همه‌چیز با او شروع شد؛ او سردمدار حضور خودروهای چینی در بازار ایران بود. ام‌وی‌ام 110 که خود را رقیبی برای پراید معرفی می‌کرد، خودرویی بحث‌برانگیز است که از سوی کمپانی مادر یعنی چری، با نام QQ شناخته می‌شود. وقتی کیوکیو توسط مدیران خودرو در کرمان تولید شد و به بازار آمد، همه او را ماتیز چینی نام‌گذاری کردند. ولی دووی باکیفیت کجا و 110 کجا؟ آن اوایل موجی از جوانان و به‌ویژه خانم‌ها، سراغ این خودرو رفتند. باید اعتراف کرد که اگر شرکت متولی ایرانی شرایط فروش آسانی را برای عرضه 110 فراهم نمی‌کرد، هرگز آینده‌ای برای او متصور نمی‌شد. سواری نرم و امکانات ساده‌ای که پراید از آن محروم بود، کاری کرد که روز به روز به صف خریداران آن اضافه شود. البته مباحث مربوط به ایمنی و کیفیت قطعات به مرور زمان 110 را به حاشیه بازار کشاند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • مصرف سوخت
    • شعاع گردش 6 متری
    • عملکرد بهتر در مدل 4 سیلندر
  • نقاط ضعف
    • ایمنی
    • کیفیت ساخت
    • قطعات گران‌تر از پراید
    • صدای باد در سرعت بالا
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1384 تا 1393
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 3 سیلندر
  • حجم موتور 0.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 51 اسب‌بخار
  • گشتاور 70 نیوتن‌متر
  • شتاب 18.7 ثانیه
  • سرعت 130 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 3.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک مینی
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (S11)
  • طول 3550 میلی‌متر
  • عرض 1495 میلی‌متر
  • ارتفاع 1485 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2340 میلی‌متر
  • وزن 880 کیلوگرم
  • حجم باک 35 لیتر
  • چرخ جلو 155/65R13
  • چرخ عقب 155/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.1 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 68 اسب‌بخار
  • گشتاور 90 نیوتن‌متر
  • شتاب 15 ثانیه
  • سرعت 130 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 3.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک مینی
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (S11)
  • طول 3550 میلی‌متر
  • عرض 1495 میلی‌متر
  • ارتفاع 1530 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2340 میلی‌متر
  • وزن 900 کیلوگرم
  • حجم باک 35 لیتر
  • چرخ جلو 155/65R13
  • چرخ عقب 155/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1388 تا 1395
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.1 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 68 اسب‌بخار
  • گشتاور 90 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 130 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 3.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک مینی
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (S11)
  • طول 3550 میلی‌متر
  • عرض 1495 میلی‌متر
  • ارتفاع 1530 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2340 میلی‌متر
  • وزن 890 کیلوگرم
  • حجم باک 35 لیتر
  • چرخ جلو 155/65R13
  • چرخ عقب 155/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها بدون کامپیوتر سفری

69 دیدگاه

CHERY(25 روز پیش)

این ماشین ساخت همون برندیه که چری تیگو 8 پرو/پلاس رو تولید کرده ببینید از کجا به کجا رسیده ! و تولید داخلی ما به کجا رسیده تارا !! سایپا و ایران خودرو حتی یه کرااس اور سایز کوچیک یا یه نیم شاسی هم ندارن !

Alihosseini10 (16 روز پیش)

پنجاه سال پیش پیکان و شاهین اتوماتیک زدیم ...ولی،این چهل و دو سه سال اخیر حتی نتونستیم ی خودرو با این کیفیت تولید کنیم .... موشک میسازیم😏😏

ALIyerEdon (13 روز پیش)

همه ماشینای چینی و ایرانی ساخت و طراحی اروپا هستند ایرانی ها و چینی ها کارگر هستند برید تحقیق کنید... ماشین چینی و ایرانی نداریم... فقط ایرانی ها از کیفیت دزدیدن چینی ها ندزدیدن

AmirAbasMaleki(15 روز پیش)

سلام من ام وی ام ۱۱۰ مدل ۸۶ دارم سه سیلندر هس من بهش خیلی فشار آوردم با مسافر زیاد تو سر بالایی های خیلی تند میرفتم بالا ۲ بار رفتم بندر عباس هزاران هزار بار رفتم اصفهان بیش از ۲۰ بار رفتم شیراز و یاسوج با مسافر تند ماشین من ۲۵۰ هزار تا کار کره و الان خرج گذاشته رو دستم الان روغن سوزی داره و خیلی ازموتورش قیژ و قیژ صدا میکنه و حتا یه خط و خش هم رو بدنش نیس من ماشینو خیلی بهش فشار آوردم ولی بدنشو خیلی سالم نگهش داشتم و خلاصه ماشین خوبیه من اسن ماشینو خیلی دوست دارم بعد تا حالا یک بار تو خرج افتاده الانم دومین بارشه با این فشارا که من آوردم تا حالا باید ۱۰ بار تو خرج بیوفتاد😂😂 در کل ماشین خوبیه از پراید و تیبا و کوییک و ساینا هم خیلی سر تره من با دنده چهار ۱۶۰ تا باش رفتم و با دنده پنج هم ۱۸۰ تا رفتم در کل ماشین خوبیه به بدی داره دستگیره در هاش خیلی زود خراب میشه و یچی خوش اینه فرمونش خولی نرمه و بخاریش هم خیلی زود گرم میکنه و ماشین خوبیه..

