قشقایی نامی شناخته‌شده در دنیای خودروها و البته افتخاری برای ایران است چراکه می‌گویند استقامت و سخت‌کوشی ایل قشقایی، از دلایل اصلی انتخاب این نام از سوی نیسان بوده است. قشقایی خیلی دیر به ایران آمد. این خودرو سال 2006 توسط ژاپنی‌ها رونمایی شد اما تقریبا 3 سال بعد و در مدل 2009 به ایران رسید. البته این یکی از خاص‌ترین تولیدات نیسان ژاپن است چون‌که تولید و طراحی‌اش در دفتر انگلیسی نیسان صورت گرفته بود. قشقایی روی پلتفرم C گروه رنو-نیسان تولید شده بود؛ پلتفرمی موفق که یک دوجین محصول توسط آن راهی بازار شده‌اند. از رنو مگان نسل 3 و فلوئنس مدل 2009 گرفته تا نیسان سنترا مدل 2007 و نیسان ایکس‌تریل مدل 2008. قشقایی در دوره‌ای کوتاه نیز به‌صورت مونتاژی توسط پارس‌خودرو در داخل کشور نیز تولید می‌شد. این ژاپنی به دلیل کیفیت فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود و بعید است حتی بعد از گذشت یک دهه از حضورش در بازار ایران، مشتریان از این خودرو ناراضی باشند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • توانایی آفرود (تیپ LE)
    • کیفیت ساخت بالا
  • نقاط ضعف
    • صندلی‌های ردیف عقب
    • کمبود امکانات در تیپ SE
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2009 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل 2 حالته با قفل الکترونیکی
  • گیربکس CVT ایکس‌ترونیک
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 196 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.3 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (J10)
  • طول 4315 میلی‌متر
  • عرض 1783 میلی‌متر
  • ارتفاع 1606 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1477 کیلوگرم
  • حجم باک 65 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R18
  • چرخ عقب 215/55R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2009 تا 2010
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT ایکس‌ترونیک
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 196 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.7 ثانیه
  • سرعت 178 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (J10)
  • طول 4315 میلی‌متر
  • عرض 1783 میلی‌متر
  • ارتفاع 1606 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1385 کیلوگرم
  • حجم باک 65 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R18
  • چرخ عقب 215/55R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

6 دیدگاه

Ezdar(218 روز پیش)

این خودرو یک کراس اوور کامپکت است که در سال 1388 توسط پارس خودرو وارد بازار ایران شد و به علت داشتن مشکلاتی همچون موتور ضعیف، طراحی ساده، گیربکس ناهماهنگ در بازار داخلی نتوانست به فروش بالایی دست یابد و به سرعت از خط مونتاژ خارج شد. این خودرو به علت مشکلات ذکر شده و کمبود قطعات یدکی و بازار دست دوم بد، ارزش خرید بالایی ندارد. در نتیجه می توانید به سایر رقبای این خودرو یعنی پژو 2008، کیا اسپورتیج و رنو کپچر بیاندیشید.

Ezdar(223 روز پیش)

اصلا سواری نرمی نداشت موقع فروش هم اسیر شدم و در آخر با کلی ضرر زیر قیمت فروختم و خلاص شدم فقط چون نیسان هست که نمیشه گفت خوبه مورانو هم نیسانه ، ولی همشون از گیربکس بسیار ضعیف و پر هزینه اند

SBRT(704 روز پیش)

این ماشین تو سواری‌نرم ، راحتی ، استهلاک پایین ، رانندگی بی سروصدا ، هزینه نگهداری کم ، حرفی واسه کفتن داره .👌

SBRT(746 روز پیش)

نکات مثبت : ماشین خوب ،رانندگی نرم و بی صدا ، هزینه نگهداری پایین ، قدرت موتور قابل قبول ( نسبت به ۲۰۰۰ سی سی ) نکات منفی : بازار دست دوم ضعیف ، کمبود آپشن ،

مکانیک برتر(791 روز پیش)

بسیار با کیفیت سواری نرم مصرف سوخت پایین و رخ زیبایی داره .کیفیت داخل خودرو معرکه دیزاینشم خوبه امکاناتشم عالی .این ماشین ژاپنی در انگلیس مونتاژ میشه

جی تی ار(842 روز پیش)

ماشین خوبی ولی بدنه و موتور قوی ندارد