پیشینه ورود پژو 206 به بازار ایران به سال 1380 باز می‌گردد. در دهه 80 شمسی این هاچ‌بک خوش‌چهره اروپایی، یکی از مدرن‌ترین خودروهای مونتاژی ایران بود اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن 206 در خیابان‌ها دارد! 206 در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال 1391 فقط تیپ‌های 2 و 5 آن در خطوط تولید باقی ماندند. مهم‌ترین تغییر درمیان تیپ‌های 206 برای تیپ 2 آن اتفاق افتاد که از سال 1390 به ترمزهای ABS و همچنین ایربگ‌های جلو مجهز شد. سری نخست تیپ 5 نیز تا قبل از 1386 با قطعات مرغوب فرانسوی تولید می‌شد اما بعدها و با داخلی‌سازی بیشتر آن، این روزها دیگر تفاوت کیفی چندانی میان تیپ‌2 و تیپ5 وجود ندارد. افت شدید کیفیت، کهنه‌شدن طراحی و تکنولوژی‌های قدیمی این خودرو، در کنار دوام فنی نه‌چندان زیاد آن باعث شده است که 206 دیگر آن هاچ‌بک دوست‌داشتنی دهه 80 شمسی نباشد. ایران خودرو از اوایل سال 98، «سنسور عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد خانواده 206 حذف کرد و «ترمز دیسکی عقب» را هم از تیپ 5 برداشت.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ترمزهای مطمئن
    • مصرف سوخت
    • فراوانی قطعات یدکی
    • فرمان نرم‌تر از 207
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • فضای محدود ردیف عقب
    • مشکلات جعبه‌دنده اتومات
    • عایق‌بندی ضعیف‌تر از 207
    • سفارشی شدن سنسور و سی دی پلیر (از مدل 98)
    • سفارشی شدن ترمز دیسکی عقب برای تیپ 5 (از مدل 98)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1380
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1380 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - (سری جدید از مدل 90 به بعد)
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1382 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU3
  • حجم موتور 1.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 75 اسب‌بخار
  • گشتاور 118 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.1 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1025 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1381 تا 1382
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات (بدون تیپ‌ترونیک)
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 110 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.4 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1065 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1381 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.6 ثانیه
  • سرعت 200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی (سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل (سفارش مدیران)
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1381 تا 1391
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 110 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3835 میلی‌متر
  • عرض 1652 میلی‌متر
  • ارتفاع 1426 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2445 میلی‌متر
  • وزن 1054 کیلوگرم
  • حجم باک 50 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

333 دیدگاه

amirmahdi8890(12 روز پیش)

سلام دوستان به نظر شما 206 تیپ 5 بگیرم یا پارس tu5 ؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

mostafa1386 (8 روز پیش)

اگه خانواده ای بیشتر از 3 نفر ماشین پژو پارس بگیر ولی اگه ماشین تو شهری میخوای 206بهتره اما درکل پژو پارس بهتره از همه لحاظ

mahf (6 روز پیش)

بنظر من چه تک نفر باشی چه 3 یا 4 نفر برو یدونه پژو tu5 بگیر عالی هست

YAP(16 روز پیش)

بازار فروش تیپ ۵ چطوره؟

mahf (13 روز پیش)

عالی نیست ولی خوبه

YAP(14 روز پیش)

سلام من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ صفر دارم از کارخونه گرفتم، همین رو نگه دارم یا استپ وی دنده ای بگیرم؟ ممنون از پاسخگویی

mahf (13 روز پیش)

ساندرو استپ وی بگیر حتما خیلی عالی هست

Vahidmanshori(88 روز پیش)

با سلام و احترام خدمت همه ، اگر خدا بخواهد شهریور امسال ( ۱۴۰۰ ) یه خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ صفر تحویل میگرم ، از اونجایی که تحقیق کردم موتور این خودرو ضعیفه و ۸ سوپاپ هست . به نظر شما اگر خودرو را صفر بفروشم چه ماشینی پیشنهاد میکنید بخرم ؟

Ehsanabedi13841384 (86 روز پیش)

سلام آقا وحید اگه صندوقدار میخواید بهترین گزینه رانا هست الان ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۹ صفر حدودا ۲۰۰ میلیون هست رانا صفر هم همون ۲۰۰ میلیون تومن هست اگر ۱۰ الی ۱۵ میلیون رو پولتون بذارید رانا پلاس میتونید بخرید حالا چرا میگم رانا؟ دو سال داشتم دست دوم خریدم ماشین کم مصرف و بی خرجی بود از رخش هم خوشم میومد شتابش هم خوبه فضای سرنشین ردیف دوم هم میشه گفت که از ۲۰۶ ذره ای جادار تره

