مشخصات فنی پژو پارس دوگانه سوز سال 1379 - 1402
سال
هفت سال پس از عرضه پژو 405 در ایران و بهصورت دقیقتر در سال 1379، ایرانخودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیسلیفتی فرانسوی از پژو 405 دانست که برای بازار کشورهای درحال توسعه و با الهام از پژو 406
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بازار دستدوم
فضای جادار کابین
فراوانی قطعات یدکی
عملکرد سیستم تعلیق
بهبود آپشنها از سال 1401
بهبود استهلاک و مصرف در XU7P
بهبود آپشن های مدل XU7P در سال 1402
نقاط ضعف
مصرف سوخت
کیفیت ساخت
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1379 تا 1400مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر XU7 دوگانه سوزحجم موتور
1.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
100 اسببخارگشتاور
153 نیوتنمترشتاب
13.8 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (سری جدید از مدل 93)طول
4498 میلیمترعرض
1704 میلیمترارتفاع
1410 میلیمترفاصله محوری
2669 میلیمتروزن
1248 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
185/65R14چرخ عقب
185/65R14سایر ویژگیها
رینگ فولادی - مخزن گاز 75 لیتریسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
رادیوپخش - هندزفریمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم بژ و مشکی - تریم طرح چوب جدید - صفحه کیلومتر جدید - دماسنج داشبوردآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Bmwandbenz563 5 روز پیش
تارا v4 که ایمن آرین خودرو ایرانی چون ۴ عدد ایربگ دارد و فول آپشن آرین است و پلتفرم پژو 301 را دارد که فرانسوی است و فضای کابین بسیار بزرگی دارد و صندوق 640 لیتری من خودم سوار شدم که میگم و ماشین هم خیلی هیکلی است
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/12/23
سلام لطفا برام بفرمایید دوستان؛با۱میلیارد برای خرید چیه که بهترینباشه البته تو ماشین های داخلی که وسایلش باشه، آپشنهای زیاد و بیشترین آپشن رو داشته باشه.
پاسخ
1
0
0
Tsvjrauf 1402/12/29
تنها ماشین تو این رنج دنا پلاس توربو اتومات هست که زیاد آپشن ندارن و میتونی تارا اتومات هم بگیری برای آپشن باید قیمت رو بالاتر ببریم و سراغ اریزو ۶پرو بری و حتی که ۱۴۰۳ عرضه میشه
0
0
ناشناس 1402/11/17
سلام دوستان ،،پارس تیوفایو مدل ۹۵ یا۹۶ از لحاظ بدنه چه فرقی با مدل ۱۴۰۲ داره اگه کسی میدونه اطلاع بده،،مدل جدید که،واقعا بدنه خیلی ضعیفه ورقش
پاسخ
0
0
2
AaaaaaaSadra 1402/11/7
سلام .دنا پلاس تیپ ۱ بخرم یا پارس سفارشی elx؟ برای پدرو مادرم میخوام.بیشتر داخل شهرن سالی ۲یا۳ بارهم شهرستان میرن .والله اینقد از پرشیا فیلم تصادف و ایمنی پخش کردن میترسم بخرم براشون ولی بابام خودش بیشتر پرشیا رو قبول داره..ممنون میشم کمک کنید..
پاسخ
4
0
0
Tsvjrauf 1402/12/29
دنا پلاس همه جوره بهتره ولی دنا پلاس تیپ ۱ اصلا بازار خرید نداره
0
0
ناشناس 1402/11/10
دنا پلاس اتاق محکم تر و نرم تری داره موتورش ای اف سونه قدرت بیشتری نسبت به بقیه رقیباش داره،صدای کم و مصرف سوخت مناسب و قدرت خوب از مزیت هاشه اما بعد چند سال ممکنه یکم ایراد برقی بخوره اذیت کنه و اینکه پرستیژ اش از ایرانی های دیگه بیشتره اما اگه درشت جثه هستید خانواد دنا پیشنهاد نمی شه
1
0
Hossini123 1402/11/8
پرشیا گزینه بهتریه از لحاظ موتوری و بازار دست دوم و سواری نرم تری داره بحث تصادف هردو کیفیت یکسانی دارند و متاسفانه برای هردو ممکنه حادثه پیش بیاد بازار دست دوم پرشیا هم از دنا تیپ1 بهتره
1
2
سیاوشم 1402/11/8
پارس و دنا از نظر اتاق کاملا مشابه هم هستن و ایمنی پایین تری از تارا دارن. از نظر دردسر و خرابی موتور های xu7 و ef7 هردو دردسر های خودشون رو دارن. در کل تارا دنده ای انتخاب بی دردسر تر و ایمن تری هستش.
0
0
Alipt 1402/11/6
سلام فرق Xu7p سال و Xu7p سال سفارشی چیه؟
پاسخ
2
1
0
Hossini123 1402/11/8
چراغ مه شكن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ هاي عقب دودي، چراغ خطر سوم سقفي آينه هاي جانبي برقي تاشونده راهنمادار تريم دورنگ مشكي - كرم، قطعات دکوراتيو طرح چوب، تودوزي پارچه اي ايموبيلايزر، قفل مركزي با ريموت،كمربندهاي ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع، سنسور دنده عقب ، دوربين دنده عقب، اخطار كاهش باد لاستيك ها TPMS دماسنج روي داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، دسته راهنماي طرح جديد، سنسور نور و باران ، جلو آمپر ديجيتال
0
0
سیاوشم 1402/11/8
مونیتور به همراه رینگ آلومینیومی
0
0