد

Peymam.amg (350 روز پیش)

سپاسگزارم از پاسخ تون بزرگوار 🙏

Show More