Amir79 (27 روز پیش)

سلام تیپ 2 رو بفروشید تیپ 5 فنی سالم با ظاهر تمیز بخرید

mahf (23 روز پیش)

سلام دوست عزیز، این دوست عزیزی که گفته رانا، بابا رانا همون 206 هست 206 هم همون رانا هست رانا ماله ایرانه 206 sd هم ماله ایرانه وسایل این را به اون وسایل اون را به این😅😅، دوستان اشتباه نکن منظورم کلا یکی هست به جز قیافه که قیافه 206 بهتره دوست عزیز اگه یه 30 یا 25 میلیون بتونی بزاری روش برو یدونه پژو پارس سال بگیر، خسته‌ نباشید

mahf (23 روز پیش)

و یدونه هم 206 تیپ 2 سال 1400 هست دوست عزیز، اونم 205 میلیون هست، گفتم که یه 25 میلیون بزار روش برو پژو پارس سال بگیر

Khmh (15 روز پیش)

من میگم برو دنا یا سمند بگیر

yasinxosravi(66 روز پیش)

سلام دوستان به نظرتون ۲۰۶ تیپ ۵ چه مدلی بخرم میگن ۹۲ به پایین خوبه

Amir79 (27 روز پیش)

درست میگن دوست عزیز تیپ 5 مدل زیر 91 فنی سالم، ظاهر تمیز پیدا کردی صبر نکن همون لحظه بخر

mahf (23 روز پیش)

سلام دوست عزیز اون را که درست میگن ولی ببین ماشین هر چه مدلش میاد پایین خرج بیشتری داره به جز اینکه صفر باشه، بنظر ن برو یدونه ماشین صفر بخر، خسته نباشید

ManiGR (17 روز پیش)

تیپ ۵ مدل ۸۳ همه چیز فرانسه هست

Diar(145 روز پیش)

سلام دوستان..اگه میشه راهنمایی کنید..ما یه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۶ داریم..به شدت خوش شتاب‌و اسپرته و با این که یک سال میشه داریمش ولی هنوز تقریبا هیچ خرجی نداشته.ولی هرچی باشه مدل ۸۶ و تیپ ۲ هست..بودجه‌ی تیپ ۵ صفر رو هم دارم.از اونجایی که میخام دو سه سال نگهش دارم،به نظرتون عوضش کنم به یک تیپ ۵ و چه مدلی؟چون میگن هرچی جدید تر میشه،کیفیتش پایینتر میاد..مرسی از کمکتون

Ahhsujcdinxykvdy (106 روز پیش)

سلام ماشین رو نگهدار یا تیپ ۵ زیر ۹۲ بگیر

Amir79 (27 روز پیش)

سلام ماشینت رو نگه دار و اصلا نفروش اگر تونستی موتور و گیربکس تیپ 5 بنداز روش اینجوری خیلی عالی میشه

mahf (23 روز پیش)

سلام دوست عزیز، اول به جواب امیر میخوام بگم که دوست عزیز به جای اینکه خودش را عذاب بده بره یدونش را بخره منفعتش بیشتره چون میری بازار الان معلوم نیست که این سالم سالم هم باشه سالم های 1 ساعت 2 ساعتی هست یا بری کارخونه اونا میگن این مدارک را بیار اون را بیار چند ماه طول میکشه بیاد بیاد هم باید یدونه ادم پیدا کنی اون ها را نصب کنه و.... به جای این کار یدونه تیپ 5 بگیر، دوست عزیز شما گفتید من توانش را دارم پس یعنی 250 خورده ای میلیون پول دارین خب من اگر جای شما بودم میرفتم یدونه پرشیا tu5 مدل 99 میخریدم چون ببین شاید کیفیتش اومده پایین ولی دیگه چه ماشینه ایرانی هست که نیومده پایین بخاطر اینکه 99 گفتم میاد 245 یا 244 میلیون اون 5 یا 6 میلیون را خرجش میکنی یعنی روکش میخری دور فرمان یدونه هم اینکه حتی صفر هم باشه اگه مدل 99 گرفتی اول برو روغنش را عوض کن، خسته نباشید

FallahMohamad(34 روز پیش)

سلام دوستان...ی سوال.لطفا دقت کنید ب سوال بعد ی لطف کنید جواب بدید..من میخوام ی ۲۰۶تیپ۲مدل۹۹بخرم...اصلا شتاب کم و فضای کم صندلی عقب.نبود آپشن نسبت ب رقبا مهم نیست برام..چون میخوان نزدیک ۳۰تومن خرجش کنم از فرمون پژو ۲۰۰۸گرفته تا اامانیتور رینگ چلنجر سایز ۱۶.خلاصه همه چی...فقط درمورد موتور و استهلاکش اگر کسی واقعا اطلاعی داره بگه بهم..چون نمیخوام بعداز ی مدت همیشه تو تعمیرگاه باشم..ازنظر نگهداری هم کاملا آدم حساسی ام..میتونم ب موقع ب همه چیش برسم..لطفا جواب بدید.ممنون ازهمه دوستان بامرام.

