سومین فیس لیفت چری تیگو 3 در سال 2020 به بازار چین عرضه شد و مدیران خودرو نیز خیلی زود، فروش آنرا با نام ام‌وی‌ام X33S جدید از تابستان 99 شروع کرد. X33S نیوفیس، به سبک و سیاق همان فیس لیفت‌های اول و دومش طراحی شده؛ به این معنی که چری، فقط چهره خودرو را تغییر داده و مابقی قسمت هایش را دست نخورده رها کرده است. چهره تازه X33s نیوفیس، به لطف جلوپنجره جدیدش، حالا جسورتر و جذاب تر به نظر میرسد. اگر یادتان باشد، این جلوپنجره ابتدا در تیگو 8 استفاده شده بود، سپس به ام‌وی‌ام X55 رسید و حالا هم نوبت X33S نیوفیس است تا از آن بهره ببرد. حذف مه شکن دایره ای سپر جلو و استفاده از رینگ های جدید، تنها ویژگی‌های جدید این فیس‌لیفت هستند. بنابراین در نمای جانبی یا نمای عقبی خودرو، دیگر نباید منتظر چیز جدیدی باشید! حتی کابین خودرو هم تغییر خاصی نکرده و به غیر از طرح جدید فرمان، اتفاق تازه دیگری در آن نمی‌بینیم. اما خوشبختانه مدیران خودرو، 8 آپشن جدید را به X33S نیوفیس اضافه کرده که عبارتند از: «کنترل پایداری»، «کنترل کشش»، «کنترل سرعت در سرازیری»، «کنترل ایستایی در سربالایی»، «اتولایت»، «سنسور باد تایر»، «فرمان برقی» و «گرمکن صندلی جلو». موتور X33S نیوفیس تغییری نکرده ولی گیربکس این خودرو، با یک تغییر بزرگ همراه شده است؛ مدیران خودرو پس از حدود 6 سال استفاده مداوم از گیربکس CVT در خانواده X33 حالا آنرا کنار گذاشته و برای اولین‌بار از گیربکس گیربکس اتومات برای این خودرو بهره گرفته است. مدیران خودرو از نیمه دوم سال 1400 نیز تیپ جدیدی برای X33S نیوفیس معرفی کرد و نامش را «اکسلنت اسپرت» گذاشت. در قسمت ظاهری و در نمای بیرونی این تیپ جدید، شاهد اضافه‌شدن کیت بدنه (شامل سپر جدید جلو، دیفیوزر جدید عقب به همراه اضافه‌شدن رکاب‌های جانبی) هستیم. همچنین در تیپ جدید اکسلنت اسپرت، سنسورهای عقب (که در تیپ اتوماتیک اسپرت حذف شده بود) مجددا به خودرو اضافه شده است. اما در نمای داخلی تیپ «اکسلنت اسپرت» اتفاقات بیشتری رخ داده‌اند. در کابین این تیپ جدید، از چرم قهوه‌ای استفاده شده در صورتیکه تا قبل از این، مدیران خودرو از چرم مشکی برای کابین X33S اسپرت استفاده می‌کرد. همچنین مدیران خودرو برای نشان دادن تمایز بیشتر این تیپ جدید با تیپ قدیمی‌اش، برخی از جزییات کابین (مانند قاب دور دریچه‌های تهویه، دستگیره‌ها و بخشی از رودری‌ها) را با رنگ طلایی، تزیین کرده است. علی‌رغم همه این تغییرات ظاهری، اما در قسمت فنی خودرو هیچ بهبودی رخ نداده و ویژگی‌های فنی تیپ اکسلنت اسپرت، دقیقا مشابه تیپ اتوماتیک اسپرت خواهد بود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • تغییر گیربکس از CVT به AT
    • بهبود آپشن‌ها نسبت به X33S فیس قدیم
    • بهبود ظاهری در تیپ اکسلنت اسپرت
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • عرضه محدود در مدل توربوشارژ
    • حذف سنسور عقب در تیپ اسپرت
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 180 نیوتن‌متر
  • شتاب 14 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کراس‌اور جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت سوم (T11)
  • طول 4224 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1652 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2510 میلی‌متر
  • وزن 1420 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
112 دیدگاه

Mehrdad1983(5 روز پیش)

سلام دوست عزیز یک وقت خدای نکرده اشتباه من و مابقی دوستانی که رفتن و در مديران خودرو ثبت‌نام کردن را نکنید، متاسفانه از این کارخانه بی مسؤلیت تر و بی در و پیکر تر نیست من تیر ماشین و در نمایندگی آرژانتین ثبت‌نام کردم و چندتا قسط هم دادم ولی هنوز ماشین تحویل نگرفتم گول فروشنده ها رو نخورید که میگن 20 روزه تحویل میدیم تمام ماشینها در گمرک بم گیر کرده به اصطلاح خودشون که معلوم نیست راست میگن یا نه خلاصه تحقیق کنید ببینید کی ماشین تحویل گرفته به تازگی بعد خرید کنید ودر انتها معلوم نیست دستتون به ماشین میرسه یا پولتون یا نه انتهای این راه مثل خیلی از خودروسازهای قبلی که فرار کرند و رفتند میشه یا نه مردم موندن و طلب خودشون از دولت

Mohsen910(32 روز پیش)

با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و رفیقان بامرام.اگه کسی از دوستان هست ک بتونه راهنمایی کنه ک ام وی ام x33دست دوم رو از کجا میشه تهیه کرد ممنون میشم واقعا. مرسی و سپاس از شما

Rahman65(54 روز پیش)

متاسفانه معلوم نیست شرکت ام وی ام چرا سنسور عقب ماشین رو برداشته و جای خالی روبا لاک پلاستیکی پر کرده !؟؟ در توضیحات بالا در قسمت سیستم هشدار دهنده به اشتباه علامت داردتیک خورد که ندارد!!!!

مرتضی هستم! (52 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. بنده اطلاعی از این موضوع نداشتم. شما مطمئن هستید؟ سنسورهارو از روی فیس جدید (گیربکس اتوماتیک) حذف کردن؟ فیس قدیم هنوز سنسور داره؟

Abbas90 (43 روز پیش)

بله متاسفانه سنسور دنده عقب نداره

س (37 روز پیش)

بنده مدل 1400 تهیه کردم دو سنسور دنده عقب داره

1paesa1(42 روز پیش)

خیلی دوستان x33s دارن و دارن و فکر میکنن همه چیش با این مدل جدید یکیه درصورتی که اصلا اینطور نیست و خیلی خیلی بهبود پیدا کرده نسبت به نسخه های قبل هم از نظر قدرت هم از نظر سواری

soroush0000(44 روز پیش)

سلام من میخوام این ماشینو بگیرم تستش هم کردم راضی بودم کسی هست گرفته باشه به مشکلی خورده باشه

68Sajjad(46 روز پیش)

سلام خدمت عزیزان من یه دونه اقساطی خرید کردم کسی میدونه چند روزه میدن؟البته توی قرار داد جریمه دیر کرد هم داره.

Kadaei1(73 روز پیش)

سلام،من تجربه رانندگی یک هفته ایی با مدل atرو میخوام خدمتتون عرض کنم،درسته تیپ ترونیک نداره ولی با دورموتور ۲۰۰۰آسفالتو میکن،کلا ماشین کم صدا،پرقدرت،کولرعالی،به حرف هاو کامنت ها اصلا توجه نکنین،بیشتریا اصلا سوارنشدن و نمیدونن چیه،طبق عادت میگن چینیه،بابا چین قدرت دوم دنیاست،مگه میشه جنس بدبزنه تو این رنج قیمتی?قبلاز خرید حتما باهاش یه تست درایو بزنین تا بفهمید چی میگم،وفقط یدونه ایراد پیدا کردم خداییش اینه که صفحه ی تاچ مولتیرمدیاش ضعیف فقط همین،باتشکر

Parsasaboori (57 روز پیش)

سربالایی کم نمیاره؟

a.eghbali(59 روز پیش)

سلام واقعا در نسخه ی اتومات هم شتاب ۱۴ ثانیه ست؟؟ با توجه به این که اکثرا میگید شتابش عالیه. و در مراسم رونمایی از این فیس لیفت شتابش ۱۱ ثانیه اعلام شد. فک می کنم این بالا شتابش رو اشتباه زدن. و باید اصلاحش کنند.

mohamad8564(101 روز پیش)

