بعد از سال 2009-2010 عرضه مرسدس‌بنز E کلاس در ایران بنا به دلایلی متوقف شد. برخی این اتفاق را به دلیل حضور سری W211 (نسل چهارم E کلاس) در ناوگان پلیس می‌دانستند؛ دلیلی که البته هیچ‌گاه رسماً تأیید نشد. هرچه بود، نسل جدید این خودرو با یکی دو سال تأخیر و اواخر 1390 شمسی به ایران آمد. خودرویی که زبان طراحی کلاسیک این کلاس از بنزها را به‌کلی دستخوش تغییر داده بود؛ یعنی جایگزینی چراغ‌های دوبل مربعی به جای نمونه سنتی دایره‌ای. مدل‌های E200‌ این نسل با اقبال گسترده‌ای روبه‌رو شدند. البته نسخه‌های قوی‌تر شامل E300 و نمونه عالی E350 با پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل که جای خود را داشتند. اولین تجربه بازار ایران با آپشن کروز کنترل راداری (هوشمند) واقعی با این نسل از مرسدس‌بنز E کلاس ثبت شد که همین موضوع، به بالارفتن هرچه بیشتر قیمتش، دامن زد. تا اواخر سال 2013 (اجرای فاز اول ممنوعیت واردات خودرو) این مرسدس ایام خوبی را در ایران پشت سر می‌گذاشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • دوام و عملکرد فنی
    • کیفیت ساخت بالا
    • سطح بالای امکانات رفاهی استاندارد
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • هزینه نگهداری
    • آپشن‌های گران‌قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 7 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر BLUEEFFICIENCY
  • حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 306 اسب‌بخار
  • گشتاور 370 نیوتن‌متر
  • شتاب 6.2 ثانیه
  • سرعت 250 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کوپه لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل چهارم (C207)
  • طول 4699 میلی‌متر
  • عرض 1786 میلی‌متر
  • ارتفاع 1397 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2758 میلی‌متر
  • وزن 1660 کیلوگرم
  • حجم باک 66 لیتر
  • چرخ جلو 255/55R18
  • چرخ عقب 255/55R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند