ام‌وی‌ام X22، که از زمستان 95 به ایران آمده، را باید نسخه کراس‌اوری از هاچ‌بک 315 بدانیم چراکه پلتفرم و اجزای فنی هردو خودرو، شباهت زیادی به یکدیگر دارند. البته مهندسان چینی، تغییراتی در سیستم فنربندی خودرو اعمال کرده‌اند که منجر به کاهش انعطاف‌پذیری و خشک‌تر شدن X22 نسبت به 315 شده است. عملکرد جعبه‌دنده 4 سرعته اتومات X22 نسبت به خودروهایی نظیر X50 (که با جعبه‌دنده CVT عرضه می‌شوند) برتری محسوسی دارد، ولی بهتر از استپ‌وی اتومات نیست. تشخیص تیپ‌های مختلف X22 کار آسانی است. در تیپ «اسپرت» علاوه‌بر سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت نیز برای تنظیم پیشرانه تعریف شده. تیپ‌های «اکسلنت» نیز به گارد و رکاب اسپرت مجهزند. حال که تفاوت این دو تیپ را شناختید باید بدانید که تیپ «اسپرت اکسلنت» نیز ویژگی‌های هردو تیپ «اسپرت و اکسلنت» را باهم دارد درحالیکه تیپ «لاکچری» هیچکدام از این ویژگی‌ها را ندارد! از تابستان 97 مدیران خودرو «پنج آپشن جدید» شامل حسگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کمکی حرکت در سربالایی (HAC) و ترمز کمکی (EBA) را روی تیپ‌های «لاکچری» و «اسپرت اکسلنت» قرار داد. البته با اضافه شدن این آپشن‌ها، مدیران خودرو برای اینکه مشتریانش دچار سردرگمی نشوند، نام تیپ اسپرت اکسلنت را به «اکسلنت اسپرت» تغییر داد!

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • مصرف سوخت
    • تجهیزاتی بیشتر از لیفان X50
    • اضافه‌شدن 5 آپشن جدید از تابستان 97
  • نقاط ضعف
    • فضای محدود کابین
    • فنربندی خشک (به‌ویژه در عقب)
    • عملکرد فنی مشابه 315H
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات دو حالته (2 و L)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.7 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1220 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی (از مدل 97 به بعد)
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش (از مدل 97 به بعد)
  • کنترل پایداری (از مدل 97 به بعد)
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات دو حالته (2 و L)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.7 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1220 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1395 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات دو حالته (2 و L)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.7 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1220 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات دو حالته (2 و L)
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.7 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1220 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی سفارشی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش سفارشی
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1395 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1215 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی (از مدل 97 به بعد)
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش (از مدل 97 به بعد)
  • کنترل پایداری (از مدل 97 به بعد)
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1215 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 135 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4200 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1570 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2555 میلی‌متر
  • وزن 1215 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی سفارشی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش سفارشی
  • کنترل پایداری سفارشی
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

209 دیدگاه

Gffjjddfhj(24 روز پیش)

دوستان به نظرمن الان درتاریخ ۱۴۰۰/۶/۵ ام وی ام ایکس22 هزاربرابر بهتراز 206 پلاسه من سرباز راهنمایی رانندگی بودم تصادفهای داخل شهری 207زیاد دیدم بنظرمن اگه ازدواج کردین برای امنیت خانوادتون وپرستژ خودتون یه کوچولو پول بیشتر بدین x22 بخرین

Akbarpour (2 روز پیش)

لطفا این رو هم حساب کن که تیراژ ۲۰۶ خیلی بیشتر از mvm هست بعد اصلا نمیشه شتاب پژو ۲۰۶ تیپ ۵ رو با mvm بررسی کرد

Shahrokhomid(10 روز پیش)

سلام خدمت دوستان میخواستم بدونم آیا ماشین شما هم وقتی روشن میکنید روی حالت اسپورت هست؟ و دستی باید بذارید روی اکو؟ مشکل دیگه اینکه مصرف سوختم بین 12.9 تا 13.7 متغیره به نظرتون مشکل چیه و چرا مصرف انقد بالا هست؟ و اینکه تفاوت اتومات ساده و لاکچری چیه و از کجا میشه فهمید که معمولیه یا لاکچری؟ ممنون

Barati9720(29 روز پیش)

سلام دوستان. خواستم بدونم فنرهای شاسی x22 رو میشه کاری کرد که نرم بشه ؟

momen (14 روز پیش)

بله - با نوع گازی تعویض کنید - فوق العاده میشه - یکبار برای همیشه

RezxaM(52 روز پیش)

چرا بیشتری مدل دنده‌ای رو پیشنهاد کردند؟🤔

am16in69 (17 روز پیش)

مدل دنده‌ای شتاب و عملکرد بهتری داره

Mostafavi(277 روز پیش)

سلام. از نظر تامین قطعات چگونه است؟

Rezmorg2020 (260 روز پیش)

دقیقا مث ۳۱۵ زیاد

alireza2001 (217 روز پیش)

مثل ماشین های ایرانی قطعاتش فراوان نیست! چون وارداتیه ولی اینجوریم نیست که دیگه پیدا بشه. پیدا میشه ولی مثل ماشینای ایرانی نمیتونی از سر کوچه بگیری!

Tycjg (46 روز پیش)

قطعاتش که میشه از مدیران خودرو گیر آورد ولی سپر و جلوبندی و اینجور چیزاش گیر نمیاد

A. Z(511 روز پیش)

سلام دوستان ام و ام x22 اتوماتیک در برف چطوره مثلا میشه بریم دیزین یا موتورش ضعیفه اگه به سوال بنده پاسخ دهید ممنون میشم

Behrouz1983 (418 روز پیش)

داداش برلیانس یا استپ وی بگیر برا دیزین و اسکی رفتن بهتره

Amirmosaffa (215 روز پیش)

استپ وی دنده ای داشتم خیلی قوی بود ولی اوتوماتش ضعیفه

1paesa1 (130 روز پیش)

شما یه x33 s بخری خیلی بهتره تو برف و سربالایی ام هیچ مشکلی نداره

Mahan84 (107 روز پیش)

به نظرم اینو بیخیال شو. یه ماکسیما،مگان ،سرانزا،رونیز یا سوناتا قدیمی بگیر

Tycjg (46 روز پیش)

اتوماتیک شتابش کمه دستی بخر

Sam3109(254 روز پیش)

بنظر شما ایکس 22 مدل پایین چه مخاطرات فنی داره؟

Amirmosaffa (215 روز پیش)

والا x22 ماشین جدیدیه مدل پایین نداره ولی اینایی میدونم اینایی که دو یا سه سال کار کردن چیزیشون نشده ولی گزینه بهتر اچ سی کراسه چون موتورش تیو فایوه و کاملا امتحان خودشو داده در ضمن گیربکسش آیسین ژاپنه

SEPEHR5776 (159 روز پیش)

به هیچ وجه دنبال اچ سی کراس نرو، یکی از اقوام من داره و با ۲۴ کارکرد، تو مدتی که ماشین رو داشته، کلی عیب و خرابی پیدا کرده بود و مدام تو تعمیرگاه بود برای تعمیر قطعات مختلف. اگه می خواید مقایسه کنید بین استپ وی و x22 مقایسه کنید. من چند ماهیه x22 دنده ای دارم و تو این مدت راضیم.

Amirmosaffa (99 روز پیش)

بعضی ماشینا از کارخونه کلا خوب تولید نمیشن و خراب از آب در میان اچ سی کراس مدل ۹۵ عمو بابام داره ۱۲۰ هزار هم کار کرده موتور پلمپ بدون خرابی فقط مصرفی عوض کرده . لطفا موتور تیو فایو رو با این موتور x22 مقایسه نکن . دوم گیربکس اچ سی کراس آیسن ژاپنه .قدیمیه گیربکسش ولی بازم بهتره نسبت به x22 من پارس داشتم صفر از همون اول مشکل برقی داشت بردم نمایندگی واسم درستش کردن شیشه هاش بالا پایین نمیشدن. بعد مدتیم استارتش خوب کار نمیکرد. باطریشم سالم بود. هزارتا نمونه از خرابی ماشینی ک از کارخونه بیرون میاد رو دیدم . پس نمیشه شما از رو یدونه اچ سی کراس نظر بدی

Tycjg (46 روز پیش)

سلام مدل های پاینش کلی ایراد داره از مدل ۹۸به پایین کلا ایراد داره

Mehdi9265(143 روز پیش)

دوستان سلام یه راهنمایی واقعی . بین 315 پلاس و x22 و h30 کدومو بخرم

1paesa1 (130 روز پیش)

به نظر من از همه نظر برابرمد اما کلاس و فضای ابعادی x22 بیشتر و بهتره

پوریا2848 (85 روز پیش)

برلیانس 220 یا 320 بهتره

paras (71 روز پیش)

برلیانس ۳۲۰ خیلی بهتره

Tycjg (46 روز پیش)

۳۱۵ هم قدرتش از x22بیشتره و هم وزنش سبک تره هم ارزون تره

Tttt(99 روز پیش)

سلام من دو تا سوال دارم لطفا جواب بدین ممنون ۱_ در مدل اسپرت اکسلنت اتوماتیک بازار دست دومش چه جوریه ؟ ۲_ کیفیتش در مدل اسپرت اکسلنت اتوماتیک چه جوریه اگر مشکلی در کیفیتش هست اون مشکل چیه ؟ 🥰🙏🙏

Tycjg (72 روز پیش)

کلا بده. من ۲سال دنده ای اسپرت اکسلنت مدل ۹۸داشتم بد بود کشش نداشت جاش بده ۳۱۵ قدرتش از این بیشتره بعدشم این همون ۲۰۷ هست که کلی وزن گذاشتن روش

Hoseinkh16 (59 روز پیش)

من دنده ای دارم شتابش و هندلینگش خوبه سربالایی هم مشکلی ندارد چند بار باهاش از عسلویه رفتم اصفهان و برگشتم قبلاً 405 و پارس داشتم خیلی راحت تره

Sobhan1 (56 روز پیش)

باید دید که بازار از نگاه اقایون یعنی چی اگه بخواین مثل ایران خودرو سایپا باشه بازارش یعنی بخرین و سود کنید باید بگم مدیران خودرو در کلاس جهانی ماشین تولید میکنه و تونسته عرضه و تولید زیادی داشته باشه پس فکر واسطه گری نباشید اگه منظور از بازار خریدنشه باید بگم جک اس 5 ، ایکس 33 اس نیوفیس 5 دنده و ایکس 22 همواره در پرفروش ترین خودرو های چینی اند و امار فروش و بازار شون هست پس نگران بازارش نباشید

Tycjg (46 روز پیش)

والا من که اسپرت اکسلنت دنده ای داشتم ولی کیفیتش خوبه ولی کیفیت سپر عقبش اصلا خوب نیست

i3233(176 روز پیش)

سلام دوستان من یک 206 تیپ دو دارم میخوام بفروشمش ولی نمیدانم کدام از این خودرو هارا بخرم میشه راهنمایی کنید بین ام وی ام ایکس 22 برلیانس اچ 220 و هایما اس 5 کدام بهتر است ممنون میشم راهنمایی کنید

mmd.gry (168 روز پیش)

سمت هایما s5 نرو که خیلی داغون ولی هایما s7 ارزش داره/ برلیانس هم کلاس 300 خیلی بهتر از کلاس 200 /کلا ارزشش خریدش بیشتره 330 و 320 / ام وی ام هم نظری ندارم

Afsfin (161 روز پیش)

۲۰۶ ماشینه خوبیه و ممکنه ماشین های دیگه شما را قانع نکند .از ۲۰۶ به ماشینه دیگه سخته.

1paesa1 (130 روز پیش)

شما یه اسپورتیج ۲۰۰۸ بخری خیلی بهتره از همه نظر یا یه کمری یا سوناتا یا ماکسیما اما اگه ماشین به روزی میخوای ام جی ۶ خیلی خوبه اگرم شاسی بلند به روز میخوای هایما گزینه بدی نیست خوبه

paras (71 روز پیش)

در مقایسه با قیمت، آپشنها،ایمنی ،رفاه وآسایش سرنشین و از همه مهمتر خدمات گسترده گارانتی و وارانتی ایران خودرو در تمام نقاط ایران هایما اس ۵ اقتصادی ترین انتخاب است . من خودم ثبت نامی ایران خودرو گرفتم و نیت داشتم بفروشم ولی دلم نیامد تبدیل به پول کنم و گوش ایران خودرو کر خیلی خیلی راضی هستم

paras (50 روز پیش)

اگر ماشین بروز با قیمتمناسب و خدمات پس از فروش بهتر نسبت به سایر خودرو سازها می خوای برو هایما اس ۵ بگیر بد نیست من دارم مدل ۹۹ نسبت به قیمت و خدماتش می ارزد

Show More