مشخصات فنی پژو پارس ELX-XU7 سال 1379 - 1402
سال
هفت سال پس از عرضه پژو 405 در ایران و بهصورت دقیقتر در سال 1379، ایرانخودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیسلیفتی فرانسوی از پژو 405 دانست که برای بازار کشورهای درحال توسعه و با الهام از پژو 406
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بازار دستدوم
فضای جادار کابین
فراوانی قطعات یدکی
عملکرد سیستم تعلیق
بهبود آپشنها از سال 1401
بهبود استهلاک و مصرف در XU7P
بهبود آپشن های مدل XU7P در سال 1402
نقاط ضعف
مصرف سوخت
کیفیت ساخت
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1382 تا 1392مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر XU7J4Pحجم موتور
1.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
110 اسببخارگشتاور
155 نیوتنمترشتاب
9 ثانیهسرعت
195 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4498 میلیمترعرض
1704 میلیمترارتفاع
1410 میلیمترفاصله محوری
2669 میلیمتروزن
1165 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
195/60R15چرخ عقب
195/60R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
رادیوپخشمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
1ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
ایموبلایزر (کلاس 28414)رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستی - تنظیم برقی پشتیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستی - تنظیم برقی پشتیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم بژ - دماسنج داشبورد - آنتن اکتیوآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Bmwandbenz563 5 روز پیش
تارا v4 که ایمن آرین خودرو ایرانی چون ۴ عدد ایربگ دارد و فول آپشن آرین است و پلتفرم پژو 301 را دارد که فرانسوی است و فضای کابین بسیار بزرگی دارد و صندوق 640 لیتری من خودم سوار شدم که میگم و ماشین هم خیلی هیکلی است
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/12/23
سلام لطفا برام بفرمایید دوستان؛با۱میلیارد برای خرید چیه که بهترینباشه البته تو ماشین های داخلی که وسایلش باشه، آپشنهای زیاد و بیشترین آپشن رو داشته باشه.
پاسخ
1
0
0
Tsvjrauf 1402/12/29
تنها ماشین تو این رنج دنا پلاس توربو اتومات هست که زیاد آپشن ندارن و میتونی تارا اتومات هم بگیری برای آپشن باید قیمت رو بالاتر ببریم و سراغ اریزو ۶پرو بری و حتی که ۱۴۰۳ عرضه میشه
0
0
ناشناس 1402/11/17
سلام دوستان ،،پارس تیوفایو مدل ۹۵ یا۹۶ از لحاظ بدنه چه فرقی با مدل ۱۴۰۲ داره اگه کسی میدونه اطلاع بده،،مدل جدید که،واقعا بدنه خیلی ضعیفه ورقش
پاسخ
0
0
2
AaaaaaaSadra 1402/11/7
سلام .دنا پلاس تیپ ۱ بخرم یا پارس سفارشی elx؟ برای پدرو مادرم میخوام.بیشتر داخل شهرن سالی ۲یا۳ بارهم شهرستان میرن .والله اینقد از پرشیا فیلم تصادف و ایمنی پخش کردن میترسم بخرم براشون ولی بابام خودش بیشتر پرشیا رو قبول داره..ممنون میشم کمک کنید..
پاسخ
4
0
0
Tsvjrauf 1402/12/29
دنا پلاس همه جوره بهتره ولی دنا پلاس تیپ ۱ اصلا بازار خرید نداره
0
0
ناشناس 1402/11/10
دنا پلاس اتاق محکم تر و نرم تری داره موتورش ای اف سونه قدرت بیشتری نسبت به بقیه رقیباش داره،صدای کم و مصرف سوخت مناسب و قدرت خوب از مزیت هاشه اما بعد چند سال ممکنه یکم ایراد برقی بخوره اذیت کنه و اینکه پرستیژ اش از ایرانی های دیگه بیشتره اما اگه درشت جثه هستید خانواد دنا پیشنهاد نمی شه
1
0
Hossini123 1402/11/8
پرشیا گزینه بهتریه از لحاظ موتوری و بازار دست دوم و سواری نرم تری داره بحث تصادف هردو کیفیت یکسانی دارند و متاسفانه برای هردو ممکنه حادثه پیش بیاد بازار دست دوم پرشیا هم از دنا تیپ1 بهتره
1
2
سیاوشم 1402/11/8
پارس و دنا از نظر اتاق کاملا مشابه هم هستن و ایمنی پایین تری از تارا دارن. از نظر دردسر و خرابی موتور های xu7 و ef7 هردو دردسر های خودشون رو دارن. در کل تارا دنده ای انتخاب بی دردسر تر و ایمن تری هستش.
0
0
Alipt 1402/11/6
سلام فرق Xu7p سال و Xu7p سال سفارشی چیه؟
پاسخ
2
1
0
Hossini123 1402/11/8
چراغ مه شكن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ هاي عقب دودي، چراغ خطر سوم سقفي آينه هاي جانبي برقي تاشونده راهنمادار تريم دورنگ مشكي - كرم، قطعات دکوراتيو طرح چوب، تودوزي پارچه اي ايموبيلايزر، قفل مركزي با ريموت،كمربندهاي ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع، سنسور دنده عقب ، دوربين دنده عقب، اخطار كاهش باد لاستيك ها TPMS دماسنج روي داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، دسته راهنماي طرح جديد، سنسور نور و باران ، جلو آمپر ديجيتال
0
0
سیاوشم 1402/11/8
مونیتور به همراه رینگ آلومینیومی
0
0