بررسی مشخصات پژو پارس
بررسی مشخصات پژو پارس
بررسی مشخصات پژو پارس

هفت سال پس از عرضه پژو 405 در ایران و به‌صورت دقیق‌تر در سال 1379، ایران‌خودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیس‌لیفتی فرانسوی از پژو 405 دانست که برای بازار کشورهای درحال توسعه و با الهام از پژو 406 طراحی شده است. ظاهر جذاب‌تر پارس در مقایسه با 405 باعث شد تا استقبال مشتریان ایرانی از این محصول بسیار چشمگیر باشد طوری‌که حتی با گذشت بیش از ربع قرن از مونتاژ آن، همچنان از محبوب‌ترین تولیدات داخلی است. پژو پارس این روزها در قالب دو تیپ با نام‌های پارس سال (با پیشرانه 1.8 لیتری XU7) و پارس LX (با پیشرانه 1.6 لیتری TU5) به مشتریان تحویل داده می‌شود که هر دو تیپ علی‌رغم شباهت‌های فنی و افت کیفیت در طی چند سال اخیر، از شرایط مناسبی در بازار فروش برخوردارند. ایران خودرو از اواخر سال 97، «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد پارس LX و اتومات و همچنین «ترمز عقب دیسکی» را هم از تجهیزات استاندارد پارس LX حذف کرد. ایران خودرو همچنین از بهار 1401، تیپ‌های جدیدی را با نام «پارس سفارشی» و «پارس سفارشی ELX» به بازار فرستاد. در پارس سفارشی، هر دو آپشنی که قبلا از روی آن حذف شده بود را دوباره دیدم. این 2 آپشن عبارتند از: رینگ آلومینیوم و ترمز عقب دیسکی. علاوه بر این، شیشه‌های عقب نیز از نوع «دودی» هستند. اما در پارس سفارشی ELX علاوه بر این 3 آپشن‌ها، چندین ویژگی جدید دیگر نیز نصب شده‌ که عبارتند از: سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد تایر، آینه تاشو برقی، صندلی برقی و مالتی مدیا (دوربین عقب با مانیتور لمسی). هر دوی این تیپ‌ها، هم با موتور XU7P و هم با موتور TU5 فروخته شدند و تنها تفاوت‌شان در آپشن، اضافه‌شدن «کروز کنترل» بود که فقط روی پارس TU5 سفارشی ELX نصب است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای پژو پارس

    • بازار دست‌دوم
    • فضای جادار کابین
    • فراوانی قطعات یدکی
    • عملکرد سیستم تعلیق
    • بهبود آپشن‌ها از سال 1401
    • بهبود استهلاک و مصرف در XU7P
  • معایب پژو پارس

    • مصرف سوخت
    • کیفیت ساخت
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.2 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4498 میلی‌متر
  • عرض 1704 میلی‌متر
  • ارتفاع 1410 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2669 میلی‌متر
  • وزن 1185 کیلوگرم
  • حجم باک 66 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1382 تا 1392

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر XU7J4P
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 110 اسب‌بخار
  • گشتاور 155 نیوتن‌متر
  • شتاب 9 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4498 میلی‌متر
  • عرض 1704 میلی‌متر
  • ارتفاع 1410 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2669 میلی‌متر
  • وزن 1165 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر XU7 پلاس
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 97 اسب‌بخار
  • گشتاور 146 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4498 میلی‌متر
  • عرض 1704 میلی‌متر
  • ارتفاع 1410 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2669 میلی‌متر
  • وزن 1165 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1392 تا 1396