امروز رفتم نمایندگی این x33 at از نزدیگ دیدم ... خداییش عالی بود نگاهش میکردم لذت میبردم ولی ولی فضای داخل کابین اون چیزی نیست که گفتن من قدم ۱۷۵ صندلی جلو تنظیم کردم بعد رفتم صندلی عقب نشستم کاملا زانوم گیر میکرد به پشت صندلی برای اینکه راحتر باشم صندلی جلو رو دادم جلو تر که خوب شد ولی کسی که جلو بشینه زانوش میخوره به داشبورد و اینکه اگه کسی وسط بشینه باید پاهاشو باز کنه به طرفین و یا کج بشینه صندلیاش خشک و اصلا راحت نبود کلی زد تو ذوقم متاسفانه ولی خوب کابین جذابی داشت سانروفش بزرگ بود نسبت به x22و s3 صندوقش که عالی استایل پشت فرمون مسلط حالا کاری به مساعل فنی و... ندارم چون بحثی نیست با تحقیقات من، در این رنج عالی ترینه در کنارش یه x22 بود همینجوری گذری روش زوم کردم خیلی جالب بود بصورت کاملا اتفاقی و جالب فهمیدم کابین x22 از x33 at بزرگتر بود من صندلی هارو تنظیم کردم عقب نشستم خیلی فضایه خوبی داشت راحت بدونه اینکه پاهام به صندلی جلو برخوردی داشته باشه و در صندلی جلو هم خیلی راحت بدونه اینکه به داشبرد تماس داشته باشم نشستم اصلا باورم نمیشد که این ماشین(x22) از نظر دید هیکلی از x33at کوچیکتره ولی داخلش بشدت راحتر میشه نشست هم‌ من هم خوانوادم متعجب بودیم از کارمند نمایندگی پرسیدم گفتم شاید من اشتباه میکنم اصلا جوابی نداشت بده فقط گفت اینجوریه دیگه مضوع برد رو اینکه متور x33 قویتره و... درضمن رفتم جک s3 جای دیگه تست کردم اونم اتاقش بشدت راحت و جاداره برعکس چیزی که میگن من قصد تخریب چیزیو ندارم من تجربمو گفتم شاید این مواردی که گفتم سلیقه ای باشه و خیلیا این مضوع راحت نشستن براشون مهم نباشه ... بلخره خییییلا خریدن استفاده میکنن و راضی هستن حالا یکم مهربون هم نشستن که خوب نشستن و لذت هم میبرن مبارکشونم باشه در آخر من یه پیشنهادی میدم اینکه میخواهین تحقیق کنین فقط نشینین پیام ها و نظرات بخونین چون کاممممملا گمراه میشین پاشین برین چارتا نمایندگی خودرو مد نظرتون ببینین تو خیابونم از اونایی که دارن چنتاشون صحبت کنین ازشون کمک بگیرین اصلا به نظراتم بها ندید تو این نظرات خیلیا کارمند هستن که باید طرف داری کنن خیلیا هم دشمن هستن که باید بکوبن پس خودتون دست بکار بشین پاشین برید حضوری تحقیق کنید

reza2393 (99 روز پیش)

من چند روزی بود تو فکر خرید بودم و داشتم تو نت درموردش مطلب میخودنم هرکی یچیزی میگفت آخرسم رفتم نمایندگی ماشینو از نزدیک دیدم دقیقا حق باشما بود ظاهر خیلی خوبی داره نسبتا ولی داخل کابین خیلی تنگ بود مخصوصا عقب ماشین منم قدم ۱۷۳ هست کاملا زانو تا پاینه پام میخورد به پشت صندلی جلو و حتا پا که میره زیر صندلی اصلا فضا مناسبی نداره ارتفاع صندلی تا کف خیییلی کمه پام گیر میکرد. صندلیاشم دقیقا خشک بود مثل اتوبوسی بود جلو هم نشستم هم چون صندلی داده بودم جلو فضا مناصب نداشت درضمن با پیشنهاد شما بسختی تو خیابون یکیشو پیدا کردم با بدبختی با صاحبش صحبت کردم میگفت خوبه ولی فضا اتاقش خوب نمیگفت و گفت چاره ای نیست خریدم و باید استفاده کنم ولی درمورد فنیش کاملا رضایت داشت x22 هم شما گفتی دیدم حق باشماست فضای سر نشینا تا صندلی جلو خیلی باز تر از x33 هست ولی طول صندلی x33 یکم دراز تر از x22 هست

Mohammadrezai (60 روز پیش)

کاملا مشخصه که نه از نزدیک دیدی و نه سوارشون شدی که میگی فضای اتاق x22 بزرگترازx33هست.من با قد۱۸۹هم عقبx33نشستم هم پشت فرمون کاملا هم جای پای اضافی داره. حواسمون باشه تا خودمون از نردیک چیزی رو ندیدیم تایید یا ردش نکنیم.

Mohammadrezai (60 روز پیش)

سلام دوستان عزیز دقت کنید متوجه میشین که هدف توضیحات این آقا که چهارتا حرف خوبم توش هست واسه خراب کردن ذهنیت مخاطب نسبت به این محصول(x33) هست،نمی دونم چطور میشه که ماشین کراس اور x22 جادارتر از x33 شاسی بلند باشه!!؟ جالبتر اینکه چطور میشه x33 فضای پای کمتری داشته باشه!!!؟

A.k(65 روز پیش)

سلام دوستانی که مدل ۹۹ یا ۱۴۰۰ این ماشینو دارن من یه ویدیو دیدم که گفته بود گیربکس این ماشین از cvt تبدیل به at شده آپشن هایی از قبیل esp hac tcs اضافه شده دیلایت ها بصورت نواری دراومده با جلو پنجره جدید( شبیه nx شده ) و غربیلک فرمان متفاوت که خیلی خیلی زیباتره ، اینو بخوایم بخریم با این امکانات تحویل میدن ؟

مرتضی هستم! (62 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. موردی که فرمودید مربوط به فیس جدیده که گیربکس تبدیل به اتوماتیک شده و چندین آپشن جدید هم اضافه شده. این خودرو از سال 99 به بعد تویه بازار موجوده و قابل خریداری هست. درباره جزییات اپشنها و سایر تغییرات، لطفا توضیحات بالای صفحه رو مطالعه بفرمایید

Show More