AaarrrAaamesh(17 روز پیش)

عرض سلام ، مکانیک خوب غرب تهران برای ۱۱۰ سراغ دارید ؟؟ ضمنا ایا لرزش موتور به خاطر سه سیلندر بودن طبیعیه ؟؟

DAMOOON(151 روز پیش)

دوستان ام وی ام کارکرده نخریدددددددددددددددددددددددد. من بیست روزه ام وی ام 110 سه سیلندر مدل 88 خریدم . از آشنا هم خریدم . اما متاسفانه متوجه شدم که ماشین آب و روغن قاطی میکنه و مشکل واشر و سرسیلندر داره . بردم نمایندگی . موتورو باز کرد . گفت فاتحه سرسیلندر خوندس . و باید عوض شه . گفت سرسیلندره چند بار رفته تراشکاری و دیگه کار نمیکنه . خلاصه به من گفتن که 20 میلیون تومان هزینه تعمیر خودرو است . سرسیلندر اوجینال شرکتی 10 میلیون و پانصد تومنه فقط . و سایر وسایل مث سوپاپ و میل سوپاپ و یاتاقان ثابت و متحرک و واشر کامل موتورو ... خلاصه دوستان دور از جون شما بنده همانند ... در گل گیر کردم . نخرید عاقا جان . نخرید .

حامد۹۸ (25 روز پیش)

سر سیلندر خودتون رو بدید تراش و یه واشر مسی 1 سانتی بندازید زیرش، نیاز به تعویض نیست

jelodar68(54 روز پیش)

دوستان کسی تجربه ای از مدل اتومات داره؟؟؟

[email protected](888 روز پیش)

سواری بسیار عالی داره ، کم هزینه و کم استهلاک ، سواری و کم صدا بودنش در حد ۲۰۶ تیپ ۲ هست ، شعاع گردش ۶ متری ، همه جا میشه پارک کرد ، جادارتر از ظاهرشه ، فرمون خیلی نرم ، به طور کلی اوراقش هم از پراید بهتره !

مصطفی تمدن (825 روز پیش)

اکی من مدل۹۵ سه سیلندرش را دارم واقعا ازش راضیم کارش بیسته کم مصرف.کم استهلاک.نرم.باوجود۳سیلندر بودنش شتاب عالی ودرسرعت بالابدون کوچکترین لرزش در محورها البته mvm 110s لاکچری

0585857582227x (255 روز پیش)

نباید بهش فشار اورد

Sam1383422 (133 روز پیش)

میشه باهاشون از اصفهان تا شمال و جاهای دور سفر کرد؟؟؟ اخه میگن بدرد سفر نمیخوره.با پراید بری سفر بهتره یا با ام وی ام۱۱۰

Rhejdjjx (66 روز پیش)

سلام با نظرتون موافقم ولی قطعاتش گرونه به نظر من اگه خدایی نکرده ی تصادف جزئی از جلو داشته باشه حدود ۱۵ تا ۲۰ تومن خرجش میشه من با ۲۰۶ زدم به ی پراید جفتمونم داغون شدیم کلا هزینه هر دومون شد ۱۰ تومن قیمتشم بخوایید حدودی میتونم بگم

Rhejdjjx(66 روز پیش)

من هم یدونه خریدم یکم ظاهری خرج داشت از بازار قیمت قطعاتشو پرسیدم خیلی بالا بود فروختمش مثلا کاپوتشو بمن گفتن ۲۵۰۰ یا هر چراغشو ۸۷۰ بنظر پراید بهتر از این ماشینه چون واقعا قطعاتش خیلی گرونه اشتباه نکنید 1400/02/31

82110Erfan(77 روز پیش)

من هفت سال ۱۱۰ سه سیلندر ۸۹ داشتم معرکه بود سواری نرم و بی دردسر بودنش تقریبا کل ایرانو باهاش گشتم سیسصد و سی هزار تام باهاش راه رفتم عالی بود از پراید و حتی تیبا خیلی سر تره

Awat(191 روز پیش)

من یه سه سیلندر دارم واقعا فوق العادس.. قبل این 405 داشتم.. قبل اونم انواع ماشینهارو داشتم ولی خدا وکیلی ازش راضیم... فقط یه ایراد پیدا کرده جدیدا مصرفش بالا رفته.. شمع و وایر و صافی بنزین و فیلتر و عوض کردم هنوز درست نشده

arshiia (141 روز پیش)

سلام سنسور اکسیژن رو چک کن

Aaaaa1(165 روز پیش)

در مورد نقاط ضعف که براش ذکر شده فقط قطعات گران تر از پراید درسته. در تعجبم من با سرعت ۱۲۰ در بدترین باد ها در اوتوبان رانندگی گردم ولی صدای بادی داخل اتاق نشنیدم ! وقتی شیشه رو پایین هم میدی حتی باد زیادی داخل نمیاد. مثل پراید نیست که وقتی باد میاد ماشین اینور اونور میره تعادل به هم میخوره! از هر لحاظ ام وی ام از ۱۱۰ سر تره صد در صد

Show More