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر XUM
  • حجم موتور 1.9 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 155 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.9 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (سری جدید از مدل 93)
  • طول 4498 میلی‌متر
  • عرض 1704 میلی‌متر
  • ارتفاع 1410 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2669 میلی‌متر
  • وزن 1155 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1387 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 108 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.2 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (داشبورد جدید از مدل 93)
  • طول 4498 میلی‌متر
  • عرض 1704 میلی‌متر
  • ارتفاع 1410 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2669 میلی‌متر
  • وزن 1165 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی 15 اینچ (سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل (سفارش مدیران)
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1379 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر XU7
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 100 اسب‌بخار
  • گشتاور 153 نیوتن‌متر
  • شتاب 11 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4498 میلی‌متر
  • عرض 1704 میلی‌متر
  • ارتفاع 1410 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2669 میلی‌متر
  • وزن 1165 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر XU7 پلاس
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 97 اسب‌بخار
  • گشتاور 146 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4498 میلی‌متر
  • عرض 1704 میلی‌متر
  • ارتفاع 1410 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2669 میلی‌متر
  • وزن 1165 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1388 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات - (گیربکس جدید از مدل 97)
  • پیشرانه 4 سیلندر TU5
  • حجم موتور 1.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 105 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 15 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.2 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - (داشبورد جدید از مدل 94)
  • طول 4498 میلی‌متر
  • عرض 1704 میلی‌متر
  • ارتفاع 1410 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2669 میلی‌متر
  • وزن 1214 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی 15 اینچی (سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل (سفارش مدیران)
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1379 تا 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر XU7 دوگانه سوز
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 100 اسب‌بخار
  • گشتاور 153 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (سری جدید از مدل 93)
  • طول 4498 میلی‌متر
  • عرض 1704 میلی‌متر
  • ارتفاع 1410 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2669 میلی‌متر
  • وزن 1248 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 185/65R14
  • چرخ عقب 185/65R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی - مخزن گاز 75 لیتری

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
625 دیدگاه

Soltan(17 روز پیش)

با سلام و احترام. از دوستان مخصوصا"آقا مرتضی عزیز خواهش میکنم در مورد موتور دومدل جدید پارس یعنی:TU5 ELX ووXU7 ELX توضیح بدین و اگه فرق یا برتری ، منظورم توی بحث موتور و توان هست، نسبت به مدلهای قبلی دارن بفرمایید و در ضمن بفرمایید موتور کدومشون قوی تر و سر حا ل تره. تشکر میکنم ...✋🌺

مرتضی هستم (14 روز پیش)

سلطان ارادت! توی موتور TU5 پارس هنوز اتفاقی نیفتاده و در مدل ELX فقط آپشنهای بیشتری بهش اضافه شده. اما توی موتور XU7P ده ها بهبود کوچیک و بزرگ رخ داده که نهایتا نسبت به قبل، هم استهلاک کمتری داره، هم مصرف سوخت پایین تری داره و هم کارایی و راندمان بالاتری رو در اختیارتون قرار میده. لطفا مقاله (پارس سال XU7P موتور جدید) سایت باما رو مطالعه کنید. توی اون مقاله همه تغییراتی که روی موتور XU7P انجام شده رو ذکر کردیم. اما اینکه موتور TU5 بهتره یا موتور XU7P من اطلاعی ندارم و باید سایر دوستان اهل فن، شمارو راهنمایی کنن

1388Nima(22 روز پیش)

پژو پارس ELX سفارشی با موتور xu7p ارزش خرید داره؟

mhk73(27 روز پیش)

سلام دوستان ....بین دنا پلاس اتومتیک و پارس اتوماتیک کدوم ؟؟ ممنون میشم با ذکر دلیل بفرمایید

Driverr(176 روز پیش)

دوستان به نظر شما بین 206 v8 sd و پارس tu5 کدم بهتره؟ میگن برا جاده پارس خوبه ولی گویا امنیتش خیلی بده نظر شما چیه؟ کلا با 340 تومن چی بخرم که امنیت بهتری داشته باشه و ارزش داشته باشه. ممنون

Khodro1401 (170 روز پیش)

من همه رو داشتم مدل اتومات همه رو هم داشتم. پارس اچ سی کراس کوئیک پلاس 206 اتومات 206 صندوق دار اتومات اگه دنبال دردسری برو دنبال ماشین فرانسه اگه نیستی یا تویوتا یا هیوندا و کیا من ورنا اتومات با سوناتا اتومات دارم ولی ورنا یه چیز دیگس واقعا عالی از همه لحاظ گیربکس که انگار سوار مازراتی شدی موتور انگار 8 سیلندره اصلا هیولا هست ورنا. به نظر من حتما ورنا اتومات 1600 بگیر پشیمون نمیشی

Peugeot406 (169 روز پیش)

پارس از ۲۰۶ بنظرم هم زیبا تر هستش هم آپشن بیشتر هستش هم میدونیم که سدان هستش نه یه هاچبک عجیب و غریب

ariqnbayat (169 روز پیش)

ببین اس دی خوبه خوب ولی امکاناتش کمه به نظر من بین پارس رانا‌پلاس هم خوبه رانا‌پلاس هم ارزان تر هم امکانات بیشتر کروز کنترل نداره حالا یه مطبوع دستی که همیشه آدم دستی تمیز میکنه ولی به جای اینکه پارس و با اس دی مقایسه بکنی پارس و با رانا پلاس مقایسه کن تازه مدل پانوراما گیربکس ۶ سرعته و موتور تیوفایو پلاس با سوپاپ متغیر داره که میتونه مصرف سوخت و بیار پایین حالا اگه از سقف بدت میاد یا میترسی رانا پلاس بگیر در کل رانا پلاس بهتره

Arminmahd (149 روز پیش)

بیشترین امنیت با این قیمت سایپا شاهین هست وسلام

MSA (146 روز پیش)

به نظر من برو سورن پلاس بگیر از همه اینها بهتره منم مثل شما می خواستم پرشیا بگیرم ولی سورن پلاس رو دیدم خوشم آمد گرفت نگاه کنید سورن پلاس هم ظاهرش قشنگ تره هم آپشناشم بیشتره موتورشم قویتره امنیتش همه می دونن سمند بهترین امنیتو داره بین ماشین های ایرانی

Javad008brz (102 روز پیش)

من خودم ورنا مدل 83 دنده ای با موتور 1400 داشتم با اینحال ماشین به شدت زور داشت و به شدت نرم بود خیلی خیلی ماشین نرم و خوب بود و خیلی هم زور داشت اما چند تا بدی خیلی بزرگ داره مثلا اینکه شما یه آینت بشکنه باید یک و خورده ای پول آینه بدی در حالی که ماشینی مثل 206 آینش کلا 300 هزار تومنه بدی دیگه ای که داره اینه که درسته هیونداس و به هرحال وسیلش گیر میاد اما چون ماشینش قدیمیه کم گیر میاد و اکثرا هم استوکه البته این چیزیه که من متوجه شدم در کل اگه مشکلی به قیمت لوازم و اینا ندارید حتما ورنا بخرید من خودم به شخصه ورنا رو فروختم دارم پارس tu5 مدل 93 میگیرم قطعا ذره ای به خوبیه اون نمیرسه ولی حداقل وسیلشو توی بقالی هم میفروشن و قیمت لوازشم خیلی خوبه

mhs1379 (92 روز پیش)

سلام دوست عزیز TU5 بهتره

Hadi0007 (49 روز پیش)

در حال حاضر بجز تارا و دنا پلاس بقیه ایران خودرویی ها بدنشون خیییلی داغون شده پس سراغ امنیت نگرد با این قیمت ۲۰۶ و پارس فقط بحث ابعادیشون مطرحه بقیه تفاوتا چندان اهمیتی ندارن

J4Reza (47 روز پیش)

یه مقدار روش بذار یه جک جی ۴ بخر موتورش زنجیر تایمه فوق العاده کم استهلاک و کم مصرف امنیتش خیلی بهتر از ایرانیاست اتوماته و خیلی نرم

zhiyar(157 روز پیش)

سلام لطفاً کمکم کنید من یه پارس تی یو فایو از قرعه کشی برام بیرون اومده و پولشو دادم الان دستمه می‌خوام بفروش باهاش تیبا یا پراید یا یه ماشین دیگه بخرم به نظرتون اینکار رو بکنم یا همون پارس رو برنم بهم کمک کنید دو دلم

Mojtaba8890 (156 روز پیش)

همون پارس بهتره بنظرم

Peugeot406 (129 روز پیش)

نگه دار بنظرم.

mahf (83 روز پیش)

سلام، اگه پولش میخوای استفاده کنی بفروش ساینا بگیر نه میخوای همینجوری بیای پراید بگیری همون پارس خوبه، هر چند که بدنه پرشیا امروزه با پراید برابره اما از قیافه و موتور بلاخره پرشیا هست. خسته نباشید

Mahan13 (51 روز پیش)

سلام اگر به پولش نیاز دارید بفروشید ولی اگر همینجوری تصمیم دارید عوض کنید به نظرم پارس بهتره،ماشین های خانواده سایپا کیفیتشون بخصوص مدل های ۴۰۰ و ۴۰۱ پایین هست،هم کیفیت رنگ،هم سیستم تعلیق و هم مونتاژ

Reza123456780(52 روز پیش)

سلام دوستان من یه دونه پژو پارس ای ال ایکس موتور زانتیا مدل ۸۷ صفر پیدا کردم قیمتشون میگه ۴۵۰ میلیون بنظرتون بگیرمش

Mahan13 (51 روز پیش)

سلام و درود مطمئن هستید صفر واقعی هست؟به نظرم اول به یک کارشناس خبره نشون بدید ماشین رو چون ۴۵۰ میلیون کم پولی نیست

Sajjadsj(311 روز پیش)

سلام تو جدول نوشتین حداکثر سرعت پارس 190 تایه یعنی اینایی که باهاش بدون تقویت تا 230 تا میرن الکیه

Hjjjjjjj (214 روز پیش)

کدوم پارس بدون تقویت ۲۳۰ میره ؟ پارسelx که موتور زانتیاس بدون تقویت 200 تا میره تیوفایو هم که رو ۱۷۰ از جون می افته پارس سال هم رو همون ۱۷۰ مثل تیوفایو

AraMo (146 روز پیش)

کیلومتر خطا زیاد دارع

Livgh (130 روز پیش)

لیفان ۲۲۰ میره با موتور ۱۶۰۰

mahf (83 روز پیش)

سلام، تو موتور 3000 El‌X هم بترکونی با 230 نمیره چون اخرش که 220 هست و نمایندگی هم به اینا محدودیت وارد کرده که بالای 190 تا نمیره، tu5 هم بدون ریمپ 170 تموم میکنه و خودش هم تموم میشه. خسته نباشید

alireza28 (54 روز پیش)

با پارس tu5 220 تا رفتم

Mohsenpro(173 روز پیش)

سلام، یه سوال میپرسم دوستان اهل فن و دوستانی که تجربه داشتن نظرشون رو بگن،تشکر. توی شتاب (هم کفی هم سربالایی) پارس tu5 بهتر عمل میکنه یا پارس xu7 ؟ خیلی ممنون.

Peugeot406 (169 روز پیش)

اگه بحث xu7 زانتیا رو از نظر بگیریم قطعا xu7

Mohsenpro (167 روز پیش)

نه منظورم همون پارس سال هست

Farzad8038 (156 روز پیش)

Xu7 خیلی سر تره از tu5 چون حجم موتورش بیشتره من خودم ۴۰۵ xu7 دارم تو جاده با یک 405 slx کل انداختم که معلوم بود از ماشینش صفر بود من ماشینم مدل ۸۹ هست تو جاده سمت نیشابور و تربت حیدریه بودم که هم سر شیبی داره هم سر بالایی راستش بهم نمیرسید هرکار میکرد تو سربالایی که نفس ماشینش میبرید اصن نمیکشد و معلوم بود معکوس میکشه که ماشینش سربالایی رو بتونه بیاد تو راه صاف هم تا میخواست به سرعت من برسه خیلی طول میکشید و تازه نکته مهم اینه اونا فقط دو سرنشین بودن و ما چهار نفر سرنشین موتور xu7 نسبت به tu5 قدیمی تره و مصرف سوختش بشتره چند لیتر ولی شتابش ، سرعتش،قدرتش خیلی بیشتر موتور tu5 شتاب داره ولی نه رویه پارس و ۴۰۵ رویه ۲۰۶ چون سبک تره تازه بازم ۲۰۶ تیپ ۵ به شتاب پارس ۱۸۰۰ نمیرسه در هرصورت پارس xu7 خیلی سر تره تو همچی و تیوفایو موتور ضعیف تری هست و اینکه هزینه هایه تعمیر tu5 خیلی گرون تره نسبت به xu7

Arminmahd (149 روز پیش)

فرزاد کلا همه چی رو برعکس گفتی راجب تیوفایو و ایکس یو سون. در ضمن تیپ پنج فرانسوی باشه سرحال باشه ای ال ایکس هم میذاره جیبش شتاب دویستو شش های تیپ پنج ای سیو بوش حتی زیر ده ثانیه میشد😏

Hjjjjjjj (123 روز پیش)

سلام همونطور که اقا فرزاد گفتن پارس تیوفایو یا405 slx اصلا تو جاده به پارس سال یا 405 معمولی نمی رسن من جاده چند بار با پارس دوگانه موتور xu7 اونم با cng پارس تیوفایو رو گرفتم پارس تیوفایو تو شهر توبه

mahf (83 روز پیش)

سلام، بنده خودم شخصا پژوtu5 نداشتم ولی یکی از دوستام داشت خیلی هم رونده بودم اون را، xu7 هم برادرم داره که یدونه مدل 97 خریده بود صفرش را یدونه هم از این قرعه کشی ها 1401 خریده همین موتور جدید xu7، اگه قبلی را با جدیده مقایسه بکنی زیاد فرقی که من ندیدم فقط قدیمیه یکمی صدای بیشتری داشت نسبت به جدیده یا نه با tu5 مقایسه بکنی قطعا tu5 بهتره چون من که خودم میرونم میبینم tu5 وقتی که ماشین میره تخت گاز میکنی سرعتش نسبت به xu7 بیشتر بالا میره و تو سر بالایی هم هیچکدوم خوب نیستن همشون خفه میشن تو سر بالایی یا باید دور موتور را تو بالا عوض کنی یا از دلت نمیاد به ماشین فشار بیاری اونوقت خیلی با زور میره بالا. در کل هر دوتاش تقریبا یکیه اما چشم بازار ایران tu5 هست اگه میخوای بخری tu5 بگیر. خسته نباشید

Fast (81 روز پیش)

ایکس یو سون خیلی بهتره

Afsfin (75 روز پیش)

با موتور ۸ سوپاپ که دور موتور زیاد بالا نیست یک جور رانندگی دارد و با موتور ۱۶ سوپاپ جور دیگری.در موتور ۱۸۰۰ با ۱۰۰ اسب بخار قدرت شما ۱۵۳ گشتاور دارید ولی با تویو فایو نسبت کمتر است درست است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت موتور است اما قدرت کمتری به چرخ ها منتقل می شود. به نظر بنده این ماشین با موتور قدیمی خو یعنی ۱۸۰۰ بهتر است البته به توانایی راننده هم بر می گردد .البته در جامعه همه موتور تویوفایو را بهتر می دانند ولی هزینه هایش بالاتر و خروجی آن به چرخ ها کمتر است ولی نرم تر و کم سرو صداتر و با دور موتور مسابقه ای اش بهتر به نظر می رسد.مصرف سوختش هم کمتر است.