Amir79 (27 روز پیش)

داداش به نظرم بگیر اما 15 تومن از پولتو بده موتور و گیربکس رو تیپ 5 کن 15تومن دیگه رو هم لوازم بگیرو ریمپ کن

001Mehrdad(93 روز پیش)

سلام شما بین ۲۰۶ تیپ ۲ صفر یا ۲۰۶ تیپ ۵ ۹۶ کدوم رو انتخاب میکنید

Diar (87 روز پیش)

بستگی به استفاده‌تون داره تقریبا..شاید اکثرا بگن تیپ دوی صفر به دلایل کارت طلایی،کم‌کار و کم‌خرج تر و فروش راحت تر ((که منطقی هم هست))..ولی من به شخصه در شرایط شما تیپ پنج رو انتخاب میکنم چون سال به سال کیفیت ماشین پایین تر میاد و صد البته موتور tu5 یه چیز دیگست

Hjjjjjjj (81 روز پیش)

ماشین صفر باشه پیکان باشه

Mjk (27 روز پیش)

تیپ ۲ صفر قطعا

Mfd(59 روز پیش)

میخوام ماشین اولمو بخرم، مجردم و میخوام بین 206 تیپ 5 مدل 97 به بالا یا 206 تیپ 2 صفر یکی رو انتخاب کنم. بنظرتون کدومشو بخرم. البته نظر خودم بیشتر نظرم رو تیپ 5 ه

mahdirokni (33 روز پیش)

تیپ دو بد نیست جوابه ولی پنج تروتمیز بگیری بهتره

Mjk (27 روز پیش)

دوست عزیز موتور خودرو هر سال که میگذره افت توان داره تازه مالک هم چه طور رفتار کنه با ماشین هم بماند ماشینی که ۵سال کار کنه دیگه ۱۰۰اسب خروجی نمیده ۱۵ الی ۲۰ اسب کم کرده حالا یه موتورtu5نسبتا سالم تو بهترین حالت ۱۰الی ۱۵ اسب از tu3 که ۷۵ اسبه بیشتر باشه که زیاد تفاوت ایجاد نمیکند،ولی مسله اینه تو ۱ موتور صفر داریتاذ۵ سال خیالت راحته ولی اون جوری ۱موتور داری که ۵سال کار کرده و داره میوفته به خرج و هزینه،بدنه و چیزای دیگه هم که تیپ ۲ و ۵ یکیه،من بام تیپ ۲ صفر میگیرم

raliz(47 روز پیش)

سلام دوستان میخواستم نظرتون رو بدونم پدربزرگ من یه ۲۰۶ تیپ۲ مدل۸۴ داره که کارکرد واقعیش ۷۰هزاره یذره فنیش نیاز ب تعمیر چون زیاد بهش نرسیده و بدنش یکم مالیدگی داره خواستم بدونم چقدر هزینه داره ک ماشین سرحال شه و ایا ارزش خرید داره یا نه خیلی ممنون

Bfjfjtvleeyhur (44 روز پیش)

سلام دوست عزیز کلاخانواده پژو پرخرج ترینن من پرشیا دارم خیلی برام افتاده توخرج اگر میگیری تیپ ۵ بگیر نسبتا ماشینه خوبیه

mahf (44 روز پیش)

بنظر من ارزش خرید نداره، چون مدل 84 الان از روش 16 سال گذشته ماشین خیلی قدیمی است خب حالا مالیدگی و بعضی خرجاش را بزار کنار ماشین بخاطر اینکه کهنه است هر روز دم مکانیک باشی، بجای این کوییک r بگیر،هم دو رنگ است هم صفر است هم خرج دیگه ای نداره قیمتشم 158 میلیون است، من بودم کوییک میخریدم یا ساینا پلاس بجای اینکه 206 پدربزرگت را بگیرم و قیمت ‌206 پدربزرگت حدود 70 یا 80 میلیون است

mahdirokni (33 روز پیش)

مدل پایناش خیلی ماشینای خوبین. اتاقش البته سالم باشه. شاسیا سالم باشه. بگیری کل بدنه و موتورش با ده تومن نو میشه. سواریه دویسشیشو نمیشه با مث تیبا و کوییک مقایسه کرد

Show More