• مشخصات فنی parselx
  • مشخصات فنی parselx
  • مشخصات فنی parselx

مشخصات فنی پژو پارس ELX-XU7 سال 1379 - 1402

775 دیدگاه
سال
هفت سال پس از عرضه پژو 405 در ایران و به‌صورت دقیق‌تر در سال 1379، ایران‌خودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیس‌لیفتی فرانسوی از پژو 405 دانست که برای بازار کشورهای درحال توسعه و با الهام از پژو 406
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

بازار دست‌دوم
فضای جادار کابین
فراوانی قطعات یدکی
عملکرد سیستم تعلیق
بهبود آپشن‌ها از سال 1401
بهبود استهلاک و مصرف در XU7P
بهبود آپشن های مدل XU7P در سال 1402

نقاط ضعف

مصرف سوخت
کیفیت ساخت

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1382 تا 1392

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر XU7J4P

حجم موتور

1.8 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

110 اسب‌بخار

گشتاور

155 نیوتن‌متر

شتاب

9 ثانیه

سرعت

195 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4498 میلی‌متر

عرض

1704 میلی‌متر

ارتفاع

1410 میلی‌متر

فاصله محوری

2669 میلی‌متر

وزن

1165 کیلوگرم

حجم باک

70 لیتر

چرخ جلو

195/60R15

چرخ عقب

195/60R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

رادیوپخش

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

1

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

ایموبلایزر (کلاس 28414)

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی - تنظیم برقی پشتی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی - تنظیم برقی پشتی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم بژ - دماسنج داشبورد - آنتن اکتیو

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Bmwandbenz563 5 روز پیش
تارا v4 که ایمن آرین خودرو ایرانی چون ۴ عدد ایربگ دارد و فول آپشن آرین است و پلتفرم پژو 301 را دارد که فرانسوی است و فضای کابین بسیار بزرگی دارد و صندوق 640 لیتری من خودم سوار شدم که میگم و ماشین هم خیلی هیکلی است
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/12/23
سلام لطفا برام بفرمایید دوستان؛با۱میلیارد برای خرید چیه که بهترینباشه البته تو ماشین های داخلی که وسایلش باشه، آپشنهای زیاد و بیشترین آپشن رو داشته باشه.
پاسخ
1
0
0
Tsvjrauf 1402/12/29
تنها ماشین تو این رنج دنا پلاس توربو اتومات هست که زیاد آپشن ندارن و میتونی تارا اتومات هم بگیری برای آپشن باید قیمت رو بالاتر ببریم و سراغ اریزو ۶پرو بری و حتی که ۱۴۰۳ عرضه میشه
0
0
ناشناس 1402/11/17
سلام دوستان ،،پارس تیوفایو مدل ۹۵ یا۹۶ از لحاظ بدنه چه فرقی با مدل ۱۴۰۲ داره اگه کسی میدونه اطلاع بده،،مدل جدید که،واقعا بدنه خیلی ضعیفه ورقش
پاسخ
0
0
2
AaaaaaaSadra 1402/11/7
سلام .دنا پلاس تیپ ۱ بخرم یا پارس سفارشی elx؟ برای پدرو مادرم میخوام.بیشتر داخل شهرن سالی ۲یا۳ بارهم شهرستان میرن .والله اینقد از پرشیا فیلم تصادف و ایمنی پخش کردن میترسم بخرم براشون ولی بابام خودش بیشتر پرشیا رو قبول داره..ممنون میشم کمک کنید..
پاسخ
4
0
0
Tsvjrauf 1402/12/29
دنا پلاس همه جوره بهتره ولی دنا پلاس تیپ ۱ اصلا بازار خرید نداره
0
0
ناشناس 1402/11/10
دنا پلاس اتاق محکم تر و نرم تری داره موتورش ای اف سونه قدرت بیشتری نسبت به بقیه رقیباش داره،صدای کم و مصرف سوخت مناسب و قدرت خوب از مزیت هاشه اما بعد چند سال ممکنه یکم ایراد برقی بخوره اذیت کنه و اینکه پرستیژ اش از ایرانی های دیگه بیشتره اما اگه درشت جثه هستید خانواد دنا پیشنهاد نمی شه
1
0
Hossini123 1402/11/8
پرشیا گزینه بهتریه از لحاظ موتوری و بازار دست دوم و سواری نرم تری داره بحث تصادف هردو کیفیت یکسانی دارند و متاسفانه برای هردو ممکنه حادثه پیش بیاد بازار دست دوم پرشیا هم از دنا تیپ1 بهتره
1
2
سیاوشم 1402/11/8
پارس و دنا از نظر اتاق کاملا مشابه هم هستن و ایمنی پایین تری از تارا دارن. از نظر دردسر و خرابی موتور های xu7 و ef7 هردو دردسر های خودشون رو دارن. در کل تارا دنده ای انتخاب بی دردسر تر و ایمن تری هستش.
0
0
Alipt 1402/11/6
سلام فرق Xu7p سال و Xu7p سال سفارشی چیه؟
پاسخ
2
1
0
Hossini123 1402/11/8
چراغ مه شكن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ هاي عقب دودي، چراغ خطر سوم سقفي آينه هاي جانبي برقي تاشونده راهنمادار تريم دورنگ مشكي - كرم، قطعات دکوراتيو طرح چوب، تودوزي پارچه اي ايموبيلايزر، قفل مركزي با ريموت،كمربندهاي ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع، سنسور دنده عقب ، دوربين دنده عقب، اخطار كاهش باد لاستيك ها TPMS دماسنج روي داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، دسته راهنماي طرح جديد، سنسور نور و باران ، جلو آمپر ديجيتال
0
0
سیاوشم 1402/11/8
مونیتور به همراه رینگ آلومینیومی
0
0