Armin301 (62 روز پیش)

در کل پارسtu5 خیلی سر ترxu7 هست ولی برای شتاب و سر بالایی قدرتxu7 بیشتره

Hirada (54 روز پیش)

شما در نظر بگیر ، موتور تیوفایو با حجم کمتر قدرت بیشتری تولید میکنه اگه هم مشکل شما با گشتاور کمشه که میتونین با تقویت موتور حل‌ کنید مشکل رو . ایکس یو هفت یه موتور ۸ سوپاپ با حجم زیاده که استهلاکش زیاده ولی تیوفایو نه استهلاک داره نه خرج زیاد تیوفایو بهتره

Mehrdad1090(69 روز پیش)

سلام این موتور جدیدا چجوری؟ممنون میشم راهنمایی کنید

Afsfin(75 روز پیش)

سلام.من ۶ سال است که پارس سال دارم و ۷۱ هزارتا رانندگی کردم و می خواهم تجربه ی رانندگی و ... خود را برایتان بگویم.اول از ظاهرش بگویم که در رنج خودش بد نیست و آبرومند است و با چراغ های گربه ای و کاپوت کشیده پر ابهت به نظر می آید.تنها مشکلی که دارد زمان استفاده از شیشه شور مقداری آب به درون می چکد.از نظر فنی: موتور ماشین من ۱۸۰۰ است. در هر سرعت وقتی پدال گاز را فشار دهید ماشین کنده می شود.پر قدرت است و شما را راضی می کند البته به نسبت پولی که می دهید.اما در شهر پرمصرف است.مخصوصا وقتی در شهر کولر بگیرید.مصرف جاده ای خوب و معقول است.ماشین من ترمز هاش عالیه و حتی وقتی هوا نمناک بشود ترمز کمکی آن راه می افتد. البته کمتر دیدم جایی از این ترمز حرفی زده باشند.فرمان پذیری عالی عالی. سر پیچ ها با سرعت می رانم و به جاده مسلطم. فرمان این ماشین دو حالته است در شهر نرم است و در سرعت سفت می شود.روی فرمان کلیدهای ضبط و بلوتوث و پاسخگویی تلفن عالی ای دارد .فرمان بزرگ است و کنترلش راحت است و تلسکوپی است تا تنظیم شود. سرعت که بالای ۱۱۰ می روید ماشین یک پله می نشیند و به تعادل ماشین کمک می کند. کولر و بخاری اتومات است که برای این قیمت عالی است.سنسور دنده عقب و شیشه های برقی دارد ولی ماشین من شیشه بالا برش کمی کند عمل می کند.شیشه سمت راننده اتوماتیک است.صندوق عقب بزرگ و همراه دریچه است.شیشه ها یووی و سبز شونده است .داشبورد زیبایی دارد اما زود به صدا می فتد و اذیت می کند.اتاق جادار و بسیار راحتی دارد.ماشین من کلاس ۲۹ است و دزدگیر کارخانه ای دارد.اتلایک و مسترلایک دارد و اتوفلاشر . که در سرعت بالا وقتی ترمز می کنی فلاشر می زند و خودش خاموش می شود . در کل با امکاناتش ماشین خوبی است. اما ماشین خانواده است و ماشین سرعت نیست که توقع داشته باشید با بنز یکی باشد. نسبت به بسیاری از هم رده هایش عالی است.من یک کوییک آر هم دارماصلا قابل مقایسه نیست اگر با پارس رانندگی کنی کوییک شما را در کیفیت رانندگی مایوس می کند ولی در سرعت و شتاب کوییک در شتاب اولیه و مصرف بهتر است. امیدوارم به شما کمک کرده باشم. موفق باشید دوستان.

Show More